ronnepon Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Zijn er onder jullie mensen die hun auto alweer vol tanken bij half vol.. Om eventueel zo snel mogelijk het hazepad te kunnen kiezen als de shit los barst.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
puntmuts Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Dat doe ik inderdaad wel, maar ik parkeer nog steeds met de voorkant van de auto richting huis ipv richting straat..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Ikke...halfvol, maar pas sinds ik dat las op dit forum. Bij parkeren swinters altijd wel met de neus naar voren ivm met evt wegtrekken als ik vastzit in sneeuw of gladheid! Maar ook voor wanneer de auto eens niet wil starten, kun je er makkelijker bij met de accuklemmen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Secret Prepper Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Ik tank wat eerder na dit hier al eerder eens gelezen te hebben, bij minder dan 200 km range ga ik nu tanken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Richard Friesland Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Ik standaard bij half vol, tanken!!!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
borg2 Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 jup, same here. En snuit naar straatkant bij het parkeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Bunkerprepper Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Idem.   Bunkerprepper  -... ..- -. -.- . .-. .--. .-. . .--. .--. . .-. Methods are many, principles are few; Methods always change, priciples never do. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Heb de auto meestal volgetankt klaarstaan. Neus heb ik niet aan de wegzijde i.v.m. regenafvoer in de weg waar je eventueel in kan blijven steken als het gesneeuwd heeft (voorwiel aangedreven.) Nu kan ik eerst wat "snelheid" maken en door de geul denderen. Uiteraard ook winterbanden. Andersom de auto parkeren is idd. wel makkelijk als je de auto met kabels zou moeten opstarten. Oplossing hiervoor is een starthulp. Ander voordeel nu is dat ik direct bij de kofferbak kan komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Tanken zodra hij halfleeg is, altijd zo geparkeerd dat ik snel weg kan komen en standaard ten minste 40 liter brandstof in reserve Just in case. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Oh ja, en een big bumper in the front, and a big bumper in the back, en naturlijk 4wd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 tanken bij halfvol en 60 literreserves,40 in de auto, 20 in de schuur..kom alijd zo weg van mijn oprit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Ja altijd tot de helft; maar met vijf jerry's is vol en kwestie van vijf minuten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Half vol hier en altijd auto geparkeerd dat ik meteen weg kan. Dit heb ik trouwens al zolang ik een auto heb. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesje1980 Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 hier nog iemand met dezelfde tic, tank meestal iets meer dan 20 liter. heb een polotje met 40 lietr tank ( is zuinige auto kun je 1000 km mee rijden op 1 tank) als ik rij dan, mijn man maar 850 km ivm rijstijl Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Assim ef Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 ik heb mijn maag altijd max half vol anders fiets ik slommer:p 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Dat deed ik al voordat ik me met preppen bezig hield, principe geworden. Geen jerrycans erbij of zo, gewoon enkel en alleen de volle tank in de auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marco v Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Geen volle tank, ik tank zodra hij onder een kwart staat. Dan tank ik hem niet vol, maar 3/4 vol. Ik rij zo minder kms,doordat ik minder makkelijk de auto pak dus hou ik meer geld over om bijvoorbeeld prepperspullen te kopen. Ik woon 20 meter van een tankstation vandaan en die gok durf ik tijdens een SHTF wel te nemen. Ik hou natuurlijk wel een 25 liter jerrycan gevuld achter de hand, welke in de garage staat. De auto zal wel op korte termijn plaats moeten maken voor een 4x4, ik rij nu in een Audi A3, diesel. Superzuinig, maar niet ideaal tijdens een chaos. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simurgh Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Haha, ik niet dit was vandaag, ik durfde niet eens meer naar de volgende pomp, ik had al een ruime tijd in reserve gereden  Toch wel bedacht dat een jerrycan in de auto handig is, heb er genoeg, maar allemaal thuis.:banghead: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Tank maximaal tot de helft, daarna zo snel mogelijk tanken. Voertuigen parkeer ik altijd in de "uitruk positie". Â Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Tank maximaal tot de helft, daarna zo snel mogelijk tanken. Voertuigen parkeer ik altijd in de "uitruk positie". Â Greener Idem. En altijd afstand houden in de file, of bij een stoplicht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast IsaBo Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Ik sluit me aan bij Simurgh. Onze auto's worden helemaal leeg gereden en vaak ook maar voor de helft getankt. Vraag: Hoe gevaarlijk is het om jerrycans vol benzine in huis of schuur te hebben? Wat is het risico en ben ik dan nog wel verzekerd als er bijv. brand uitbreekt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GoodieBag Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Ik heb een tankstation op 50 meter, en nog een andere op zo'n 700 meter, dus ik denk dat ik nog wel een tank kan vullen, Maar ik ben toch van plan om twee jerrycans met diesel in de schuur te zetten.... just in case. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Ik vergeet dit steeds! Waardeloze prepper ben ik ook ...... rij gewoon door tot ie in het rood staat. Toch echt maar eens aan denken! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Ik heb een tankstation op 50 meter, en nog een andere op zo'n 700 meter, dus ik denk dat ik nog wel een tank kan vullen, Maar ik ben toch van plan om twee jerrycans met diesel in de schuur te zetten.... just in case. Â Bij een shtf valt de stroom uit en werken de pompen niet meer, ook niet 50 meter naast je! En bij het grootste risico dat we nu lopen, een eurocrisis waarbij de banken en het betalingsverkeer er mee ophouden, moeten vrijwel alle moderne benzine stations wel sluiten. Want als mensen geen cash hebben, en ze kunnen niet pinnen, dan rijden ze weg zonder te betalen. Bovendien zal de pomphouder geen zin hebben om in een crisis extreem kostbaar wordende benzine te gaan ruilen voor waardeloze euro's. Neem dus altijd een bos wortelen mee in uw auto Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Â Toch wel bedacht dat een jerrycan in de auto handig is, heb er genoeg, maar allemaal thuis.:banghead: hoop,wel dat je dan een lege bedoeld.. Kijkt mij veel te gevaarlijk om daar mee rond te rijden! Die kans om daarmee een dodelijk ongeluk te krijgen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.