MyronPrps Geplaatst: 15 september 2014 Delen Geplaatst: 15 september 2014 Er is altijd nog zoiets als de seizoenen. Er zullen niet ineens meer herten zijn, pas als het paar seizoen is geweest en alles is geboren dan zal er heus wel een toename zijn maar dat gaat geleidelijk. Er zullen namelijk ook meer roofdieren worden geboren. Maar dat er uiteindelijk meer dieren zullen komen lijkt me aannemelijk. Bedoel hiermee dat de natuurlijke balans meer terug komt ipv dat wij als mensen er zoveel mee bemoeien. Ik snap dat het na een paar week niet stikt van de bambi's maar de natuurlijke voedselketen zal meer terug komen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 15 september 2014 Delen Geplaatst: 15 september 2014 Er zullen namelijk ook meer roofdieren worden geboren. Welke roofdieren? Vossen zijn er hier nog amper en die zie ik nog geen ree hert of zwijn aanvallen. Wolven zal sowieso een aantal jaren gaan duren voor die op de veluwe rondlopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 15 september 2014 Delen Geplaatst: 15 september 2014 Welke roofdieren? Vossen zijn er hier nog amper en die zie ik nog geen ree hert of zwijn aanvallen. Wolven zal sowieso een aantal jaren gaan duren voor die op de veluwe rondlopen. hier stikt het de moord van vossen, regelmatig vallen hier hele kippen en konijnen rennen te prooi Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 15 september 2014 Delen Geplaatst: 15 september 2014 @12gauge de stand van de vossen is nooit zo laag geweest als de laatste jaren. Hier zitten ze helemaal niet meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 16 september 2014 Delen Geplaatst: 16 september 2014 Bedoel hiermee dat de natuurlijke balans meer terug komt ipv dat wij als mensen er zoveel mee bemoeien. Ik snap dat het na een paar week niet stikt van de bambi's maar de natuurlijke voedselketen zal meer terug komen Helemaal eens met je. Vlak na het posten van de opmerking las ik een bericht dat er een 2de vlinder generatie was geboren dit jaar maar dat komt eigenlijk door het weer. En idd wat je zelf al zegt het natuurlijke balans zal terug komen met op het enne moment meer van de enne soort en daarop de natuurlijke balans reactie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Of het de beste handboog is weet ik niet. Dat het de beste schutter is lijkt weinig twijfel over te bestaan. Filmpje is absoluut amazing! [video=youtube;BEG-ly9tQGk] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Het filmpje ziet er indrukwekkend uit maar een kruisboog blijft voor de gemiddelde mens een betere keus. Dat vergt minder training en je kunt er eveneens goed mee mikken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Ik heb er helemaal geen verstand van, maar een kruisboog laad je minder snel dan een gewone boog en gaat de pees van een kruisboog niet sneller kapot? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tothemax Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Dan wat is die vent goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Ik heb er helemaal geen verstand van, maar een kruisboog laad je minder snel dan een gewone boog en gaat de pees van een kruisboog niet sneller kapot? Klopt. Ook een kruisboog heeft nadelen. Maar een ongetraind persoon kan er veel beter mee overweg dan met een gewone boog. In de middeleeuwen heeft een wereldvreemde paus de kruisboog zelfs verboden omdat men het schandalig vond dat ongeletterde boeren met zo'n kruisboog ineens ridders met dure harnassen van hun paard konden schieten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dutch survival Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Wajo! Die vent is echt niet normaal goed, hoeveel moet hij wel niet getraind hebben? Ongelofelijk, ook nuttig filmpje trouwens, leert er veel van Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaFox Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Haha dat klopt zeker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 28 januari 2015 Delen Geplaatst: 28 januari 2015 Klopt. Ook een kruisboog heeft nadelen. Maar een ongetraind persoon kan er veel beter mee overweg dan met een gewone boog. In de middeleeuwen heeft een wereldvreemde paus de kruisboog zelfs verboden omdat men het schandalig vond dat ongeletterde boeren met zo'n kruisboog ineens ridders met dure harnassen van hun paard konden schieten. Een ongetraind persoon zal mogelijk ook meer kans hebben op een incident of een blessure verkrijgen met een kruisboog ( verrekking rug bij het opspannen of duim kwijt door deze in de pezenbaan te houden, versplinteren van pijlen door ongeschikte of reeds beschadigde pijlen te gebruiken). Ook zal een ongetraind persoon lang niet zo trefzeker zijn op 50-100 meter met zo'n ding gewoon door op de verkeerde manier de trekker over te halen of zijn. Het is mogelijk om veiligheids en trainingsmethode op een uurtje aan te leren qua boogschieten en dan is het kwestie van oefenen... 5-10 pijlen per dag en na een maand knal je instinctief op een een doel van 50 meter.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Two Socks Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Een ongetraind persoon zal mogelijk ook meer kans hebben op een incident of een blessure verkrijgen met een kruisboog ( verrekking rug bij het opspannen of duim kwijt door deze in de pezenbaan te houden, versplinteren van pijlen door ongeschikte of reeds beschadigde pijlen te gebruiken). Ook zal een ongetraind persoon lang niet zo trefzeker zijn op 50-100 meter met zo'n ding gewoon door op de verkeerde manier de trekker over te halen of zijn. Het is mogelijk om veiligheids en trainingsmethode op een uurtje aan te leren qua boogschieten en dan is het kwestie van oefenen... 5-10 pijlen per dag en na een maand knal je instinctief op een een doel van 50 meter.. Ik zal juist voor een katapult (slingshot) kiezen, want bijna alles kun je als munitie gebruiken. Ook is z'n ding in een handomdraai om te bouwen naar slingbow. Zelf ben ik redelijk getraint met een katapult, het vergt wel wat oefening, maar de kans op blessures en ongelukken lijken mij kleiner en minder erg. Het wild wat er bij mij rondloopt (vogels, konijnen, hazen etc) is er makkelijk mee neer te halen. En het is nog goedkoop ook, voor €25 had ik mijn zelfgemaakte frame van knap hout met een gekochte bandset. http://www.slingshotchannelstore.de/english/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 @Two Socks helaas niet toegestaan in Nederland. overtreding wet wapens en munitie en indien je er ook nog mee dreigt of in een bos loopt pleeg je een misdrijf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 @Two Socks helaas niet toegestaan in Nederland. overtreding wet wapens en munitie en indien je er ook nog mee dreigt of in een bos loopt pleeg je een misdrijf. @Two Socks Als je gepakt wordt, ben je a) je spullen kwijt b) je krijgt een enorme boete en c) je hebt een strafblad op je naam Wil je dat ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 @Two Socks Als je gepakt wordt, ben je a) je spullen kwijt b) je krijgt een enorme boete en c) je hebt een strafblad op je naam Wil je dat ? Je vergeet het puntje celstraf als iemand zich bedreigd voelt nog als je pech hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Two Socks Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Dat weet ik al allemaal, maar ik vind het wel dom, je mag dus wel een handboog in bezit hebben maar geen katapult. Is dat niet raar!? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Two Socks Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 En ik heb hem nooit openbaar bij me, en waarom zou je met een wapen gaan dreigen? je gaat toch niks stelen ofzo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Dat weet ik al allemaal, maar ik vind het wel dom, je mag dus wel een handboog in bezit hebben maar geen katapult. Is dat niet raar!? Dat ben ik met je eens. Nederland is nogal overgereguleerd, maar wat wil me met meer dan 1 miljoen ambtenaren en bijna 10.000 wetten. Het is me een jaar of twee geleden toch gelukt om een katapult te importeren: [ATTACH=CONFIG]16263[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ghostwhiper Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 @Two Socks dat is heel simpel. Een katapult past in je zak en de gemiddelde boog valt moeilijk te verbergen. De wetgever heeft het helaas zo bepaald en persoonlijk zie ik het ook liever anders maar er valt weinig aan te doen. Vernietig het ding voor je een huiszoeking op je dak hebt want door een klikspaan uit je omgeving. Een jaar of 2 geleden is hier in de buurt politie geweest die een kind van 12 gearresteerd heeft vanwege een stokje en een post elastiek. jeugdzorg de hele rambam erbij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Two Socks Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 @Two Socks dat is heel simpel. Een katapult past in je zak en de gemiddelde boog valt moeilijk te verbergen. De wetgever heeft het helaas zo bepaald en persoonlijk zie ik het ook liever anders maar er valt weinig aan te doen. Vernietig het ding voor je een huiszoeking op je dak hebt want door een klikspaan uit je omgeving. Een jaar of 2 geleden is hier in de buurt politie geweest die een kind van 12 gearresteerd heeft vanwege een stokje en een post elastiek. jeugdzorg de hele rambam erbij. Bij mij in het dorp zijn geen klikspanen, die worden namelijk zowat het dorp uit gepest. Bij de laatste werd er helemaal geen rekening met hem gehouden. en als er wel eentje in de buurt zou wonen zou ik het weten, het dorp hier kent elkaar redelijk goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 29 januari 2015 Delen Geplaatst: 29 januari 2015 Ik zal juist voor een katapult (slingshot) kiezen, want bijna alles kun je als munitie gebruiken. Ook is z'n ding in een handomdraai om te bouwen naar slingbow. Zelf ben ik redelijk getraint met een katapult, het vergt wel wat oefening, maar de kans op blessures en ongelukken lijken mij kleiner en minder erg. Het wild wat er bij mij rondloopt (vogels, konijnen, hazen etc) is er makkelijk mee neer te halen. En het is nog goedkoop ook, voor 25 had ik mijn zelfgemaakte frame van knap hout met een gekochte bandset. http://www.slingshotchannelstore.de/english/ Los van het feit dat zon' ding illegaal is, is een slingbow is allesbehalve accuraat op 50-100 meter plus het maakt veel meer lawaai dan een boog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fairview Geplaatst: 26 februari 2015 Delen Geplaatst: 26 februari 2015 Mozeskriebel, bizar is dit.... En dat is nog voorzichtig uitgedrukt... Naar aanleiding van het youtube filmpje van F150 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lekker Geplaatst: 1 maart 2015 Delen Geplaatst: 1 maart 2015 @f150 Die Lars is goed, maar vergeet de oldtimer Byron Ferguson niet! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.