Ga naar inhoud
GENEGEERD

Favoriet voertuig?


mfweert

Aanbevolen berichten

Het is niet echt reëel maar zou het mogelijk zijn dan zou dit zeer leuk wagentje zijn :D met 440 PK is dit wel een beest van een machine

[video=youtube;2-H0bZVuzLI]

 

Heb nu een prima mountainbike het is efficiënt / stil en makkelijk in ouderhoud en goed voor honderden kilometers.

750221_f2-1-_800x600.jpg.138aae5fc0dd7cb6bc185484991d465b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als het doel enkel is mijn BOL te bereiken dan dit:

strida1.jpg.1c1599f4a768bf96dd8a08606a810810.jpg

 

all zal ik met met mijn voorraadje brandstof ook op deze kunnen doen:

puch_maxi_nostalgie_II.JPG.0aa6f4066bf5fed9e9b405659e90ef9d.jpg

 

Lijkt misschien belachelijk om met een vouwfiets op stap te gaan. Maar in een dichtbevolkt land als Nederland is een auto al snel onbruikbaar. Met dit vage fietsje fiets je (lol) overal zo tussendoor.

Bijkomend voordeel is dat het technisch ongecompliceerd is en in een mum van tijd samen te vouwen (+/-5sec) tot een klein pakketje om je te verbergen als dat nodig mocht zijn. Cruise snelheid 20km/u

maximum laad vermogen bagagedrager 5kg (max 10kg) en om de man kan ik nog 25kg meenemen.

 

De brommer is natuurlijk ook een goed alternatief, sneller (45km/u) maar heeft brandstof nodig. Met 1:30 heb ik bijna 30 liter nodig om mijn BOL te bereiken. Met andere woorden, ik moet nog zo'n 7 liter aan de brommer binden. Dat gaat ten koste van overige bagage. Daar komt nog bij dat een brommer meer geluid maakt dan een fiets en dus eerder in het oog springt bij wegversperringen dan een fiets.

 

Eigenlijk wil ik deze er nog bij, zo kan ik tijdens een SHTF de meeste chaos ontlopen door met de vouwfiets erop door natuurgebieden te varen.

npackraft_21924.jpg.10b8de787e711b2a91021876f340dac4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...
Leuke BOL eigenlijk Beekse Bergen

Ik denk niet dat veel mensen hier willen komen.

En met al die beesten is de veiligheid ook niet gegarandeerd ,maar je kan ook overvallen worden door wanhopige mensen ,dus wat wil je liever?

En ik ga liever niet in zebra patroon voordat de leeuwen dat te aantrekkelijk vinden.:rolleyes:

Dan zijn de beesten misschien niet helemaal veilig maar tijdens een shtf. Loopt er dan heel wat voedsel om je heen!

 

Ook zitten er om dierentuinen vaak grote hekken, dus is dat ook nog een prè qua veiligheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zou ik niet aan beginnen tenzij je een handige autoknutselaar bent en goedkoop aan onderdelen kan komen. Deze auto heeft ongetwijfeld een technisch zwaar leven gehad. Voornamelijk korte ritjes met koude starten, mogelijk nooit een snelweg gezien, dus veel slijtage van zowel motor als onderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze auto heeft ongetwijfeld een technisch zwaar leven gehad. Voornamelijk korte ritjes met koude starten, mogelijk nooit een snelweg gezien, dus veel slijtage van zowel motor als onderdelen.

 

Wouw. Echt onvoorstelbaar gaaf om te zien hoe enorm accuraat jouw aannames blijken te zijn als je besluit even zelf na te denken en gewoon te LEZEN wat er staat.

Als je de advertentie leest zie je namelijk staan: "In mei dit jaar heb ik de auto helemaal klaar laten maken voor de grote reis. Heeft een grote service beurt gehad waar letterlijk alles wat niet goed/ twijfelachtig was is vervangen"

Dan weet je dus dat de auto in mei tiptop in orde was. Dan weet je ook, dat op zijn vroegst in mei begonnen is aan "de grote reis", namelijk van Kaapstad naar Amsterdam. Als je dan ook nog even kijkt naar de datum van de advertentie, namelijk oktober 2014, dan weet je dus dat de reis maximaal 5 maanden geduurd heeft. Een snel rekensommetje leert dat je gemiddeld 100km per dag moet rijden om in 5 maanden tijd van Kaapstad naar Amsterdam te gaan.

 

Dus ja, echt enorm waarschijnlijk dat deze auto voornamelijk korte ritjes gemaakt heeft en mogelijk nog nooit een snelweg gezien heeft!

Het kostte ook wel 3 minuten om hier achter te komen: advertentie lezen, op google maps de afstand van Kaapstad naar Amsterdam op te zoeken en een simpel rekensommetje.

Het kostte me langer om bij te komen van de verbazing over de kortzichtigheid van jouw aannames.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch maar voor de uitgebreide technische keuring gaan dan. Verkopers zeggen wel vaker dingen die niet waar zijn, zeker als het om bijzondere voertuigen gaat met een bijzonder verleden. En veel bijzonder slechte wegen. :)

 

DAT is iets heel anders. Bij iedere aanschaf van een auto zou ik kritisch kijken naar de staat van de auto.

 

De mogelijkheid van leugens in ogenschouw nemend: als je dan NOG een rekensommetje maakt, zie je dat de auto 20 jaar oud is en 361500km op de teller heeft staan wat dus neerkomt op een gemiddelde van 50km per dag. Wat nog steeds jouw aanname dat ie alleen korte stukjes gereden heeft en mogelijk nog nooit een snelweg gezien heeft behoorlijk onwaarschijnlijk maakt. Of zouden ze de kmteller juist vooruitgedraaid hebben om dat te kunnen zeggen denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik niet aan beginnen tenzij je een handige autoknutselaar bent en goedkoop aan onderdelen kan komen. Deze auto heeft ongetwijfeld een technisch zwaar leven gehad. Voornamelijk korte ritjes met koude starten, mogelijk nooit een snelweg gezien, dus veel slijtage van zowel motor als onderdelen.

 

landrover disco. Zijn technisch onverwoestbare auto's. V8 benzine moet je wel olie blijven voeren. De diesels gaan 400 ton plus mee. Onderdelen zijn wereldwijd verkrijgbaar en kan je van ieder willekeurige landrover van 1990 tot 2000 plus halen. Enig nadeel. delen van de carrosserie rotten. En helaas de wegenbelasting doet hem de das om. Gaat een landrover snel stuk? Ja en nee. Al lijkt een landrover eigenaar wel vaak onderhoud aan zijn landrover te plegen. Maar er is altijd meer stuk voordat hij je echt laat staan.

kort samengevat. Ideale BOV door goedkope aanschaf. Robuuste terrein beest. Maar ook voor snelheid op de weg. Goedkoop in onderdelen. Let op roest en hoge belasting.

 

Iets bevooroordeeld. Dat w

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderdelen zijn wereldwijd verkrijgbaar en kan je van ieder willekeurige landrover van 1990 tot 2000 plus halen.

....mja..... en daarom moest mijn landrover dik 250km zuidelijker gebracht worden omdat er middenzweden al geen landrovergarages meer zijn .....was ff minder

 

Gaat een landrover snel stuk?

Hier kan ik uit eigen ervaring volmondig en luidkeels "JA" op antwoorden...... helaas, want áls het rijd zijn het heerlijke auto's....maar ik ben erop uitgekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...