Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat ga jij het meeste missen na SHTF ?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat ik het meest ga missen, is denk ik het gemak waarin ik nu leef.

De vanzelf spreekendheid dat je een kraan opendraaid en je water tot je beschikking hebt,

de koelkast open trekt als je zin hebt in iets lekkers. De telefoon pakt als je de stem van je dierbaren wilt horen.

 

De sociale contacten,mijn werk zoals het nu gaat,hobby's.

Eigenlijk ga ik het hele leven van nu en alles wat me lief is ,dan missen!

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

The End Of The World As We Know It? Wat je dan mist?

 

Het hele sociale leven... De wereld zoals ik haar nu ken... We hebben het over het einde van de wereld zoals we dat nu kennen! (vrije vertaling). Ik mis dan een biertje drinken met vrienden, met mijn kinderen fietsen naar de kinderboerderij, lachend op een terrasje zitten met mijn gezin en kijken naar de zee terwijl we bitterballen eten!

 

Waarom moet je een warme douche missen?! Ben ik de enige met dit ding? Solar-Shower-Bags.jpg.168654e7358e9807a252078983bfe3f7.jpg

 

waar is die te koop ?

 

jol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat ik dan ga missen, want ik weet niet wat er dan verdwenen zou zijn.

 

Natuurlijk kan ik wel wat dingen invullen die verdwenen zouden kunnen zijn: elektriciteit, kraanwater, geld.

Wat ik dan zou missen: het gemakt waarmee we nu met één handbeweging de verwarming aanzetten, het licht aandoen,

de kraan opendraaien, de computer aanzetten, etc. Maar ik denk dat er in de opbouw van bijvoorbeeld transitiontowns er veel

moois voor in de plaats komt. Delen ipv "ik wil winnen" samen werken ipv ikkke ikke ikke, want voor narcisten en egotrippers is er in de nieuwe wereld geen plaats. (en misschien ben ik daar wat naïef in ja, maar mag ik ajb even dromen ? :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat ik dan ga missen, want ik weet niet wat er dan verdwenen zou zijn.

 

Natuurlijk kan ik wel wat dingen invullen die verdwenen zouden kunnen zijn: elektriciteit, kraanwater, geld.

Wat ik dan zou missen: het gemakt waarmee we nu met één handbeweging de verwarming aanzetten, het licht aandoen,

de kraan opendraaien, de computer aanzetten, etc. Maar ik denk dat er in de opbouw van bijvoorbeeld transitiontowns er veel

moois voor in de plaats komt. Delen ipv "ik wil winnen" samen werken ipv ikkke ikke ikke, want voor narcisten en egotrippers is er in de nieuwe wereld geen plaats. (en misschien ben ik daar wat naïef in ja, maar mag ik ajb even dromen ? :-))

 

over dat ikke ikke ikke ben ik het heel erg eens met je en samenwerken is zeer belangrijk want we hebben elkaar allemaal nodig.

Net als in een restaurant( en dit zeg ik ook altijd tegen nieuwe afwassers en andere mensen die komen werken, zonder kok geen eten en zonder bediening geen eten op tafel en zonder d afwassers geen schone spullen dus iedereen is gelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

bedankt ................die kregen kids onder de kerstboom :rolleyes:

 

jol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het internet, met alle makkelijk toegankelijke informatie en communicatie met de hele wereld, zal ik absoluut missen. Zal voor mij (nadat voedsel e.d. goed geregeld is) ook 1 van de dingen zijn die ik als als groep zo snel mogelijk weer zou willen proberen te herstellen, ook al begint het klein en met weinig bandbreedte...

 

Warm water is goed te regelen hier, moet nog wel wat zonnepanelen en accu's enzo regelen, zodat de pomp e.d. kan draaien zonder netstroom, maar verder is dat goed te doen. Heb nog wel wat wensen voor m'n verwarmingssysteem, o.a. een grote (1000 liter of meer) accumulatortank met aansluiting voor zonnepanelen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb in mijn jonge jaren een tijd in een caravan gewoond ,daar moest ik me wassen aan het aanrecht met een keteltje warm water .

voor het toilet moest ik 500 meter lopen.

maar wat ik echt het ergste miste was als het schijtpapier op was,daar kan ik dus echt niet zonder

zelf als ik ga bushcraften heb ik 2 rollen bij,ik houd dus echt niet van unne vieze poeperd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...