Ga naar inhoud

Muktaronic

Lid
  • Aantal items

    200
  • Registratiedatum

Persoonlijke Informatie

  • Nieuwsbrief
    Ja

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Muktaronic's Achievements

Survivor

Survivor (4/11)

86

Community reputatie

  1. Wat ik mij afvraag is wat jullie de prioriteit geven: Het maken van een BOB zodat je tijdens een SHTF naar een BOL kan komen. Of. Een voedselvoorraad aanleggen dat je enkele weken op je kamer kunt bivakeren. Ik zelf heb mijn BOB grotendeels af, moet hem eigenlijk een keertje testen Krijg binnekort nog wat gear binnen. Maar ben ook langzamerhand een voorraadje aan het aanleggen, ik vind beide nuttig maar ben zelf begonnen met de BOB. Wellicht ook omdat ik een ideale BOL heb gevonden waar ik zeker een winter kan doorkomen.
  2. Ik ben geen kenner en de informatie die ik deel kan ik ook niet 100% als waarheid garanderen. Dus heb even voor je gegoogled en het lijkt dat deze thread (http://thesurvivalpodcast.com/forum/index.php?topic=13973.0) interessant is
  3. Verwacht dat veel grote steden het hebben, nadeel is dat ze soms immens kunnen zijn (zoals de catacombes van Parijs) en vaak zijn ze ook niet (of niet goed) genoteerd waardoor het letterlijk een doolhof is waarin mensen doodgaan. Of het een goede BOL is? Ik denk het niet, ik weet niet hoe je ondergroends wil overleven maar ik ben van mening dat je van de natuur moet leven en niet compleet afhankelijk moet zijn van je voorraadje. Ondergronds valt er weinig te verbouwen, te telen, te kweken of te houden.
  4. Dus élke buis bevat alles om 3 dagen te overleven? In dat geval kunnen de kosten redelijk oplopen per buis, tenzij je meerdere gebruikt voor dit doel. Ik denk dat je goed moet kijken naar wat er in een BOB zit en daar de inhoud van je buizen op moet bazeren.
  5. Peniciline maak je niet zomaar. Het is niet een recept van wat kruiden bij elkaar gooien. Peniciline is namelijk een medische term van micro-organismes die antibacterieel zijn. Dit houdt in dat ze bacteries bestrijden (bijvoorbeeld bij een infectie). Sommige antibacteries kunnen ziektes veroorzaken. Het proces van antibiotica maken is ook door middel van fermentatie met een vloeibaar groei medium waardoor de groei zo word gestimuleerd dat het als een 'kankercel' deelt. Het is binnen een laboratorium heel simpel te doen, maar buiten op je BOL, BIL of simpel met wat dingen uit je BOB heb je zonder de juiste apparatuur zeer weinig kans van slagen wat er dus ook voor kan zorgen dat je juist een totaal verkeerde antibacterie kan creëeren. Dat is ongeveer wat ik weet. Het best is gewoon antibiotica opslaan. Hoop dat je hier wat aan hebt
  6. Leuk om dit te zien. Heb nu alleen nog maar BOB die bijna af is (heb nog wat voedsel nodig, maar ik kan er nu al 3 dagen op leven). Deze staat net buiten mijn kamerdeur (student ) mijn huisgenoten weten er ook vanaf, dus in theorie kunnen ze hem jatten. Moet eigenlijk een plekje op mijn kamer zien te vinden. Ook heb ik al wat blikvoer en flessenwater en natuurlijk mijn gasmasker. Moet eigenlijk een kast aanschaffen waar ik alles in kan doen, maar mijn kamer is niet zo groot. Ach, ik vind er wel wat op. Fijn dat jullie dit allemaal willen delen, erg gaaf om te zien en om inspiratie uit te halen.
  7. @Mrsjones Super vet! Zou je wat meer informatie kunnen geven over je systeem? Hoe het is opgebouwd, de kosten en hoe het aan te sluiten. Zou zoiets super graag op de BOL willen.
  8. Veel vragen kun je vinden op dit forum. Zoek een beetje rond op Bug Out Bags (BOB). Wat erin kan, wat erin moet.
  9. Als jij op dit forum zit EN niet ziet waarom je zou moeten preppen, dan heb ik geen behoefte om het je uit te leggen.
  10. Kippen houden is super ideaal ook, ze kunnen namelijk vrijwel alles eten (wat voedzaam is, dus geen plastic e.d., maar dat spreekt voor zich). Altijd handig om restjes eten die toch echt overblijven op te ruimen
  11. @appelflapje Leuke reactie, erg interessante kijk ook het vermelden van een paramotor. Dit als scout voertuig is natuurlijk ook mogelijk aan bij het uitzetten van de motor kun je praktisch naar beneden zweven. Iets wat bij een ultralight lastiger word. Wat je al zegt is dat bij een ultralight het gewicht zo laag mogelijk moet zijn, waardoor je maximale lift off kracht genereert tijdens het opstijgen en vliegen zelf. Het heeft dus duidelijk voordelen en nadelen, dat wel. Maar toch: zeker als je BOL achteraf ligt verwacht ik dat je met een ultralight nog redelijk safe kan zitten. Als je dan ook nog genoeg bescherming voor je BOL hebt, dan ben je zeker in staat dit te verdedigen. @Geert Zou je iets meer kunnen vertellen over specificaties van een ultralight? Wat serieus haalbaar is op een tank, of er extreem compacte modellen zijn etcetera. Ben heel erg benieuwd en aangezien jij - zoals je al aangeeft - ervaring hebt met ultralights zou ik graag jouw kennis hierover willen weten @MyronPrps Wat jij zegt, het heeft zijn kwetsbare punten maar dat heeft een auto natuurlijk ook. En wanneer goed uitgevoerd kun je het gebruiken als BOV maar ook zoals eerder in deze thread is gezegd door @appelflapje als verkenningsvoertuig van de omgeving. @jobs Ik begrijp je probleem, maar voor elk probleem is een oplossing. Ik ga er vanuit dat je deze zelf al hebt
  12. Deze thread begin ik om een discussie te starten over het gebruiken van een ultralight voertuig (klik) als Bug-Out-Vehicle. Afgelopen week zag ik zo'n voertuig rondvliegen en omdat ik de laatste tijd dingen steeds meer bekijk en benader vanuit een prep-perspectief kon ik niet anders dan een interessante conclusie trekken: de ultralight als BOV! Waarom zou iemand een ultralight willen als BOV? Wat zijn de voordelen of nadelen? Voor mij zijn duidelijke voordelen dat je met een ultralight het normale verkeer omzeilt, je vliegt er namelijk gewoon overheen. Je kunt overal heen en landen (als je ultralight het goede onderstel heeft). Voor landen is natuurlijk wel meer ruimte nodig, zelfde geld voor opstijgen. Dit is een nadeel. Opstijgen kan al vanaf 15 meter, maar kan ook oplopen tot 100 meter. Landen zit ook al heel gauw tussen de 50 en 100 meter (zo heb ik begrepen van het internet). Dit is dus een probleem, maar in Nederland Stratenland hoeft dit geen probleem zijn. Met al de weilanden om ons heen is landen en opstijgen zeker mogelijk. Ook gebruikt een ultralight weinig brandstof en als je de wind mee hebt kun je zeer ver komen. Helaas dus wel een beetje wind afhankelijk. Maar ondanks alles kun je naar wat ik heb gevonden op het internet op een tank zeker 100 kilometer afleggen. Je bug-out-location bereiken is daarmee mogelijk. Een ultralight is wel prijzig, maar doordat het opgebouwd is allerlei onderdelen die allemaal gewoon besteld kunnen worden is het wel mogelijk een utralight zelf in elkaar te sleutelen. Zo kun je ook makkelijk een bak toevoegen waar je je BOB in kan deponeren. Maar omdat een ultralight ultra light is kun je niet te veel meenemen. Dit zorgt er namelijk voor dat je langere take-off en landing hebt of erger: helemaal geen take-off. Kort samengevat: + Niet infrastructuur afhankelijk tijdens reizen + Overal landen en opstijgen + Groot bereik + Zelf in elkaar zetten en aanpassen aan eigen wensen - Vaak maar voor één persoon - Weinig baggage meenemen - Weer afhankelijk (met name wind) - Brandstof afhankelijk (ookal zijn er wel modellen die aangedreven worden door je benen door te 'fietsen'). - Opslag / parkeren Wat denken jullie erover?
  13. Ik heb enkele sites (uit China en dergelijke) die alles anoniem versturen. Mijn omgeving weet wel dat ik er mee bezig ben, maar onbekende mensen (behalve jullie dan ) weten het niet. En gewoon zelf kopen in de winkel zodat je zelf bepaalt hoe het binnen komt
  14. Waarom niet? Mooi zakmesje en zou hem graag aan mijn EDC willen toevoegen. Gaaf idee van je om het zo te doen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...