Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

mfweert

Favoriet voertuig?

Recommended Posts

Gast DickBerts

Mijn favoriete voertuig is de Fiat Multivla. Die kun je ook na een shft overal parkeren met de sleutel in het contact. Wordt niet meegenomen. Als je hem vergeet, dan krijg je zelfs een telefoontje of je hem alsjeblieft wil komen ophalen. Ik weet dat van mijn mobiele telefoon van inmiddels 15 jaar oud met antenne. Die krijg ik ook altijd terug, waar ik hem ook laat liggen. Bij de Fiat Multivla vertrouwen mensen het zaakje ook niet. Ze denken -ook bij een geheel nieuw exemplaar- dat hij bij een zware aanrijding betrokken is geweest.

 

http://imganuncios.mitula.net/fiat_multipla_98957862180916863.jpg

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Mijn favoriet is een Panhard VBL

 

[ATTACH=CONFIG]6804[/ATTACH]

 

Maar niet echt OPSEC, beter is een Subaru Forester, 4x4, onopvallend, en als je er een neemt van voor 2000, dan kost hij bij aanschaf weinig !!

 

[ATTACH=CONFIG]6805[/ATTACH]

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
@Scratch. De Subaru Forester is zo ongeveer de degelijkste auto die er bestaat. Ik heb niet zoveel met autotests. Maar de Wegenwacht neem ik wel serieus. Bijgaande ANWB occasiontest van de Forester. Lees vooral de inzet waarin de Wegenwacht aan het woord is;

 

http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/SUBARU/FORESTER/1997-11-01/2002-09-01/1381

 

Duidelijk verhaal... Maar wil je er in gezien worden lOl

 

Goed alternatief is een J€€p Cherokee, ,redelijk low profile, ruim van binnen en redelijk betaalbaar.

Kan iets zwaarder belast worden zodat er nog ruimte is voor wat bepantsering, extra tanks, enz

 

[ATTACH=CONFIG]6814[/ATTACH]

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

@12gauge dat was de vorige en eigenlijk was het de andere die erover gevaren is , de ady gil lag stil zonder brandstof

deze is veel steviger en groter heb hem bezocht in de haven van antwerpen

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
@12gauge dat was de vorige en eigenlijk was het de andere die erover gevaren is , de ady gil lag stil zonder brandstof

deze is veel steviger en groter heb hem bezocht in de haven van antwerpen

 

steviger? misschien dat die jappen het nog een poging willen wagen ;)

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
The difference between men and boys is the size of their toys.

 

Zou men kunnen denken, maar de beredenering er achter is belangerijker.

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ae/Land_Rover_Defender_front_20070518.jpg

Deze defender is leuk, compact en komt offroad kei ver. het ding is dat IK niet geloof dat veel mensen hier door weilanden zullen crossen met hun landrovertje om 100m te stoppen om een stel planken over het volgende slootje te leggen.

 

http://photos.ecarlist.com/Tm/NQ/g7/Sw/PS/51/P6/xn/1N/nU/yQ_640.jpg

Dit is meer van toepassing voor het soort gebruik dat men werkelijk hun bugout vehicle voor gebruiken. Een truck die indien nodig van de weg af kan en indien nodig, genoeg kracht heeft om een andere auto uit de weg kan duwen of te slepen. En intimiderend is als het op een roadblock af komt rijden.

100% offroad gericht is leuk. maar on waarschijnlijk met wat de meeste het voor zullen gebruiken. ook kan er iemand in de laadbak zitten en eventuele achtervolgers het een stuk lastiger maken.

 

Een oude man zou waarschijnlijk voor de landrover defender gaan, en een jongere man voor de truck. Jongetjes zullen niet snel een auto kunnen kopen ;)

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

@Stealth opa in zn landrover komt verder omdat die zeer waarschijnlijk een handbak heeft en dus met een koppeling kan spelen,

automaten zuigen in offroad werk

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Boven alles moet een BOV betrouwbaar zijn, een leuke actieradius hebben, enig laadvermogen en stevig zijn.

Al de rest is persoonlijke voorkeur.

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

@12gauge en precies hoe offroad ben jij van plan te gaan? Ik weet vrij wel zeker dat merendeel van de mensen een bol hebben die enigzins aan een weg ligt.

 

Ook denk ik dat merendeel van de mensen niet veel verder offroad zal gaan dan de berm en wat zandpaatjes.

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
@Stealth opa in zn landrover komt verder omdat die zeer waarschijnlijk een handbak heeft en dus met een koppeling kan spelen,

automaten zuigen in offroad werk

Hum, hier sla je de bal toch wel mis, het zijn altijd de koppelingsplaten die opbranden tijdens offroad rijden,

daarom zijn het grootste deel van alle offroad (competitie) voertuigen uitgerust mat automaat (of variosystemen voor de sbs en atv)

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Hum, hier sla je de bal toch wel mis, het zijn altijd de koppelingsplaten die opbranden tijdens offroad rijden,

daarom zijn het grootste deel van alle offroad (competitie) voertuigen uitgerust mat automaat (of variosystemen voor de sbs en atv)

 

Bij ofroad rijden voor de gewone man komt het erop aan net die laatste procentjes koppel er uit te persen en haarscherp schakelen,iets wat met een automaat onmogelijk is.

Koppelingsplaten opbranden tijdens terrein rijden zegt trouwens meer over de kwaliteit van de chauffeur als over die van het voertuig.

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Hum, hier sla je de bal toch wel mis, het zijn altijd de koppelingsplaten die opbranden tijdens offroad rijden,

daarom zijn het grootste deel van alle offroad (competitie) voertuigen uitgerust mat automaat (of variosystemen voor de sbs en atv)

 

Dat verbranden van de koppeling is vaak bij het korte werk, en dan vaak van de 4x4's met een kleine koppelingsgroep. Bij Land rover (en er zijn vast meerdere merken) gaat het heel lang goed, want daar zitten grotere (tractor) koppeling platen in en sterkere drukgroep. Wil je bij een land rover nog sterker pak je de plaat van een Defender 130, want die heeft weer een 8mm grotere diameter ;) heavy duty drukgroep er bij, en je bent de man.

 

Wel zijn de automaten is opmars, zijn tegenwoordig meer gemeengoed en goedkoper te verkrijgen. Vooral voor het korte werk scheelt het dat je niet Constant je poot op de koppeling heb. Nadeel van een automaat bij snelheid in het terrein is dat de olie te warm wordt en zijn werking verliest.

 

Zelf ga ik wel overstappen op een automaat. Ik wil het wel een proberen in het terrein, en hij zat toevallig aan de nieuwe motor vast :D

 

[ATTACH=CONFIG]7101[/ATTACH]

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
[MENTION=36]Ook denk ik dat merendeel van de mensen niet veel verder offroad zal gaan dan de berm en wat zandpaatjes.

 

Mee eens, maar zelf wil ik wel wat verder kunnen komen dan de berm en een nat weiland. Vergeet niet als een 2 wiel aangedreven auto een wiel in de berm heeft al kan gaan spinnen... en dus vast zit :( Natuurlijk hoeft het niet zo extreem en kan het wat minder opzichtig. Maar toch voor mij een 4x4 met een beetje extra !!

 

[ATTACH=CONFIG]7102[/ATTACH]

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
@12gauge en precies hoe offroad ben jij van plan te gaan? Ik weet vrij wel zeker dat merendeel van de mensen een bol hebben die enigzins aan een weg ligt.

 

Ook denk ik dat merendeel van de mensen niet veel verder offroad zal gaan dan de berm en wat zandpaatjes.

 

zover als nodig is ik ben niet zo bang ;)

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...