Ga naar inhoud
GENEGEERD

Morgen donderdag 20 september Dick Berts in EO Vijfde Dag 21.05 uur Nederland II


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@KS. In het kabinet dr.Prepper I is dr. Prepper uiteraard minister-president. Je idee om een minister van strip boeken te introduceren vind ik wel briljant. Eindelijk een minister die er toe doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede uitzending en Dick legde zijn standpunt helder uit.

 

En belangrijker hij werd niet geridiculiseerd.

 

Wat elk geval duidelijk is dat de val van de euro niet als onmogelijkheid worden beschouwd, ondanks alle garanties die de gladpraters geven. Dit versterkt voor mij dat het beeld dat de euro wel degelijk gaat vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allejezus wat is die Harrald Benink een enorm ei....gelukkig was er Thierry Baudet

 

En wat ben ik weer trots op Dick! Hoera en dank!

 

Even geplakt en geknipt: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3297321/2012/08/07/Elite-zwendelt-ons-federaal-Europa-in.dhtml

Toen ze begonnen aan de open markt, de open grenzen en de gedeelde munt zou de huidige eurocrisis niet te voorzien zijn geweest. Er zaten 'weeffouten' in het oorspronkelijke plan, zegt men dan; maar met de kennis van nu, worden die fouten hersteld.

Het zijn schandelijke leugens. Toen de open markt, de open grenzen en de gedeelde munt werden ingevoerd, wisten alle beslissers precies wat dit op termijn zou betekenen. Een politieke unie. Een federale staat. Maar ze wisten ook dat de bevolkingen er nooit in mee zouden gaan. Daarom zeiden ze het niet. Het moest eerst crisis worden - en dan konden ze doorpakken. Klinkt heel redelijk toch? Dank aan Thierry B

 

Dit zegt vriend Benink:

Bij een Griekse exit zullen Europese belastingbetalers het geld dat aan Griekenland is geleend niet terugkrijgen. De kosten lopen echter nog veel verder op, benadrukte Benink. ,,Het Europese noodfonds moet dan drastisch worden vergroot, om ervoor te zorgen dat Portugal, Spanje en Italië wel kunnen worden gered. Het fonds moet dan van 700 miljard naar bijvoorbeeld 2500 miljard euro. Dat betekent dat Nederland nog eens zo'n 100 miljard euro moet ophoesten aan garanties, of in cash.''

SORRY, WAT? HOEVEEL?

De overheden moeten daarom besluiten tot een even grote afschrijving op hun Griekse vorderingen als eerder aan banken en pensioenfondsen werd gevraagd, stelde Benink. Zij streepten de helft van hun obligaties weg en accepteerden een lagere rente en langere looptijd op overgebleven leningen.

Schuldverlichting zal moeilijk te verkopen zijn voor Noord-Europese politici, beseft de econoom. Een andere optie ziet hij echter niet. ,,Griekenland is al failliet. Dat politici de verliezen niet willen erkennen, betekent niet dat ze er niet aankomen.'' AHA, de MAN heeft toch wel REALITEITSZIN....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij en diep bedroeft tegelijkertijd. Bedroeft vanwege alle slappe verhalen, waarschijnlijk vanwege angst voor de waarheid. Je bent een hele dag bezig, je beste uitspraken worden eruit geknipt en je houdt drie minuten net niet voor gek gezet worden over. Maar ik ben blij, dat de tv nu toch ook een stuk verder gaat met waarschuwen voor een euro crash, die absoluut onvermijdelijk is geworden.

 

Mijn hoop is nog gevestigd op de uitzending van Filemon. Hopelijk wordt die een stuk beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het een geweldige uitzending hoor, wat mij betreft kan dit wel gezien worden als een eye opener. Ondanks het feit dat ze wellicht niet de beste uitspraken van Dick in de uitzending hebben gelaten, zie ik de complete uitzending wel als een duidelijke waarschuwing voor ons allemaal!

 

de situatie die geschetst wordt dat Nederland uit de euro valt, en weken, of zelfs maanden zonder monetair systeem zit, zie ik als zeer waarschijnlijk. Dit is dan ook 1 van de redenen dat ik aan het preppen ben.

 

Dick, echt kerel! Hulde aan jouw missie!

 

Gr,

 

TC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dick, goed gedaan. Wees blij met wat ze hebben laten zien.

Tv is een meester in het verdraaien van de realiteit, en ze hebben je redelijk je punt laten maken zonder te ridiculatiseren.

 

Mijn complimenten voor je standvastigheid om met naam en toenaam op TV te verschijnen, en als SHTF kom ik graag koffie drinken die gezet is met je zwitserse veldkeuken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi optreden Dick en ik ben blij hoe de producenten het hebben neergezet. Je weet maar nooit hoe iets met een commentaarstem kan worden beinvloed. Wat me nog het meest opvalt is hoeveel je om mensen geeft. Ik hoop heel erg dat dit soort medemenselijkheid de overhand zal weten te vinden na een ramp in plaats van de meedogeloze hardheid en profiteurschap die de "bovenlaag" van het huidige politieke en econimosche systeem tentoonspreid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dick, ik snap je teleurstelling en deel deze ik wel voor een deel.

Ik vind de uitzending vrij mager. Ik had het idee dat het net begon, dat er wat discussie opgang kwam en....toen was het afgelopen.

 

Wat ik wel heel mooi vind is dat je bent neergezet als iemand die geeft om de mensen om zich heen en daarvoor zijn best doet hen te waarschuwen. Dit is een warme, liefdevolle boodschap welke zelfopoffering vraagt en veel lef.

 

Ik heb erg veel respect voor hetgeen je doet.

 

Simurgh

 

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allejezus wat is die Harrald Benink een enorm ei....gelukkig was er Thierry Baudet

 

En wat ben ik weer trots op Dick! Hoera en dank!

 

Even geplakt en geknipt: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3297321/2012/08/07/Elite-zwendelt-ons-federaal-Europa-in.dhtml

Toen ze begonnen aan de open markt, de open grenzen en de gedeelde munt zou de huidige eurocrisis niet te voorzien zijn geweest. Er zaten 'weeffouten' in het oorspronkelijke plan, zegt men dan; maar met de kennis van nu, worden die fouten hersteld.

Het zijn schandelijke leugens. Toen de open markt, de open grenzen en de gedeelde munt werden ingevoerd, wisten alle beslissers precies wat dit op termijn zou betekenen. Een politieke unie. Een federale staat. Maar ze wisten ook dat de bevolkingen er nooit in mee zouden gaan. Daarom zeiden ze het niet. Het moest eerst crisis worden - en dan konden ze doorpakken. Klinkt heel redelijk toch? Dank aan Thierry B

 

Dit zegt vriend Benink:

Bij een Griekse exit zullen Europese belastingbetalers het geld dat aan Griekenland is geleend niet terugkrijgen. De kosten lopen echter nog veel verder op, benadrukte Benink. ,,Het Europese noodfonds moet dan drastisch worden vergroot, om ervoor te zorgen dat Portugal, Spanje en Italië wel kunnen worden gered. Het fonds moet dan van 700 miljard naar bijvoorbeeld 2500 miljard euro. Dat betekent dat Nederland nog eens zo'n 100 miljard euro moet ophoesten aan garanties, of in cash.''

SORRY, WAT? HOEVEEL?

De overheden moeten daarom besluiten tot een even grote afschrijving op hun Griekse vorderingen als eerder aan banken en pensioenfondsen werd gevraagd, stelde Benink. Zij streepten de helft van hun obligaties weg en accepteerden een lagere rente en langere looptijd op overgebleven leningen.

Schuldverlichting zal moeilijk te verkopen zijn voor Noord-Europese politici, beseft de econoom. Een andere optie ziet hij echter niet. ,,Griekenland is al failliet. Dat politici de verliezen niet willen erkennen, betekent niet dat ze er niet aankomen.'' AHA, de MAN heeft toch wel REALITEITSZIN....

 

De meeste economen zijn politici zonder mandaat. De ergste die dr rondloopt is wel Paul Krugman, die een hele schare volgelingen heeft. Nobelprijswinnaar dat wel. Maar dat geldt ook voor ene Barack Obama.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Dick,

 

Ik wist niet dat je vanavond op tv zou verschijnen, en was dus aangenaam verrast toen ik toevallig op de Vijfde Dag belandde. Je stond er goed op, man!

Zo langzaamaan komt er toch steeds meer aandacht voor het prepper gebeuren en dat is mooi.

Ik vond het mooi dat je de nadruk legde op het 'samen doen', met je legerbrander koffie zetten voor de hele buurt. Dat haalt het doomsday effect er een beetje uit. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor de ontzettend aardige commentaren. Ik kwam die Zwitserse veldkeukens toevallig tegen in een dump. Toen kwam ik op het idee om daarmee de buurt aaneen te smeden bij een shtf. De meeste mensen zullen niet weten wat ze overkomt en dan staat er ineens een gek met 100 liter koffie paraat. Volgens mij een enorme morele oppepper. En vervolgens gaan we elkaar als buurt beschermen tegen plunderaars etc. Of het allemaal gaat werken weet ik niet. Ik kan prima met vuurwapens overweg, maar ik heb geen zin om hongerige lui dood te schieten. Ik ga liever koffie voor ze zetten. Ik zoek overigens nog zo'n oud bordje "Blokhoofd Bescherming Bevolking" voor op mijn voordeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...