Keyser Suze Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Nieuwe schutting geplaatst en voor twee dwerg konijnen van de kinderen een flink hok, volledig geïsoleerd (behalve de deur natuurlijk), gaas in de bodem gegraven. De kippen hebben rondom een ingegraven stuk gaas van 60 cm diep. Het zijn twee Sussex kippen en twee Barnevelders kriel - allemaal raszuiver gisteren gekocht van hobby fokkers. We hebben zelfs al twee eieren! De schutting en de verblijven hebben pittig wat zweet, hout, schroeven, lijm, vloeken en euri's gekost, maar de moeite waard. De achtertuin was een beetje een loos stuk, nu heeft het een dubbel functie. Volgende project: de rest van de achtertuin vlakken en betegelen. Eerst moed verzamelen, de tegels heb ik reeds. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Ziet er goed uit. Al dat wat zweet, hout, schroeven, lijm, vloeken en euri's is het waard geweest. U kunt trots zijn op uzelf meneer @Keyser Suze Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Ziet er goed uit, ik mocht willen dat ik zover was met mijn tuin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rataplan Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 @Keyser Suze, het hok ziet er heel mooi uit, net als je kippen trouwens. Ben zelf ook druk bezig met een kippenhok, dus binnenkort de foto's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Mijn eerste gedacht was KS zit met een konijnen plaag . Niet dus . Gefeliciteerd mooi bouwwerk . Dat is nog eens wat anders dan pleisters leggen he . Alleen de vraag rijst bij mij . Waarom 60cm gaas in de grond ? Zijn het mijnwerkers kippen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amero Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Mooi bouwwerk! Krijgt het konijn nog een binnenhok met veel stro zodat hij van de winter uit de kou zit? Mooie kippetjes heb je. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Hier in de streek hebben sommige mensen het opgegeven ivm een vos die alles komt doodbijten. Sukses met de kippen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 7 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Mijn eerste gedacht was KS zit met een konijnen plaag . Niet dus . Gefeliciteerd mooi bouwwerk . Dat is nog eens wat anders dan pleisters leggen he . Alleen de vraag rijst bij mij . Waarom 60cm gaas in de grond ? Zijn het mijnwerkers kippen? Ik woon in een gebied waar het werkelijk barst van de vossen. Hier om de hoek woont een vriend van mij, twee keer de kippen verdwenen. 's Winters lopen hier de reeën en damherten in het dorp door de tuinen, op zoek naar eetbaar groen. 5 minuten fietsen van mijn huis is een zeer groot duingebied, vandaar. Mooi bouwwerk! Krijgt het konijn nog een binnenhok met veel stro zodat hij van de winter uit de kou zit? Mooie kippetjes heb je. Op de vijfde foto zie je het konijnenhok, het staat 60 cm boven de grond. Hier vanuit een andere hoek. Goed geïsoleerd, kurkdroog, lekker veel stro, inderdaad voor de winter belangrijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 @Keyser Suze wauw erg jaloers! zodra ik uit huis ga wil ik ook zeker kippen, erg mooi gedaan:) (als er dan nog geen SHTF is ofcourse haha) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Changing the mindset Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Heel gaaf gedaan man! Voortaan een eitje, stukje kip en konijn van eigen huis! Dikke plus!:thumbup: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Werkelijk heel mooi gebouwd, wist niet dat je dat ook nog in je had, je bent een veelzijdig mens, chapeau hoor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Potverdrie! Dat ziet er goed uit! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 7 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Werkelijk heel mooi gebouwd, wist niet dat je dat ook nog in je had, je bent een veelzijdig mens, chapeau hoor Dank! Ik heb een brede opvoeding en educatie genoten. Zelf mijn fiets maken, zelf mijn kamer schilderen, zelf. ... enzovoort. En twee rechter handen, dat scheelt. Ik heb er ruim een week over gedaan. Af en toe lag het werk stil in verband met familie aangelegenheden. Dat scheppen in die wortel grond was nog het meest irritant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Zo mooi ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 He ks nieuwe hobby gevonden? Gevalletje kinderboerderij Maar erg mooi gemaakt, super. K a n s Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Dank! Ik heb een brede opvoeding en educatie genoten. Zelf mijn fiets maken, zelf mijn kamer schilderen, zelf. ... enzovoort. En twee rechter handen, dat scheelt. Ik heb er ruim een week over gedaan. Af en toe lag het werk stil in verband met familie aangelegenheden. Dat scheppen in die wortel grond was nog het meest irritant. Dat heb je dan nog snel gedaan, vind ik Lijkt me ook vreselijk, graven in grond vol met wortels, wij kwamen er gelukkig maar een paar tegen, bij het omspitten voor de moestuin. Die is nu vreselijk grappig, staat vol met beginnersfouten, maar ja, die fouten maak ik volgend jaar dus niet meer. Dus qua leren, heb ik er goed aan gedaan. Je kippen zien er ook leuk uit, en je konijntjes schattig. Weldone ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Hmm dat is mooi geworden. Gelukkig zal je de moeite snel vergeten en alleen aan het profijt denken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Mooi hoor! Zullen je kids ook wel blij mee zijn. Neem je nog een haan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
drent Geplaatst: 7 augustus 2014 Delen Geplaatst: 7 augustus 2014 Overweeg zeker om je dak af te dekken met lichtdoorlatende golfplaat ivm modder en gemiep overheid mocht er weer vogelgriep oid uitbreken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 8 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Overweeg zeker om je dak af te dekken met lichtdoorlatende golfplaat ivm modder en gemiep overheid mocht er weer vogelgriep oid uitbreken. De eerste die maanden dat ik hief woonde, slechts een helikopter per week of per maand. Nu drie keer per week. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 @Keyser Suze Mooi gemaakt! Echter toch even klein beetje azijn pissen, als je deurtjes gaat maken is het goed daar een schoor in te maken. Dat heb je ook gedaan, alleen is je bovenste schoor net verkeerd. Hij hoort van je scharnierzijde omhoog te lopen, in jou geval: Zo: of zo (OF de zwarte OF de rode): De schoor rechtsboven geeft niet veel stevigheid, de kracht gaat naar beneden. Verder, super mooi gemaakt en trek je niets van mij aan!! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 8 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Heb ik @Lekker weer wat geleerd! Dank! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Nieuwe schutting geplaatst en voor twee dwerg konijnen van de kinderen een flink hok, volledig geïsoleerd (behalve de deur natuurlijk), gaas in de bodem gegraven. De kippen hebben rondom een ingegraven stuk gaas van 60 cm diep. Het zijn twee Sussex kippen en twee Barnevelders kriel - allemaal raszuiver gisteren gekocht van hobby fokkers. We hebben zelfs al twee eieren! De schutting en de verblijven hebben pittig wat zweet, hout, schroeven, lijm, vloeken en euri's gekost, maar de moeite waard. De achtertuin was een beetje een loos stuk, nu heeft het een dubbel functie. Volgende project: de rest van de achtertuin vlakken en betegelen. Eerst moed verzamelen, de tegels heb ik reeds. Klasse Keyser, werkelijk een zeer mooi hok. Je hebt er duidelijk over nagedacht. Niet recht toe, recht an, maar speels en nog functioneel ook. Echt mooi. En dat tegelen, dat valt ook wel mee... als je weet waar je op letten moet 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Ha KS een heel mooi project en het kerst diner is ook direct veilig gesteld. PS wanneer kom je bij mij bouwen? Ik heb een hok voor mijn schoonmoeder nodig. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fryslan boppe Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Wauw, echt super gedaan!! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.