Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mountain House (review) - Gezamelijke inkoopactie?


Gast gebruikersnaam

Aanbevolen berichten

Sluit ik mij bij aan... en noodrantsoenen kan je ook zelf aanleggen dmv wecken en inmaken, eindeloos houdbaar en kost vrijwel niets...je hoeft het niet eens persee uit je eigen moestuin te halen, als je 3-hoog achter woont kan je op de markt/supermarkt groenten/vlees kopen en inmaken...echt een stuk goedkoper dan de bovengenoemde maaltijden.. (dit voor de budgetpreppers dus)

 

Ben ik niet helemaal mee eens.

Potten aanschaffen is best pittig.

Ik ben me rot geschrokken hoe duur ze zijn en het is maar te hopen dat ze in de buurt tweedehands te krijgen zijn.

En inmaken moet je ook leren en goed onder in de vingers krijgen,ik ben pas begonnen maar vindt het veel werk maar wel leuk!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast gebruikersnaam
Dit is kortzichtig, okay stel dat en ik zeg stel dat want het is onmogelijk het geld is er niet punt!!

 

Dan nog als een budget prepper zeg 300 euro heeft in zijn hand en zegt wat doe ik met die 300 euro?

Ik ga op de aanbieding in en koop de noodrantsoenen.

 

OF

 

Ik hou dat geld en zorg dat ik morgen te eten heb en koop vandaag die aanbieding van dat stukje schnitzel,

maar geen groenten want dat potje is te duur, ik heb nog aardappels liggen, dan houd ik morgen nog 299 euro over..

Misschien red ik het nog wel lange tijd.

 

Of verder doordenkende preppers die hun eigen groenten willen verbouwen op hun balkonnetje want ze hebben

geen geld voor een volkstuin of bezitten geen tuin want ze wonen in een afbraakbuurt in een klein appartementje:

 

Ik koop voor maximaal 50 euro zaden en ga groenten verbouwen, dan heb ik nog 250 euro over want stel dat het niet lukt..

heb ik niks te eten.

 

Het gedachtegoed van iemand die elke dag naar zijn centen moet kijken en niks extra's te besteden heeft wikt en weegt

totdat ze er ziek van worden waar het aan uit te geven..

Zelfs bij de keuze voor de noodrantsoenen zal er een moment komen waarbij noodrantsoenen niet toereikend zijn,

het geld is in 1 keer uitgegeven..en als de financiele situatie nijpend wordt gaan ze de noodrantsoenen opeten..

niet waarvoor het bedoeld is maar ja wat moet je dan honger lijden??

Al deze afwegingen daar is een mens met armoede al doorheen gegaan, in tegenstelling tot jou en mij.

 

Niet iedere budgetprepper zit op leefgeld en moet overwegen of hij een pakje sigaretten koopt of een brood. Jij refereert wel aan het uiterste van het spectrum, er zijn meer gradaties van mensen met vermindert budget die preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Ik vermoed dat we dat de komende tijd wel gaan horen, hoe en wat precies. Ik weet nu net zoveel als jij. :D Zal eerst wel wat onderzoek vergen, wat is het voordeligste, waar is het meeste belangstelling voor, transport, distributie, etc. Geef het tijd. :)

 

Meest waarschijnlijkste is dat we een kortingscode krijgen die je bij bestellen kunt gebruiken. Verzending zal waarschijnlijk dezelfde prijs blijven, op de producten kan een algemene korting worden bedongen. Op die manier kan ieder voor zich kopen wat hij wil of kan betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet helemaal mee eens.

Potten aanschaffen is best pittig.

Ik ben me rot geschrokken hoe duur ze zijn en het is maar te hopen dat ze in de buurt tweedehands te krijgen zijn.

En inmaken moet je ook leren en goed onder in de vingers krijgen,ik ben pas begonnen maar vindt het veel werk maar wel leuk!

~

 

 

Ik heb ze allemaal van Marktplaats gehaald, als je goed zoekt kan je er veel voor een prikkie krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Ik heb wat informatie gekregen dat de grote tin's eigenlijk duurder zijn dan de pouch 200 gram, als je naar het totale gewicht kijkt. Het gaat hier om de bigpack (200gr) en mijn vraag is wanneer is het interessant om het te bestellen voor jullie (welke prijs)?

 

Ik hoor graag van jullie aangezien ik nog 0 ervaring heb met Mountain House producten.

 

Groet,

 

Mr. Gold

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr. Gold ja goede vraag natuurlijk hoe goedkoper hoe beter :).

Hoe goedkoper hoe meer we kunnen kopen.

Voor mij persoonlijk zou bij een 50% reductie reden zijn om groot in te slaan aangezien het dan echt goekdoop is, maar bij een korting van10% heeft het weinig zin om veel meer te kopen zeker met verzenkosten erbij.

Daar tussenin ligt ergens een mooi getal wat mij betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr. Gold persoonlijk wil ik echt gaan voor de big tins vanwege de houdbaarheid van 25+ jaar t.o.v. die van de pouches van ca. 7 jaar. Het gaat echt interessant worden bij een korting van minimaal 30 á 40 procent...

 

Vanmiddag de macaroni & cheese uitgeprobeerd trouwens. Hoewel het natuurlijk anders smaakt dan wanneer je het zelf klaarmaakt zou ik zeggen smaak toch zeker een 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr. Gold persoonlijk wil ik echt gaan voor de big tins vanwege de houdbaarheid van 25+ jaar t.o.v. die van de pouches van ca. 7 jaar.

 

Helemaal mee eens, ik ben ook bereid om meer te betalen voor een langere shelflife. Ik heb hier MRE's cases A+B genoeg staan voor wanneer de reguliere voorraad op is (en dan zijn we al weer een heel tijdje verder). Daarna zou de Mountain House aan de beurt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet helemaal mee eens.

Potten aanschaffen is best pittig.

Ik ben me rot geschrokken hoe duur ze zijn en het is maar te hopen dat ze in de buurt tweedehands te krijgen zijn.

En inmaken moet je ook leren en goed onder in de vingers krijgen,ik ben pas begonnen maar vindt het veel werk maar wel leuk!

 

Ik ben het met je eens dat de initiele aanschaf duur is, maar als je ze hebt is het voordeel te groot:

 

1. Potjes leeggegeten zijn opnieuw te gebruiken.

2. Bij jam bijvoorbeeld is de supermarkt jam niet onbeperkt houdbaar. Mijn jam, met de juiste weckmethode,

(simpel trouwens) is de jam onbeperkt houdbaar, als bron van ingemaakt fruit erg kostbaar in SHTF.

3. Je kan zaken redelijk simpel wecken waarvoor je voor een potje in een boerderijwinkel zo 8 euro neerlegt,

en dan is het nog beperkt kiezen. Zie maar eens wat chutneys kosten.

4. Het belangrijkste maar wel een open deur trappertje, je kan je teveel aan oogst goed houden..

5. Drogen erbij, je kan dan met de droger ook de heirloom zaden drogen voor nieuwe plant, bonen drogen voor eten.

 

De combi excalibur droger en weck weckmachine is onbetaalbaar voor een prepper in mijn ogen..iets wat je niet ziet

voordat je ze hebt..heb je ze zijn ze onmisbaar.

 

Er zijn trouwens bulk aanbiedingen van weckpotjes, kijk eens goed rond, en vergelijk, dan valt het reuze mee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

~

 

 

Ik heb ze allemaal van Marktplaats gehaald, als je goed zoekt kan je er veel voor een prikkie krijgen...

Ja inderdaad goed zoeken maar vaak moet je ook ringen bijkopen moet je maar net weten waar het kan.

En wat denk je van opslag,weckpotten mag je niet stapelen,neemt dus veel ruimte in beslag.

Ik zelf doe het beide,potten onder het bed en blikken in de kast stapelen.

Maar asl men wilt gaan wecken moet je vandaag nog beginnen.

Ik vindt dat er te simpel over wordt egdaan aangezien wecken toch een pittig proces is.

Denk maar een saan hygiene en op juiste manier koken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad goed zoeken maar vaak moet je ook ringen bijkopen moet je maar net weten waar het kan.

En wat denk je van opslag,weckpotten mag je niet stapelen,neemt dus veel ruimte in beslag.

Ik zelf doe het beide,potten onder het bed en blikken in de kast stapelen.

Maar asl men wilt gaan wecken moet je vandaag nog beginnen.

Ik vindt dat er te simpel over wordt egdaan aangezien wecken toch een pittig proces is.

Denk maar een saan hygiene en op juiste manier koken.

 

 

IK gebruik ook heel vaak groentepotten, dus hergebruik... Als ze een klik-dekseltje hebben dan kan je ze tussentijds makkelijk controleren...hij moet hol staan..

 

Tuurlijk is het in het begin pittig, dat is leren boogschieten bijvoorbeeld ook en vissen vangen ook, je kan er beter maar vroeg mee beginnen wil je er later profijt van hebben.. Het is natuurlijk afhankelijk van de shtf-situatie, maar stel je komt ergens terecht liefst in je BOL natuurlijk, je voorraad pakjes en blikjes die je mee kon nemen of daar hebt liggen, is na pak hem beet 6? maanden op, ......nou daar zit je dan dus..al heb je voor een jaar ingeslagen, er komt een moment dat het op raakt.

 

Je zal dan eten moeten zoeken en kweken, dat lukt niet iedere dag, dus wecken van de (grotere) hoeveelheden die je vindt of kweekt bij vlagen kan dan levensreddend zijn..

 

Ik vind eerlijk gezegd dat veel mensen op het forum zich overdreven richten op het inslaan van een voorraad voedsel en vergeten zich te richten op voedsel zoeken, kweken en bewaren..

 

Ik heb geleerd te eten uit de natuur van zeg maar maart tot oktober...(in de winter ook wel maar dat is zeker met sneeuw en vorst nauwelijks haalbaar) Hierdoor hoeft mijn voorraad nooit meer dan 5 maanden te dekken en neemt het dus ook niet vreselijk veel ruimte in...

 

Overigens kan je weckpotten juist prima stapelen! Je kan er prachtige torens van bouwen, vooral van de nieuwe modellen, zet ze met de rubberen lipjes naar voren en je kan in 1 oogopslag zien of ze niet per ongeluk open zijn gegaan..

 

En echt heel moeilijk is het niet hoor, en oh hoe leuk en lekker als je midden in de winter een pot zelfgemaakte groenteprut opentrekt, echt waar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zeker interesse.

M.b.t. importeren: vraag eens na wat een pallet van assorti spullen kost inclusief transport naar hier?

Reken daarbij 21% BTW en geen verdere heffingen. (Misschien wel afhalen op Schiphol met aanhangwagen?)

Dan weet je de Amerikaanse prijs met kosten.

 

Dat dan vergelijken met de Europese distributeur (als die er is) en de transportkosten.

 

Afhankelijk van de vraag een hele of halve pallet bestellen en die via een meeting verdelen.

Zelf zou ik een paar dozen vanaf b.v. Nunspeet richting A27, het zuiden kunnen rijden. Bij mij kunnen zuiderlingen dan terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Ik vind eerlijk gezegd dat veel mensen op het forum zich overdreven richten op het inslaan van een voorraad voedsel en vergeten zich te richten op voedsel zoeken, kweken en bewaren..

 

Ik heb geleerd te eten uit de natuur van zeg maar maart tot oktober...(in de winter ook wel maar dat is zeker met sneeuw en vorst nauwelijks haalbaar) Hierdoor hoeft mijn voorraad nooit meer dan 5 maanden te dekken en neemt het dus ook niet vreselijk veel ruimte in...

 

Met nog geen 25m2 tuin en in wonen in de suburps is het moeilijk om jezelf te bedruipen met eigen of natuurlijk voedsel, dus daarom de opslag ervan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met nog geen 25m2 tuin en in wonen in de suburps is het moeilijk om jezelf te bedruipen met eigen of natuurlijk voedsel, dus daarom de opslag ervan

 

Dat is logisch, ik had niet eens een tuin, ook geen 25 m2, maar leerde wel mijzelf voeden met dingen uit de natuur dat kan je NU gewoon vast doen, waar je ook woont ... En ook in een kleine tuin en zelfs op een balkon kan je prima groente (leren) kweken, je hebt dan een voorsprong van kennis als het later nodig blijkt..

 

Maar het gaat hier over wecken en inmaken als voedselvoorraad.., dat kan je WEL gewoon doen en leren, zonder dat het veel geld hoeft te kosten, dat was de issue...

 

mijn verhaal over jezelf bedruipen ging over NA een WTSHTF, je zal wel moeten, je kan niet eeuwig op 3-hoog achter blijven zitten dan... als je er sowieso al kan verblijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...