Cyberbeer Geplaatst: 23 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2014 Inbreker (18) gijzelt gezin Een stel uit Erp en twee kinderen van 13 en 2 jaar hebben afgelopen nacht enkele zenuwslopende momenten meegemaakt. Een pas 18-jarige inbreker gijzelde het gezin. http://www.telegraaf.nl/binnenland/23364274/__Inbreker__18__gijzelt_gezin__.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 ik zou ( naast het beschermen van je huis met prikkeldraad enz. )er ook voor kiezen een kruisboog te nemen, omdat als er een groepje naar jou huis toe komt, denk ik dat ze wel weggaan/gewaarschuwd zijn als een van hun een pijl in zijn voet krijgt, niet dat ik een voorstander ben van het verwonden van mensen maar toch. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 Inbreker (18) gijzelt gezin Een stel uit Erp en twee kinderen van 13 en 2 jaar hebben afgelopen nacht enkele zenuwslopende momenten meegemaakt. Een pas 18-jarige inbreker gijzelde het gezin. http://www.telegraaf.nl/binnenland/23364274/__Inbreker__18__gijzelt_gezin__.html 18 jarige pisvlek die je huis binnenkomt met een schaar, en daarmee je gezin bedreigt??? Als man des huizes moet je je doodschamen als je je gezin niet kan beschermen tegen een menneke met een schaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sqeaky Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 @dutch survival dat is eventueel een maatregel wel zouden ze kunnen denken: als deze bewoners direct zo fel reageren hebben ze vast iets te verbergen/ beschermen zelf probeer ik er voor te zorgen dat plunderaars of bendes liever nasr het huis gaan verderop dan dat ze hier het huis proberen te forceren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 ik zou ( naast het beschermen van je huis met prikkeldraad enz. )er ook voor kiezen een kruisboog te nemen, omdat als er een groepje naar jou huis toe komt, denk ik dat ze wel weggaan/gewaarschuwd zijn als een van hun een pijl in zijn voet krijgt, niet dat ik een voorstander ben van het verwonden van mensen maar toch. Dat is lastig mikken, een voet. Bovendien zou ik daar nooit voor kiezen, komen ze geheid terug met adequate middelen, of het nu is omdat je 'kennelijk' wat te verdedigen heb, dan wel simpelweg voor wraak. Misschien is wat drank om mee te paaien wel een betere optie dan halfbakken geweld toepassen. Of je doet het niet, of je doet het goed. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 18 jarige pisvlek die je huis binnenkomt met een schaar, en daarmee je gezin bedreigt??? Als man des huizes moet je je doodschamen als je je gezin niet kan beschermen tegen een menneke met een schaar. mahhahaha inderdaad beschamend Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 Ja, klopt ook wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 25 november 2014 Delen Geplaatst: 25 november 2014 Ik heb twee, met het oog op herladen, kruisbogen, Titan 200 pound. Zou dat voldoende zijn? Al snap ik niet, eerlijk gezegd, dat deze wapens bij wet niet verboden zijn, je schiet op 25 meter dwars door een deur.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XytraS Geplaatst: 26 november 2014 Delen Geplaatst: 26 november 2014 200 pound, ga 1st maar even oefenen in de gym Kruisboog is mss goed om te jagen, maar niets waard ter verdediging of aanval, duurt veel te lang om te herladen, dan ben je nog beter af met een gewone boog... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 26 november 2014 Delen Geplaatst: 26 november 2014 Met een spankoord is het echt niet zo'n probleem, je hebt in enkele tellen de boog gespannen en geladen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 26 november 2014 Delen Geplaatst: 26 november 2014 Dat is lastig mikken, een voet. Bovendien zou ik daar nooit voor kiezen, komen ze geheid terug met adequate middelen, of het nu is omdat je 'kennelijk' wat te verdedigen heb, dan wel simpelweg voor wraak. Misschien is wat drank om mee te paaien wel een betere optie dan halfbakken geweld toepassen. Of je doet het niet, of je doet het goed. Hehe, drank met iets extra's..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 26 november 2014 Delen Geplaatst: 26 november 2014 Hehe, drank met iets extra's..... Aan die smiley te zien denken wij bij "drank met iets extra's" aan iets heel anders Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 26 november 2014 Delen Geplaatst: 26 november 2014 Aan die smiley te zien denken wij bij "drank met iets extra's" aan iets heel anders Hihi, denk ik ook. Hoewel, in de context van het topic... Maar ik sta voor veel open Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
XytraS Geplaatst: 26 november 2014 Delen Geplaatst: 26 november 2014 Met een spankoord is het echt niet zo'n probleem, je hebt in enkele tellen de boog gespannen en geladen. Ik had het sowieso al op een spankoord, zonder ga je echt geen 3x na elkaar 200 pound opspannen en met spankoord ga je na 5x ook al behoorlijk zweten hoor Ooit overwogen om een kruisboog te kopen, maar ben er van terug gekomen, heb momenteel 2 (pers)luchtgeweren en die lijken mij op alle gebied makkelijker te hanteren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sabumaru Geplaatst: 26 november 2014 Delen Geplaatst: 26 november 2014 Veel posts hier. Ik denk bewust dat mijn duitse herder al best een zwaar opstakel vormt voor potentiele indringers Onbewust zal waarschijnlijk alles uit de kast komen want ik in me lichaam heb aan energie en woede Waarbij iedervoorwerp tot een wapen zal worden ingezet Ik ben minder bang voor een indringer dan dat ik bang ben voor wat ik potentieel iemand aan doe Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 26 november 2014 Delen Geplaatst: 26 november 2014 Veel mensen reageren met wapens en beveiligingsmaatregelen zgn. na een SHTF, maar ook nu kun je al heel wat doen. Zoals de keuze waar je woont, het beveiligingen van je bezittingen, voorbereidingen op een SHTF, safe room, BOV die klaar staat, voorraden op meerdere plekken, kelder, ladders, noodstroom, kookgerei, gereedschap, ontsnap routes, BOL, brandstof ect. ect. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 26 november 2014 Delen Geplaatst: 26 november 2014 Veel mensen reageren met wapens en beveiligingsmaatregelen zgn. na een SHTF, maar ook nu kun je al heel wat doen. Zoals de keuze waar je woont, het beveiligingen van je bezittingen, voorbereidingen op een SHTF, safe room, BOV die klaar staat, voorraden op meerdere plekken, kelder, ladders, noodstroom, kookgerei, gereedschap, ontsnap routes, BOL, brandstof ect. ect. Brandblussers... Multifunctioneel ook. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 26 november 2014 Delen Geplaatst: 26 november 2014 Brandblussers... Multifunctioneel ook. Brandblusser zijn idd lekker multifunctioneel. Ooit eens gebruikt tegen een agressieve hond en die taaide acuut af. Naast luchtbuksen en bogen zijn er natuurlijk middelen die vele malen effectiever zijn in huis maar vanwege de forumregels niet besproken mogen worden. Het enige wat ik kan zeggen dat als ik een knikker twee centimeter in het hout van een boom schiet en er niet meer uit krijg, het wel effectief genoeg is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 26 november 2014 Delen Geplaatst: 26 november 2014 Brandblusser zijn idd lekker multifunctioneel. Ooit eens gebruikt tegen een agressieve hond en die taaide acuut af. Naast luchtbuksen en bogen zijn er natuurlijk middelen die vele malen effectiever zijn in huis maar vanwege de forumregels niet besproken mogen worden. Het enige wat ik kan zeggen dat als ik een knikker twee centimeter in het hout van een boom schiet en er niet meer uit krijg, het wel effectief genoeg is. Kussensloop met 2 blikjes cola erin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Beste,, Tijdje geleden topic gestart om tips te vragen m.b.t. het veiligstellen van appartement tijdens een bug-in. Nu vroeg ik mij af wat andere preppers voor maatregelen hebben getroffen m.b.t. bugging in tijdens een SHTF-scenario. Ben benieuwd. Greetz Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Wat voor een SHTF verwacht je? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Wat voor een SHTF verwacht je? Als ik eerlijk ben verwacht ik geen bepaalde situaties als eerste. Sowieso geen overstroming omdat ik vij het drielandenpunt woon en ook nog eens een 2verdiepingen hoog. Verder is een blackout een mogelijke scenario, En ik woon in de buurt van tihange dus daar kijk ik ook naar. Greetz Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Mijn BUG-in situatie is erop gericht om zo snel mogelijk BUG-out te gaan. Voorraden, waterfilter en gear heb ik in enkele minuten gepakt en afhankelijk van de tijd die je hebt, kan ik meer of minder meenemen. Dan in één of twee van de BOV's en weg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Bij een black out zal je wat moeten doen aan defecte riolering (als de pompen niet werken komt het omhoog, ook tweehoog) Watervoorraad. Voedselvoorraad. Iets om op te koken bv petroleumstel of campinggaspitje en voorraad brandstof. Wat lampen en batterijen. Warmte (kacheltje op petroleum) en warme kleren en dekens in de winter want een huis kan erg koud worden dan. Cash in huis, voor als je er op uit trekt om iets te kopen. Ow, en volgens Dick Berts ook veel wc papier....en als je de wc niet meer kan gebruiken een ecotoilet ofzo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Bij een black out zal je wat moeten doen aan defecte riolering (als de pompen niet werken komt het omhoog, ook tweehoog) Watervoorraad. Voedselvoorraad. Iets om op te koken bv petroleumstel of campinggaspitje en voorraad brandstof. Wat lampen en batterijen. Warmte (kacheltje op petroleum) en warme kleren en dekens in de winter want een huis kan erg koud worden dan. Cash in huis, voor als je er op uit trekt om iets te kopen. Ow, en volgens Dick Berts ook veel wc papier....en als je de wc niet meer kan gebruiken een ecotoilet ofzo. Yes, maar ik doelde eigenlijk op preps die je veiligheid geven tijdens Bug-in, en inderdaad kachel, wc, manier van koken etc. Even ervan uitgaande dat water en voedsel enzovoort geregeld zijn. Dacht meer aan onderwerpen als: -manier van warmte; -manier van koken; -preps betreffende afsluitingen openingen (aftapen ramen) -beveiliging -etc Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.