Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Welk vervoermiddel bij een Bug out?


Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 454
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Voor het hele gezin Voor al uw prepper spullen Voor uw water voorraad .

Posted Images

@Highway:

Goed kunnen rijden met een 4x4 (VW bus, LandRover of Cruiser of wat dan ook) is leuk, maar ik heb niet de mogelijkheden voor een tweede wagen denk ik, en geen plek om te oefenen. (of jij moet me iets kunnen vertellen wat ik nog niet weet)

Daarom dus vooral goed kunnen rijden met de 2x4, een normale personenwagen.

Alles uit de kan kunnen halen, dus door het klaverblad met maximale snelheid, circuitlijnen zien, maar ook door grasland, modder, en andere ongein zover mogelijk kunnen komen, ondanks het gemis van de tweede aangerdeven as.

Een soort van uitgebreide voertuigbeheersing?

Link to post
Share on other sites

Mijn hart smelt van die T3's! :D Vroegah met mijn ouders 1 gehad, later met mijn man voor de emigratie ook 1.

Helaas beginnen ze allemaal zou oud te zijn, dat de reparaties en onderhoud kwa kosten zo goed als niet te doen zijn, en ze niet betrouwbaar meer zijn.

(en zelf sleutelen kunnen we niet)

 

We hebben naar campertjes gekeken weer laatst. niet voor een SHTF situatie, maar gewoon voor recreatie.. al kan ik me nu voorstellen dat als je een T3 hebt omgebouwd zoals hierboven kwa vering, banden e.d. je er wel ver mee kan komen! Het ideale was dat de meeste diesel zijn, en echt nog behoorlijk zuinig ook! 1/13 meen ik me te herrineren.

 

Tot ongeveer nu worden in brazilie nieuwe T2's gemaakt. Ons idee was om die via een importeur te gaan doen. Je zit alleen met onderdelen e.d. ALS er iets kapot gaat.

 

 

Maar eigenlijk tot dit topic nog niet gedacht aan een vlucht-auto/manier.

We hebben toevallig een kano sinds vorige week in de tuin. Maar daar past 1 volwassene en ons kindje in. Meer niet.

Ook heb ik een pony, maar die staat 15 autominuten van huis. en dat is weer maar 1 persoon. (er staan meer paarden daar.. dus in een noodsituatie zo een 'gejat' natuurlijk, maar het is een uur lopen)

 

Anyway.. goed punt om over na te denken de komende tijd!

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Iemand legt 't even uit:

 

 

'k Wil hem best wel hebben hoor, maar die man lult wel uit z'n nek.

 

"Als 'ie kapot gaat, schuif je er gewoon een andere truck onder, met een camper gaat dat niet" (vrij vertaald) ;)

 

Tja, alsof je snel aan een andere passende truck komt? Sterk argument. :rolleyes:

 

'k Hoop dat de man ook nog een rugzak met een tarp oid heeft en de skills om het buiten te redden, want zo'n opvallend wit gevaarte is 'ie zo kwijt.

 

Voertuig met aanhanger, camper, caravan, allemaal leuk voor zolang het werkt.

Gooi er wat fietsen op en je kunt van gemotoriseerd, naar fiets, naar benenwagen. (zoals @f150)

Link to post
Share on other sites
Als er hier geen controle meer is ,ga ik wel een mooi jacht shoppen in de haven.

Dan vaar ik gelijk de merwede op richting duitsland zonder sluizen.

En je hebt alles aan boord wat je normaal gesproken nodig heb.

 

Heb je al genoeg diesel geprept?

In principe goed idee, maar die dingen liggen daar meestal niet met honderden liters diesel aan boord.

Zonder diesel kom je vanzelf op de noordzee...

Link to post
Share on other sites
Heb je al genoeg diesel geprept?

In principe goed idee, maar die dingen liggen daar meestal niet met honderden liters diesel aan boord.

Zonder diesel kom je vanzelf op de noordzee...

 

Een goede schipper heeft de tank vol met diesel.

Anders krijg je vochtafzetting in de tank.

En anders moet ik gaan choppen bij de vele binnenvaart schepen die er liggen.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
zoals belooft, mijn nieuwste BOV, met huif (niet op de foto)

hij het wat werk nodig maar hij word wel legergroen ;)

en een gunrack bij t bankje pionierstijl ;)

 

IMG_3796[1].jpg.9065c7aa3e6965493b3bba70ef0745ab.jpg

 

en heb de bomen voor enkel span dubbelspan en een gewone trekstang voor vangmuilen (landbouw trekkers enzo)

hij meet 2,11m in lengte en 1,25m in breedte

 

het paardenkarretje komt te koop, is geschikt voor een grote shetlander of een welshpony of iets van die grote

stuur maar een berichtje als je interesse hebt ;)

Link to post
Share on other sites

In mijn ogen is een BOV bedoeld om van je huis naar een BOL te kunnen komen. Omdat ik zelf zolang mogelijk in mijn eigen vertrouwde en goed geprepte omgeving wil blijven heb ik pas een BOV nodig als het verschrikkelijk mis is. In dat geval vertrouw ik er niet op dat ik met een auto of camper overal langs kan daarom is mijn ideale vervoermiddel een motor. Mijn eerste BOL is al goed bevoorraad en makkelijk te bereiken met een motor. Meer dan mijn BOB hoef ik niet mee te nemen

Link to post
Share on other sites

vandaag heb ik een stevige mountainbike fiets besteld.

Merk: Velo de Ville.

Ik heb hier een tijd over nagedacht, en dit is het resultaat.

 

r650[1].jpg.14236934f6aa5ddf89f0e38ef277b353.jpg

 

Het is dus eigenlijk een reisfiets.

Gemaakt van Chroom moblybdeen.

26 inch wielen, klein, stevig en goed verkrijgbaar, ook gekozen omdat ik dezelfde banden gebruik op mijn andere fietsen.

Lederen brooks zadel

27 speed Deore, omdat ik dat op mijn andere fietsen ook heb, goedkoop is, en ik daar zeer tevreden over ben.

Marathon plus banden.

Je zou 40kg moeten kunnen vervoeren.

Dus winkelen, of grote afstanden afleggen in het donker met veel bagage moet lukken.

 

 

 

Ik heb reeds een andere zeer snelle fiets voor woon en werk verkeer, maar met verlichting op batterijen enz...

Dus deze vond ik de meest logische aanvulling.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
vandaag heb ik een stevige mountainbike fiets besteld.

Merk: Velo de Ville.

Ik heb hier een tijd over nagedacht, en dit is het resultaat.

 

r650[1].jpg.14236934f6aa5ddf89f0e38ef277b353.jpg

 

Het is dus eigenlijk een reisfiets.

Gemaakt van Chroom moblybdeen.

26 inch wielen, klein, stevig en goed verkrijgbaar, ook gekozen omdat ik dezelfde banden gebruik op mijn andere fietsen.

Lederen brooks zadel

27 speed Deore, omdat ik dat op mijn andere fietsen ook heb, goedkoop is, en ik daar zeer tevreden over ben.

Marathon plus banden.

Je zou 40kg moeten kunnen vervoeren.

Dus winkelen, of grote afstanden afleggen in het donker met veel bagage moet lukken.

 

 

 

Ik heb reeds een andere zeer snelle fiets voor woon en werk verkeer, maar met verlichting op batterijen enz...

Dus deze vond ik de meest logische aanvulling.

 

Super gave fiets en ideaal om te gebruiken voor een Bug Out (met tassen dan). Ik heb een dergelijk type fiets gezien voor €2500,- (nieuw). Wel een beetje prijzig natuurlijk.

Link to post
Share on other sites

Zoveel mogelijke scenario's bedenkbaar zijn voor een SHTF, zoveel vervoermiddelen te bedenken zijn. Elk vervoersmiddel heeft zijn voor en nadelen, het doel voor je BOV en de situatie waarin je verkeerd zijn doorslaggevend.

 

Zelf beschik ik over een 4x4, 2 motoren, een paar fietsen en een paar goede schoenen. Voor elke vorm van transport is iets te zeggen.

 

Hier een aantal voorbeelden:

 

te voet

Voordeel: geen prepkosten, geen onderhoud of brandstof nodig, makkelijk offroad.

Nadeel: weinig bagage mogelijk, lange reistijd, kwetsbaar voor invloeden van natuur zoals vorst, regen, wind

Axi radius: +/- 50 km per dag

 

Fiets

 

Voordeel: Weinig onderhoudskosten, geen brandstof nodig, makkelijk offroad

Nadeel: minder bagage mogelijk, lange reistijd, kwetsbaar voor invloeden van natuur zoals vorst, regen, wind

Axi radius: +/- 500 km per dag

 

motorVoordeel: Redelijk wat bagage mogelijk, snelle manier van verplaatsen, (redelijk) makkelijk offroad

nadeel: Onderhoudskosten, brandstofkosten, kwetsbaar voor invloeden van natuur zoals vorst, regen, wind

axi radius >1000 km per dag*

 

auto/camper/busVoordeel: Veel bagage mogelijk, snelle manier van verplaatsen

Nadeel: Onderhoudskosten, brandstofkosten, moeilijk offroad

axi radius: >1000 km per dag

 

Alle vormen van transport hebben dus voor- en nadelen. Afhankelijk van je bestemming en de situatie heeft een van deze dus de voorkeur.

Moet je met 4 personen 1000 km reizen dan is de auto ideaal maar ben je alleen en moet je 40 km verderop zijn dan kan je dat ook lopend doen.

 

Punt van het verhaal: Alles hangt af van de situatie. Zijn de wegen toegankelijk, reis je alleen of met een groot gezin, is het zomer of vriest het 20 graden, moet je veel spullen meenemen of is je BOL al helemaal voorzien?

Link to post
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...