Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

scadi

Lid
  • Aantal items

    69
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

132 Uitstekend

Over scadi

  • Titel
    Adventurer

Persoonlijke Informatie

  • Locatie
    de Rampstad - 1.5m NAP
  • Beroep
    12 ambachten en 13 ongelukken, dus een zee aan ervaring
  • Nieuwsbrief
    Ja
  1. Mijn reactie slaat alleen op narcosegas aanvallen. Of die echt gebeuren valt m.i. te betwijfelen. Ik ben de laatste om te ontkennen dat lieden het op je eigendommen gemunt hebben en dat de overvallen steeds brutaler worden. Ook camperaars worden berooft. Er zijn daarom veel plekken waar ik ook niet ga overnachten als ik het kan vermijden.
  2. Gas overval Ik ken als camperaar en incidentele autoslaper ook de verhalen van het gebruik van narcose gas. Deze verhalen doen de ronde onder vrachtwagenchauffeurs en camperaars. Wie wil weten hoe dat zit moet onderstaande linkjes maar eens doorpluizen. De enigen die er naar mijn idee wel bij varen zijn de verkopers van gas alarmen.Trek je eigen conclusie. Heb je andere bewijzen? Laat het weten. http://www.camperverhalen.info/TEKSTEN/anesthesioloog.htm http://camperpunt.nl/gas-overvallen/ http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/127258-co2-verdoving/ http://www.nkc-advies.nl/ca
  3. @prepass Aanvullende gegevens First Need XL. Dit filter kan volgens specificaties minimaal 600 liter water zuiveren. (ik filter altijd voor en/of laat bezinken). Dit filter werkt overigens ook op zwaartekracht probleemloos .
  4. [ATTACH=CONFIG]7897[/ATTACH] Bovenste rij van links naar rechts 1 t/m 5, onderste rij van links naar rechts 6 t/m 10. 1. Kompas Recta DP2, € 35 De Recta navigatieklassieker, DP2 is het basismodel. - Spiegel voor nauwkeurige hoekbepaling, roos en doel in één blikveld - Sterke beschermende box - Fluorescerende markeringen op wijzer en schaal - Maataanduiding in cm op de beschermende box. - Omrekentabel op de binnenzijde van de spiegel (graden naar hellinghoek) Een kompas brengt je nergens. Het is slechts een hulpmiddel om ergens te komen dat je eerst moet leren gebruiken.
  5. @Raycoupe Ik heb twee Feuerhand olielantaarns met inderdaad een vlakke 12 mm lont en tig liter zuivere petroleum. Ik speelde al met de gedachte deze ook te gaan testen op "verwarmingscapaciteit". Ik plaats de olielamp dan wel op de grond en niet op het dashboard. Ik verwacht dat de circulatie van warmte minder is dan bij plaatsing op het dashboard. We zullen zien. Wordt vervolgt!
  6. @AWOL Terechte opmerking over de afstand tot het raam! Eerder in dit draadje schreef ik dit:: "Waxinelichten met (glazen)houders houden de auto “op temperatuur”, wel ventileren! En let op de afstand tot het voorraam!" Op temperatuur stond daar tussen aanhalingstekens. Uit de test blijkt dat die aanhalingstekens terecht waren.
  7. Waxinelicht proef Kan je een personenauto verwarmen met waxinelichten? Deze vraag roept op dit forum nogal heftige reacties op. Je bent blijkbaar voor of tegen het idee van waxinelicht verwarming. Een mening gebaseerd op meetgegevens heb ik niet kunnen vinden. Wel zijn er enkele berekeningen te vinden die zijn gebaseerd op aannames (hoeveel joule geeft een brandend waxinelichtje af?). Ik heb daarom een klein proefje opgezet. Ik heb gekozen voor een meting zonder personen in de auto om zo het werkelijke effect van waxinelichten te meten. Ik heb een VW T5 voor de proef gebruikt omdat ik die nu
  8. @12gauge Als student vaak gedaan. Nu nog maar dan heet het camper:)
  9. @12gauge Ik heb op vakantie in Noorwegen gehoord dat waxinelichten in Scandinavië haast standaard in de auto worden meegenomen om een basic noodverwarming te hebben. Ik heb er ook bij gezegd: Ventileren! CO2 is niet zozeer het probleem CO wel.
  10. Het was code rood en deze keer kwam het uit. Of het KNMI heeft de plank volledig misgeslagen. Hoe dan ook, daar sta je dan met duizenden anderen op de A-zoveel. Je kan niet voor of achteruit. Buiten is het 12 graden onder nul en het sneeuwt bij windkracht zeven. Het is een complete whiteout. Wat heb je extra nodig naast de gangbare zaken om de komende vierentwintig uur goed door te komen? Ik kom tot de volgende lijst: • Deken / slaapzak per persoon; • Waxinelichten met (glazen)houders houden de auto “op temperatuur”, wel ventileren! En let op de afstand tot het voorraam!; • Boek;
  11. Reinigingstip voor containers, petflessen, of wat dan ook. Los een reinigingstablet voor gebitsprotheses (de goedkoopste is goed genoeg) volledig op in een kop warmwater. Eénmaal opgelost kun je aanvullen met koud water tot ca. 10 liter. Doe deze oplossing in de te reinigen container(s), schudden, wachten, schudden, dag wachten (container eventueel op de kop), afgieten. Je container is weer schoon en fris. Ik gebruik deze methode al jaren om het waterreservoir van de camper schoon en fris te houden. Werkt perfect!
  12. @Davena Inderdaad, een rivier die een dijk doorbraak veroorzaakt is een heel ander scenario dan een falende zeewering. Hoe ver woon je er vanaf, hoogte tov NAP, meteo al deze factoren bepalen je mogelijkheden en onmogelijkheden. Ik heb een fietsendrager met twee oerdegelijke Hollandse dikke banden fietsen achterop (twee personen). Deze fietsen zijn ook zonder aandrijflijn nog goed te gebruiken als buitenmodel kruiwagen. (zie transport toepassing van fietsen in Azië). Fietskar (flatbed) is in aanbouw.
  13. @Davena Ik heb kennissen geholpen bij hun evacuatie uit de Bommelerwaard. Ik herinner me de chaos met alles wat je maar achter een auto kon hangen. Zwaar overladen kadetjes met bankstellen op het dak. Diagonaal in de straat geparkeerde auto's met aanhangers. Alles wat reed was op de weg. We hebben drie uur in de file gestaan voor we er in konden met onze gehuurde vrachtauto. Toen heb ik me al afgevraagd of fietsen geen betere optie was. (Ik prep sinds de winter '78-'79, het woord preppen is van veel latere datum, toen was dat nog gewoon gezond verstand ) Gezien de diepte van de polder was da
  14. De duinen of de Utrechtse heuvelrug in afstand voor mij om het even. Alleen de duinen gaan eilanden vormen die snel afkalven. Dus voor mij, als het fietsen wordt de Utrechtse heuvelrug. Als dit scenario plaats vindt is dat vrijwel zeker bij een stevige zw-nw storm, heb ik lekker de wind in de rug.
  15. De meeste reacties zijn op dit forum zijn: de overheid is onbetrouwbaar dus ik vlucht. Mijn betoog is: onze veiligheid is niet zo groot als de overheid ons wil doen geloven. Ik geloof dus ook dat er een kans(je) is dat ik die Ergst Denkbare Overstroming (EDO) mee maak. Waar het om gaat is dat het evacueren van de hele Rampstad bij een EDO een illusie is. Natuurlijk vlucht je als het kan. Ik stel dat de vlucht voor velen in de Rampstad de dood kan betekenen. Als dat van toepassing is en je hebt de mogelijkheid om je terug te trekken op een veilige hogere verdieping dan kun je daar de tijd ui
×
×
  • Nieuwe aanmaken...