Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mountain House (review) - Gezamelijke inkoopactie?


Gast gebruikersnaam

Aanbevolen berichten

@Riesie, ik heb de Amerikaanse site (http://www.survival-warehouse.com/fo...m#.UP8IYfJXvTo) bekeken en moest even slikken.... “Sale Price - $2159,99”.... dat is €1624,00! Toegegeven, dat is voor een jaar voedsel en wél voor twee maaltijden per dag, maar €1624,00!

 

En dan zeggen ze doodleuk “just add one kit for each person in your family” dus, als je rechtstreeks van de Amerikaanse site een Mountain House Premium Survival Food Kit bestelt, en je ook een jaar voedsel voor je vrouw wilt kopen, kom je uit op €3248,00. Een gezin met 2 kinderen zou €6496,00 moeten neertellen. Dat is gewoon niet te betalen!

 

@iedereen, ik vind deze akties zeer mooi, maar gezien dat ik al gratis eet uit eigen verbouwing, en daarnaast toch graag dit zou willen hebben, zijn deze

prijzen voor mij zo groot, als ik dit geld zou kunnen missen had ik misschien niet eens prepper geweest..hoe zit het met de budget preppers in dit verband??

Krijg toch een beetje het gevoel dat als budget preppers dit lezen ze ook niet vrolijker worden, al begrijp ik de opzet best. En dan heb ik nog wel geld te besteden..

Zomaar een vraag die bij me oprijst..bedoel er niks mee Mr Gold..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@iedereen, ik vind deze akties zeer mooi, maar gezien dat ik al gratis eet uit eigen verbouwing, en daarnaast toch graag dit zou willen hebben, zijn deze

prijzen voor mij zo groot, als ik dit geld zou kunnen missen had ik misschien niet eens prepper geweest..hoe zit het met de budget preppers in dit verband??

Krijg toch een beetje het gevoel dat als budget preppers dit lezen ze ook niet vrolijker worden, al begrijp ik de opzet best. En dan heb ik nog wel geld te besteden..

Zomaar een vraag die bij me oprijst..bedoel er niks mee Mr Gold..

 

En waarom zou je niet preppen als je veel geld zou hebben? Wat zou je dan gaan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
En waarom zou je niet preppen als je veel geld zou hebben? Wat zou je dan gaan doen?

me ergens bij een stam in afrika in de koninklijke familie inkopen als adoptief zoon en me elke avond laten "aanbidden"door leuke jonge priesteressen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom zou je niet preppen als je veel geld zou hebben? Wat zou je dan gaan doen?

 

Ik wijs ook op de 3 doelgroepen die hier aanwezig zijn, de budget preppers oftewel de mensen die moeten door omstandigheden en

over deze doelgroep heb ik het, de preppers die willen omdat ze kijken naar de toekomst en de natuurmensen waaronder ik.

Ik denk persoonlijk dat het omslaan naar een natuurlijke levenswijze de meest verstandige prepper is, 10 jaar rantsoen

blijft 10 jaar rantsoen, en na 10 jaar is die op als morgen SHTF begint. Het blijft een bandenplakmiddel..

Daarnaast zie ik liever akties die een natuurlijke ommezwaai toejuigen, zoals aanbiedingen voor automatische watergevers.

Ik zie de focus teveel liggen op noodrantsoenen, messen en multi tools. En respect hoor, maar het is niet wat ik zou aanschaffen als

je levenslang pre-SHTF uit eigen voorziening kan eten. En ja je hebt gelijk, voor sommigen is het niet haalbaar gezien de huidige

situatie waarin ze verkeren...maar mis toch aanbiedingen voor budget preppers waar zij blij van worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter
@iedereen, ik vind deze akties zeer mooi, maar gezien dat ik al gratis eet uit eigen verbouwing, en daarnaast toch graag dit zou willen hebben, zijn deze

prijzen voor mij zo groot, als ik dit geld zou kunnen missen had ik misschien niet eens prepper geweest..hoe zit het met de budget preppers in dit verband??

Krijg toch een beetje het gevoel dat als budget preppers dit lezen ze ook niet vrolijker worden, al begrijp ik de opzet best. En dan heb ik nog wel geld te besteden..

Zomaar een vraag die bij me oprijst..bedoel er niks mee Mr Gold..

,

 

ach @samurai , ik denk dat we het wel redden zonder dat soort producten . er zijn alternatieven te bedenken . juist als het je door noodzaak opgelegd wordt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Krijg toch een beetje het gevoel dat als budget preppers dit lezen ze ook niet vrolijker worden,..

 

Ook de budgetprepper kan toch mee profiteren, ook voor hen gelden dezelfde kortingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

,

 

ach @samurai , ik denk dat we het wel redden zonder dat soort producten . er zijn alternatieven te bedenken . juist als het je door noodzaak opgelegd wordt .

 

Jij begrijpt het, je snapt nu ook waarom ik andere aanbiedingen dan noodzakelijker acht. Als SHTF zal je uiteindelijk toch je eigen voedsel moeten gaan

verbouwen op den duur..zeker als je zoals ik ook aan anderen denkt en dus overmatig sociaal bent naar je omgeving, je verbouwt dan gewoon meer, het concept is flexibel..

En als je 10 mensen extra krijgt in je groep na SHTF, heb je niet veel meer aan die rantsoenen. Die zijn dan zo op. Wat ik heel graag zou zien (hint at Mr Gold??)

is een aanbieding waarbij door massa inkoop uit de VS een bulk heirloom zaden besteld wordt waarbij de verzend en kostprijs rendabel wordt. Ik zie dan budget preppers

die in plaats van naar een zaadhandel moeten hier de zaden (tevens heirloom!!) voor bv 30% kostprijs kunnen krijgen.

Maar okay, ik kan tussen de regels doorlezen en weet waarom juist dit soort aanbiedingen er zijn..

Toch jammer..ik had al wel het idee dat het wel handig zou zijn om bij groepsmeetingen dit te doen, waarbij je een netwerk van ruilhandel hebt.

Hey heb jij een zak zaden teveel, kan ik wel gebruiken, krijg jij van mij een multitool waar ik er 1 teveel van heb.

 

Dat is wat ik hoop, niet de steun naar elkaar zoeken na een SHTF maar ervoor..het niet zien als we gaan NA SHTF samenwerken

maar ervoor..zoals ik altijd zeg, er is geen SHTF, die zit tussen je oren..elke dag is een vecht om het bestaan, minder erg of meer erg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de budgetprepper kan toch mee profiteren, ook voor hen gelden dezelfde kortingen.

 

Dit is kortzichtig, okay stel dat en ik zeg stel dat want het is onmogelijk het geld is er niet punt!!

 

Dan nog als een budget prepper zeg 300 euro heeft in zijn hand en zegt wat doe ik met die 300 euro?

Ik ga op de aanbieding in en koop de noodrantsoenen.

 

OF

 

Ik hou dat geld en zorg dat ik morgen te eten heb en koop vandaag die aanbieding van dat stukje schnitzel,

maar geen groenten want dat potje is te duur, ik heb nog aardappels liggen, dan houd ik morgen nog 299 euro over..

Misschien red ik het nog wel lange tijd.

 

Of verder doordenkende preppers die hun eigen groenten willen verbouwen op hun balkonnetje want ze hebben

geen geld voor een volkstuin of bezitten geen tuin want ze wonen in een afbraakbuurt in een klein appartementje:

 

Ik koop voor maximaal 50 euro zaden en ga groenten verbouwen, dan heb ik nog 250 euro over want stel dat het niet lukt..

heb ik niks te eten.

 

Het gedachtegoed van iemand die elke dag naar zijn centen moet kijken en niks extra's te besteden heeft wikt en weegt

totdat ze er ziek van worden waar het aan uit te geven..

Zelfs bij de keuze voor de noodrantsoenen zal er een moment komen waarbij noodrantsoenen niet toereikend zijn,

het geld is in 1 keer uitgegeven..en als de financiele situatie nijpend wordt gaan ze de noodrantsoenen opeten..

niet waarvoor het bedoeld is maar ja wat moet je dan honger lijden??

Al deze afwegingen daar is een mens met armoede al doorheen gegaan, in tegenstelling tot jou en mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast der_obergefreiter

ach, het kan altijd slechter . ik heb vandaag wat zooi bij de dump kunnen bestellen, doordat ik ouwe spullen uit vorig luxe leven te gelde heb kunnen maken, de zon scheen, dus ben ik voor het eerst sinds een jaar 3 km wezen lopen, , en ik ga straks wel wat slikken ,maar weet je wat ..................... ain't live great . ook zonder voor 2 ruggen amerikaans zakjes voer ? :p

 

maar we dwalen af ...................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wijs ook op de 3 doelgroepen die hier aanwezig zijn, de budget preppers oftewel de mensen die moeten door omstandigheden en

over deze doelgroep heb ik het, de preppers die willen omdat ze kijken naar de toekomst en de natuurmensen waaronder ik.

Ik denk persoonlijk dat het omslaan naar een natuurlijke levenswijze de meest verstandige prepper is, 10 jaar rantsoen

blijft 10 jaar rantsoen, en na 10 jaar is die op als morgen SHTF begint. Het blijft een bandenplakmiddel..

Daarnaast zie ik liever akties die een natuurlijke ommezwaai toejuigen, zoals aanbiedingen voor automatische watergevers.

Ik zie de focus teveel liggen op noodrantsoenen, messen en multi tools. En respect hoor, maar het is niet wat ik zou aanschaffen als

je levenslang pre-SHTF uit eigen voorziening kan eten. En ja je hebt gelijk, voor sommigen is het niet haalbaar gezien de huidige

situatie waarin ze verkeren...maar mis toch aanbiedingen voor budget preppers waar zij blij van worden..

 

Ik begrijp idd wat je bedoelt tov budgetpreppers, het is erg veel geld.

Maar jij zegt, "als ik het geld had gehad dan was ik niet eens prepper geweest". Dus dan had je jezelf niet voorbereid op een eventuele val van de euro of wat voor rampscenario dan ook.

Dat begreep ik niet,dus vandaar mijn vraag.

 

En wat betreft noodrantsoen aanschaffen, tja...sommige mensen wonen 5 hoog en die hebben de luxe niet van een eigen tuin. En als ze een moestuin zouden nemen is die binnen de kortste keren leeggeroofd omdat je daar geen zicht op hebt.

En daarbij ook nog eens dat je een noodrantsoen kan meenemen als je moet vertrekken, dan .denk ik dat een "plakmiddel" helemaal niet zo verkeerd is. :)

Maak jij je daar geen zorgen over dat ze je tuin leeg halen?

Ik sla ook een berg eten in, maar daarnaast train ik mezelf om te overleven in the bush. En tja...je hebt gelijk, die messen...het blijft leuk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp idd wat je bedoelt tov budgetpreppers, het is erg veel geld.

Maar jij zegt, "als ik het geld had gehad dan was ik niet eens prepper geweest". Dus dan had je jezelf niet voorbereid op een eventuele val van de euro of wat voor rampscenario dan ook.

Dat begreep ik niet,dus vandaar mijn vraag.

 

En wat betreft noodrantsoen aanschaffen, tja...sommige mensen wonen 5 hoog en die hebben de luxe niet van een eigen tuin. En als ze een moestuin zouden nemen is die binnen de kortste keren leeggeroofd omdat je daar geen zicht op hebt.

En daarbij ook nog eens dat je een noodrantsoen kan meenemen als je moet vertrekken, dan .denk ik dat een "plakmiddel" helemaal niet zo verkeerd is. :)

Maak jij je daar geen zorgen over dat ze je tuin leeg halen?

Ik sla ook een berg eten in, maar daarnaast train ik mezelf om te overleven in the bush. En tja...je hebt gelijk, die messen...het blijft leuk :)

 

Om even miscommunicatie te voorkomen, je hebt gelijk, goede aktie, ik zou het doen als ik het geld had. Ik heb dat geld niet, kan het wel

vrijmaken, maar niet voor dat. Het is zelfs voor mij teveel daar ik andere zaken belangrijker vind en nijpender.

 

Dus dan denk ik aan de armere mensen dan ik, sowieso onmogelijk dus he. En ik ben geen budget prepper, tenminste nog niet als

mijn situatie zo blijft, alhoewel ik me dat afvraag met de huidige situatie. Voor mij begon het met aandacht voor de natuur (deels natuurmens),

overgaand in slechtere persoonlijke economische situatie en dus volledig natuurmens alles verbouwen/recyclen/hergebruiken/geen luxe overgaand

in preppend natuurmens door mijn aanwezigheid hier.

 

Ja ik ben bang dat ik die grote tuin niet kan verdedigen ben niet gek, daarom ook drogen/wecken etc..maar het blijft een risico..helemaal gelijk heb je..

Maar de skills nemen ze me niet af, als ik een veilige plek vindt kan ik zo een tuin beginnen..is ook preppen..heropbouw.

 

Als antwoord op je vraag, ik ben van jongs af aan opgegroeid met het idee dat je altijd minstens een kast vol eten moet hebben voor het geval iets

misgaat, dus heb de oude opvoeding nog gehad. Dus altijd een prepper geweest in de strikte zin van het woord. Dus ja heb me altijd druk gemaakt

om de Euro crisis, zoals in mijn andere posten te lezen valt heb ik daarom ook nooit een huis gekocht moet genoeg zeggen ook al verdiende ik toen

bakken met geld.

 

Misschien moet ik dan een duidelijker antwoord geven op mijn opmerking "dan zou ik niet eens preppen".

Ik zie preppen als een kunst net als iedereen hier, kijken om zoveel mogelijk in te slaan tegen zo weinig mogelijk geld binnen wat je hebt te besteden.

 

Ik heb in 1 maand al voor een jaar of 2 aan blikvoedsel bijgekocht, puur melkpoeder, vis in blik etc..omdat ik het heb. Zou ik zoveel geld hebben dat

ik met gemak die rantsoenen zou kopen omdat ik de rest al heb gekocht, dan zou ik in 1 keer gewoon 20 jaar voedsel inslaan, en hoef ik dus niks voor te

bereiden en dus te "preppen". Okay je bent dan toch een prepper maar de aanduiding preppen=bezig met voorbereiden..dan ben ik niet meer bezig als ik

alles al zo snel zou kunnen kopen, het is voor mij een doorlopend proces door geldgebrek. En preppen voor voedsel is bij mij 80% van het werk.

 

Ik zou gewoon het hele boeltje zo inslaan en dan zou ik zeggen preppen voor voedsel klaar. Dat is mijn beschouwing ook van preppen voor voedsel..omdat het hier

om noodrantsoenen cq voedsel gaat. En natuurlijk je prept door voor skills..

 

Ik ben het helaas niet met je eens over mensen die op een klein appartementje wonen,

ik heb zelf een klein poepbalkonnetje, maar door slim gebruik van de hoogte kan ik hier als ik alleen moet eten

ruim van rondkomen het hele jaar. Stellages van bamboe gemaakt waardoor mijn oppervlakte 5 keer zo groot is geworden.

Nu gebruik ik het als kweekkamer of opkweek kamer. Maar bij SHTF wordt dat mijn tuin naast een logeerkamer die

al voorbereid is daarvoor, en die zijn nog verdedigbaar. Dus ben het niet eens met je dat je op een klein appartement niks kan..

 

Vindingrijkheid is ook een kunst, en goed voor na SHTF maar dat hoef ik niemand te vertellen..

 

We zijn het wel eens hoor, maar ik zie nog steeds geen enkele reden, steeds minder zelfs door mijn bovenstaande tekst voor

een budget prepper om dit aan te schaffen als hij zaden, meel, multi tools of gereedschap kan aanschaffen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget of niet, het blijft een kwestie van risico's spreiden. Blikken en spruitgroenten als snelle oplossing, zaden in bloempotten voor langere termijn. Op een balcon kan je echt niet al je voer verbouwen en daarnaast zullen de meeste flats niet beschikken over een haard o.i.d.

 

Het MH vriesdroog voedsel is ook nog eens klaar te maken met een minimum aan brandstof voor warm water, wat ook weer ideaal is voor flatbewoners :-) Combinaties van a, b en c zal het eventueel toch moeten worden want geen enkele mogelijkheid op zich zal de behoefte dekken. Ik hoop dus dat deze MH deal door gaat met goede individuele keuzemogelijkheden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welnee. Ik heb het nog nooit betaald en sta op eBay op +1000. Maar zo'n groot pakket valt wel op.

 

Ik was dus laatst wel de lul, ik kocht op eBay een Maxpedition backpack in de US en voor het eerst in jaren kreeg ik er een fijne factuur bij van de douane inzake invoerrechten... Gaarne afrekenen bij de postbode. Voor alles is er een eerste keer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@samurai

 

Duidelijk verhaal :)

En waarschijnlijk heb je gelijk met het verhaal over het balkon. Ik heb daar geen ervaring mee, Ik dacht dat het erg moeilijk zou zijn om daar van alles te laten groeien, vooral als je balkon richting t noorden is.

En klopt natuurlijk ook dat je prioriteiten moet stellen in wat je koopt, wijs om daar goed over na te denken.

Maar nu ga ik eerst nog ff een mes bestellen bij knives and tools ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@samurai

 

Duidelijk verhaal :)

En waarschijnlijk heb je gelijk met het verhaal over het balkon. Ik heb daar geen ervaring mee, Ik dacht dat het erg moeilijk zou zijn om daar van alles te laten groeien, vooral als je balkon richting t noorden is.

En klopt natuurlijk ook dat je prioriteiten moet stellen in wat je koopt, wijs om daar goed over na te denken.

Maar nu ga ik eerst nog ff een mes bestellen bij knives and tools ;)

 

Toppie Hulk ;) Zie je er in het dagelijkse leven ook zo uit? Dan heb je al een voorsprong op de rest als SHTF..heb je geen mes nodig..alhoewel..

@Mandy Lifeboats Helemaal gelijk, als je nog niet zover bent als ik is het heel logisch, maar met drogen en wecken heb je dit dus eigenlijk al..

Was na al mijn vertelling eigenlijk dat ik dit wilde zeggen, dat ik het niet nodig heb..moet mijn toetsenbord aanslag eens verlagen..:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@samurai precies, ik ben qua kweken nog lang niet zover als jij en eigenlijk wil ik er nu ook nog niet mee bezig zijn. Ik ben alleen blij dat het een van de mogelijkheden is mocht het zover komen. Tegen die tijd kan ik uren tegen de plantjes gaan praten ipv voor de tv hangen :(

 

Ben blij voor jou dat je je de kunst al eigen gemaakt hebt en daar een heel stuk vertrouwen uit kan halen. Iedereen heeft toch zo z'n eigen ideeen wat voor hem/haar werkbaar is, het is gewoon te hopen dat we het daar een flinke tijd mee zullen gaan redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@samurai precies, ik ben qua kweken nog lang niet zover als jij en eigenlijk wil ik er nu ook nog niet mee bezig zijn. Ik ben alleen blij dat het een van de mogelijkheden is mocht het zover komen. Tegen die tijd kan ik uren tegen de plantjes gaan praten ipv voor de tv hangen :(

 

Ben blij voor jou dat je je de kunst al eigen gemaakt hebt en daar een heel stuk vertrouwen uit kan halen. Iedereen heeft toch zo z'n eigen ideeen wat voor hem/haar werkbaar is, het is gewoon te hopen dat we het daar een flinke tijd mee zullen gaan redden.

 

Als het een troost mag zijn, als je me 6 jaar geleden had gevraagd het verschil tussen een brocolli en bloemkool te vragen had ik het niet zo geweten, interesse en

hobby-zin hebben me ook zover gebracht in versneld tempo, maar tuinieren is gewoon niks voor sommige mensen, dat begrijp ik.

Maar ik kan het aanraden, het gevoel van vrijheid is groot en je angsten te weinig te eten hebben zullen verdwijnen. Vooral klein beginnen, en kies voor makkelijke

groenten, je zal nooit je eerste eigengekweekte bloemkool op tafel vergeten!

Sorry ook als het belerend overkwam, ben hier om te helpen en mijn post is ook uit gevoel voor de budgetprepper omdat ik van dichtbij heb gezien wat

het is om arm te zijn (zie ook mijn post over iemand helpen die letterlijk op randje van de goot ligt) en voor me kan zien hoe een budgetprepper deze posten zou kunnen interpreteren.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Troost, tuurlijk. En ik kan me het gevoel van tevredenheid ook wel voorstellen. Maar zolang ik de kamerplanten al bij bosjes vermoord omdat ik ze weer eens vergeet water te geven lijkt het me veiliger om mijn opties te spreiden.

 

Ik moet zelf ook preppen met een krap budget dus probeer ik het voor mijn persoonlijke situatie slim aan te pakken, de MH zal daar hoe dan ook deel van gaan uitmaken al zal het geen stash voor een jaar gaan worden.

 

En belerend? Welnee, meelevend..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mooie aan het initiatief van @Mr. Gold is, dat we gelukkig geen jaarvoorraad hoeven te kopen, maar kleine beetjes daarvan en dan geen belachelijk hoge prijs daarvoor betalen.

Net als @Luctor et Emergo eet ik liever van alles wat.

ZO heb ik het niet begrepen, ik meen dat we als we met genoeg mensen genoeg bestellen (en betalen) zodat we aan een groot volume geraken

zodat we een leuke groothandelsprijs of iets wat daarop trekt kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZO heb ik het niet begrepen, ik meen dat we als we met genoeg mensen genoeg bestellen (en betalen) zodat we aan een groot volume geraken

zodat we een leuke groothandelsprijs of iets wat daarop trekt kunnen krijgen.

 

Ik vermoed dat we dat de komende tijd wel gaan horen, hoe en wat precies. Ik weet nu net zoveel als jij. :D Zal eerst wel wat onderzoek vergen, wat is het voordeligste, waar is het meeste belangstelling voor, transport, distributie, etc. Geef het tijd. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wijs ook op de 3 doelgroepen die hier aanwezig zijn, de budget preppers oftewel de mensen die moeten door omstandigheden en

over deze doelgroep heb ik het, de preppers die willen omdat ze kijken naar de toekomst en de natuurmensen waaronder ik.

Ik denk persoonlijk dat het omslaan naar een natuurlijke levenswijze de meest verstandige prepper is, 10 jaar rantsoen

blijft 10 jaar rantsoen, en na 10 jaar is die op als morgen SHTF begint. Het blijft een bandenplakmiddel..

Daarnaast zie ik liever akties die een natuurlijke ommezwaai toejuigen, zoals aanbiedingen voor automatische watergevers.

Ik zie de focus teveel liggen op noodrantsoenen, messen en multi tools. En respect hoor, maar het is niet wat ik zou aanschaffen als

je levenslang pre-SHTF uit eigen voorziening kan eten. En ja je hebt gelijk, voor sommigen is het niet haalbaar gezien de huidige

situatie waarin ze verkeren...maar mis toch aanbiedingen voor budget preppers waar zij blij van worden..

 

Sluit ik mij bij aan... en noodrantsoenen kan je ook zelf aanleggen dmv wecken en inmaken, eindeloos houdbaar en kost vrijwel niets...je hoeft het niet eens persee uit je eigen moestuin te halen, als je 3-hoog achter woont kan je op de markt/supermarkt groenten/vlees kopen en inmaken...echt een stuk goedkoper dan de bovengenoemde maaltijden.. (dit voor de budgetpreppers dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@samurai

 

Ik denk dat de actie weer erg gewaardeerd zal worden door velen, ik geloof ook niet dat de actie gaat om jaar voorraden, deze werden alleen ter voorbeeld die iemand aangedragen.

 

Wat betreft andere aanbiedingen, ik zou zeggen kijk wat je kunt regelen, neem bijvoorbeeld @Keyser Suze die nu voor de tweede keer een actie op touw zet voor medische spullen. En kleine tip van de sluier, ik ben bezig om te kijken of ik fenix lampen kan regelen voor geïnteresseerden(alleen via pm of later in het draadje om vervuiling van dit draadje te voorkomen). Zo klinkt het idee van zaden erg goed, zelf heb ik genoeg heirloom zaden voor het hele blok hier, maar die zijn zelfs voor mij in mijn eentje vele malen goedkoper geweest dan in nederland zaden bestellen/kopen(soms echt belachelijk duur hier).

 

Dus zoek iets leuks, en regel die korting zou ik zeggen.

 

Iemand anders kan dit natuurlijk ook, deze initiatieven vallen vast in goede aarde hier op het forum.

 

groetjes Simurgh

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit ik mij bij aan... en noodrantsoenen kan je ook zelf aanleggen dmv wecken en inmaken, eindeloos houdbaar en kost vrijwel niets...je hoeft het niet eens persee uit je eigen moestuin te halen, als je 3-hoog achter woont kan je op de markt/supermarkt groenten/vlees kopen en inmaken...echt een stuk goedkoper dan de bovengenoemde maaltijden.. (dit voor de budgetpreppers dus)

 

Ik heb weleens wat geweckt om te zien hoe het gaat maar mijn ervaring is dat het goedkoper is om blikken en potten voedsel te kopen veel goedkoper kost minder tijd en veel makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...