Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

@Crafts gefeliciteerd doe zo verder . Nog 10 dagen en ik vier mijn eerste rook vrij jaar sinds 1974 .

 

Topper, 1 jaar is een prachtige prestatie en een belangrijke mijlpaal! :)

 

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/verslaving/40864-roken-is-het-te-laat-om-na-jaren-te-stoppen-met-roken.html

'Stoppen met roken: lange termijngevolgen

Herstel na 1 jaar

Na een volledig jaar zonder sigaret heeft de ex-roker een belangrijke psychologische drempel overschreden. De positieve gevolgen voor de gezondheid die geleidelijk zijn gekomen, hebben zich na één jaar doorgezet en de algemene fysieke toestand van de ex-roker duidelijk verbeterd. De reuk-en smaakzin van de ex-roker staan weer helemaal op punt en bij lichamelijke inspanningen treedt de vermoeidheid minder snel op. Na één jaar speelt ook het voordeel dat het risico op een hartinfarct met de helft is gedaald.'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mooi filmpje @Crafts

 

"om van een verslaving af te komen, dat heeft niks met vrijheid te maken"

 

"nicotine is net zo verslavend als heroine en cocaine"

 

"een kwart van de kinderen gaat roken tijdens de pubertijd, tijdens het moment van hun leven dat ze makkelijker risico's nemen en de lange termijn gevolgen nog niet kunnen overzien"

 

Ik wil eigenlijk niemand meer horen zeggen: je moet "gewoon" stoppen. Net zoals dat je dat niet zegt tegen een junkie.

 

Dat er mensen zijn die dit kunnen en doen, is knap, er zijn er ook die dit doen die verslaafd zijn aan heroine of cocaine, maar dat is meer uitzondering dan regel.

 

Rokers bashen, afkraken, beledigen en in een verdomhoekje douwen Helpt Niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi filmpje @Crafts

 

"om van een verslaving af te komen, dat heeft niks met vrijheid te maken"

 

"nicotine is net zo verslavend als heroine en cocaine"

 

"een kwart van de kinderen gaat roken tijdens de pubertijd, tijdens het moment van hun leven dat ze makkelijker risico's nemen en de lange termijn gevolgen nog niet kunnen overzien"

 

Ik wil eigenlijk niemand meer horen zeggen: je moet "gewoon" stoppen. Net zoals dat je dat niet zegt tegen een junkie.

 

Dat er mensen zijn die dit kunnen en doen, is knap, er zijn er ook die dit doen die verslaafd zijn aan heroine of cocaine, maar dat is meer uitzondering dan regel.

 

Rokers bashen, afkraken, beledigen en in een verdomhoekje douwen Helpt Niet!

 

Kom, dan steken we er nog een op.

 

Ik heb dit draadje altijd gemeden. Ik weet ook wel dat ik beter zou stoppen. Daar heb ik geen ebge filmpjes of iets voor nodig.

 

Maar het is hier thuis wel onderwerp van gesprek, zo af en toe. Dus wie weet.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

........d'r moeten dan ook zulk soort plaatjes op flesjes bier en sterke drank.

 

Die foto's op die pakjes is zowiezo onzin .... lang lang geleden toen ik nog rookte was daar ook al sprake van en waren er mooie hoesjes te koop voor die pakjes.

Dus als de plaatjes te ranzig of confronterend worden herverpakken ze het en poef.... weg is het effect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

........d'r moeten dan ook zulk soort plaatjes op flesjes bier en sterke drank.

 

Die foto's op die pakjes is zowiezo onzin .... lang lang geleden toen ik nog rookte was daar ook al sprake van en waren er mooie hoesjes te koop voor die pakjes.

Dus als de plaatjes te ranzig of confronterend worden herverpakken ze het en poef.... weg is het effect.

 

 

welk effect ? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In Stoptober heeft één op de 3 rokers geprobeerd te stoppen, maar het lukte niet.

 

http://www.gezondheidsnet.nl/stoppen-met-roken/een-op-drie-rokers-deed-stoppoging

http://www.nu.nl/gezondheid/4155542/een-drie-rokers-probeerde-stoppen.html

http://nos.nl/artikel/2066084-een-op-de-drie-rokers-wilde-stoppen-maar-het-lukte-niet.html

 

Ik denk dat zo'n actie leuk is maar dat het maar voor een paar gevallen werkt. Om te stoppen moet je er zelf achter staan en niet omdat het stoptober of nieuwjaar is. Ten tweede heb je altijd mensen die de mentaliteit niet kunnen opbrengen te stoppen. Deze mensen blijven altijd roken al wordt een pakje 50€.

 

In NL is het aantal rokers wel gedaald van 1\3 naar 1\4 van de bevolking de afgelopen jaren. Dat is op zich mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Hoi.

 

Ik ben op oudjaarsdag begonnen met de sterkste nicotinepleisters plakken. Die dag was de kat door vuurwerk ontsnapt en rookte ik 25 sjekkies. De volgende dag nog maar 15. Toen 10, 7 6, 5. De buurman vroeg hoe het ging. Nog maar 5 zei ik. Hij zei, dan kun je net zo goed echt stoppen. 

De volgende dag een sjekkie opgestoken en ik ging bijna over mijn nek van het hoesten.

Shagzak opgepakt en weggegooid.

Afgebouwd met pleisters naar de helft van de laagste dosis dus 3,5 mg nicotine per dag. Soms een trek van de electronische.

Inmiddels 40 dagen geen tabak gerookt.

 

De gele nicotine vingers zijn weg. Geen slijm meer op mijn longen. Het eten smaakt me zoveel beter.

 

Waarom zou je betalen voor het verwoesten van je gezondheid ?

aangepast door Peerke
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Peerke zei:

Hoi.

 

Ik ben op oudjaarsdag begonnen met de sterkste nicotinepleisters plakken. Die dag was de kat door vuurwerk ontsnapt en rookte ik 25 sjekkies. De volgende dag nog maar 15. Toen 10, 7 6, 5. De buurman vroeg hoe het ging. Nog maar 5 zei ik. Hij zei, dan kun je net zo goed echt stoppen. 

De volgende dag een sjekkie opgestoken en ik ging bijna over mijn nek van het hoesten.

Shagzak opgepakt en weggegooid.

Afgebouwd met pleisters naar de helft van de laagste dosis dus 3,5 mg nicotine per dag. Soms een trek van de electronische.

Inmiddels 40 dagen geen tabak gerookt.

 

De gele nicotine vingers zijn weg. Geen slijm meer op mijn longen. Het eten smaakt me zoveel beter.

 

Waarom zou je betalen voor het verwoesten van je gezondheid ?

 Inderdaad Peer, je betaald aan je eigen ondergang en steeds hoger wordende zorgkosten.

 

Goed dat je gestopt bent. Iedereen kan dit als de wil er maar is. Daarnaast hou je nu geld over voor andere dingen.?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Develoryty zei:

Vind je het zo gemakkelijk om te stoppen? Kun je me zo'n roker laten zien? Het is echt moeilijk en niet gemakkelijk

 

Bij een goede hypnotherapeut, liefst bij richard banddler zelf ben je er met 1 sessie helemaal totaal van af. Dat boek van allen carr is een uitgeschreven hypno sessie, dus als je dat boek leest met open aandacht wordt je ook via soort geleide meditatie uit het net begeleid. 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...