lewieke Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 Dit stadje zou een voorbeeld kunnen zijn van een verlaten stad na SHTF. De meeste huizen zijn ingestort. Faciliteiten zijn er nauwelijks. Misschien een interessante oefenlocatie. Vermoedelijk moet je zoiets wel aanvragen, maar dat kan met mijn kennis van het Frans geen probleem zijn. http://www.hln.be/hln/nl/9097/Wereld/photoalbum/detail/1712926/1319995/1/Goussainville-spookstad-aan-de-rand-van-Parijs.dhtml Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 @Iewieke, De straatverlichting doet het in ieder geval nog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 Zou je met zoiets niet een hoop ongewenste media-aandacht trekken? Ik zie de nieuwskoppen al... "doomsday cult oefent einde van de wereld" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JEREMIAH90 Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 kun je niet die opkopen? heb je het dorp tot je beschikking en een mogelike BOL Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wolverine Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 Oradour Sur Glane is ook zo'n stadje. 300 km onder Parijs. Alleen hier was de kerk minder heilig... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 kun je niet die opkopen? heb je het dorp tot je beschikking en een mogelike BOL Ik zie wat vliegtuigen op die foto's dus vermoed dat dit dorp onder een aanvliegroute ligt, het zou mij niet verbazen dat dit een belangrijke reden is waarom niemand daar wil wonen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 bizar dat dat leeg staat terwijl er in parijs mensen op straat (langs de snelweg) leven. Geeft ook daan dat mensen redelijk honkvast zijn of iig ergens bij willen wonen. Mogelijk hoef je helemaal niet zo bang te zijn dat je BOL in the middle of nowhere zomaar bezet is.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hakin9 Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 Ik zie wat vliegtuigen op die foto's dus vermoed dat dit dorp onder een aanvliegroute ligt, het zou mij niet verbazen dat dit een belangrijke reden is waarom niemand daar wil wonen. klopt, er is een vliegtuig ongeluk gebeurt en kwamen daarna onder een aan-af vliegroute te liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
preppzh Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 Volgens de Daily Mail wonen er (helaas) nog steeds een paar families. Ik vond die laatste foto's van die boekwinkel al zo vreemd. Today, just a handful of families live among the dilapidated buildings. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2400359/Goussainville-Inside-French-ghost-town-abandoned-40-YEARS-AGO.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 erg kicke! eigenlijk moet je een vrachtwagen meenemen, en al die mooie oude deuren en hekwerken meenemen.. zijn goud waard volgens mij. Maar zoiets is wel een goede optie voor een meeting ofzo ja Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mecanical Dog Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 is doel ook niet een verlaten dorp ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Doel_(plaats) edit: ik wil maar zegen parijs is verder als doel ^^ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Navauden Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 Het probleem met zo'n 'verlaten dorpen' is dat er énorm veel (amateur) fotografen rondlopen. Op zich geen probleem, maar als we daar dan met een stuk of 40 man aankomen, gaat dat niet onopgemerkt voorbij gaan vrees ik En weg OPSEC, voor zover dat bestaat.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 Het probleem met zo'n 'verlaten dorpen' is dat er énorm veel (amateur) fotografen rondlopen. Op zich geen probleem, maar als we daar dan met een stuk of 40 man aankomen, gaat dat niet onopgemerkt voorbij gaan vrees ik En weg OPSEC, voor zover dat bestaat.. Dat soort fotografen zijn meestal hobbyisten, verlaten gebouwen fotograferen is een hobby. Soms niet helemaal legaal dus je ziet weinig gezichten op hun foto's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Navauden Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 Dat soort fotografen zijn meestal hobbyisten, verlaten gebouwen fotograferen is een hobby. Soms niet helemaal legaal dus je ziet weinig gezichten op hun foto's. Dat is waar, maar als er opeens zo'n grote groep mensen voor hun neus staat die ''rare'' dingen doen, dan gaan er redelijk veel - denk ik - de kans niet laten liggen om daar wat kiekjes van te schieten.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 hmm ideale locatie idd maar dan zouden we er een paar camera`s bij moeten hebben als dekmantel en vergunning om een amateurfilm op te nemen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 29 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2013 Je kan het ook gewoon een draai geven en een aanvaardbare uitleg verzinnen als je een aanvraag voor zoiets indient. Heeft wel kans op slagen denk ik. A propos, Oradour-sur-glane is een openluchtmemorial centrum. Daar is niets mogelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wolverine Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 ...A propos, Oradour-sur-glane is een openluchtmemorial centrum. Daar is niets mogelijk. Ik haalde alleen aan dat het ook een spookstadje was. Erg indrukwekkend. Niet om daar een shtf te ensceneren. Want dan krijg je idd problemen. Dat is doel ook naar mijn inziens. De bevolking die er nog woont is niet gecharmeerd van bezoekers die voormalig privé terreinen betreden. Mede door het roven van deuren en kunststof kozijnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 29 september 2013 Delen Geplaatst: 29 september 2013 erg kicke! eigenlijk moet je een vrachtwagen meenemen, en al die mooie oude deuren en hekwerken meenemen.. zijn goud waard volgens mij. Maar zoiets is wel een goede optie voor een meeting ofzo ja Hum, dat is momenteel nog wel mooi diefstal... en daarnaast, wat denk je dat het kost om met een vrachtwagen op en af te rijden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 29 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2013 Je kan toestemming vragen om er één of twee nachten te verblijven. Wellicht zijn er ook wel publieke locaties of een speelpleintje of een gemeenteschooltje of zo. Mits een duidelijke uitleg bijvoorbeeld : bestuderen van de omgeving voor het maken van een film, voorbereiden van een vakantiekamp in de omgeving, organiseren van een nachtspel, ... . Zou het volgens mij wel lukken. Dingen meenemen kan niet de bedoeling zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 30 september 2013 Delen Geplaatst: 30 september 2013 Of gewoon in Spanje met 100 preppers een verlaten dorp kopen. Dan kun je er wonen, oefenen, eigen voedsel verbouwen, testen, vakantie houden etc etc. Er zijn er inmiddels 2700 in Spanje waarvan 1000 totaal verlaten. http://meerspanje.nl/samenleving/30615/een-nieuw-leven-in-een-spookdorp/ Laten we uitgaan dat je zo'n dorp voor 200.000 euro kunt kopen, dus 100 preppers maal 2000€ en je hebt je dorp. Er zijn er goedkoper en duurder, maar je kunt nu natuurlijk vet onderhandelen. http://www.spaanse-pyreneeen.nl/dorpen/verlaten-dorpen.html http://www.viw-costablanca.com/verlaten_dorpen.shtml (staat een koopje van 48000€) http://www.pueblosabandonados.com/ (leuke kaart me verlaten dorpen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 30 september 2013 Delen Geplaatst: 30 september 2013 Hum, dat is momenteel nog wel mooi diefstal... en daarnaast, wat denk je dat het kost om met een vrachtwagen op en af te rijden? Ja hoe ik het schreef komt verkeerd over. ik bedoelde Eigenlijk.. Maar meer in de vorm van moet je zien wat voor mooie deuren en hekwerken daar liggen te verpieteren.. terwijl die dingen goud waard zijn. Ik zou graag zon mooie oude voordeur willen! Beetje op gezocht, maar die krengen zijn duur! haha Niet in de letterlijke context lezen dat ik van plan ben met een busje daar naar toe te rijden ofzo. groet Ronin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CrossbowClan Geplaatst: 30 september 2013 Delen Geplaatst: 30 september 2013 Ja hoe ik het schreef komt verkeerd over. ik bedoelde Eigenlijk.. Maar meer in de vorm van moet je zien wat voor mooie deuren en hekwerken daar liggen te verpieteren.. terwijl die dingen goud waard zijn. Ik zou graag zon mooie oude voordeur willen! Beetje op gezocht, maar die krengen zijn duur! haha Niet in de letterlijke context lezen dat ik van plan ben met een busje daar naar toe te rijden ofzo. groet Ronin Het verbaasd me dat de Roemenen, Albanezen en Bulgaren dit nog niet ontdekt hebben... die plunderen wel de hele boel. Levert goud geld op in hun land. Maar zoiets lijkt me idd een prima locatie om te oefenen... onder valse voorwendselen natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amber Geplaatst: 30 september 2013 Delen Geplaatst: 30 september 2013 Het ziet er mooi uit, maar alle huizen staan op instorten. Denk ook niet dat je snel toestemming gaat krijgen. Sorry als ik de pret bederf, dus als het wel doorgaat, veel plezier natuurlijk, maar zet aub wel een helmpje op het koppie. Dan voel ik me wat geruster. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DutchSurvival101 Geplaatst: 30 september 2013 Delen Geplaatst: 30 september 2013 Dit stadje zou een voorbeeld kunnen zijn van een verlaten stad na SHTF. De meeste huizen zijn ingestort. Faciliteiten zijn er nauwelijks. Misschien een interessante oefenlocatie. Vermoedelijk moet je zoiets wel aanvragen, maar dat kan met mijn kennis van het Frans geen probleem zijn. http://www.hln.be/hln/nl/9097/Wereld/photoalbum/detail/1712926/1319995/1/Goussainville-spookstad-aan-de-rand-van-Parijs.dhtml in Almere heb een een kasteel dat niet is afgebouwd, dit omdat het bedrijf rock bottum heeft gehaald. ook een leuke locatie... staat er nu alleen te vergaan. Kasteel in almere Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 31 oktober 2013 Delen Geplaatst: 31 oktober 2013 Vergeet niet dat er een hoop bewaking loopt bij dat kasteel ! Dus dat is geen optie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.