hamster Geplaatst: 12 januari 2014 Delen Geplaatst: 12 januari 2014 Introductie van aquaponics (ps hoop dat deze link werkt ik probeer wat nieuws namelijk) Aquaponics is de symbiotische groeiende planten en waterdieren in een re-circulerende omgeving. Het combineert hydrocultuur landbouw met aquacultuur. Water is gefietst tussen de aquaria en groenteteelt gebieden. Visafval fungeert als een natuurlijke meststof voor de gewassen. Hamster mijn preppers bijbel een 537 pagina's tellend document met allerlij handige en nuttige tips en tricks wbt preppen , van voedselvoorraad tot en met het maken van energie enz enz kruiden gezond van A tot Z hierin wordt beschreven wat een plant / kruid doet en kan betekenen, tevens uitleg over hoe je compres , sap , thee aftreksel , olie siroop en zalf maakt een kei hierin is @Chinook specifieke vragen dus daar stellen (ik weet ook niet alles ) Hamster 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hhpp Geplaatst: 12 januari 2014 Delen Geplaatst: 12 januari 2014 Tx voor het delen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Omron Geplaatst: 12 januari 2014 Delen Geplaatst: 12 januari 2014 Hee hamster erg veel dank. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 weer wat leesmateriaal, je weet maar nooit haha:) mvg, MP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 @hamster, bedankt voor het delen. Een hoop kruiden en planten groeien bij mij in het wild. Echter ken ik er maar een paar uit het hoofd. Mijn buurman kent er heel veel. Voor een Nono als mij zou het dus perfect uitkomen als er van de belangrijkste soorten iets visueels in een dergelijk document komt om de planten te herkennen. Heb jij iets van een top 10, zodat ik de tekening\plaatjes erbij kan zoeken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Hamster is weer lekker bezig. Hier wat plaatjes. http://www.eetbaaronkruid.com/# Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
johnsmit Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Wauw!! bedankt! waarom laat je het niet uitbrengen? zo'n compleet werk zou ik sowieso aanschaffen!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Super! Bedankt voor het delen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 dank voor het delen! ook voor senior preppers een aanrader! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
daisy Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Wat fijn! Bedankt voor het delen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 http://www.eetbaaronkruid.com/#Op deze site staat ook een workshop. Deze is al gedaan, maar doen ze vast nog een keer. Ik heb zelf een keer een workshop onkruid zoeken en eten ervan koken gedaan. Heel leerzaam.Heel leuk ook. Wellicht een idee om dit jaar in de gaten te houden en met een aantal te gaan doen. Of,als we genoeg mensen van de Preppersite hebben, vragen of ze een workshop speciaal voor ons kunnen doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 13 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2014 @hamster, bedankt voor het delen. Een hoop kruiden en planten groeien bij mij in het wild. Echter ken ik er maar een paar uit het hoofd. Mijn buurman kent er heel veel. Voor een Nono als mij zou het dus perfect uitkomen als er van de belangrijkste soorten iets visueels in een dergelijk document komt om de planten te herkennen. Heb jij iets van een top 10, zodat ik de tekening\plaatjes erbij kan zoeken? @FincaInSpanje in mijn preppers bijbel staat bij bijna elke plant een plaatje en een top 10 heb ik niet omdat veel ook seizoen gebonden is (kastanje in de lente??? nope haha) hamster Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 thanks @hamster Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 13 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2014 omdat veel al te vinden is op t internet en ik het voor mij bij elkaar gezocht heb en in een bundeltje geperst als ik het zou uitbrengen dan zijn de eerste 5 pagina's alleen al voor bron vermeldingen Wauw!! bedankt! waarom laat je het niet uitbrengen? zo'n compleet werk zou ik sowieso aanschaffen!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 13 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2014 hey hier komen veel van mjn plaatjes ook vandaan hahaha Hamster is weer lekker bezig. Hier wat plaatjes. http://www.eetbaaronkruid.com/# Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Multitool Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Heel mooi naslagwerk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 13 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2014 en een aanvulling @FincaInSpanje @Stuudje @johnsmit @Heksenboot @Multitool @hhpp @Omron @MyronPrps @luna @Highway @daisy @ancestral-viking Introductie van aquaponics (ps hoop dat deze link werkt ik probeer wat nieuws namelijk) Aquaponics is de symbiotische groeiende planten en waterdieren in een re-circulerende omgeving. Het combineert hydrocultuur landbouw met aquacultuur. Water is gefietst tussen de aquaria en groenteteelt gebieden. Visafval fungeert als een natuurlijke meststof voor de gewassen. Hamster mijn preppers bijbel een 537 pagina's tellend document met allerlij handige en nuttige tips en tricks wbt preppen , van voedselvoorraad tot en met het maken van energie enz enz kruiden gezond van A tot Z hierin wordt beschreven wat een plant / kruid doet en kan betekenen, tevens uitleg over hoe je compres , sap , thee aftreksel , olie siroop en zalf maakt een kei hierin is @Chinook specifieke vragen dus daar stellen (ik weet ook niet alles ) Hamster Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 thanx, de link werkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Wauw zeg! ik heb die prepper bijbel 'even' snel doorgebladerd... Wat een werk heeft daar in gezeten zeg! Hulde! Dit soort documentatie moet je ook op de wiki plaatsen hamster! Dan is het voor iedereen makkelijker terug te vinden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 13 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2014 zou ik wel willen maar er is klein probleempje er zit namelijk geen bronvermelding bij, en ik weet echt niet meer waar ik alles vandaan heb gehaald, dus om narigheid te voorkomen..... Wauw zeg! ik heb die prepper bijbel 'even' snel doorgebladerd... Wat een werk heeft daar in gezeten zeg! Hulde! Dit soort documentatie moet je ook op de wiki plaatsen hamster! Dan is het voor iedereen makkelijker terug te vinden! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Misschien kunnen we op de sc een workshop eetbare/geneeskrachtige planten wandeling doen. We hebben genoeg kennis samen. Op deze manier kunnen we de kennis in de praktijk brengen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
daisy Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 zou ik wel willen maar er is klein probleempje er zit namelijk geen bronvermelding bij, en ik weet echt niet meer waar ik alles vandaan heb gehaald, dus om narigheid te voorkomen..... Ja pas maar op, ook met afbeeldingen! Ik heb een keer een claim van een fotograaf gehad. Een foto zonder toestemming gebruikt op mijn site. Nou van het geldbedrag van die claim was ik liever op vakantie gegaan... op een warm eiland! Dat was een dure leerschool! Maar nogmaals bedankt, hier heeft duidelijk veel werk in gezeten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 zou er werkelijk copyrighted materiaal tussen staan? dit valt volgens mij onder algemene kennis, enkel gebundeld in een prachtig document. Ik weet hier juridisch gezien niets van hoor, dus kan de plank ook finaal misslaan. edit: mja, foto's zou inderdaad kunnen ja Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 de link werkt nogmaals thanks hamster erg mooi gedaan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 13 januari 2014 Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Op deze site staat ook een workshop. Deze is al gedaan, maar doen ze vast nog een keer. Ik heb zelf een keer een workshop onkruid zoeken en eten ervan koken gedaan. Heel leerzaam.Heel leuk ook. Wellicht een idee om dit jaar in de gaten te houden en met een aantal te gaan doen. Of,als we genoeg mensen van de Preppersite hebben, vragen of ze een workshop speciaal voor ons kunnen doen. Dan doe ik ook mee, lijkt me leuk eetbaar onkruid:p Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.