Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beste handboog


Jalemari

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 291
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Even een snelle vraag / check tussendoor: is de reden dat ik op het forum geen info vind over katapulten omdat deze onder de wapenwet vallen?

 

9/10 wel ja hier in belgie zijn ze verboden in alle geval. ja kan dan wel weer vis voer katapulten kopen dus ik vind het een domme wet.

zo een vis katapult is cheap en doet de job ook. er is een ouder wapen als een katapult een sling en die is na wat oefenen minstens even gevaarlijk en is niet direct herkenbaar als een wapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9/10 wel ja hier in belgie zijn ze verboden in alle geval. ja kan dan wel weer vis voer katapulten kopen dus ik vind het een domme wet.

zo een vis katapult is cheap en doet de job ook. er is een ouder wapen als een katapult een sling en die is na wat oefenen minstens even gevaarlijk en is niet direct herkenbaar als een wapen.

 

Er zijn verenigingen die aan katapultschieten doen. Dus in een gecontroleerde omgeving is het toegelaten en dat is ook zo met boog- en andere schietsporten en als je een gedemonteerde katapult (rubber los van de vork) in een afgesloten koffertje gaat vervoeren, zal men ook niet echt moeilijk doen.

 

Als je gaat knallen in je tuin en je hebt geen goede verstandhouding met je buren, kan het zijn dat je kort na je trainingen bezoek van de politie mag verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg, en graag niet verder gaan over andere wapens. Het feit dat een wapen in een bepaalde omgeving wel gebruikt mag worden doet niets af aan de intentie van de forumregels dat we geen wapens e.d. gaan bespreken. Het zou zonde zijn als we ook de boogschietsport straks onder de wapenregels moeten gaan vatten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd is een boog wel een wapen hé jongens, een mes trouwens ook, maar dan hebben we op den duur helemaal niets meer om over te spreken ;)

 

Echt eerlijk? Kom nou?!

Ieder zn mening dan :rolleyes:

 

Trouwens:

Heeft iemand ervaring met deze boog en of bedrijf http://www.outdoorpro.nl/handboog-boogschieten/handboog-sets-tip/handboogset-standaard-pijl-en-boog.html#prettyPhoto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel benieuwd of je hem al binnen hebt en je ervaringen, zou je er een review over willen schrijven?

 

Hij is nu binnen, de boog van http://www.goprimalnow.com/Compact_Folding_Survival_Bow_p/cfsb-1-50.htm.

Er kwam iets meer dan 40 euro aan BTW en inklaring bij.

 

Opgevouwen past hij zo ongeveer net tussen oksel en pols.

Opbouwen is klitteband los, uitvouwen en dan de schroeven aandraaien.

Daarna de boog spannen.

 

De nokjes waarachter het draad hangt vind ik wat smal, ben bang dat de draad er vanaf schiet, maar dat is misschien mijn onbekendheid?

Verder is het een prima op te bergen boog.

 

Qua schieten moet ik nog een plek vinden waar ik e.e.a. kan uitproberen.

Dus op de meeting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je aanwinst, hopelijk kun je hem snel eens uitproberen.

 

Hij is nu binnen, de boog van http://www.goprimalnow.com/Compact_Folding_Survival_Bow_p/cfsb-1-50.htm.

Er kwam iets meer dan 40 euro aan BTW en inklaring bij.

 

Opgevouwen past hij zo ongeveer net tussen oksel en pols.

Opbouwen is klitteband los, uitvouwen en dan de schroeven aandraaien.

Daarna de boog spannen.

 

De nokjes waarachter het draad hangt vind ik wat smal, ben bang dat de draad er vanaf schiet, maar dat is misschien mijn onbekendheid?

Verder is het een prima op te bergen boog.

 

Qua schieten moet ik nog een plek vinden waar ik e.e.a. kan uitproberen.

Dus op de meeting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is nu binnen, de boog van http://www.goprimalnow.com/Compact_Folding_Survival_Bow_p/cfsb-1-50.htm.

Er kwam iets meer dan 40 euro aan BTW en inklaring bij.

 

Opgevouwen past hij zo ongeveer net tussen oksel en pols.

Opbouwen is klitteband los, uitvouwen en dan de schroeven aandraaien.

Daarna de boog spannen.

 

De nokjes waarachter het draad hangt vind ik wat smal, ben bang dat de draad er vanaf schiet, maar dat is misschien mijn onbekendheid?

Verder is het een prima op te bergen boog.

 

Qua schieten moet ik nog een plek vinden waar ik e.e.a. kan uitproberen.

Dus op de meeting?

 

 

Kom naar de Shelter Camping! Veel boog malloten en ik denk dat ik ook nog mooie pijlen voor je heb, drie stuks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Waar kopen jullie online je bogen?

(In een winkel met uitleg is altijd beter , dat weet ik. Maar via het internet wat makkelijker kijken en vergelijken.)

 

Persoonlijk vind ik het altijd beetje gevaarlijk online iets te kopen en zeker als het om een compound boog of compound kruisboog gaat.

 

Een goeie compound boog van een deftig merk kost makkelijk een 300 euro (zonder toebehoren als vizier, loper, stabs, ...), er zijn er goedkopere op de markt en vaak via webshops maar ik ben er toch niet happig op.

 

Ik koop enkel bogen bij mensen die een goede reputatie hebben en er verstand van hebben op het gebied van veiligheid en zelf ook een boog kunnen hanteren. Beoordelingen van webshops en kunnen dusdanig gemanipuleerd worden.

 

Ook heel belangrijk is dat je die bogen moet kunnen uittesten, ik he dat zo eens een webshop gevraagd of dat mogelijk was en kreeg het antwoord als je er mee schiet en de boog of de pijl gaat kapot, dan moet je kopen wat je stukmaakt... tja dat wekt niet echt vertrouwen in het materiaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...