Zanshin Geplaatst: 6 juni 2012 Delen Geplaatst: 6 juni 2012 Sla jij expres ook lekkere dingen op voor WTSHTF? Ik kan mij voorstellen dat rijst met bonen je een keer de keel uit gaat hangen. Zelf heb ik nog niks lekkers opgeslagen (eerst de basics verder aanvullen), jij wel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daryl Dixon Geplaatst: 6 juni 2012 Delen Geplaatst: 6 juni 2012 Heb al een redelijk voorraad chocola geprept, en koop ook af en toe een paar blikjes snoep bij de Lidl. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 6 juni 2012 Delen Geplaatst: 6 juni 2012 Wel gedroogd fruit (vinden we hier heeeeeeeeeeeeeeeel lekker) en lollies. Ook wel zuurtjes maar niet persé om te preppen, want die hebben we sowieso altijd in de voorraadkast liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 7 juni 2012 Delen Geplaatst: 7 juni 2012 Sinds 30 mei ook in mn preps dankzij n vriendin die met dr snoepwinkel stopte...N vuilniszak vol met ChupaChups....(al weet ik niet wat de houbaarheid is) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 7 juni 2012 Delen Geplaatst: 7 juni 2012 ja hoor hier ook dozen met koeken mars enzo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 7 juni 2012 Delen Geplaatst: 7 juni 2012 90 dagen voedsel via Liff vorig jaar gekocht en dacht. hmmm lekker. Zitten wel een paar lekkere dingen tussen :-)  Inhoud Indien bereid Porties kcal  Gerechten met vlees kg  Stroganoff 750 g 2.6 6 2.925  Balkan rijstschotel 625 g 2.6 6 2.148  Rundvleesschotel 600 g 2.6 6 2.346  Hongaarse Goulash 600 g 2.6 6 2.346  Kip Curry 750 g 2.6 6 2.948  Chili con Carne 600 g 2.6 6 2.046  Gerechten zonder vlees   Pasta in tomatensaus 700 g 2.8 7 2.408  Chana Masala rijstpan 625 g 2.6 5 2.843  Groentenmix 700 g 2.4 6 3.465  Stevige linsensoep 700 g 3.2 7,5 2.700  Stevige erwtensoep 700 g 3.0 7 2.653  Aardappelpuree 1.000 g 5.7 32 3.220  Roerei 600 g 1.2 6 3.558  Pannekoeken 700 g 1.4 7 3.101  Tomatensoep 700 g 5,7 38 2.359  Aardappelsoep 1.000 g 11,0 33 3.520  Heldere bouillon 1.000 g 55 Liter 200 1.320  Diverse   Zwitserse müsli 600 g 1.2 6 2.232  Boterpoeder 500 g 0,7 3.840  Mousse au chocolat 750 g 1.5 7 3.668  Bananenchips 450 g 0,5 1.800  Volkoren brood 24 x 500 g 12 19.920  Noodrantsoenen BP-5 10 x 500 g 5 20.200  Drinken   Sinaasappel thee 1.000 g 15 Liter 40 3.900  Citroen thee 1.000 g 15 Liter 40 4.820  Melkpoeder 650 g 5,9 Liter 20 3.211     Totaal aantal kcal. 110.307 kcal. per dag 1.225 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jester Geplaatst: 7 juni 2012 Delen Geplaatst: 7 juni 2012 N vuilniszak vol met ChupaChups....(al weet ik niet wat de houbaarheid is)  In dit draadje staat dat "hard snoep" onbeperkt houdbaar is: http://preppers.nl/forum/threads/151-Overzicht-van-lang-houdbare-levensmiddelen  Zelf kom ik inmiddels bijna om van de lekkere dingen zoals ik in het preppers dagboek al schreef heb ik inmiddels 600+ lollies (net 600 gekocht en had al paar zakken chupachups), daarnaast nog een doos met 50 pakjes stimorol gauwgom (veel efficienter verpakt dan bv sportlife) en een paar blikjes Haagsche hopjes. En daarnaast e.e.a. aan rookwaar, oploskoffie en paar miniflesjes whisky.  Nog te kopen: cacaopoeder. Dan is mijn candyprepshop wel compleet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 7 juni 2012 Delen Geplaatst: 7 juni 2012 Rozijntjes, chocolade, lollies, zuurtjes en noten, (zelf) gedroogde vruchten  Verder instant puddingmix, alleen (poeder)melk toevoegen, roeren, koud wegzetten en voila: een lekker toetje Net of er geen SHTF is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sneard Geplaatst: 8 juni 2012 Delen Geplaatst: 8 juni 2012 Ook minder lang houdbare dingen gaan er in. Koeken, snoep, chocola, veel suiker, blikken fruit met sap. Sommige dingen zijn maar een half jaar of jaar houdbaar, maar met roteren heb je altijd iets lekkers in huis, als SHTF of niet. Â Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast oliestel Geplaatst: 8 juni 2012 Delen Geplaatst: 8 juni 2012 zit die stimerol nog in zo'n papiertje?? Misschien nog een idee om ze in een zakje te stoppen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vlinder Geplaatst: 8 juni 2012 Delen Geplaatst: 8 juni 2012 Wij hebben siroop (met water en klaar!), blikken fruit, stroop, choco pasta, appelmoes, pannenkoek mix (alleen water toevoegen), rozijnen, nesquick en natuurlijk suiker wat alles 'lekker' maakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prepperdeprep Geplaatst: 8 juni 2012 Delen Geplaatst: 8 juni 2012 Persoonlijk vind ik bijv. kaas en fruit veel lekkerder dan snoep, maar voor de kids moet het vooral zoet zijn, daarom hebben wij veel suiker op voorraad. Met een beetje creativiteit en de ingrediënten waar je toevallig aan kunt komen kun je dan in principe je eigen 'snoep' maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jester Geplaatst: 20 juni 2012 Delen Geplaatst: 20 juni 2012 Â De lekkerste chocolade, in een perfecte ruilmiddel-voor-tijdens-SHTF-verpakking: http://webshop.tonyschocolonely.com/product?product_id=2348 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CGPrepper Geplaatst: 22 juni 2012 Delen Geplaatst: 22 juni 2012 kokosbrood is ook een hele goede prep, lekker en enorm veel calorieën per 100 gram, 413 om precies te zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 11 juli 2012 Delen Geplaatst: 11 juli 2012 Dropstengels,pinda's,anijsblokjes,en ga van de week mijn eigen fruit drogen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 11 juli 2012 Delen Geplaatst: 11 juli 2012 Evergreen, pannekoekmix, kilo's suiker, sultana rozijnen, krenten, gedroogde pruimen, pinda's maar verder geen snoep. cocosbrood een goede tip, want t is ook nog eens lang houdbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cardhu Geplaatst: 11 juli 2012 Delen Geplaatst: 11 juli 2012 Het is wel een beetje een 'zoet' onderwerp geworden, maar onder 'lekkere dingen' schaar ik eigenlijk iets meer. Dus ook: veel koffie en mijn favoriete thee, lekkere single malt en popcorn . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 11 juli 2012 Delen Geplaatst: 11 juli 2012 Diverse cake en wafelmixen van Home Made en Markant. Alleen water toevoegen, de oven in en er is gebak voor speciale gelegenheden. Om het extra lekker te maken kan er nog wat rozijnen en gehakte noten bij. Laatst een pak van 2 jaar over T.H.T. gebruikt: smaakte prima. Â Verder noten, rozijnen, dadels en kokosschaafsel om koekjes en taartbodems van te maken. Hoeft niet gebakken te worden, dus makkelijk te maken zonder oven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 12 juli 2012 Delen Geplaatst: 12 juli 2012 Pas wat kauwgom geprobeerd uit oude voorraad van 5 tot 10 jaar oud. Dat is niet echt aan te bevelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tove Geplaatst: 12 juli 2012 Delen Geplaatst: 12 juli 2012 Heb alleen maar lekkere dingen Althans, dingen die ik lust, die wij lusten. Stel dat de s er wel is maar dat ie de f niet h't dus wel gedoe maar geen vreuselijke crisis heb ik geen zin om vijftig kilo bonen weg te gaan zitten kauwen, of maanden bliksoep te eten van de aldi. Dat heb ik sowieso niet, of we nu straks weer in de jaren negentig leven, of in een pikzwarte doemrealiteit van 2013. Maar ik doe niet aan specifiek ''lekkere dingen''. Kan bijv. wel stroopwafels gaan kopen, die vinden we heerlijk maar ik koop ze nooit, we eten ze bijna nooit en we missen ze ook niet. Als ik ze koop voor de voorraad, weet ik vrij zeker dat er elke avond een stroopwafel bij de koffie zit want vergeet ik het, dan onthouden de kindjes het wel dat we die in huis hebben. Â Hou het maar gewoon gezonde, lekkere dingen die toch wel gegeten worden. Ik ben alleen nog op zoek naar betaalbare enigszins -voor zover mogelijk- diervriendelijk gemaakte lang houdbare worst en ham. (goed adres / webwinkel iemand?) Â En ik bedacht me net dat ik echt eens een fatsoenlijke hoeveelheid alcohol moet aanleggen. Broertje lief aankijken als ie weer naar Polen gaat voor wodka, en verder van die drieliterpakken wijn stapelen. Ik zou het bijna vergeten nu ik tijdelijk geen alcohol mag Nog maar 25 weken te gaan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 12 juli 2012 Delen Geplaatst: 12 juli 2012 Sluit me helemaal aan bij tove, Dus ik draai het om, ik koop geen dingen die niet lekker zijn of die we normaal niet eten. Uitzondering de ijzeren voorraad, dat eten we normaal niet, en de spullen die niet houdbaar zijn, die koop ik niet voor de prep. Na de tip in een topic, heb ik voor met name de kids voor een jaar lolies gekocht, zal ze zelf ook wel eten, lekker veul suiker! Ben sinds kort ook met dingen als boterhamworst in blik, jumbo, en ham in blik ook jumbo, bezig moet me dan af en toe inhouden om niet zo'n blik open te trekkken. Sla ook blikken met ragout in, normaal doen we dat af en toe in die bladerdeeg cupjes hmmm, maar kan ook heel goed door rijst. Snel en lekker, champignons, runder, kip enz, dus veel variatie. Â Krijg er honger van:cool: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 12 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2012 moet me dan af en toe inhouden om niet zo'n blik open te trekkken. Krijg er honger van:cool: Â Sinds ik deze heb, moet ik mij ook goed inhouden om niet elke paar dagen een blik open te trekken: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kaat Geplaatst: 12 juli 2012 Delen Geplaatst: 12 juli 2012 Ik heb popcorn (schijnt heel gezond te zijn) en bolero drink. Alleen water ( en thee) drinken gaat ook vervelen. Daarom heb ik een voorraad bolero drink. 33 cent voor 2 liter drinken. Heel gezond zal het niet zijn, maar wel lekker voor de afwisseling. Wij vinden alleen de ijsthee varianten en de citroen lekker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 13 juli 2012 Delen Geplaatst: 13 juli 2012 ik probeer red bull op te slaan maar dat is op voordat ik het traytje in de kast heb gezet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 13 juli 2012 Delen Geplaatst: 13 juli 2012 Sinds ik deze heb, moet ik mij ook goed inhouden om niet elke paar dagen een blik open te trekken: Â Hahaha, wat dacht je van deze: laatste nieuws " prepper door zichzelf geplunderd" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.