Stuudje Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Je wilt een topic waar een uittreksel in staat van het hele forum? Er zijn zoveel topics hierover geschreven, zoek ze eens op zou ik zeggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Korte samenvatting van maatregelen diverse situtaties : - elektr uitval : noodverlichting, houtverwarming, brandstof auto, zaklampen, campingbrander - gasuitval : houtverwarming - muiterij en rebellie : beveiliging, bewapening - financiële meltdown : alternatieve betaalmiddelen, bewapening, beveiliging, noodvoorraad - omvallen banken : zie boven - uitval waternet : regenwatertank, noodvoorraad drinkwater, waterfilters, gas om water te koken, emmers met deksel - ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
styx Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Korte samenvatting van maatregelen diverse situtaties : - elektr uitval : noodverlichting, houtverwarming, brandstof auto, zaklampen, campingbrander - gasuitval : houtverwarming - muiterij en rebellie : beveiliging, bewapening - financiële meltdown : alternatieve betaalmiddelen, bewapening, beveiliging, noodvoorraad - omvallen banken : zie boven - uitval waternet : regenwatertank, noodvoorraad drinkwater, waterfilters, gas om water te koken, emmers met deksel - ... Prep varkentje of spaarpot lijkt me minder dan een echte prep omdat veel dingen in een situatie van shtf echt duur zullen zijn ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Prep varkentje of spaarpot lijkt me minder dan een echte prep omdat veel dingen in een situatie van shtf echt duur zullen zijn ! Ruilmiddelen inslaan die welleens van levensbelang kunnen zijn lijkt me geen stomme zet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johan de Barbaar Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Geld zal geen of nauwelijks waarde hebben, wel interessante ruilobjecten zoals blikvoer e.d. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Wat heb ik gedaan voor de bug-in? Niet genoeg! Er is altijd wel iets te doen. Sorry, geen zin om te showen met een lijstje. CtM Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunkerprepper Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Bij een bugin doe ik in ieder geval wel de deur van de nooduitgang op slot. Hier zie je trouwens precies nog een randje van zo'n kleine filterinstallatie waarover we het hadden. Een luchtinlaat is meestal ook te gebruiken als nooduitgang (mits de afmetingen voldoende zijn natuurlijk). BP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Bij een bugin doe ik in ieder geval wel de deur van de nooduitgang op slot. Hier zie je trouwens precies nog een randje van zo'n kleine filterinstallatie waarover we het hadden. Een luchtinlaat is meestal ook te gebruiken als nooduitgang (mits de afmetingen voldoende zijn natuurlijk). BP Heel gaaf! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marc67NL Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Bij een bugin doe ik in ieder geval wel de deur van de nooduitgang op slot. Haal je dan ook even de sleutel van de voordeur onder de mat "Wees Welkom" weg? Ik had het idee om niet veel in huis te hebben, maar des te meer verborgen te houden in de omgeving. Wat er niet is, kan niet gestolen worden. Een zware beveiliging is dan ook overbodig. Daarnaast een uitstraling naar buiten toe: Ik ben er even erg, zo niet erger aan toe als jullie: HELP! Verder natuurlijk wel alles bij de hand wat nodig is om het huis hermetisch dicht te tapen. Plus wat (actieve) koolstof matten, te verkrijgen bij oa. sommige growshops (waar die al niet goed voor zijn). En de gear om erop uit te trekken. NBC. Daar had ik een mooie opbergruimte voor. In het scenario van NBC zullen er toch niet veel mensen de straat opgaan. Althans niet voor lang. Of alleen wanhopig. In elk ander scenario heb je ook voldoende mogelijkheden om je voorraadje thuis aan te vullen met wat je gestashed hebt. Zelfs midden in de Bijlmer. En mocht je onderweg naar huis toch alles moeten afgeven, dan is het nooit veel dat je kwijtraakt. Ik vermoed, afhankelijk natuurlijk van waar je zit, en je mogelijkheden mbt. andere locaties, dat het niet snel zal voorkomen dat je enige optie een bug-in is. Weg trekken naar een ideale bol vind ik dan ook het beste. Als je daarvoor de spullen in huis hebt, ben je als het goed is weg voor iemand je komt bezoeken. Ik geloof ook niet dat, tenzij je een bunker hebt die goed verbogen is en waar weinigen van afweten, je je huis en haard voldoende.kunt beveiligen. Wellicht maak je met een afgelegen boerderij nog de meeste kans. Maar een zwaar beveiligd object trekt ook weer juist dat soort slag mensen aan, die volhardend en inventief genoeg zijn om je beveiliging te doorbreken. Kort gezegd, ik hecht niet zo gek veel waarde aan beveiliging tegen derden. Ik hecht meer waarde aan camouflage, misleiding, en het creëren van opties. Goed, dat kun je ook zien als een vorm van beveiliging. Ps. Ik schrijf in de verleden tijd omdat ik ondertussen geëmigreerd ben. Ik ben hier alles opnieuw aan het opbouwen. Daarbij gebruik ik wel dezelfde strategie. Een ideale bol heb ik hier nog niet. En daarom ben ik dus wat meer afhankelijk van bug-in. Bugger Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 16 mei 2015 Delen Geplaatst: 16 mei 2015 Kort gezegd, ik hecht niet zo gek veel waarde aan beveiliging tegen derden. Ik hecht meer waarde aan camouflage, misleiding, en het creëren van opties. Goed, dat kun je ook zien als een vorm van beveiliging. Hier kan ik mij goed in vinden:D 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 17 mei 2015 Delen Geplaatst: 17 mei 2015 Wat jij gaat doen? Zelf nadenken en de logische oplossingen op een rijte zetten. Daarna één voor één implementeren. Misschien de vraag aanpassen dat je niet 'wat' bedoelt maar 'hoe'. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 17 mei 2015 Delen Geplaatst: 17 mei 2015 Bij een bugin doe ik in ieder geval wel de deur van de nooduitgang op slot. Hier zie je trouwens precies nog een randje van zo'n kleine filterinstallatie waarover we het hadden. Een luchtinlaat is meestal ook te gebruiken als nooduitgang (mits de afmetingen voldoende zijn natuurlijk). BP Das idd heel gaaf Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 17 mei 2015 Delen Geplaatst: 17 mei 2015 Hier is ook aardig wat te lezen over beveiliging van je BIL Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 17 mei 2015 Delen Geplaatst: 17 mei 2015 Geld zal geen of nauwelijks waarde hebben, wel interessante ruilobjecten zoals blikvoer e.d. Rookwaar, alcohol, voedsel, water, gereedschappen van allerlei aard, aanstekers, medische artikelen.... Zowel voor mijzelf of een ander kan dit van levensbelang zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 17 mei 2015 Delen Geplaatst: 17 mei 2015 Das idd heel gaaf Paar zakken zand op het rooster en je hebt weinig lucht meer.... Lijkt erg op een zwitserse oplossing. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 17 mei 2015 Delen Geplaatst: 17 mei 2015 Rookwaar, alcohol, voedsel, water, gereedschappen van allerlei aard, aanstekers, medische artikelen.... Zowel voor mijzelf of een ander kan dit van levensbelang zijn. Alcohol en rookwaar dik op voorraad hier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nu even niet Geplaatst: 17 mei 2015 Delen Geplaatst: 17 mei 2015 Haal je dan ook even de sleutel van de voordeur onder de mat "Wees Welkom" weg? Ik had het idee om niet veel in huis te hebben, maar des te meer verborgen te houden in de omgeving. Wat er niet is, kan niet gestolen worden. Een zware beveiliging is dan ook overbodig. Daarnaast een uitstraling naar buiten toe: Ik ben er even erg, zo niet erger aan toe als jullie: HELP! Verder natuurlijk wel alles bij de hand wat nodig is om het huis hermetisch dicht te tapen. Plus wat (actieve) koolstof matten, te verkrijgen bij oa. sommige growshops (waar die al niet goed voor zijn). En de gear om erop uit te trekken. NBC. Daar had ik een mooie opbergruimte voor. In het scenario van NBC zullen er toch niet veel mensen de straat opgaan. Althans niet voor lang. Of alleen wanhopig. In elk ander scenario heb je ook voldoende mogelijkheden om je voorraadje thuis aan te vullen met wat je gestashed hebt. Zelfs midden in de Bijlmer. En mocht je onderweg naar huis toch alles moeten afgeven, dan is het nooit veel dat je kwijtraakt. Ik vermoed, afhankelijk natuurlijk van waar je zit, en je mogelijkheden mbt. andere locaties, dat het niet snel zal voorkomen dat je enige optie een bug-in is. Weg trekken naar een ideale bol vind ik dan ook het beste. Als je daarvoor de spullen in huis hebt, ben je als het goed is weg voor iemand je komt bezoeken. Ik geloof ook niet dat, tenzij je een bunker hebt die goed verbogen is en waar weinigen van afweten, je je huis en haard voldoende.kunt beveiligen. Wellicht maak je met een afgelegen boerderij nog de meeste kans. Maar een zwaar beveiligd object trekt ook weer juist dat soort slag mensen aan, die volhardend en inventief genoeg zijn om je beveiliging te doorbreken. Kort gezegd, ik hecht niet zo gek veel waarde aan beveiliging tegen derden. Ik hecht meer waarde aan camouflage, misleiding, en het creëren van opties. Goed, dat kun je ook zien als een vorm van beveiliging. Ps. Ik schrijf in de verleden tijd omdat ik ondertussen geëmigreerd ben. Ik ben hier alles opnieuw aan het opbouwen. Daarbij gebruik ik wel dezelfde strategie. Een ideale bol heb ik hier nog niet. En daarom ben ik dus wat meer afhankelijk van bug-in. Bugger helemaal mee eens. een bug in heeft alleen zin bij kleine, lokale en tijdelijke calamiteiten, bij langdurige grootschalige calamiteiten krijg je naar verloop van tijd ( Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fragalot Geplaatst: 17 mei 2015 Delen Geplaatst: 17 mei 2015 Hier is ook aardig wat te lezen over beveiliging van je BIL bord in je broek. :-) hap hap met die krokobil... @Peerke deels daarvoor dient de luchtzuiveringsinstallatie -- maar uiteindelijk kan die inderdaad enkel tijd rekken, vroeg of laat is het CO filter media "op". precies hiervoor gaan de vents meer en meer verstopt worden als een ander gebouw of vast object.. plantbakken, fonteintje, schuur, noem maar op.. :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Down Geplaatst: 22 oktober 2023 Delen Geplaatst: 22 oktober 2023 (aangepast) Voorkomen: Niets creëren wat uitnodigt en aan niemand vertellen. Zelfbescherming: MMA, pepperspray (legaal) en mes. 22 oktober 2023 aangepast door Down Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel22 Geplaatst: 24 januari Delen Geplaatst: 24 januari Wij mikken ook op hier blijven en in verband daar mee heb ik een back up woninkje gebouwd in het bos achter onze boerderij. Het fungeert nu als mijn boscafé, maar in tijden van nood is het snel in te richten als onderkomen. In de buurt is de vijver voor water dat door de Berkey filters kan en ik ga dit voorjaar een compost wc in de buurt bouwen naar het voorbeeld dat we in ons houthok al hebben. Het stulpje is geheel geïsoleerd en beschikt over een klein kookkacheltje. Er is ruimte genoeg voor twee stretchbedden en er is een grote tafel plus stoelen om te zitten. Bovenin is ruimte om voedsel e.d. op te slaan. Vanaf de openbare weg is het geheel aan het zich onttrokken door het bos en het ligt zover van het huis dat het niet direct uitnodigt om het bos te bezoeken. We zullen zien. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
camino Geplaatst: 24 januari Delen Geplaatst: 24 januari (aangepast) 1 uur terug, Roel22 zei: Wij mikken ook op hier blijven en in verband daar mee heb ik een back up woninkje gebouwd in het bos achter onze boerderij. Het fungeert nu als mijn boscafé, maar in tijden van nood is het snel in te richten als onderkomen. In de buurt is de vijver voor water dat door de Berkey filters kan en ik ga dit voorjaar een compost wc in de buurt bouwen naar het voorbeeld dat we in ons houthok al hebben. Het stulpje is geheel geïsoleerd en beschikt over een klein kookkacheltje. Er is ruimte genoeg voor twee stretchbedden en er is een grote tafel plus stoelen om te zitten. Bovenin is ruimte om voedsel e.d. op te slaan. Vanaf de openbare weg is het geheel aan het zich onttrokken door het bos en het ligt zover van het huis dat het niet direct uitnodigt om het bos te bezoeken. We zullen zien. 24 januari aangepast door camino onnodige qoute Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
camino Geplaatst: 24 januari Delen Geplaatst: 24 januari @Roel22 Daar kan je het mooi nog even uithouden. Hier een klein dorpje en daar is ook nooit iets te doen of te vinden , dus daarom hoop ik ook dat ze onze deur voorbijgaan. Maar gezien dat je het als café gebruikt , wacht ik gewoon geduldig op de uitnodiging voor een biertje hahaha Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel22 Geplaatst: 24 januari Delen Geplaatst: 24 januari Jahaha... dat biertje kan ik me in vinden, alleen nog even het passende terrasje uitzoeken. Ik ken jou (nog) niet en blijf wat dat betreft voorlopig wat onder de radar...😉 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
camino Geplaatst: 24 januari Delen Geplaatst: 24 januari 1 uur terug, Roel22 zei: Jahaha... dat biertje kan ik me in vinden, alleen nog even het passende terrasje uitzoeken. Ik ken jou (nog) niet en blijf wat dat betreft voorlopig wat onder de radar...😉 @Roel22 Was ook een lolletje en wie weet treffen wij elkaar wel eens op een meeting? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel22 Geplaatst: 25 januari Delen Geplaatst: 25 januari Dan moet er nog wat water door de zee, ik ben niet zo van de meetings. Maar goed, je weet maar nooit... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.