Nienke91 Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Hi allemaal, Via de zoekfunctie kon ik het antwoord op mijn vraag niet zo 1,2,3 vinden. Maar op dit moment ben ik nog een leek als het gaat om de voorbereidingen. Wat zijn volgens jullie eisen waar de perfecte BOL aan moet voldoen? Ondergronds/ver van de bewoonde wereld/dichtbij huis (of is jouw huis er op aangepast)... .. er zijn zoveel mogelijk heden, maar wat maakt een BOL perfect voor jou? Ben benieuwd Groetjes, Nienke Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Lees alle draadjes die je hier vindt eens door: https://encrypted.google.com/search?q=site%3Apreppers.nl+BOL Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nienke91 Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Lees alle draadjes die je hier vindt eens door: https://encrypted.google.com/search?q=site%3Apreppers.nl+BOL Thanks! Had ik inderdaad ook al gevonden, maar is toch nog niet helemaal antwoord op mijn vraag. Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd naar wat de preppers op dit forum bij hun meest ideale BOL voorstellen (wellicht is dit nog werk in uitvoering of ben je al voorbereid). (samen met je hele familie/of alleen je gezin/een grote BOL op het platteland of een ondergrondse locatie en waarom... wat is voor jou het allerbelangrijkste)? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Dat is zo persoonlijk,dat er geen doorsnee BOL is. Veilige plek, dat lijkt me de rode draad. Voor de een is dat zelfvoorzienend in Hongarije/Zweden/Spanje, voor een ander in het bos, voor de armere prepper is een BOL onhaalbaar en richt men zich op een Bug-In-Locatie...gewoon zes hoog op de flat, met voorraad en water.Voor de een met familie, voor de ander alleen. Er bestaat geen "de prepper", er zijn diverse soorten mensen met diverse voorbereidingen. Je zal toch echt die topics door moeten lezen om het te begrijpen, denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Een atoombunker met wat mijnenvelden en een verwarmde slotgracht met piranhas. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nienke91 Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Dat is zo persoonlijk,dat er geen doorsnee BOL is. Veilige plek, dat lijkt me de rode draad. Voor de een is dat zelfvoorzienend in Hongarije/Zweden/Spanje, voor een ander in het bos, voor de armere prepper is een BOL onhaalbaar en richt men zich op een Bug-In-Locatie...gewoon zes hoog op de flat, met voorraad en water.Voor de een met familie, voor de ander alleen. Er bestaat geen "de prepper", er zijn diverse soorten mensen met diverse voorbereidingen. Je zal toch echt die topics door moeten lezen om het te begrijpen, denk ik. Nee precies, dat bedoelde ik ook Ik doelde ook op persoonlijke reacties en niet op een gemeenschappelijk idee van BOL. Maar ik zal nog wel even verder zoeken dan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FKAGB Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Dat is zo persoonlijk,dat er geen doorsnee BOL is. Veilige plek, dat lijkt me de rode draad. Voor de een is dat zelfvoorzienend in Hongarije/Zweden/Spanje, voor een ander in het bos, voor de armere prepper is een BOL onhaalbaar en richt men zich op een Bug-In-Locatie...gewoon zes hoog op de flat, met voorraad en water.Voor de een met familie, voor de ander alleen. Er bestaat geen "de prepper", er zijn diverse soorten mensen met diverse voorbereidingen. Je zal toch echt die topics door moeten lezen om het te begrijpen, denk ik. Dat dus. Het hangt ook af van waar je voor prept. Een economische ineenstorting stelt andere eisen aan je BOL dan een uitbraak van Ebola om maar even een actueel onderwerp aan te snijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Hoog en droog Voldoende drinkbaar water Voldoende bouwgrond voor je groenten en fruit Zachte winters Warm te stoken en vochtvrij (niet klam) Verdedigbaar in redelijke mate Mogelijkheden te eten uit de natuur (jacht, insecten, klein wild) ect. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Mijn ideale bol is een basis met voorraden voor rond de 100 jaar op Mars. Met natuurlijk een mooie telescoop en/of sattelietverbindingen zodat ik kan zien hoe het afloopt op deze bal. Met als gezelschap Meredith Vickers van Prometheus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zefanja Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Ik sluit mij hierbij aan bij @FincaInSpanje; zo zelfvoorzienend leven als mogelijk is. YouTube gebruiker SouthernPrepper1 heeft naar mijn idee de ideale opzet; de mogelijkheid om wind en zonne-energie te gebruiken voor elektriciteit, een goed stuk grond waar ruimte voor een grote kruidentuin, moestuin en fruit en noten bomen is, een eigen waterbron (riviertje, beekje, waterput o.i.d.), de mogelijkheid (al het materiaal moet dan aanwezig zijn) om alles off grid te doen, en als het dan nog even kan er nog een visvijver erbij. Er moet dan nog een kippenren bij (elke dag verse eieren) en wellicht ook nog een stel geiten om melk te verkrijgen. Koeien zou ook een idee zijn, gezien ik laatst bij een video van Geoff Lawton (genius wat permacultuur betreft) zag hoe een man het met alle mest wat van de koeien en zijn gezin kwam zijn fornuis op gas kon laten lopen. Op dit moment nog een droom, maar hoop het over een aantal jaar te kunnen verwezenlijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Hi allemaal, Via de zoekfunctie kon ik het antwoord op mijn vraag niet zo 1,2,3 vinden. Maar op dit moment ben ik nog een leek als het gaat om de voorbereidingen. Wat zijn volgens jullie eisen waar de perfecte BOL aan moet voldoen? Ondergronds/ver van de bewoonde wereld/dichtbij huis (of is jouw huis er op aangepast)... .. er zijn zoveel mogelijk heden, maar wat maakt een BOL perfect voor jou? Ben benieuwd Groetjes, Nienke B.O.L.= Bug Out Location, zoals de naam het al zegt het gaat om de locatie. Je kan een compleet uitgeruste ondergrondse bunker hebben in Zwitserland, maar als je er niet kan komen heeft die bunker geen enkele nut. Ik heb mijn Bug Out Locatie gekozen om diverse redenen: - Afstand, je moet er kunnen komen zelfs als je vervoersmiddel het laat afweten. Mijn B.O.L. is daarom binnen een straal van 20 KM. - Water, geen mens kan zonder water. Een waterbron moet voorhanden zijn op loop afstand. - Beschutting, je moet jezelf kunnen verbergen. Afhankelijk van de situatie zal je niet door iedereen gevonden willen worden, Beschutting voorkomt ontdekking. - Kennis van de omgeving, Je moet de omgeving van je B.O.L. kennen, weten waar je bepaalde grondstoffen kan vinden en weten hoe het er uitziet zodat je veranderingen in je omgeving snel ontdekt. - Overzichtelijk, weet waar je toegangspunten zijn en via welke wegen je er kan komen of in geval van nood welke wegen je kan gebruiken om te gaan. Ik heb geen stuk grond of een bunker tot mijn beschikking, Maar ik heb enkele locaties uitgezocht die aan mijn eisen voldoen. Mocht ik een Bug Out moeten doen dan zal ik met mijn Bug Out spullen daar heen gaan en daar zelf een langdurige shelter bouwen of in mijn tent daar tijdelijk verblijven, maar dat is afhankelijk van de situatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Dat is zo persoonlijk,dat er geen doorsnee BOL is. Veilige plek, dat lijkt me de rode draad. Voor de een is dat zelfvoorzienend in Hongarije/Zweden/Spanje, voor een ander in het bos, voor de armere prepper is een BOL onhaalbaar en richt men zich op een Bug-In-Locatie...gewoon zes hoog op de flat, met voorraad en water.Voor de een met familie, voor de ander alleen. Er bestaat geen "de prepper", er zijn diverse soorten mensen met diverse voorbereidingen. Je zal toch echt die topics door moeten lezen om het te begrijpen, denk ik. Stuudje, je weet toch dat ik verhuist ben. Ik woon niet meer 6 hoog in een flatje, maar de voorkeur voor een Bug In blijft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Abaddon Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 mijn BOL moet voldoen aan de volgende eisen : ver van de bewoonde wereld of grote steden,voldoende stromend water , en en overzichtelijk genoeg om te kunnen verdedigen/early warning systeem . dat dit niet in nederland ligt lijkt mij duidelijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 B.O.L.= Bug Out Location, zoals de naam het al zegt het gaat om de locatie. Je kan een compleet uitgeruste ondergrondse bunker hebben in Zwitserland, maar als je er niet kan komen heeft die bunker geen enkele nut. Ik heb mijn Bug Out Locatie gekozen om diverse redenen: - Afstand, je moet er kunnen komen zelfs als je vervoersmiddel het laat afweten. Mijn B.O.L. is daarom binnen een straal van 20 KM. - Water, geen mens kan zonder water. Een waterbron moet voorhanden zijn op loop afstand. - Beschutting, je moet jezelf kunnen verbergen. Afhankelijk van de situatie zal je niet door iedereen gevonden willen worden, Beschutting voorkomt ontdekking. - Kennis van de omgeving, Je moet de omgeving van je B.O.L. kennen, weten waar je bepaalde grondstoffen kan vinden en weten hoe het er uitziet zodat je veranderingen in je omgeving snel ontdekt. - Overzichtelijk, weet waar je toegangspunten zijn en via welke wegen je er kan komen of in geval van nood welke wegen je kan gebruiken om te gaan. Ik heb geen stuk grond of een bunker tot mijn beschikking, Maar ik heb enkele locaties uitgezocht die aan mijn eisen voldoen. Mocht ik een Bug Out moeten doen dan zal ik met mijn Bug Out spullen daar heen gaan en daar zelf een langdurige shelter bouwen of in mijn tent daar tijdelijk verblijven, maar dat is afhankelijk van de situatie. 20km van je huidig verblijf, wat ga je doen met een (kern)ramp? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 20km van je huidig verblijf, wat ga je doen met een (kern)ramp? hopen dat mijn dood snel is? Op de fiets ontsnap je echt niet aan de gevolgen van een kernramp of zie ik dat verkeerd?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Men heeft het idee dat men met de auto wel op tijd en ver genoeg weg komt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Men heeft het idee dat men met de auto wel op tijd en ver genoeg weg komt. hoeveel files zijn er elke ochtend en namiddag als mensen van en naar hun werk gaan? moet je voorstellen dat iedereen in een stad probeert te vluchten tegelijkertijd, je komt de stad niet eens uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Men heeft het idee dat men met de auto wel op tijd en ver genoeg weg komt. Al eens geprobeerd om rond 17:00 uur de randstad uit te komen ? Belangrijkste : het moet bij jou passen. Het voorbeeld van Zefanja is mooi maar klinkt als een boerderij. Dan is onopvallend al lastig. Prep je voor een kernoorlog dan is iets ondergronds wel handiger dan een tent. Maar als je 2m onder NAP zit is bij een dijkdoorbraak dit alles weer relatief. Stuudje vat het goed samen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 is al erg veel besproken beetje slim met de zoekfunctie omgaan moet je vraag wel dekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rataplan Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Een glazen BOL, daar kan je mee in de toekomst kijken:p , mits je de techniek beheerst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Volgens mij bestaat een ideale BOL niet . Er zal altijd wel iets zijn dat niet voorzien is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 ik zou het liefst tijdens een shtf. in een mooi groot stuk bos. in zweden zitten en dan een lange termijn SC zouden houden met de zelfde sfeer. (i have a dream) maar nu voor het echie ik zou het liefst (realistisch gezien) een mooie blokhut willen hebben in zweden met ook een stromend beekje en een groot meer(vis!!!!) en veel bergen. en ook graag als het kan met een stelletje gelijkgestemde preppers. en natuurlijk (onrealistische) bear grylls als buurman en dan wel helemaal off the grid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shadow Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 maar nu voor het echie ik zou het liefst (realistisch gezien) een mooie blokhut willen hebben in zweden met ook een stromend beekje en een groot meer(vis!!!!) en veel bergen. en ook graag als het kan met een stelletje gelijkgestemde preppers. en natuurlijk (onrealistische) bear grylls als buurman en dan wel helemaal off the grid Dus in een groot stuk bos in Zweden een langdurige SC houden in zelf gebouwde blokhutten? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Dus in een groot stuk bos in Zweden een langdurige SC houden in zelf gebouwde blokhutten? ja natuurlijk alleen vergeet bear grylls niet:p het moest ideaal zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 15 oktober 2014 Delen Geplaatst: 15 oktober 2014 Mijn eigen planeet lijkt me wel wat...... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.