Snicky Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 Welke schoenen hebben jullie het liefst aan jullie voeten in geval van een noodsituatie? Was in het bezit van de meindl combat s3, erg stevige schoenen maar best zwaar. Deze zijn overleden en nu een paar magnums besteld, benieuwd hoe die zitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 Ik hoop voor je dat het ECHTE magnums zijn, er is ook pseudo namaak in de handel (Magnum met eronder Hi-Tec) en dat is echt rommel, althans, ze zitten redelijk maar de gebruikte materialen zijn echt van lagere kwaliteit. De gekende merken, Meindl, HanWag, Lowa, Haix ea hebben kwalitatief gerief, maar de prijs is er ook naar. hoe steviger (en meer bergschoen) hoe zwaarder en duurder. Zacht is comfortabeler, maar biedt minder steun. Het is altijd een compromis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 Ik had altijd de Lowa GTX wat ik een erg fijne schoen vond. Helaas kon ik niet meer een echt goed pasvorm vinden toen ik ze wilde vervangen. Ik heb nu HanWag en dat vind ik een iets minder fijne schoen, met name omdat hij stijver is. Ook heb ik Meindl gehad voor de Lowa's en die waren ook fijn maar voordeel van de Lowa's blijft toch het comfort vergeleken met de andere twee en voelt minder lomp aan., maar dat is natuurlijk ook heel persoonlijk. Op het moment loop ik op Merrels (gewoon gympen) maar ben erg onder de indruk van het comfort en de kwaliteit, misschien ook een merk om eens naar te kijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wesp Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de oude vertrouwde legerkist. Niet die gewatteerde tanklaars maar de gewone soldatenkist. Duurt even om in te lopen maar daarna zitten ze, althans bij mij, heerlijk. Waterdicht tot boven de enkel. Mits goed verzorgt natuurlijk. Honderdduizenden liepen erop. 15 tot 20 km per dag. Te verkrijgen in zwart en bruin. Misschien wat zwaar in het begin maar dat is de dikte van het leer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 Meindl en Lowa draag ik ook graag. Uitstekende kwaliteit schoenen. Maar de ideale schoen moet je echt zelf bepalen... Deze is dan ook leuk: http://www.lasportiva.com/mountaineering/mountaineering-man/mens/#.U_89ASinC2w Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 meindl heeft me nog niet teleurgesteld Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 meindl heeft me nog niet teleurgesteld Mij ook niet. Na 7 jaar waren mijn vorige paar aan vervanging toe. Heb dus een paar Island pro in gebruik, en 1 paar reserve. Als backup een paar Army-pro, maar daar kan ik niet mee fietsen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 mijn voorkeur gaat uit naar karrimor, nog geen enkel paar kapot gekregen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 De ideale schoen bestaat niet. Schoenen moeten gewoon passen, En elk merk heeft zijn eigen pasvorm wordt dus een kwestie van veel proberen. Verder zou ik gaan voor gekeerd leer > stevig, waterdicht, "krasbestendig" en zo min mogelijk textiel of aanverwante materialen. In het kader van preppen: repareerbare/vervangbare zool. Verder: waar ga je heen ? in de bergen zijn stijgijzervaste schoenen wel lekker maar daar wandel je weer minder goed op. Wil je gamaschen/gaiters geberuiken dan is de pasvorm ook mee te wegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 De stappers die ik draag zijn hand gemaakt op maat . Omdat ik een beetje een rare voet heb . Verder heb ik hier nog zeker 10 paar wandel leger en berg schoenen staan velen opgedragen van diverse merken . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jaces Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 Draag al 20 jaar magnums iedere 4 jaar nieuwe zomers minder dan zitten ze mij te warm Dan komen de teva,s uit de kast In de slechte jaren liep ik er +/- 20 km op een dag op Ik neem ze wel altijd in een ruime maat met sportsokken Maar volgend jaar komen er weer paar magnums Je merkt wel na +/- 3 jaar dat de zool minder wordt qua vering Maar heb dan nog genoeg profiel en steun om nog 12 mnd door te hobbelen Behandel ze gewoon met leer vet en zien er dan 4 jaar nog goed uit Bijna zonde om ze dan weg te doen Dus dan worden ze gebruikt om tuin verf en andere klussen te doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pathfinder Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 Meindl. Al 20 jaar. Top of the bill!! Kistjes heb ik er ook een aantal versleten maar het woord zegt het al: die versleten snel terwijl de Meindl's gewoon doorbargerden Fijn dat de Nederlandse krijgsmacht tegenwoordig ook Meindl's verstrekt aan haar voetvolk. Ik loop al de hele zomer op een paar Meindl desert boots, nieuw in de doos (met reservezooltjes + -veters) voor €60 gekocht op Marktplaats. Koopje! Nu we het er toch over hebben: heeft iemand nog een paar nieuwe leger-Meindl's te koop? Type M1, maat 280M? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 28 augustus 2014 Delen Geplaatst: 28 augustus 2014 Ik heb jaren lang op kisten en werkschoenen gelopen. De laatste kisten die ik had waren kwalitatief niet zo goed als die ervoor. Daarom ben ik overgestapt op Airsoft boots Deze lopen heerlijk. Zijn heel licht. Hebben een rits zodat ik ze makkelijk aan en uit kan trekken. Dat vind ik prettig omdat ik ze altijd uit doe als ik naar binnen ga. Ik draag ze dagelijks op mijn werk en banjer door modder en stront. Ze zien er nu na 1,5 jaar niet zo mooi uit als de foto. Bij de hakken is de stof kapot. Deze zijn niet bedoelt om dagelijks op te lopen. Maar ik ben tevreden over deze boots. Ik heb nu een paar zwarte besteld. http://www.tacticalairsoftgear.nl/101-inc-pr-tactical-boots-recon.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
type1Civilization Geplaatst: 29 augustus 2014 Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 Ik heb echte magnums gekocht en ze zijn fantastisch tot nu toe. (loop er nu een maand op) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
voordeur Geplaatst: 29 augustus 2014 Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 In vond de magnums van defensie helemaal ruk. Veel te zacht. Niet zo lang waterdicht en snel versleten. Binnenkort komen er nieuwe aan. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hhpp Geplaatst: 29 augustus 2014 Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 Tja, ik loop al jaren tot volle tevredenheid op hele goedkope scapino (mountain peak) schoenen. Waterdicht nog steeds, licht, comfortabel en volgens mijn ervaring ook echt wel duurzaam. Had ik niet verwacht, had ze uit nood gekocht (schoenzool oude schoenen lieten los terwijl ik onderweg was naar werk en ik kwam toevallig langs scapino waar ik een snelle tussenstop maakte om de schoenen te kopen). Voor mij dus hele fijne schoenen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 29 augustus 2014 Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 Wat is er mis met all stars? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snicky Geplaatst: 29 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 Heb All Stars maar moet zeggen dat ik er niet te lang op kan lopen. Dunne zooltjes krijg ik last van ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 29 augustus 2014 Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 Schoenen zijn gewoon heel erg persoonlijk. Ik zou ook Hanwags, Meindl en Lowa adviseren, want ik zweer bij dergelijke type schoenen, maar zoveel mensen zoveel wensen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 8 november 2014 Delen Geplaatst: 8 november 2014 De ideale prepper damesschoen (mooi en gevaarlijk) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hailbaal Geplaatst: 9 november 2014 Delen Geplaatst: 9 november 2014 Schoenen zijn persoonlijk. Ik loop al jaren heerlijk op Neskrid Fox. Beste schoenen die ik ooit heb gehad. Ik heb erg brede voeten en ik heb om die reden moeite met schoenen vinden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
snoeike Geplaatst: 9 november 2014 Delen Geplaatst: 9 november 2014 Ik loop al jaren op het model Lowa Renegade GTX. Heerlijke schoenen welke ik dagelijks draag. Ik doe meestal 2 tot 3 jaar met een paar. Soms iets korter. Sinds een paar weken heb ik de mid variant. Dit is de hoge. Lopen uitstekend. Vandaag zag ik dat ze bij lowa ook een task force variant hebben. Mochten ze weer eens aan vervanging toe zijn, ga ik waarschijnlijk deze variant halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tothemax Geplaatst: 9 november 2014 Delen Geplaatst: 9 november 2014 Jaren lang liep ik op meindl, nu loop ik een jaar of 5 op hanwag. Deze schoen loopt vele malen beter, is lichter, droogt sneller en je hoeft hem niet zo lang in te lopen. Vwb de defensie meindl die nu verstrekt wordt, deze schoen is niet vergelijkbaar met de schoen die je zou aanschaffen in de winkel. De defensie meindl is slechter, hij is te warm, de naden en zolen laten los, en de zool slijt veel sneller. Dit is dan ook de reden dat ze weer van deze schoen afstappen en een nieuw project zijn gestart voor een betere schoen. Dit keer wordt en is wel het personeel gevraagd wat de voorkeuren zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 9 november 2014 Delen Geplaatst: 9 november 2014 Ik ben tot hiertoe ook tevreden van HanWag, de Hanwag Special Forces Boot GTX, wel met lowa balance inlegzool ipv de standaard. Prima combinatie. Ik vind het gebruikte leer wel zeer dunnetjes en vraag me af wat de toekomst gaat brengen. De zool heeft uitzonderlijk veel grip en rolt mooi af. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kipping Geplaatst: 9 november 2014 Delen Geplaatst: 9 november 2014 Ik heb al een aantal jaren Hanwag Lima deze gebruik ik voor in de bergen, voor dagelijks gebruik heb ik Hanwag blanks, Alle bij zitten ze gelijk goed als je ze aan doet. Nog nooit last van me voeten gehad en of blaren, heb ze niet hoeven inlopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.