Ga naar inhoud
GENEGEERD

ALS het mis ga


Mrsjones

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tsja, je fantasie zou er toch van op hol slaan he. Mannen als @12gauge weten vast wel een betrouwbaar transportbedrijf waar onze stichting een container of iets dergelijks zou kunnen opslaan en waarmee transportafspraken te maken zijn. En @Simurgh wil vast wel tegen inkoopsprijs een mega hoeveelheid waterfilters en andere hulpgoederen leveren als we levensgroot "Gift van de prepshop" op de container zetten. En...... @Keijzer Suze kunnen we zwart inhuren om slachtoffers bij te stuken :)

 

Mannen van uit defensie die misschien legertenten en veldbedden kunnen regelen. Katadyn die misschien waterfilters sponsort....

Je kan heel ver gaan hiermee denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou met liefde een tientje per jaar doneren.

Ik doe wat moeilijker met mijn tientjes.

Ik wil een goed stichtingsplan, statuten en reglementen, een inzichtelijk financieel verslag, enz.

Mijn intense medewerking is gratis en met tomeloze inzet, maar daar waar mijn geld heen gaat wil ik zicht hebben op hoe ermee omgegaan wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe wat moeilijker met mijn tientjes.

Ik wil een goed stichtingsplan, statuten en reglementen, een inzichtelijk financieel verslag, enz.

Mijn intense medewerking is gratis en met tomeloze inzet, maar daar waar mijn geld heen gaat wil ik zicht hebben op hoe ermee omgegaan wordt.

 

Dat ben ik met je eens, ik wilde slechts een intentie uitspreken om het initiatief in deze denkfase te ondersteunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

@ Gamble

 

ik heb geen geld maar net als jij een onmenselijke wil om dingen voor elkaar te krijgen,

count me in bij het rampen team , en inderdaad als we als een team gaan werken en elkaars kwaliteiten benutten gaan we onwijs

veel voor elkaar krijgen .

iets voor teamspeak om hier wat meer ideeen uit te werken?

ik denk dat we met zijn allen best veel materiaal kunnen verzamelen voor mrsjones , het vervoer en de kosten is een andere vraag.....

 

lets do this !!! :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst mijn oprechte medeleven. Heel vervelend allemaal, maar gelukkig geen zwaargewonde of doden. Van de natuur kun je bijna nooit winnen, ook al denken we van wel. Het noodlot kan zomaar toeslaan en fouten worden hard afgestraft.

 

Je merkt nu ook dat het belangrijk is wanneer je hulpvaardige mensen om je heen hebt. Wij hebben in Spanje gelukkig buren om ons heen die saamhorig met elkaar omgaan. In de bergen (en op de Campo) ga je direct je buren helpen als er iets mis is. Niemand zal je zomaar bellen of naar je toe komen voor iets lulligs. Wij hebben een aantal keren een mini shtf meegemaakt waarvan 1x bij ons. Binnen een half uur was de eerste buurman ter plekke en binnen een uur de tweede. Als onze buren iets aan de hand hebben, dan help je direct.

 

Ik ken de situatie van MrsJones niet goed, maar die 10€ kan ik best missen. Ook wil ik best tijd vrijmaken om mede preppers te helpen. Ik denk echter dat in dit geval de reis veel te duur is. Het zal goedkoper zijn als je allemaal een 10€ betaald en hiervoor iemand inhuurt met de juiste machines op e.a. weer te repareren.

 

Veel sterkte in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts
Ik doe wat moeilijker met mijn tientjes.

Ik wil een goed stichtingsplan, statuten en reglementen, een inzichtelijk financieel verslag, enz.

Mijn intense medewerking is gratis en met tomeloze inzet, maar daar waar mijn geld heen gaat wil ik zicht hebben op hoe ermee omgegaan wordt.

 

Je hebt alle gelijk van de wereld en omstreken. Ingewikkeld lijkende problemen hebben soms verbluffend simpele oplossingen. In de statuten moet worden vastgelegd, dat alle informatiedragers waarover de stichting beschikt, volledig openbaar zijn voor iedereen die een bijdrage levert aan de stichting. Tegelijkertijd moet juridisch worden vastgelegd, dat steun alleen wordt verleend onder voorwaarde van volledige openbaarheid. De ontvangers van steun moeten daarmee instemmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Vannacht nog op TV die Joe Cocker. Ben wel fan van deze icoon. Heel toepasselijk voor MrsJones situatie. Het is ook wat DickBerts al zegt, wanneer de wil er is kun je heel wat bereiken met elkaar en een beetje goede wil. Misschien kennen jullie dit verhaal nog wel:

 

 

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3535777/2013/10/30/Inwoners-van-Didam-bouwen-huis-voor-broers-na-brand.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrsjones, Sterkte met het herstel en wederopbouw na deze kleine SHTF. het is nu 6 dagen na het gebeuren. Is er nu nog acuut noodhulp nog nodig ?, stuur anders even een PM.

 

Je hebt alle gelijk van de wereld en omstreken. Ingewikkeld lijkende problemen hebben soms verbluffend simpele oplossingen. In de statuten moet worden vastgelegd, dat alle informatiedragers waarover de stichting beschikt, volledig openbaar zijn voor iedereen die een bijdrage levert aan de stichting. Tegelijkertijd moet juridisch worden vastgelegd, dat steun alleen wordt verleend onder voorwaarde van volledige openbaarheid. De ontvangers van steun moeten daarmee instemmen.

 

Beste Dick, met alle respect, maar ben je wel een met een team van artsen zonder grenzen, of Rode Kruis team of een INSARAG team meegeweest naar een rampen gebied. OPSEC is operationeel nodig juist voor de veiligheid van de hulpverleners, en wil je vaker in een gebied bezig terug kunnen komen is 100% openheid absoluut niet mogelijk. Er zijn zoveel belangen die alleen al het operationele werk bemoeilijken.

 

Je kan een stichting als ANBI laten registreren, en je kan aan mensen waarbij je fondsen verwerft een keurig jaarverslag geven, Maar daar staat NIET in detail in, hoe je operationeel werkt, en waar elk tientje aanbesteed wordt. Wil je als team/organisatie iets betekenen, zal je je operationeel moeten conformeren aan de INSARAG guidelines. En het meest haalbaar is dan de guidelines van een light-team. Dat betekend dat je voor een groot deel van je operationele logistiek afhankelijk bent van lokale bronnen, voor helicopters, voor veilige slaapplekken, eten.

 

De wereld van NGO's zit vol met ambities, maar ook veel valkuilen. Er zijn genoeg organisaties, die dit operationeel hebben geprobeerd, en met hun rugzakken en uitrusting de eerste beste vliegtuig namen, en al stranden op het vliegveld van aankomst. of zelf bij de lokale bevolking om eten moesten vragen. Van een NL-team van 5 dames en 1 heer, is bekend, dat ze in bescherming genomen moesten worden door lokale reddingsteams, en ze maar op een defensie lokatie moesten slapen, omdat ze anders beroofd en verkracht werden.

 

Dit is niet iets simpels. Voor mensen die de handen uit de mouwen willen steken, en gezond en fit genoeg zijn, en hun thuisfront voor een paar weken achter willen laten, zijn er wel mogelijkheden.. Je doet zeker ervaring op, om te overleven in rampen gebieden, en medische kennis op, etc.. Maar dat betekend zeker een flinke tijds investering al in de voorbereidende fase.

Echt belangstelling, stuur me maar een PM,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

@rescue. We hebben het over heel andere dingen. Je legt de lat veel te hoog. Stel dat we nu een stichting zouden hebben gehad. Mijn voorstel zou dan zijn, om mrs Jones een klein pakketje te sturen met twee waterfilters erin of zo. Eigenlijk een soort bloemetje ter morele ondersteuning. En als ze echt aan de bedelstaf was geraakt, dan misschien een geldbedrag dat past bij de draagkracht van de stichting. En tzt misschien een container met uiterst slimme zaken waar de overheid natuurlijk weer niet aan denkt en die je zo kunt transporteren. In eerste plaats bedoeld voor binnenlands gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is voor schouder uit de kom, een truuk die heel vaak werkt, als dat het enige probleem is.

 

Je kan de patiënt zelf z'n schouder weer in de kom plaatsen, maar ik weet niet of dat na 6 dagen, nog werkt.. Er zouden al meer complicaties opgetreden kunnen zijn, de beperking zit er hem in, dat niemand röntgen ogen heeft.,

 

de meest simpele truc, die vaak werkt is door de patiënt op een hoge tafel op z'n buik te laten liggen,

Leg de gewonde schouder net over de rand en laat z'n arm afhangen over de rand, richting de vloer, neem hier voor ruim de tijd..

Laat de patiënt zich zo veel mogelijk ontspannen, soms zijn lichte pijnstillers even nodig, maar probeer eerst zonder, en neem ruim de tijd. Het ruim een uur duren.

Geef de patiënt een gewicht in z'n hand, (start bijvoorbeeld met een flesje water, en vergroot het gewicht bij de volgende pogingen.

Laat de patiënt met z'n arm kleine cirkeltjes draaien en langzaam de cirkeltjes steeds groter maken.

 

voordeel : de patiënt doet het zelf, je hoeft niet aan de patiënt te trekken, werk in vele gevallen redelijk goed. Mocht het niet lukken, zijn er nog een paar alternatieven, maar vaak zijn er dan al meer complicaties.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@rescue. We hebben het over heel andere dingen. Je legt de lat veel te hoog. Stel dat we nu een stichting zouden hebben gehad. Mijn voorstel zou dan zijn, om mrs Jones een klein pakketje te sturen met twee waterfilters erin of zo. Eigenlijk een soort bloemetje ter morele ondersteuning. En als ze echt aan de bedelstaf was geraakt, dan misschien een geldbedrag dat past bij de draagkracht van de stichting. En tzt misschien een container met uiterst slimme zaken waar de overheid natuurlijk weer niet aan denkt en die je zo kunt transporteren. In eerste plaats bedoeld voor binnenlands gebruik.

 

Dan hebben we het inderdaad over iets heel anders.

 

In veel ramp gebieden is simpel geld overmaken,maar een klein deel van het probleem opgelost. De postbezorging en alle logistiek is juist vaak weg.. Als iemand van vliegveld nog niet in het rampgebied kan komen, omdat de infrastructuur deels weg is, dan zal het pakketje echt veel later aankomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, even een update, ik Ben nog lang Niet aan het bedelstaf,er zijn er ongeveer 20 mensen uit de buurt nu bij mij in en om het huis.er is meer dan genoeg eten voor iedereen, de truc van @rescue ga ik nu probieren ,dat lijkt mij iets waar mee ik niks verknaal. De wond om te echten is op iemand voorhooft en ik Wilde Niet een lelijke litteken van makken.

Water is er voldoende ,mesten buren zijn met hun besten gekomen en ook daar heb ik genoeg voer voor.kijk ik heb een echt huis, goed en stevig. De meeste van mijn buren wonde in huisje van Hout en golf plaat.

Er Moet nog een latrine er bij met zooveel mensen.

Wij kunnen nog manden zo vol houden.

De weg is weg over een Hele stuk en er is nu een soort afgrond. Wij hebben geen alternative route, zo hoog in de berg.evt kunnen zeer waar gewonde met een heli opgehaal worden, maar het hoef Niet .

Mijn man ga morgen na Guadeloupe en blijf daar met mijn dochter.

Ik bal alleen dat zo veel mensen na mij zijn gekomen voor help en dat medisch gezien,ik Zou weinig voor ze kan doen.

Wij hebben op ons deel van de berg iedereen opgespoor en 2 bejaarde na mij huis gebracht,ezel Zijn daar handig voor.

Voor de weg kom misschien een franse genie afdeling een nood weg aanleggen, zo Niet dan is het Lopen tot de stad.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrsjones : Dat is een minder leuk begin van een nieuw jaar. :(

Hopelijk heb je snel je gezin weer bij elkaar en komt het weer goed met de weg, de voertuigen, dieren en mensen op je eiland.

 

Wilde ik ook zeggen Ray. :-)

 

Ben blij dat je dit met de community wilt delen Mrs Jones, het idee wat we meer gaan verbinden en mensen kunnen helpen op wat voor manier dan ook staat mij erg aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een pech maar ben wel blij dat jullie allemaal ok zijn behalve wat relatief kleine verwondingen.

 

Niet dat je er nu iets aan hebt maar als het ergste achter de rug is en jullie weer kunnen gaan herbouwen zou ik toch eens iemand naar de integriteit van de heuvel waarop je woont laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...