Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mountain House (review) - Gezamelijke inkoopactie?


Gast gebruikersnaam

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zal het ook nu gebruiken, superhandig voor in de rugzak, die is toch groot zat (120l). :D Die bamisoepjes wordt je ook snel zat, hoewel supergoedkoop.

@Mr. Gold: Sorry, geen kuddo's, zijn op! (tja, je eigen regeltje, 'k moet nu eerst weer een heel stel anderen een veer in hun reet stouwen :p)

 

nou ik houd me aanbevolen.

 

Ik heb wel kudos gegeven mr gold.

 

en eh jammer dat ik niet vaker kan plussen dan zitten we sneller op die 25

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil ook graag wat 6 pack grote blik. ik bump het naar boven en hoop dat er meer mensen zijn die dat ook wensen te kopen.

 

Misschien een idee om mensen die iemand in de US kennen een flink pakket te laten bestellen zodat zij het naar ons kunnen opsturen? of zit je dan weer met invoerrechten etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Riesie, ik heb de Amerikaanse site (http://www.survival-warehouse.com/fo...m#.UP8IYfJXvTo) bekeken en moest even slikken.... “Sale Price - $2159,99”.... dat is €1624,00! Toegegeven, dat is voor een jaar voedsel en wél voor twee maaltijden per dag, maar €1624,00!

 

En dan zeggen ze doodleuk “just add one kit for each person in your family” dus, als je rechtstreeks van de Amerikaanse site een Mountain House Premium Survival Food Kit bestelt, en je ook een jaar voedsel voor je vrouw wilt kopen, kom je uit op €3248,00. Een gezin met 2 kinderen zou €6496,00 moeten neertellen. Dat is gewoon niet te betalen!

 

Eén voordeel: het Mountain House voedsel is blijkbaar 30 jaar houdbaar mits het in de meegeleverde blikken wordt bewaard.

Twee nadelen: (1) om het eten van de Premium Survival Food Kit te bereiden moet je over meer dan 397 liter (105 gallon) water per persoon beschikken en (2) waar bewaar je de 13 dozen van een Premium Survival Food Kit? Die dozen zijn echt groot - iedere doos bevat 6 blikken en iedere blik (wat ze een “#10 food storage can” noemen) is te vergelijken met 5 blikken soep. Sterker nog, waar bewaar je 26 of 52 van die dozen?!

Nog een extra schuur bouwen?

 

@wodan, ik vraag me af of je invoerrechten moet betalen als je een lading voedsel vanuit Amerika importeert. Het is meegenomen als een Premium Survival Food Kit van Mountain House “free shipping” is, maar met invoerrechten zou het duur uitvallen.

 

@Mr. Gold, ik sla de kans over om Mountain House maaltijden via de gezamelijke inkoop/super actie af te nemen. Ik heb nog een hoop pakjes gevriesdroogde maaltijden van de merk Adventure Food in huis (we nemen ze mee als we gaan kamperen). Intussen puilen onze kasten uit met blikken, potten en pakjes eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Luctor et Emergo: Omgerekend is dat zo'n 4,50 per dag per persoon. Wat geef jij nu uit aan eten per dag pp?

 

Voor mij geld hetzelfde hoor, 'k kan ook geen jaar voedselvoorraad aanleggen, de komende maand, maar beetje bij beetje wordt de kasten steeds voller.

Mijn idee is dus om, misschien voor een euro of 50, van 't spul aan te schaffen. Bovendien, wil ik niet alleen maar een jaar lang Mountain House eten, :p 'k varieer liever. :D

Anders had ik hier de boel wel volgezet met blikken erwtensoep van de Lidl, twee blikken per dag, 1,98 totaal per dag pp. Maar ja, ook dat wil je geen jaar lang eten. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Luctor et Emergo: Omgerekend is dat zo'n 4,50 per dag per persoon. Wat geef jij nu uit aan eten per dag pp?

 

Voor mij geld hetzelfde hoor, 'k kan ook geen jaar voedselvoorraad aanleggen, de komende maand, maar beetje bij beetje wordt de kasten steeds voller.

Mijn idee is dus om, misschien voor een euro of 50, van 't spul aan te schaffen. Bovendien, wil ik niet alleen maar een jaar lang Mountain House eten, :p 'k varieer liever. :D

Anders had ik hier de boel wel volgezet met blikken erwtensoep van de Lidl, twee blikken per dag, 1,98 totaal per dag pp. Maar ja, ook dat wil je geen jaar lang eten. ;)

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat ik per dag per persoon aan eten uitgeef. Schandalig, hé. Jaren geleden, toen onze kinderen nog thuis waren, hield ik onze dagelijkse uitgaven goed in de gaten (en ik wist precies wat ze waren) maar de laatste jaren doe ik dat niet meer. We proberen toch sober te leven, zeker soberder dan toen (we letten op aanbiedingen, eten en drinken “luxe dingen” alleen met kerst en op verjaardagen, we maken creatieve gebruik van restjes, veel van onze groenten komen uit de moestuin, enz) dus wat we per dag pp aan eten uitgeven zal niet veel zijn. Of dat meer of minder dan 4,50 per dag pp is moet ik je schuldig blijven.:(

 

Wij hebben het zeker niet slecht maar in één keer een jaar voedselvoorraad aanleggen kunnen we niet permitteren (zou ik graag willen). En, zoals je zelf zegt, we eten liever lekker gevarieerd.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welnee. Ik heb het nog nooit betaald en sta op eBay op +1000. Maar zo'n groot pakket valt wel op.

 

Als je invoert vanuit de US, maw goederen met echt waarde die ingeklaard dienen te worden en dus

langs de douane passeren, betaald je altijd invoerrecht, btw en heel de santeboektiek.

Laat je per gewone zending iets van minder dan 50USD afkomen, dan zelden.

Maar als je echt 100% zeker bent van je zaak @Nonkel_Ries, laat @Luctor et Emergo gewoon op jouw naam naar jouw

adres een leuke bestelling afkomen. We horen het dan wel van jou na een paar maand hoe het verlopen is :D

Serieus, er zijn manieren genoeg om zonder of met zeer weinig invoerrechten legaal te importeren,

maar voor een zending van 2000USD aan voedsel, gaat dat niet eenvoudig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
@Luctor et Emergo: Omgerekend is dat zo'n 4,50 per dag per persoon. Wat geef jij nu uit aan eten per dag pp?

 

Gebaseerd op 2 maaltijden/dag (premium pakket) en wat ik zie zijn de maaltijden de helft van de calorieën (250) tov de mountain house (ca 500). Lijkt me dat je niet gaat aankomen met deze set als je er 1 jaar mee moet doen.

 

Voordeel van Conserva vind ik dat ze het totaal aantal calorieën op de website vermelden zodat je ook een idee hebt hoeveel je nu precies aan energie koopt voor een bepaalde periode en een prijsvergelijk kunt maken obv calorieën

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig betaal je altijd invoerrechten tenzij het een pakketje met 1 product is, maar dan nog moet de verzender het als gift versturen. Paar jaar geleden werd niet alles gecontroleerd en hoefde je het niet altijd te betalen. Maar mijn ervaring is dat je gewoon altijd invoerrechten moet betalen.

 

Pas nog een Powertac zaklamp uit de US ontvangen. Prijs stond keurig vermeld op de verpakking, geen gift en geen invoerrechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas nog een Powertac zaklamp uit de US ontvangen. Prijs stond keurig vermeld op de verpakking, geen gift en geen invoerrechten.

 

Klopt inderdaad en mijn vorige post was ook als grap bedoelt voor alle duidelijkheid. Als je kleine pakketjes laat afkomen

en de verzender zet er een geen al te grote waarde op (en met welke maatschappij er wordt verstuurd speelt ook mee) dan

valt het vaak mee. (Maar soms komt de rekening wel twee maand later).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...