12gauge Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 Hum, hier sla je de bal toch wel mis, het zijn altijd de koppelingsplaten die opbranden tijdens offroad rijden, daarom zijn het grootste deel van alle offroad (competitie) voertuigen uitgerust mat automaat (of variosystemen voor de sbs en atv) je moet ook niet als een malle op je koppeling raggen mijn ervaring leert dat je met een koppeling je slip kan controleren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwellever Geplaatst: 25 december 2013 Delen Geplaatst: 25 december 2013 Maar waren leren we goed 4x4 rijden? En daarvoor nog goed 2x4 rijden? Sluit je aan bij een van de vele clubs,bijna ieder merk heeft z'n eigen club maar leuker is natuurlijk een klein,regionaal clubje met alle merken en soorten vertegenwoordigd. Het hoeft echt niet de hoofdprijs te kosten trouwens,met een oude Suzuki ,Landrover of desnoods Lada kom je al een heel eind. http://4x4.startpagina.nl/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 Als ik dan toch moet kiezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 Niet te opzichtig !? Of kan dit wel [ATTACH=CONFIG]7117[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rumble Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 Als er intresse is van meerdere personen wil ik wel een keer een 4x4 basiscursus/workshop geven. Ik geef al 10 jaar dat soort terreinrij instructies. Heb tot voorjaar nog geschikking over 4x4 terreintje. Voorwaarde is wel dat je een 4x4 buv hebt natuurlijk. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 @Scratch Handig : Benzineblikken waar je kogelinslagen verwacht. Best wel een genie die dat bedacht heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stealth Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 [ATTACH=CONFIG]7114[/ATTACH] Als ik dan toch moet kiezen. Als we op Amphibous troop carriers overstappen dan kies ik wel voor deze: http://www.army-technology.com/projects/btr80/images/btr8.jpg Mee eens, maar zelf wil ik wel wat verder kunnen komen dan de berm en een nat weiland. Vergeet niet als een 2 wiel aangedreven auto een wiel in de berm heeft al kan gaan spinnen... en dus vast zit Natuurlijk hoeft het niet zo extreem en kan het wat minder opzichtig. Maar toch voor mij een 4x4 met een beetje extra !! [ATTACH=CONFIG]7102[/ATTACH] maar die crewcab die ik linkte was ook een 4x4. granted het was niet eentje die zo hoog scoort op de offroad testen als sommige landrovers. maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat zelfs mensen met een landrover een weg situatie aangaan zoals die modderpool van dit plaatje hier Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 26 december 2013 Delen Geplaatst: 26 december 2013 Ook leuk: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amber Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Heb nog een mooie uitvoering gevonden: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DRD28 Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 een BOV optima forma Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Ok, jullie BOV is misschien groter, maar die van mij is betaald;) [ATTACH=CONFIG]7134[/ATTACH] Vanmorgen lekker uurtje kruisboog geschoten met mijn zoons, op eigen terrein. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DRD28 Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Heb niet eens een dedicated bov hahaha gewoon een lomp grote zevenzitter met schoonmoeders kist is voor mij eerst voldoende(lees betaalbaar) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Dat verbranden van de koppeling is vaak bij het korte werk, en dan vaak van de 4x4's met een kleine koppelingsgroep. Bij Land rover (en er zijn vast meerdere merken) gaat het heel lang goed, want daar zitten grotere (tractor) koppeling platen in en sterkere drukgroep. Wil je bij een land rover nog sterker pak je de plaat van een Defender 130, want die heeft weer een 8mm grotere diameter heavy duty drukgroep er bij, en je bent de man. Wel zijn de automaten is opmars, zijn tegenwoordig meer gemeengoed en goedkoper te verkrijgen. Vooral voor het korte werk scheelt het dat je niet Constant je poot op de koppeling heb. Nadeel van een automaat bij snelheid in het terrein is dat de olie te warm wordt en zijn werking verliest. Zelf ga ik wel overstappen op een automaat. Ik wil het wel een proberen in het terrein, en hij zat toevallig aan de nieuwe motor vast [ATTACH=CONFIG]7101[/ATTACH] Het grote voordeel van een automaat is dat, in een noodsituatie waarin je moet ontsnappen en gebukt in je auto zit (pang! Pang!), of gewond bent, je je niet druk hoeft te maken over koppelen en schakelen. Dat is volgens mij ook de voornaamste reden dat de voertuigen van beveiligers en gepantserde auto's bijna zonder uitzondering uitgevoerd zijn met een automatische transmissie. Niet denken, maar het pedaal zo hard mogelijk intrappen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Met vrienden ben ik een BMP-2 aan het herstellen, en komende zomer hopen we de eerste rit te kunnen maken. Afgelopen jaar heb ik gereden met de M113 C&V om wat te leren omgaan met tracks want dat is wel anders dan wielen. De BMP is de Russische variant er van. hier hebben we het over, een lomp ding met veel herrie (wel mooi overigens, die 15 liter V6 diesel motor) zijn hier meer mensen met panster-rups ervaring? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Ok, jullie BOV is misschien groter, maar die van mij is betaald;) [ATTACH=CONFIG]7134[/ATTACH] Vanmorgen lekker uurtje kruisboog geschoten met mijn zoons, op eigen terrein. Eindelijk een glimp van de beruchte @f150, zowel de auto als de man Schitterende auto! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Het grote voordeel van een automaat is dat, in een noodsituatie waarin je moet ontsnappen en gebukt in je auto zit (pang! Pang!), of gewond bent, je je niet druk hoeft te maken over koppelen en schakelen. Dat is volgens mij ook de voornaamste reden dat de voertuigen van beveiligers en gepantserde auto's bijna zonder uitzondering uitgevoerd zijn met een automatische transmissie. Niet denken, maar het pedaal zo hard mogelijk intrappen! het nadeel is wel dat de zo geliefde J turn (zie uw actie achtervolging film) met een automaat bijna niet te doen omdat de automaat van de R naar de D door de parkeerstand moet en bij de meeste bakken slaan er pinnen door de versnellingsbak als onderdeel van de handrem dat kost dus de bak als je dat doet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rumble Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Een automaat lijkt inderdaad handiger, enkel gas geven of remmen. Maar een schakelbak heeft ook voordelen. Bijvoorbeeld aan duwen als je accu leeg is. Heel snel van voor naar achteruit schakelen. Of heel gedoseerd in zijn twee wegrijden op ijs. Zonder wielspin zeg maar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 27 december 2013 Delen Geplaatst: 27 december 2013 Een automaat lijkt inderdaad handiger, enkel gas geven of remmen. Maar een schakelbak heeft ook voordelen. Bijvoorbeeld aan duwen als je accu leeg is. Heel snel van voor naar achteruit schakelen. Of heel gedoseerd in zijn twee wegrijden op ijs. Zonder wielspin zeg maar. Beide systemen hebben voor - en nadelen. Laten we niet verzanden in een discussie over al dan niet schakelen of automaat Mijn favo voertuig? Pre SHTF: Porsche 550 Spyder Epische, dramatische auto, maar WAT een kar... En JD reed er in, en stierf er in, maar dat terzijde. Of nee, deze, ach, keep on dreaming... Post SHTF: Waarschijnlijk deze... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roeier Geplaatst: 28 december 2013 Delen Geplaatst: 28 december 2013 Iets met twee kano's... ..of één kano. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Scratch Geplaatst: 29 december 2013 Delen Geplaatst: 29 december 2013 Omdat er een hoop Preppers gek zijn op een fiets als BOV, wilde ik jullie deze vette bike niet onthouden Aanschouw !! [ATTACH=CONFIG]7190[/ATTACH] Voor meer info: http://laotzucycles.blogspot.nl/2013/11/fat-bike-packing-to-gifford-lake.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DRD28 Geplaatst: 29 december 2013 Delen Geplaatst: 29 december 2013 Met vrienden ben ik een BMP-2 aan het herstellen, en komende zomer hopen we de eerste rit te kunnen maken. Afgelopen jaar heb ik gereden met de M113 C&V om wat te leren omgaan met tracks want dat is wel anders dan wielen. De BMP is de Russische variant er van. hier hebben we het over, een lomp ding met veel herrie (wel mooi overigens, die 15 liter V6 diesel motor) zijn hier meer mensen met panster-rups ervaring? Ja ypr 765 hahaha sticks dus.. Bmp is erg kwetsbaar vanwege de brandstoftanks aan de achterzijde in de deur...die pagagiers zullen branden hehehe Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 29 december 2013 Delen Geplaatst: 29 december 2013 Omdat er een hoop Preppers gek zijn op een fiets als BOV, wilde ik jullie deze vette bike niet onthouden Aanschouw !! [ATTACH=CONFIG]7190[/ATTACH] Voor meer info: http://laotzucycles.blogspot.nl/2013/11/fat-bike-packing-to-gifford-lake.html Leuke fiets voor cross country, bij meerdaagse tochten voeg je een bagagedrager + tassen toe en gaan. Wel vraag ik me af waarom veel Amerikaanse fietsen van die bizar grote banden hebben, worden ze allemaal in de everglades gemaakt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Ok leuke voertuigen allemaal, maar de kosten voor benzine en diesel zijn dus niet te betalen. Daarnaast zal er weinig meer te krijgen zijn als echt de pleuris uitbreekt. Iets lichters of mechanisch of misschien wel elektrisch oplaadbaar zou dan beter geschikt zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Highway Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Ja ypr 765 hahaha sticks dus.. Bmp is erg kwetsbaar vanwege de brandstoftanks aan de achterzijde in de deur...die pagagiers zullen branden hehehe Ja, en ook tussen de zitplaatsen zitten dieseltanks.Het is maar een lichte pantser. Ach, gewoon leuk om mee te spelen alleen je oren piepen er van Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 30 december 2013 Delen Geplaatst: 30 december 2013 Zijn hier meer mensen met panster-rups ervaring? Nee. Alleen deze tank opgeblazen op de Harskamp; http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/TankshermanM4.jpg Vanaf de schouder, met deze; http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/Carl_Gustav_recoilless_rifle.jpg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.