prepass Geplaatst: 18 januari 2014 Delen Geplaatst: 18 januari 2014 Mooie lijst F150. Het ging om wat je in je auto hebt, niet in je huis bij een bug-in.......... :D Waarom een kacheltje op electriciteit? Is een klein brandertje geen optie, met van die afschroefbare (Coleman) gastankjes om op te koken. Dan kan je meteen zo'n gastankje gebruiken voor je kacheltje, wat al zo rond de 900Watt geeft. De tankjes zijn er in 100/250/500gr busjes. Ik moet toegeven, je blijft met vuur spelen in een kleine ruimte.......wat een risico is..... Deze heater bedoel ik: [ATTACH=CONFIG]7731[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]7732[/ATTACH] Edited to add: [ATTACH=CONFIG]7733[/ATTACH] Ik heb niet echt een winterset; meestal zeul ik het hele jaar door met een flinke bak spullen: - 7 persoonstent, grondzeil, drietal fleecedekens - compleet gereedschaps (alle gangbare maten schroevendraaiers, imbus/ring/steeksleutels, handschoenen, duct tape, tie wraps enzovoort) - extra 70 Ah AGM accu met diodebrug - 6mm2 draad ca 20m, div laadsnoeren en adaptors - 230V / 600W continu aansluiting - 10 liter brandstof (op echt lange ritten 60 liter reserve) - ca. 40 maaltijden MRE maaltijden - waterfilter + ca. 25liter water; in winter uitsluitend petflesjes in de cabine - Gerber shovel - Fiscar bijl - trechters - alcoholtester - brandblusser (schuim, geen poeder!) - bandenreparatieset - waterdichte zakken - aanmaakblokken - 5 kg aanmaakhout - verlengsnoer - compressor - 5 liter ruitenwissenvloeistof - startkabels - kinetisch sleepkabel 2800 kg, breeksterkte 14 ton - sleeplint 21 ton - D-sluitingen, 5 ton - krachtverdelers - div handschoenen - aantal vluchtmaskers - in de zomermaanden: 45l koelbox - bij strenge kou: een houtkacheltje en sneeuwkettingen - manuals - routekaarten europa (hard copies) - gasbranders, waterfilters, lucifers, paracord - nachtkijker - pakjes duracel batterijen - bekers/bestek - allerlei standaard spullen (ehbo set, ijskrabbers, rubberen matten, krik, reserve onderdelen, zekeringen, 8 gele hesjes, poetsdoeken, toiletpapier, life hammers, vuilniszakken) - maglite, stevig formaat - prezl hoofdlamp - brandstofpomp, handbediend - buff, muts, goretex jas, liners, waterdichte handschoenen (standaard mee) - EDC Nog op de wishlist: - een handtakel - imbouw van 27 MHz apparatuur en een klein elektrisch kacheltje zou nog een optie zijn; er is een extra accu aanwezig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xxmarijnw Geplaatst: 18 januari 2014 Delen Geplaatst: 18 januari 2014 Simpel houden: Warme kleren Snowboots Dekens RTE-Voedsel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 19 januari 2014 Delen Geplaatst: 19 januari 2014 [MOD] Namens @Floshtf ff 3 topics samengevoegd bij deze. Tevens de titel aangepast naar de inhoud. Nu hebben jullie weer 18 pagina's informatie op 1 plek . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 19 januari 2014 Delen Geplaatst: 19 januari 2014 Het waxinelichtje als wonder verwarming dreigt een onuitroeibare mythe te worden op preppers.nl. Het gaat om ca. 35 watt aan warmte. Daar begin je niks mee, niet in huis en niet in een auto. En het gevaar van de verbrandingsgassen wegventileren brengt ook niets, je ventileert meer warmte weg dan dat het lichtje brengt. Een menselijk lichaam in rust geeft ongeveer 75 watt aan warmte. Het is veel efficienter om die binnen te houden met goede kleding. Vooral een hoofddeksel gebruiken, je hersenpan is een relatief groot warmtelek. Als we nu zo'n waxinelichtje in de brander van een steenkoolcentrale zouden plaatsen, zouden we heel Nederland dan niet van stroom kunnen voorzien ? Of dacht je dat het toeval is dat die dingen in zakken van 100 stuks worden verkocht ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 januari 2014 Delen Geplaatst: 19 januari 2014 Oke kom ik ook maar es aan: 3x fleeche dekens voor kids (en eventueel ook voor volwassenen) Startkabels Ruitenkrabber Wisser Ruitenwisservloeistof Olie Koelvloeistof Slotontdooier Krik Reserveband ( ) Jas en trainingsjasje Zeil 3x3 Dik touw 15 meter GHB met: Mes Firesteel Tondel Opvouwbare legerschep Touw 20 meter ( paracord) 5 flesjes water (0,33 lt) 20x liga evergreen 20x energy bars 5 blikjes tonijn waxinelichtjes (want weet nooit waar ik terecht kom) 3 kaarsen Lucifers 3 aanstekers (worden om de maand getest) Esberit aanmaakblokjes Ehbo kistje Nooddekens 3x Waterfilter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 19 januari 2014 Delen Geplaatst: 19 januari 2014 Ik heb niet echt een winterset; meestal zeul ik het hele jaar door met een flinke bak spullen: - 7 persoonstent, grondzeil, drietal fleecedekens - compleet gereedschaps (alle gangbare maten schroevendraaiers, imbus/ring/steeksleutels, handschoenen, duct tape, tie wraps enzovoort) - extra 70 Ah AGM accu met diodebrug - 6mm2 draad ca 20m, div laadsnoeren en adaptors - 230V / 600W continu aansluiting - 10 liter brandstof (op echt lange ritten 60 liter reserve) - ca. 40 maaltijden MRE maaltijden - waterfilter + ca. 25liter water; in winter uitsluitend petflesjes in de cabine - Gerber shovel - Fiscar bijl - trechters - alcoholtester - brandblusser (schuim, geen poeder!) - bandenreparatieset - waterdichte zakken - aanmaakblokken - 5 kg aanmaakhout - verlengsnoer - compressor - 5 liter ruitenwissenvloeistof - startkabels - kinetisch sleepkabel 2800 kg, breeksterkte 14 ton - sleeplint 21 ton - D-sluitingen, 5 ton - krachtverdelers - div handschoenen - aantal vluchtmaskers - in de zomermaanden: 45l koelbox - bij strenge kou: een houtkacheltje en sneeuwkettingen - manuals - routekaarten europa (hard copies) - gasbranders, waterfilters, lucifers, paracord - nachtkijker - pakjes duracel batterijen - bekers/bestek - allerlei standaard spullen (ehbo set, ijskrabbers, rubberen matten, krik, reserve onderdelen, zekeringen, 8 gele hesjes, poetsdoeken, toiletpapier, life hammers, vuilniszakken) - maglite, stevig formaat - prezl hoofdlamp - brandstofpomp, handbediend - buff, muts, goretex jas, liners, waterdichte handschoenen (standaard mee) - EDC Nog op de wishlist: - een handtakel - imbouw van 27 MHz apparatuur en een klein elektrisch kacheltje zou nog een optie zijn; er is een extra accu aanwezig waterfilter staat er dubbel op. Mijn lijst is in grote mate gelijk. wat ik niet heb: kachel / gaspatronen en gasbranden (wel: een paar liter bioethanol en een stalen mok om het in te stoken.) tent (wel: een grote tarp. Achterin mijn transit kun je echter prima slapen ) bestek/bord (wel een mes en RVS kommen) nachtkijker Dekens / fleestrui etc heb ik ook in wat mindere mate. iig niet voor mijn hele gezin. Wel hebben we altijd jassen mee als we samen weg gaan. Dikke maglite heb ik niet, wel een zaklamp en een breekijzer lang formaat. Die laatste kan ik jou ook aanbevelen. met mijn vorige auto (Kia Sorento) heb ik een crash gehad in de vangrail. ALS ik een breekijzer had gehad had ik het subframe voor de bumper zelf van het wiel af kunnen buigen. Dat ging nu niet. De franse sleper die was gebeld mocht mij niet meenemen omdat ik te zwaar voor m was. Hebben toen zijn lier gebruik om het subframe van de band te buigen en ben zelf verder gereden. wat ik absoluut mis: reservewiel (maar dat heb je vast, samen met de matrialen om t te vervangen, ook de zwengel om het van onder de wagen,als het daar zit, te krijgen) v-snaren (waarschijnlijk bij jou een multiriem) diesel/brandstof filters !!!!! EEN MUST!!! luchtfilter olie (voor bijvullen of zelfs een volledige wissel) motorolie reserve lampjes (zekeringen had je wel geloof ik, waarom geen lampjes?) wat zou kunnen: remvloeistof + slangklemmen, als je blijft haken met een remleiding en deze knapt wil je die afdoppen en met 3 remmende wielen verder rijplaten (ook kleine simpele plastic platen kunnen al ERG nuttig zijn) vergeet bij je gereedschap ook de oliefiltertang niet!! je kunt evt een schroevendraaier door het oude filter rammen maar bij SHTF wil ik graag het oude filter kunnen bewaren bij een wissel. wat ik daarnaast zeker bij me heb: bijl hamer garagekrik, niet zo'n brakke instabiele potkrik kruipolie (wd-40) aantal bouten / moeren heel veel spinnen (elastieken met haak) ~6 dunne spanbanden (100kg, ikea ofzo) 2 zware spanbanden met ratel voltmeter/multimeter (om storingen te zoeken) bij mij past alles in zo'n rode stalen bak van de hornbach. 100*50*40cm ofzo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 januari 2014 Delen Geplaatst: 19 januari 2014 @Ronin Kogaratsu Vond nog een foto van jou vermomd op een SC meeting in je zwembroek.Heb je nog steeds deze in je auto? [ATTACH=CONFIG]7760[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 19 januari 2014 Delen Geplaatst: 19 januari 2014 @Ronin Kogaratsu Vond nog een foto van jou vermomd op een SC meeting in je zwembroek.Heb je nog steeds deze in je auto? [ATTACH=CONFIG]7760[/ATTACH] Heey joh!! Denk om mijn Opsec!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 19 januari 2014 Delen Geplaatst: 19 januari 2014 Ik heb geen ruimte meer voor iets anders dan mijzelf en een jasje en een klein flesje water.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
easy Geplaatst: 20 januari 2014 Delen Geplaatst: 20 januari 2014 http://www.marktplaats.nl/a/motoren/accessoires-navigatiesystemen/m760600314-16-led-waarschuwings-disk-sos-licht-gevaar.html Deze zijn te koop bij de Action voor 3.99. Handig bij pech... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
scadi Geplaatst: 23 januari 2014 Delen Geplaatst: 23 januari 2014 Waxinelicht proef Kan je een personenauto verwarmen met waxinelichten? Deze vraag roept op dit forum nogal heftige reacties op. Je bent blijkbaar voor of tegen het idee van waxinelicht verwarming. Een mening gebaseerd op meetgegevens heb ik niet kunnen vinden. Wel zijn er enkele berekeningen te vinden die zijn gebaseerd op aannames (hoeveel joule geeft een brandend waxinelichtje af?). Ik heb daarom een klein proefje opgezet. Ik heb gekozen voor een meting zonder personen in de auto om zo het werkelijke effect van waxinelichten te meten. Ik heb een VW T5 voor de proef gebruikt omdat ik die nu eenmaal heb. Het gaat om de camperversie. De isolatie is voor zover ik weet beter uitgevoerd dan bij de gemiddelde personenauto. Daar staat tegenover dat de inhoud ook aanmerkelijk groter is dan van de gemiddelde personenauto. De werkwijze: Ik heb een thermometer geplaatst op de achterbank zodat deze afleesbaar is door het zijraam. Verder heb ik een CO melder in de bus geplaatst. Daarna heb ik drie waxinelichten (Bolsius 8 uurs) in de auto op het dashboard geplaatst en aangestoken. Het zijraam aan de luwte zijde heb ik minimaal geopend voor ventilatie. De buitenthermometer heb ik naast de auto opgehangen op ca. 1.5 meter hoogte. Daarna heb ik ieder halfuur de binnen- en buitentemperatuur en meteo gegevens genoteerd. Bij de start van de proef was de binnentemperatuur gelijk aan de buitentemperatuur (3°C). De gebruikte thermometers zijn identieke “huis-tuin-en-keuken” thermometers. De wind gegevens komen van weerplaza. De meetgegevens: Conclusie: Bij een verschil van 7 graden met de buitentemperatuur ontstaat een evenwicht. Dit betekent dus dat je een binnentemperatuur kunt realiseren die 7 graden boven de buitentemperatuur ligt in vergelijkbare omstandigheden. Je beste kans ligt daarom in het voorkomen of vertragen van afkoelen van je auto. Opwarmen met waxinelichten duurt (te) lang. Kortom wacht niet bij een calamiteit maar steek de waxinelichten direct aan als de binnentemperatuur nog behaaglijk is. Je kunt zo de daling van de binnentemperatuur vertragen en je weet dat je (in mijn situatie) 7 graden winst hebt. Uitblazen kan altijd nog. De variabelen: iedere auto zal anders geïsoleerd zijn, ook de afmetingen verschillen. De ene auto zal daarom sneller afkoelen dan een andere. Zelfs waxinelichten verschillen onderling. Als externe factor zal vooral de wind van invloed zijn op de afkoeling van je auto. Ventileren zul je ook moeten als je geen waxinelichten brandt. Het vocht dat je lichaam afgeeft onder andere via je adem condenseert in een koude auto en maakt alles klam en zeer onbehaaglijk. Ventileren kan dat (deels) voorkomen. Je kunt natuurlijk ook meer waxinelichten aansteken. Ze kosten haast niks, zijn eindeloos te bewaren, leveren bij opslag geen gevaar op en ze stinken niet. Verder kunt je de isolatie van je auto ook nog verbeteren door (CV) radiatorfolie aan te brengen voor je ramen met tape, zuignappen of klittenband net zoals je anti ijs/ sneeuw folie aanbrengt. Deze isolatie zul je wel van te voren op maat moeten maken. En voor je nu zegt mijn lichaam produceert meer warmte dan een waxinelichtje. Dat zal best, maar houd die warmte voor je zelf doormiddel van een slaapzak of iets dergelijks. Voor mij geldt: het warme licht van kaarsen of waxinelichten geeft mij een prettig gevoel en dat kan ik in een crisis situatie best gebruiken. En die paar graden zijn mooi meegenomen. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 23 januari 2014 Delen Geplaatst: 23 januari 2014 Fantastisch, formidable, geweldig. Wat goed dat je dit getest hebt. Dank dank enne...dank. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 23 januari 2014 Delen Geplaatst: 23 januari 2014 wat ik absoluut mis: reservewiel (maar dat heb je vast, samen met de matrialen om t te vervangen, ook de zwengel om het van onder de wagen,als het daar zit, te krijgen) v-snaren (waarschijnlijk bij jou een multiriem) diesel/brandstof filters !!!!! EEN MUST!!! luchtfilter olie (voor bijvullen of zelfs een volledige wissel) motorolie reserve lampjes (zekeringen had je wel geloof ik, waarom geen lampjes?) Reservewiel en olie ligt er wel in. Lampjes.. goeie. Moet ik nog halen. Multiriem komt er vaak pas in als de 1ste vervangen is, maar er staat nog maar 12.000 km op. Wat ik vergat: er ligt nog een oranje en blauw zwaailicht in de bak met zuignap en 12V aansluiting. Blauw is verboden, maar in een uiterst geval... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
neoclyps Geplaatst: 23 januari 2014 Delen Geplaatst: 23 januari 2014 Dit zou ik nemen... heb er nog even geen geld voor over op dit moment, maar deze gaat komen. Het is tevens wisselgeld: je kunt iemand anders helpen zonder verlies, en tegen een ruil van wat dan ook [ATTACH=CONFIG]5629[/ATTACH] Deze heb ik al een tijdje in bezit , ik zou hem niemand aanraden, maakt heel veel herrie en het ventiel van de compressor is zwak , hij is niet beter dan een van 50 euro. Helaas heb ik me laten verleiden door merk en vorm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 23 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2014 @scadi hartelijk dank voor de genomen moeite. Je geeft aan dat je de kaarsjes op je dashboard plaatst, nou is de hoek van de voorruit bij busjes meestal wat kleiner dan bij personenwagens maar ik zou mij zorgen maken over de hitte van de vlam op het voorruit bij een standaard personenwagen, zou dit potentieel problemen kunnen veroorzaken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 23 januari 2014 Delen Geplaatst: 23 januari 2014 @scadi: Geweldig gedaan. Hier hou ik van. Kuddo! Goed dat je de CO melder niet bent vergeten. De beste schatting/info die ik kan vinden is dat een goed waxine lichtje maximaal zo'n 25 watt produceert. (Kan flink variëren, kwaliteit, temperatuur waarbij ze branden, etc) Gezien de lage temperatuur in dit experiment zullen die 3 Bolsius (goed merk) waxine lichtjes dus minder dan 75 watt warmte geven. Een goede petroleum stormlamp met het standaard 11/12mm lont schijnt zo rond de 100 tot 120 watt warmte te geven (wederom grove schatting) en doen dit ook bij lage temperaturen (itt tot waxine lichtjes). Goed alternatief voor de waxine lichtjes dus als je stormlampen hebt. Uiteraard leeg, goed verpakt met een fles Farmlight blanke lampenolie (is zuivere petroleum gemaakt uit paraffine, dus zelfde geur) in de kofferbak. Heb je toevallig een goed merk stormlamp (die ook goed geprepareerd is)? Voor de vergelijking zou je namelijk weer jouw VW T5 moeten gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
scadi Geplaatst: 24 januari 2014 Delen Geplaatst: 24 januari 2014 @AWOL Terechte opmerking over de afstand tot het raam! Eerder in dit draadje schreef ik dit:: "Waxinelichten met (glazen)houders houden de auto op temperatuur, wel ventileren! En let op de afstand tot het voorraam!" Op temperatuur stond daar tussen aanhalingstekens. Uit de test blijkt dat die aanhalingstekens terecht waren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
scadi Geplaatst: 24 januari 2014 Delen Geplaatst: 24 januari 2014 @Raycoupe Ik heb twee Feuerhand olielantaarns met inderdaad een vlakke 12 mm lont en tig liter zuivere petroleum. Ik speelde al met de gedachte deze ook te gaan testen op "verwarmingscapaciteit". Ik plaats de olielamp dan wel op de grond en niet op het dashboard. Ik verwacht dat de circulatie van warmte minder is dan bij plaatsing op het dashboard. We zullen zien. Wordt vervolgt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 24 januari 2014 Delen Geplaatst: 24 januari 2014 @Raycoupe Ik heb twee Feuerhand olielantaarns met inderdaad een vlakke 12 mm lont en tig liter zuivere petroleum. Ik speelde al met de gedachte deze ook te gaan testen op "verwarmingscapaciteit". Ik plaats de olielamp dan wel op de grond en niet op het dashboard. Ik verwacht dat de circulatie van warmte minder is dan bij plaatsing op het dashboard. We zullen zien. Wordt vervolgt! Gezien de relatief langzame opwarming, moet het prima vergelijkbaar zijn. Sterker nog, de stormlantaarns produceren meer opstijgende warme lucht, dus meer beweging in de lucht. Liefst uitvoeren als de buitentemperatuur en omstandigheden weer hetzelfde zijn, want het lijkt mij een echt leuk dit te vergelijken. Ik vermoed dat met twee Feuerhands redelijk aangenaam blijft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Invictus Geplaatst: 24 januari 2014 Delen Geplaatst: 24 januari 2014 Een Feuerhand stormlaantaarn brandt 20 uur op 0,33 liter. De brandweer gaat uit van een verbrandingswaarde van 48 MJ per liter voor lampenolie. Dus de Feuerhand brengt met één vulling 16MJ aan warmte in een tijdsbestek van 20 uur. Het vermogen is dan 16000000/(20*3600)= 222 Watt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 25 januari 2014 Delen Geplaatst: 25 januari 2014 even toch een aanvulling, als er iets is wat ik niet doe slapen met de raam op een kier, daar heb ik een standairco voor, ramen op een kier open tijdens slapen is vragen om ellende, men weet hier dat er criminelen gas in je auto laten lopen dat jij nog langer sleept en hun dan op hun gemak je auto leeghalen? de lastig te bereiken ventilatiegaten kunnen ze niet bij, maar die zijn niet berekend op open vuur in je cabine/auto en door een kier kan je een deur open maken jullie mogen doen en laten wat je willen, en al het bewijs regelen wat je wilt, maar doe je voordeel met ervaringen uit het echte leven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 25 januari 2014 Delen Geplaatst: 25 januari 2014 Een Feuerhand stormlaantaarn brandt 20 uur op 0,33 liter. De brandweer gaat uit van een verbrandingswaarde van 48 MJ per liter voor lampenolie. Dus de Feuerhand brengt met één vulling 16MJ aan warmte in een tijdsbestek van 20 uur. Het vermogen is dan 16000000/(20*3600)= 222 Watt Dat geldt bij 100% efficiënte verbranding is een theoretische berekening, iets wat je zeker niet haalt in een stormlamp bij normaal gebruik. Daarom ga ik uit van een lager getal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 25 januari 2014 Delen Geplaatst: 25 januari 2014 even toch een aanvulling, als er iets is wat ik niet doe slapen met de raam op een kier, daar heb ik een standairco voor, ramen op een kier open tijdens slapen is vragen om ellende, men weet hier dat er criminelen gas in je auto laten lopen dat jij nog langer sleept en hun dan op hun gemak je auto leeghalen? de lastig te bereiken ventilatiegaten kunnen ze niet bij, maar die zijn niet berekend op open vuur in je cabine/auto en door een kier kan je een deur open maken jullie mogen doen en laten wat je willen, en al het bewijs regelen wat je wilt, maar doe je voordeel met ervaringen uit het echte leven Dat is zeker iets om rekening mee te houden. Goeie aanvulling. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 26 januari 2014 Delen Geplaatst: 26 januari 2014 Dat is zeker iets om rekening mee te houden. Goeie aanvulling. ja en voor de rest is het heel verstandig wat er geroepen word, maar volk hier is eigenwijs he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
scadi Geplaatst: 28 januari 2014 Delen Geplaatst: 28 januari 2014 Gas overval Ik ken als camperaar en incidentele autoslaper ook de verhalen van het gebruik van narcose gas. Deze verhalen doen de ronde onder vrachtwagenchauffeurs en camperaars. Wie wil weten hoe dat zit moet onderstaande linkjes maar eens doorpluizen. De enigen die er naar mijn idee wel bij varen zijn de verkopers van gas alarmen.Trek je eigen conclusie. Heb je andere bewijzen? Laat het weten. http://www.camperverhalen.info/TEKSTEN/anesthesioloog.htm http://camperpunt.nl/gas-overvallen/ http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/127258-co2-verdoving/ http://www.nkc-advies.nl/campertechniek/veiligheid/index.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.