Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Altijd weer leuk zo'n anti rook topic. Gelukkig zijn er altijd weer een paar die proberen te stoppen en het ook lukt. Ik heb natuurlijk niet alle pagina's doorgelezen, maar ik denk niet dat we alle redenen weer op hoeven te sommen waarom je beter kunt stoppen. Moeilijk? Zeker, maar iedereen kan stoppen als hij\zij dat wil.

 

Eigenlijk wie momenteel nog rookt zou in ieder geval een poging moeten wagen, misschien met wat hulp van een ander. Afgelopen weekend was ik met de kids in een zwembad. Hoeveel jonge ouders ik wel niet geteld heb die op hun handdoekje paffend over hun kinderen de rook uitblazend. te triest voor woorden gewoon. mensen die zelfs blowen waarbij kinderen aanwezig zijn, zelfs in een gesloten auto. Hoe ziek ben je dan in je kop.:mad:

 

Van mij mag iedereen van alles, roken, blowen, harddrugs gebruiken, pillen, zuipen ..... maar doe dat niet in de buurt van kinderen. Ik ken een buurvrouw van bijna 40 die rookt maar nooit op straat en nooit in huis als de kinderen in de buurt zijn. Haar eigen moeder weet niet eens dat ze rookt, gewoon omdat ze het buiten bereik van doet. Daarvoor heb ik dan wel weer respect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb geprobeerd helemaal te stoppen. Is bijna gelukt. De mensen die wat langer op het forum ziten wisten dat al. Ik rook nu een pakje per week, alleen op vrijdagavond, en hoe lang ik er het weekend erop mee doe. Voor mij waren het meer de kosten dan de gezondheid die de doorslag gaven. Nu rookte ik ook weer niet extreem veel, rond de 15 peukjes per dag, maar toch. De beste manier voor mij was om meer te gaan lezen. Handen vol met een zwaar (echt papier enzo) boek en dan schiet 't niet op met roken :)

 

Ik moet zeggen dat 't me meeviel. Ik heb van zondagmiddag tot vrijdagmiddag geen aandrang om te roken. Alleen soms vlak na m'n eerste maaltijd, wanneer dat ook mag zijn (heb niet echt een vast schema van opstaan en slapen).

 

@FincaInSpanje , Ik rook ook alleen als ik in huis ben, alleen of met een vriend waarmee ik elke vrijdagmiddag een filmpje kijk. Niet buiten, teveel gedoe en ik wil geen peuken met filters op straat gooien. En met dit weer in het bos natuurlijk al helemaal niet. Kwam eergisteren nog een 'wat gezette' heer tegen die met een peukje z'n hond uitliet in het bos. Heb een nog smeulende peuk die ik 'm zag wegmikken maar uitgemaakt voordat ik 'm inhaalde. Lag wel op zand maar 't waaide nogal. Maar niet aangesproken want wat schiet je er mee op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jobs @phtvs Zo te zien is ie samengevoegd. Ik vind het ook oke dat mensen roken of wat dan ook. Mogen ze helemaal zelf weten.

Als anderen er maar geen last van hebben (dus ook geen peuken op de grond gooien, dat is zware milieuvervuiling, die dingen verteren heel langzaam).

Ik had dit topic juist gemaakt dat duidelijk wordt hoe enorm paradoxaal onze hobby is wanneer gecombineerd met roken. Wanneer dit bekend is bij de persoon en deze blijft roken is het zijn of haar keuze. Ik wou gewoon wat extra info verschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik even muggeziften: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/02/10/radioactive-fertilizer.aspx

 

De dag dat LOOD begint met Polonium 210 'uit te stralen' eet ik mijn schoen op (rauw, zonder ajuintjes of zo).

Dat uranium deels vervalt tot Polonium, daarin volg ik je wel :)

Omgekeerd vervalt Polonium 210 wel in lood, maar dat is een beetje het omgekeerde natuurlijk.

 

Bedankt alweer voor je scherpte wodan! Ik ben relatief nieuw in deze materie, excuses :)

Lood 210 vervalt (naar het woord vervallen was ik inderdaad ook opzoek, kon er niet op komen!) in bismut 210 en kwik 206.

Dank je voor je geduld haha :)

 

Vraagje: Als ik het goed begrijp komt er dus polonium 210 vrij, polonium 218, bismut 210 en kwik 206. Grotendeels alpha straling, maar ook bèta, bismut is voor organismen echter ongevaarlijk. Maar bèta straling van kwik en polonium 218 dan? Dat zou door het pakje heen gaan?? @wodan bump :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd weer leuk zo'n anti rook topic. Gelukkig zijn er altijd weer een paar die proberen te stoppen en het ook lukt. Ik heb natuurlijk niet alle pagina's doorgelezen, maar ik denk niet dat we alle redenen weer op hoeven te sommen waarom je beter kunt stoppen. Moeilijk? Zeker, maar iedereen kan stoppen als hij\zij dat wil.

 

Eigenlijk wie momenteel nog rookt zou in ieder geval een poging moeten wagen, misschien met wat hulp van een ander. Afgelopen weekend was ik met de kids in een zwembad. Hoeveel jonge ouders ik wel niet geteld heb die op hun handdoekje paffend over hun kinderen de rook uitblazend. te triest voor woorden gewoon. mensen die zelfs blowen waarbij kinderen aanwezig zijn, zelfs in een gesloten auto. Hoe ziek ben je dan in je kop.:mad:

 

Van mij mag iedereen van alles, roken, blowen, harddrugs gebruiken, pillen, zuipen ..... maar doe dat niet in de buurt van kinderen. Ik ken een buurvrouw van bijna 40 die rookt maar nooit op straat en nooit in huis als de kinderen in de buurt zijn. Haar eigen moeder weet niet eens dat ze rookt, gewoon omdat ze het buiten bereik van doet. Daarvoor heb ik dan wel weer respect.

 

Dank je wel Fincaln :) en ja daar ben ik het mee eens, voor de mensen die anderen er niet mee belasten heb ik ook respect. Zo hoort het.

 

Deze jongen in de video doet niet aan HOAX, check zijn YT kanaal maar, allemaal goed onderbouwd populaire wetenschap.

 

Dat dacht ik dus ook :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien is ie samengevoegd. Ik vind het ook oke dat mensen roken of wat dan ook. Mogen ze helemaal zelf weten.

Als anderen er maar geen last van hebben (dus ook geen peuken op de grond gooien, dat is zware milieuvervuiling, die dingen verteren heel langzaam).

Ik had dit topic juist gemaakt dat duidelijk wordt hoe enorm paradoxaal onze hobby is wanneer gecombineerd met roken. Wanneer dit bekend is bij de persoon en deze blijft roken is het zijn of haar keuze. Ik wou gewoon wat extra info verschaffen.

 

Roken is één voorbeeld, maar als ik het leven onder de loep neem van diverse preppers heeft iedereen zo zijn zwaktes.

De eén kan nog geen 10 km lopen, laat staan met een rugzak, de ander leeft op frisdrank en vreet kant en klaar troep uit de supermarkt, kan niet zonder z'n ochtendkoffie of smeert de gekste spullen op z'n bakkes wat make-up wordt genoemd. Sommigen hebben zelfs ooit besloten in de randstad te gaan wonen en daar zelfs z'n kinderen op te voeden, waar je dus net zoveel viezigheid binnen krijgt iedere keer als je inademt. (https://www.longfonds.nl/nieuws/fijnstof-verhoogt-kans-op-longkanker-met-20#)

 

Zoveel keuzes in het leven, Live and let Die is mijn motto, naar het gelijknamige nummer van Wings.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hear ! Hear !

 

heeft gerookt, genoot er van, is gestopt, geniet daar ook nog steeds van... laat rokers lekker roken.

 

In alle eerlijkheid kan ik ook wel eens van een sigaar of sigaret genieten , niet dat ik verslaafd kan perfect zonder

Als het een verslaving word.....tsja ...dan zou ik wel aanraden om er iets aan te doen.

Gewoon ervan genieten zonder overlast te bezorgen .

en ongezond en dodelijk, kankerverwekkend ? dat is drugs , drank en wat niet eigenlijk ? ook.

Sterker nog leven is ook enorm dodelijk , 100% kans op overlijden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roken is één voorbeeld, maar als ik het leven onder de loep neem van diverse preppers heeft iedereen zo zijn zwaktes.

De eén kan nog geen 10 km lopen, laat staan met een rugzak, de ander leeft op frisdrank en vreet kant en klaar troep uit de supermarkt, kan niet zonder z'n ochtendkoffie of smeert de gekste spullen op z'n bakkes wat make-up wordt genoemd. Sommigen hebben zelfs ooit besloten in de randstad te gaan wonen en daar zelfs z'n kinderen op te voeden, waar je dus net zoveel viezigheid binnen krijgt iedere keer als je inademt. (https://www.longfonds.nl/nieuws/fijnstof-verhoogt-kans-op-longkanker-met-20#)

 

Zoveel keuzes in het leven, Live and let Die is mijn motto, naar het gelijknamige nummer van Wings.

 

Aan een rondweg wonen staat zo nu en dan gelijk aan een pakje per dag inderdaad.

 

Diegenen met wie ik bevriend ben zijn altijd hun pakjes sigaretten kwijt als ik in de buurt ben. Een goede vriend geeft om elkaars gezondheid!

 

Datzelfde wordt ook bij mij gedaan als ik een radler onder de neus heb. Krijg er een bakkie koud water voor terug. Want goede vrienden geven om elkaars gezondheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een rondweg wonen staat zo nu en dan gelijk aan een pakje per dag inderdaad.

 

Ik heb meerdere keren de tentoonstelling Korperwelten bezocht. Dat is een tentoonstelling van menselijke anatomie. Hierbij werden rokerslongen en schone longen getoond, waarbij uitgelegd dat de zwarte vlekken kwamen van het roken. Bij andere longen op de tentoonstelling, waarvan vele met zwarte vlekken, werd dan ook steevast door de bezoekers opgemerkt dat het een roker moest zijn geweest. Tot een medewerkers ons meldde dat het bv. iemand was die in Berlijn had gewoond en alle stadbewoners dezelfde zwarte vlekken vertoonden als rokers van het platteland.

 

Het beste blijft natuurlijk niet in een drukke stad wonen EN niet roken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan @houthe @phtvs

De tabak wordt vaak in het buitenland verbouwt en veelal in landen die er veel soepelere regels op nahouden. Het verbaasd mij eigenlijk niets.

De fosfaathoudende kunstmest bevat geen polonium-210. Het bevat radioactief uranium, radon en lood. Uranium straalt polonium-210 uit, klein verschil. Lood vervalt in kwik en bismut. Radon vervalt ook in polonium maar dan in de 218 variant. Komt wel op hetzelfde neer qua risico's.

Elk tabaksproduct heeft het. Ook kauwtabak, etc. Het komt in het lichaam dmv consumptie ervan, bij een sigaret of sigaar is dat roken maar als je de sigaret zou opeten zou je het dus ook binnen krijgen.

 

Stel dat het een hoax is, laten we het dan maar lekker zo laten. Is beter.

Als je de video kijkt zie je hem buiten bij de reactor lopen. Hij pikt daar eigenlijk enorm weinig radiatie op omdat de besmette grond is afgegraven, plus t is al enorm lang geleden. Sommige stoffen zijn al "uitgestraald", uitgedoofd.

 

 

 

@**Royale**

Doe je best! Je zal vast wel terug vallen, is niet erg. Zo gaat dat nou eenmaal. Succes en blijven doorgaan met stoppen.

 

@Loreen Geen probleem! Hopelijk heb je er wat aan :)

 

@Geert Zullen we dat maar ff niet gaan uitrekenen, geen smoesjes hè :p

 

Wat ik bedoelde eigenlijk, is dat als je het dus ook kunt eten (zoals je aangeeft), dat dat dus ook moet gelden voor pak-em-beet elke groente die wij consumeren, volgens mij komt het gros toch uit het buitenland (en exporteren wij onze premium groentes want dat brengt meer op...). Dan zou de dosis radioactiviteit zelfs vele malen groter zijn dan enkel door het roken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bedoelde eigenlijk, is dat als je het dus ook kunt eten (zoals je aangeeft), dat dat dus ook moet gelden voor pak-em-beet elke groente die wij consumeren, volgens mij komt het gros toch uit het buitenland (en exporteren wij onze premium groentes want dat brengt meer op...). Dan zou de dosis radioactiviteit zelfs vele malen groter zijn dan enkel door het roken.

 

Nu snap ik hem. Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht. Ik hoop, en gok, dat het niet zo is en dat de regels strenger zijn qua levensmiddelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roken is één voorbeeld, maar als ik het leven onder de loep neem van diverse preppers heeft iedereen zo zijn zwaktes.

De eén kan nog geen 10 km lopen, laat staan met een rugzak, de ander leeft op frisdrank en vreet kant en klaar troep uit de supermarkt, kan niet zonder z'n ochtendkoffie of smeert de gekste spullen op z'n bakkes wat make-up wordt genoemd. Sommigen hebben zelfs ooit besloten in de randstad te gaan wonen en daar zelfs z'n kinderen op te voeden, waar je dus net zoveel viezigheid binnen krijgt iedere keer als je inademt. (https://www.longfonds.nl/nieuws/fijnstof-verhoogt-kans-op-longkanker-met-20#)

 

Zoveel keuzes in het leven, Live and let Die is mijn motto, naar het gelijknamige nummer van Wings.

 

Tuurlijk zeker weten, heb je helemaal gelijk in. In me eerste post geef ik ook aan dat preppen een lifestyle is.

Vanwege zoveel paradoxen die op kunnen treden heb ik hier een topic gekozen (roken). Dit omdat ik deze info over radioactief materiaal vond.

Maar de rest verdient ook zeker een topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees altijd veel over de felle reacties van de nietrokers.

Vraag me altijd af of zij ook tegen dikke mensen bij de frietkraam beginnen dat ze dat beter niet kunnen doen.

 

Greener

 

want dikke mensen werken om het kwartier een pak friet naar binnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

want dikke mensen werken om het kwartier een pak friet naar binnen?

 

De meeste dikke mensen (uitgezonderd mensen die door medische oorzaak overgewicht hebben) bewegen te weinig, simpel. Ik ben zelf behoorlijk fors en ben er hard mee bezig om dit kwijt te raken. Ik eet vrij goed, veel verse groentes (zelden blik/pot), relatief weinig vlees en ben volledig van de frisdrank en snacks afgestapt (drink 95% water, 5% caloriearm water met een smaakje, helemaal geen chocola meer etc). Daarnaast beweeg ik bijna dagelijks actief (loopband, gewichtstraining) en met die combinatie vliegen de kilo's er letterlijk af.

 

Afgelopen dagen was het echter snikheet en de loopband staat recht onder het dak (schuin dak) waardoor het gewoon niet te doen was. Zonder de beweging staat het gelijk stil, en blijf ik redelijk stabiel op hetzelfde gewicht.

 

Mijn conclusie: je eetgedrag veranderen is een goed begin, maar zonder beweging red je het niet.

 

En weer ontopic :) Ik rook nog als een ketter, inclusief met regelmaat een joint. Ik rook echter alleen op de zolder (no-go voor de kinderen) of in de tuin. De rest van het huis en de auto rook ik absoluut niet. Stoppen staat wel op de planning en ook ik weet dat meteen stoppen beter is dan afbouwen (of elk ander excuus) maar ik heb nou eenmaal nog een voorraad shag en weed die ik lekker op maak. Tegen de tijd dat ik op vakantie ga moet de voorraad wel ongeveer op zijn en dan blijft het ook op. Ik verwacht dat de vakantie een goede afleiding zal zijn om te stoppen en daarna hoop ik het vol te houden. Ben zelfs al een keer 1,5 jaar gestopt geweest maar door stomme keuzes weer begonnen. Voor mij is overigens de grootste motivatie het geld, nu ik tijdelijk in de ww zit is het geld simpelweg nodig voor andere dingen.

 

Overigens merk ik wel dat mijn rookgedrag een rem zet op de opbouw van mijn conditie. Momenteel staat mijn conditie en figuur boven aan mijn lijstje dus ook dat motiveert om te stoppen, en als het goed is moet ik snel resultaten daarmee boeken wat weer verder motiveert om gestopt te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is precies wat ik bedoel.

 

Maar nu ik er over nadenk meen ik mij te herinneren dat @Keyser Suze hier eens iets over geroepen heeft.

 

Greener

 

De meeste dikke mensen (uitgezonderd mensen die door medische oorzaak overgewicht hebben) bewegen te weinig, simpel. Ik ben zelf behoorlijk fors en ben er hard mee bezig om dit kwijt te raken. Ik eet vrij goed, veel verse groentes (zelden blik/pot), relatief weinig vlees en ben volledig van de frisdrank en snacks afgestapt (drink 95% water, 5% caloriearm water met een smaakje, helemaal geen chocola meer etc). Daarnaast beweeg ik bijna dagelijks actief (loopband, gewichtstraining) en met die combinatie vliegen de kilo's er letterlijk af.

 

Afgelopen dagen was het echter snikheet en de loopband staat recht onder het dak (schuin dak) waardoor het gewoon niet te doen was. Zonder de beweging staat het gelijk stil, en blijf ik redelijk stabiel op hetzelfde gewicht.

 

Mijn conclusie: je eetgedrag veranderen is een goed begin, maar zonder beweging red je het niet.

 

En weer ontopic :) Ik rook nog als een ketter, inclusief met regelmaat een joint. Ik rook echter alleen op de zolder (no-go voor de kinderen) of in de tuin.

 

Dikke mensen eten ongezond. En roken is ongezond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een rondweg wonen staat zo nu en dan gelijk aan een pakje per dag inderdaad.

 

Je hebt gedeeltelijk gelijk. Het is allebei ongezond.

 

Voertuigemissie (simpelweg de uitstoot van voertuigen) bestaat uit:

  • Fijnstof PM
    10
    en PM
    2.5
    (schadelijk voor luchtwegen, onafhankelijk van de dosis)

  • Koolstofmonoxide (dodelijk in verhoogde concentraties, komt bij roken ook vrij)

  • Polycyclische aromatische koolwaterstoffen (schadelijk, kankerverwekkend, komen ook bij roken vrij)

  • Stikstofoxiden (schadelijk voor luchtwegen)

  • Koolstofdioxide (alleen dodelijk in hoge concentraties)

  • Methaan (schadelijk voor het milieu, niet direct voor organismen)

  • Distikstofmonoxide (onschadelijk)

 

In tegenstelling tot alle troep die bij het consumeren van tabak vrij komt is dit echter een groot verschil. Misschien kunnen de longen wel net zo "zwart" zijn, dan betekent dit nog niet dat het precies even schadelijk is. Als ik moet kiezen adem ik liever bovenstaande stoffen in ipv de stoffen die in tabak zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt alweer voor je scherpte wodan! Ik ben relatief nieuw in deze materie, excuses :)

Lood 210 vervalt (naar het woord vervallen was ik inderdaad ook opzoek, kon er niet op komen!) in bismut 210 en kwik 206.

Dank je voor je geduld haha :)

 

Vraagje: Als ik het goed begrijp komt er dus polonium 210 vrij, polonium 218, bismut 210 en kwik 206. Grotendeels alpha straling, maar ook bèta, bismut is voor organismen echter ongevaarlijk. Maar bèta straling van kwik en polonium 218 dan? Dat zou door het pakje heen gaan?? @wodan bump :o

Hold your horses, ik ben geen stralingsdeskundige he! Googled 'es zelf he ;)

 

Enne, (aromatische)koolwaterstoffen, dat is niet gezond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hold your horses, ik ben geen stralingsdeskundige he! Googled 'es zelf he ;)

 

Enne, (aromatische)koolwaterstoffen, dat is niet gezond...

 

Ik ook niet! Jij was zo scherp hahah :D

Weet je dat zeker? Ik ga nog is zoeken maar kwam geen toxicologie meldingen tegen.

 

Ps. Aangepast. Koolwaterstoffen was te breed, gaat inderdaad om PAK's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radioactieve stoffen in tabak (tot zover ik weet):

  • Uranium 238 vervalt oa. in:
    Polonium 210

     

  • Radon 222 vervalt in:
    Polonium 218

     

  • Lood 210 vervalt in:
    Kwik 206 en Bismut 210

     

  • Bismut 210 vervalt in:
    Polonium 210 en Thallium 206

 

Hierbij valt op te merken dat Polonium 210 een halveringstijd heeft van 138,376 dagen. Het straalt alfa-straling uit welke de meest schadelijke straling is voor de longen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...