Ga naar inhoud
GENEGEERD

Favoriet voertuig?


mfweert

Aanbevolen berichten

Hum, hier sla je de bal toch wel mis, het zijn altijd de koppelingsplaten die opbranden tijdens offroad rijden,

daarom zijn het grootste deel van alle offroad (competitie) voertuigen uitgerust mat automaat (of variosystemen voor de sbs en atv)

 

je moet ook niet als een malle op je koppeling raggen mijn ervaring leert dat je met een koppeling je slip kan controleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maar waren leren we goed 4x4 rijden?

En daarvoor nog goed 2x4 rijden?

 

Sluit je aan bij een van de vele clubs,bijna ieder merk heeft z'n eigen club maar leuker is natuurlijk een klein,regionaal clubje met alle merken en soorten vertegenwoordigd.

Het hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten trouwens,met een oude Suzuki ,Landrover of desnoods Lada kom je al een heel eind.

 

http://4x4.startpagina.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]7114[/ATTACH]

 

Als ik dan toch moet kiezen.

 

Als we op Amphibous troop carriers overstappen dan kies ik wel voor deze:

http://www.army-technology.com/projects/btr80/images/btr8.jpg

 

Mee eens, maar zelf wil ik wel wat verder kunnen komen dan de berm en een nat weiland. Vergeet niet als een 2 wiel aangedreven auto een wiel in de berm heeft al kan gaan spinnen... en dus vast zit :( Natuurlijk hoeft het niet zo extreem en kan het wat minder opzichtig. Maar toch voor mij een 4x4 met een beetje extra !!

 

[ATTACH=CONFIG]7102[/ATTACH]

 

maar die crewcab die ik linkte was ook een 4x4. granted het was niet eentje die zo hoog scoort op de offroad testen als sommige landrovers. maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat zelfs mensen met een landrover een weg situatie aangaan zoals die modderpool van dit plaatje hier :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verbranden van de koppeling is vaak bij het korte werk, en dan vaak van de 4x4's met een kleine koppelingsgroep. Bij Land rover (en er zijn vast meerdere merken) gaat het heel lang goed, want daar zitten grotere (tractor) koppeling platen in en sterkere drukgroep. Wil je bij een land rover nog sterker pak je de plaat van een Defender 130, want die heeft weer een 8mm grotere diameter ;) heavy duty drukgroep er bij, en je bent de man.

 

Wel zijn de automaten is opmars, zijn tegenwoordig meer gemeengoed en goedkoper te verkrijgen. Vooral voor het korte werk scheelt het dat je niet Constant je poot op de koppeling heb. Nadeel van een automaat bij snelheid in het terrein is dat de olie te warm wordt en zijn werking verliest.

 

Zelf ga ik wel overstappen op een automaat. Ik wil het wel een proberen in het terrein, en hij zat toevallig aan de nieuwe motor vast :D

 

[ATTACH=CONFIG]7101[/ATTACH]

 

Het grote voordeel van een automaat is dat, in een noodsituatie waarin je moet ontsnappen en gebukt in je auto zit (pang! Pang!), of gewond bent, je je niet druk hoeft te maken over koppelen en schakelen. Dat is volgens mij ook de voornaamste reden dat de voertuigen van beveiligers en gepantserde auto's bijna zonder uitzondering uitgevoerd zijn met een automatische transmissie.

 

Niet denken, maar het pedaal zo hard mogelijk intrappen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met vrienden ben ik een BMP-2 aan het herstellen, en komende zomer hopen we de eerste rit te kunnen maken. Afgelopen jaar heb ik gereden met de M113 C&V om wat te leren omgaan met tracks want dat is wel anders dan wielen. De BMP is de Russische variant er van.

hier hebben we het over, een lomp ding met veel herrie (wel mooi overigens, die 15 liter V6 diesel motor)

 

zijn hier meer mensen met panster-rups ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote voordeel van een automaat is dat, in een noodsituatie waarin je moet ontsnappen en gebukt in je auto zit (pang! Pang!), of gewond bent, je je niet druk hoeft te maken over koppelen en schakelen. Dat is volgens mij ook de voornaamste reden dat de voertuigen van beveiligers en gepantserde auto's bijna zonder uitzondering uitgevoerd zijn met een automatische transmissie.

 

Niet denken, maar het pedaal zo hard mogelijk intrappen!

 

het nadeel is wel dat de zo geliefde J turn (zie uw actie achtervolging film) met een automaat bijna niet te doen omdat de automaat van de R naar de D door de parkeerstand moet

en bij de meeste bakken slaan er pinnen door de versnellingsbak als onderdeel van de handrem dat kost dus de bak als je dat doet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een automaat lijkt inderdaad handiger, enkel gas geven of remmen. Maar een schakelbak heeft ook voordelen. Bijvoorbeeld aan duwen als je accu leeg is. Heel snel van voor naar achteruit schakelen. Of heel gedoseerd in zijn twee wegrijden op ijs. Zonder wielspin zeg maar.

 

Beide systemen hebben voor - en nadelen. Laten we niet verzanden in een discussie over al dan niet schakelen of automaat ;)

 

Mijn favo voertuig?

 

Pre SHTF:

 

Porsche 550 Spyder

image.jpg.7c149830ec77e573d50fa189b941b8f1.jpg

 

Epische, dramatische auto, maar WAT een kar... En JD reed er in, en stierf er in, maar dat terzijde.

 

Of nee, deze, ach, keep on dreaming...

 

image.jpg.dfaebab67c2b82edb0c0621732e83f48.jpg

 

Post SHTF:

 

Waarschijnlijk deze...

 

image.jpg.01b9e6dd91e93f983a45d95a4e113849.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met vrienden ben ik een BMP-2 aan het herstellen, en komende zomer hopen we de eerste rit te kunnen maken. Afgelopen jaar heb ik gereden met de M113 C&V om wat te leren omgaan met tracks want dat is wel anders dan wielen. De BMP is de Russische variant er van.

hier hebben we het over, een lomp ding met veel herrie (wel mooi overigens, die 15 liter V6 diesel motor)

 

zijn hier meer mensen met panster-rups ervaring?

 

Ja ypr 765 hahaha sticks dus.. Bmp is erg kwetsbaar vanwege de brandstoftanks aan de achterzijde in de deur...die pagagiers zullen branden hehehe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat er een hoop Preppers gek zijn op een fiets als BOV, wilde ik jullie deze vette bike niet onthouden :rolleyes:

 

Aanschouw !!

 

[ATTACH=CONFIG]7190[/ATTACH]

 

Voor meer info: http://laotzucycles.blogspot.nl/2013/11/fat-bike-packing-to-gifford-lake.html

 

Leuke fiets voor cross country, bij meerdaagse tochten voeg je een bagagedrager + tassen toe en gaan.

 

Wel vraag ik me af waarom veel Amerikaanse fietsen van die bizar grote banden hebben, worden ze allemaal in de everglades gemaakt?:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ypr 765 hahaha sticks dus.. Bmp is erg kwetsbaar vanwege de brandstoftanks aan de achterzijde in de deur...die pagagiers zullen branden hehehe

Ja, en ook tussen de zitplaatsen zitten dieseltanks.Het is maar een lichte pantser. Ach, gewoon leuk om mee te spelen ;) alleen je oren piepen er van :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...