Ga naar inhoud
GENEGEERD

Pioniersschep/Shovel E-tools


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mwah, ik vind hem wel mooi. Of ie ook nuttig is kan ik moeilijk inschatten.

 

Zo bestaat er ook de Crovel, (http://savethegun.wordpress.com/2011/05/31/crovel-ultimate-e-tool/) ook zo'n alles-in-een apparaat. Het grote voordeel is natuurlijk dat het minder ruimte inneemt dan aparte tools, het nadeel is dat het ding waarschijnlijk minder functioneert dan de individuele apparaten die het claimt te vervangen. Iedereen moet daar z'n eigen afweging in maken.

@Renanim, ga je hem halen en er een mooie review over schrijven? :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet puur van Böker, maar blijkbaar een soort samenwerking met United Cutlery, wat niet echt bekend staat voor zijn kwaliteitsvolle producten, maar des te meer voor zijn uitgebreid gamma 'mall ninja' stuff, waarvan het mij ten zeerste verbaast dat ik de 1ste ben die die opmerking maakt^^...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Redenen waarom een pioniersschop zo verrekte handig is:

 

- Snel een beschermende put kunnen graven als het nog eens oorlog wordt en het kogels en scherven regent (In WO II waren overal putten aangelegd, waar burgers zo in konden springen).

 

- In bepaalde omstandigheden kan het zinvol zijn om een ondergronds onderkomen te graven.

 

- Graven naar water!

 

- Aanleggen veld latrine.

 

- Brandje blussen met zand.

 

- Helpen zandzakken vullen bij en watersnood.

 

- Water afvoerkanaaltje graven bij je verblijfplaats.

 

- Aardappels en wortels rooien in het veld.

 

- Een opvouwbare pioniersschop van het leger is een uitstekend verdedigingsmiddel, je kunt er ook nog mee zagen.

 

- Lijken begraven. Is echt super essentieel bij een ramp!

 

- Helpen bij het zoeken naar overlevenden bij ingestorte gebouwen.

 

- Kolen scheppen voor onder je hangmat

 

- Als toilet gebruiken :p

[ATTACH=CONFIG]10231[/ATTACH]

 

Ik vergeet zeker nog de helft.

 

[MOD] Topic samengevoegd met eerder topic :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redenen waarom een pioniersschop zo verrekte handig is:

 

- Snel een beschermende put kunnen graven als het nog eens oorlog wordt en het kogels en scherven regent (In WO II waren overal putten aangelegd, waar burgers zo in konden springen).

 

- In bepaalde omstandigheden kan het zinvol zijn om een ondergronds onderkomen te graven.

 

- Graven naar water!

 

- Aanleggen veld latrine.

 

- Brandje blussen met zand.

 

- Helpen zandzakken vullen bij en watersnood.

 

- Water afvoerkanaaltje graven bij je verblijfplaats.

 

- Aardappels en wortels rooien in het veld.

 

- Een opvouwbare pioniersschop van het leger is een uitstekend verdedigingsmiddel, je kunt er ook nog mee zagen.

 

- Lijken begraven. Is echt super essentieel bij een ramp!

 

- Helpen bij het zoeken naar overlevenden bij ingestorte gebouwen.

 

- Kolen scheppen voor onder je hangmat

 

- Als toilet gebruiken :p

[ATTACH=CONFIG]10231[/ATTACH]

 

Ik vergeet zeker nog de helft.

 

Nou bedankt nu moet ik ook nog een pioniers schep kopen:p:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je vergeet de belangrijkste les uit WOI. De schopjes werden echt niet gebruikt om een putje te graven alleen. Ik heb er ook eentje, een goedkoop chinees prul al zijn er ook nog wel degelijke te krijgen. Ik heb de ene kant scherp geslepen. Dan kan je het schopje gebruiken als mes, als bijltje, als machete, ... of gebruik je fantasie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Note: Bekijk het plaatje goed voordat je verkeerd gaat zitten. Steel in je anus poept niet prettig :p

 

In het veld doe ik het 'op zijn Frans toilet' en heb daar geen schepje voor nodig. Met je rug leunen tegen een boom, of over een tak/boom zitten kan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 5 weken later...

Ik zag dat deze 'schep' in de mooie prepshop te koop is:

 

sogetoolentrenching1.jpg.9243853302eaf82703c8af08c1bb9ce1.jpg

 

SOG Entrenching tool vouwschep. http://prepshop.nl/sog-entrenching-tool-vouwschep

 

Is er iemand die ervaring met dit specifieke merk/ type heeft?

 

Er staan weinig reviews op het net waar ik veel uit kon halen. Qua prijs niet heel duur voor dit type schep...maar hoe houd hij zich tijdens gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...