Ga naar inhoud

AWOL

Aanbevolen berichten

Dit zou ik nemen... heb er nog even geen geld voor over op dit moment, maar deze gaat komen. Het is tevens wisselgeld: je kunt iemand anders helpen zonder verlies, en tegen een ruil van wat dan ook :rolleyes:

 

[ATTACH=CONFIG]5629[/ATTACH]

 

zo heb ik jaren terug al eens een jonge deerne in nood geholpen.. alleen al daarom ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 309
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tuurlijk, dat deed ik vroeger ook altijd maar wat nou als je in een sneeuwstorm, hagel, regen andere storm zit?

Die arme billetjes vriezen er af, kind nat en koud, jij nat en koud, terug in de auto, veel vocht in de auto etc.

Tenslotte hebben we het over een probleem situatie waarin je vast komt te zitten. Toch?

And no offence taken hoor;)

Mjah daar zit wat in, dan laat ik ze in een bakkie plassen achterin de bus, en spoel ik de rest wel weer weg met een hand sneeuw.... maar ik snap t :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo dus jij wilt wat met een voertuig?

 

Maar hoe ga je die uitrusten? Er staan zoveel mooie eigenlijk "wensen"lijstjes online en de een is nog gekker dan de andere.

 

Nu zal ik jullie een kijkje in de keuken gunnen van deze "kok"

Ik zit op een week of 5 na het hele jaar op de weg met ruim 150.000km in een gemiddeld jaartje, dus ik ben er heel wat mee bezig ;)

En die SHTF is dichterbij dan je denkt onderweg, pech heet pech om een hele goede reden en dat is omdat het pech is.

 

Nu laat ik de meest exotische fantasieën (ownee scenario's) even achterwege.

Maar waar je loop je kans op onderweg?

- zeer slecht weer (snelweg dicht, tunnels afgesloten)

- monster file's (ongelukken noem het maar op)

- pech/ongelukken

- ga zo maar door

 

Nu heb ik voor jullie eens een opsomming gemaakt van wat ik in de vrachtwagen heb weggepakt om tot een week of 3 zonder bevoorrading verder te kunnen.

Waarom tot 3 weken? Slecht weer houd een keer op, en in extreme gevallen komt er hulpverlening op gang (in tegenstelling tot wat de aluhoedjes denken)

 

Ik heb alles in 1 curver bak en 1 big shopper tas zitten (en wat in mn werktas)

 

Medisch/verzorging

 

- 2x ibuprofen

- 2x finimal

- 2x paracetamol

- 1x naproxenium

- 2x diarreeremmers

- 2x wc rol

- 1x keelpastilles

- 1x verbandtrommel

- 3x schoonmaakdoekjes

- 1x deo

- tandenborstel tandpasta blok zeep etc

 

Eten & Drinken

 

- 7x Noodrantsoen

- 6x Bever Hartkeks

- Blikvoer (hoeveelheid en soort verschilt per keer)

- Paar belegde broodjes

- Salade

- Toetjes

- Koek/snoep

- 2 4packs 1,5l cola (per week)

- bier

- 1,5l sinasappelsap

- 1,5l Optimel (yoghurtdrink dus)

- 2x 15l water in jerrycans

- Lifestraw

- Bestek (gewoon en wegwerp)

 

Comms

 

- 27mc

- Autoradio

- Telefoons

- Opladers

- Headset

 

Diversen voertuiguitrusting

 

- Extra spanbanden

- Stuk zeil

- Sneeuwkettingen

- Startkabels

- Ruitenwisservloeistof (2x 5l)

- Gereedschap

- Touw

- Reserve lampjes +zekeringen

- Werkschoenen + handschoenen

- Veiligheidshesjes

 

Diversen eigen uitrusting

 

- Campinbrandertje + reserve gasbus

- Penlights (8x)

- 3 LED zaklampen

- Leatherman

- 2x vouwmes (zwitsers)

- Mora

- Aanstekers/lucifers

- Brand en CO melder (standaarduitrusting)

- 3x verschillende survivalkit in klein doosje (in mn werk tas)

- Kaart

- Shag + vloei

- Vuilniszakken

- Tasje met diverse monster verpakkingkjes zoals peper, zout, vochtige doekjes, servetten (alles wat je tegenkomt ergens)

- Slaapzak + kussen

- Vast nog wel een hele hoop

 

Dit is geen wensenlijstje, dit is wat ik na 8 jaar bij elkaar gesprokkeld en geprobeerd heb, dit werkt voor mij prima

Dit is misschien niet de oplossing voor een ander maar zeker ook geen "kwijlen bij de bever wensenlijstje"

 

En de foto's? helaas alles zit netjes weggestapeld en gepakt zodat het er gewoon netjes uitziet ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie lijst maar 1 ding valt op 2 x wc rol. is dat niet erg weinig zeker bij diaree voor 3 weken ?

 

dat soort spul is voor 1 persoon, tevens kan ik ook servetten en schoonmaakdoekjes ervoor gebruiken mocht het nodig zijn

normaal gesproken ga ik bij klanten, tankstations etc

en bij diarree ga ik echt wel naar huis, het is geen werken als je ieder half uur moet

en ik heb de zalige luxe (net als de helft van de bevolking) dat ik bij het urineren geen wc papier nodig heb ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat soort spul is voor 1 persoon, tevens kan ik ook servetten en schoonmaakdoekjes ervoor gebruiken mocht het nodig zijn

normaal gesproken ga ik bij klanten, tankstations etc

en bij diarree ga ik echt wel naar huis, het is geen werken als je ieder half uur moet

en ik heb de zalige luxe (net als de helft van de bevolking) dat ik bij het urineren geen wc papier nodig heb ;)

 

Gewoon een paar hamsters mee nemen, heerlijk zacht aan de billen en makkelijk uit te spoelen en snel droog

Bij normaal gebruik gaan ze wel een jaar mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb ik er overheen gelezen maar is een gelbrander niet ideaal voor in de auto?

Kost een paar euro en hij brand 8 uur.

 

Meerdere soorten branders zijn al besproken en sommigen ook wel bruikbaar maar het blijft verbranding in een kleine ruimte zoals @Davena terecht opmerkt.

Persoonlijk denk ik dat, voor een korter durende stranding, een 12v dompelaar oid een betere optie is. Dan ga ik dus uit van een bakkie kunnen maken of gevriesdroogd eten bereiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat, voor een korter durende stranding, een 12v dompelaar oid een betere optie is. Dan ga ik dus uit van een bakkie kunnen maken of gevriesdroogd eten bereiden.

Wat nog makkelijker is: een jerrycan gekookt water meenemen, kun je de accu gebruiken voor het opladen van je telefoon indien nodig (maar die heeft elke prepper natuurlijk al opgeladen meegenomen van huis en gaat er niet vanuit dat hij die nog wel even lekker kan opladen in de auto :-) )

 

Weet eigenlijk niet meer of deze al voorbij is gekomen in het lijstje spullen voor in de auto: van die korreltjes uit een busje kruidenthee daar zit zowel suiker in als kruiden en megalang houdbaar. Is natuurlijk een heerlijke oppepper met wat warm water uit je thermosfles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, het weer slaat om en heb mijn vervoersmiddel ook aangepast.

Met verwarming nu rekening gehouden, naast dekens die ik standaard mee heb.

Eten, drinken en het water ververst.

Winterbanden gaan er morgen weer op. en dan ben ik Winterklaar met de auto.

as. Weekend het zeiljacht op orde maken. Hier ligt eigenlijk alles in, maar moet m nog wel winterklaar maken.

 

Thuis is het haardhout op orde (voor 2 jaar) voor volledige verwarming van het huis.

Lekkage verholpen aan het dak van de schuur.

Het kippenhok klaar gemaakt voor de winter (water) verwarming ed.)

Gasflessen zitten vol voor eventuele extra verwarming met propaan kachels.

Proviant op orde

Winterkleding weer tevoorschijn gehaald

Extra brandstof ingeslagen voor generator en auto's en boot. (voorraad wordt jaarlijks groter) :)

 

Ik ben er klaar voor.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...