Jorisb Geplaatst: 1 maart 2015 Delen Geplaatst: 1 maart 2015 En ik heb hem nooit openbaar bij me, en waarom zou je met een wapen gaan dreigen? je gaat toch niks stelen ofzo. Je zegt zelf het probleem. Jij zal niemand kwaad doen, maar er lopen genoeg gekken rond die dat wel doen. Een agent ziet jou of krijgt een tip en het enige wat hij weet is dat een voor hem onbekend persoon een wapen in bezit heeft. Een eerste indruk is (te) snel gemaakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 2 maart 2015 Delen Geplaatst: 2 maart 2015 Boogjagers schieten op hun doel rond de 30 meter max. Daar voorbij wordt het in een beboste omgeving bijna onmogelijk door takken, bomen en andere begroeiing. Komt ook bij dat de pijl niet sneller dan het geluid gaat dus dat geeft genoeg tijd om op grotere afstanden tijdig te reageren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Two Socks Geplaatst: 2 maart 2015 Delen Geplaatst: 2 maart 2015 Je zegt zelf het probleem. Jij zal niemand kwaad doen, maar er lopen genoeg gekken rond die dat wel doen. Een agent ziet jou of krijgt een tip en het enige wat hij weet is dat een voor hem onbekend persoon een wapen in bezit heeft. Een eerste indruk is (te) snel gemaakt. Daar moet ik je gelijk in geven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
netuyas Geplaatst: 2 maart 2015 Delen Geplaatst: 2 maart 2015 Dat weet ik al allemaal, maar ik vind het wel dom, je mag dus wel een handboog in bezit hebben maar geen katapult. Is dat niet raar!? Modbreak: Je mag het raar vinden, maar in principe praten we op dit forum niet over wapens, en al zeker niet over verboden wapens! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JessBK7 Geplaatst: 2 maart 2015 Delen Geplaatst: 2 maart 2015 Wat eventueel ook wel handig kan zijn voor in een BOB of iets dergelijks: http://www.goprimalnow.com/Compact_Folding_Survival_Bow_p/cfsb-1-50.htm Ideaal om te vervoeren in of aan je pack. Hier ook gelijk een review van deze boog: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 2 maart 2015 Delen Geplaatst: 2 maart 2015 En wie heeft er uberhaupt zelf wel eens een boog gemaakt ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
verkenner Geplaatst: 2 maart 2015 Delen Geplaatst: 2 maart 2015 Enkele jaren geleden op een avond,durf hem niet volledig door trekken. Hazelaar,zit enorm kracht op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nazdrovje Geplaatst: 2 maart 2015 Delen Geplaatst: 2 maart 2015 En wie heeft er uberhaupt zelf wel eens een boog gemaakt ? Als je als kind een touwtje aan een stok knopen meetelt dan wel. Anders niet. 5.56 gaat verder en sneller Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jorisb Geplaatst: 2 maart 2015 Delen Geplaatst: 2 maart 2015 En wie heeft er uberhaupt zelf wel eens een boog gemaakt ? Twee stuks. Een uit hard hout met elastiek en een uit pcv. De eerste haalde de kracht uit het elastiek, het hout boog bijna niet. De tweede had paracoord en hier zat de spanning juist in het pvc. Als het weer mooi weer is ga ik een boog proberen te maken met wat ik hier in het bos vind. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 En wie heeft er uberhaupt zelf wel eens een boog gemaakt ? Een stuk of 10 maar er zijn er ook een paar gebroken dus nu heb ik er nog 7. Favoriet is es maar heb ze ook gemaakt van eik berk en els en taxus ligt te drogen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Berk en els...? Foto's? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 3 maart 2015 Delen Geplaatst: 3 maart 2015 Bogen maken is een kunst, een survivalboog maken is goed voor een paar keer schieten en met een rekbaar materiaal als pees gaat het ook niet lang duren eer deze kracht verliest. Paracord en elastiek zijn niet geschikt als pees voor bogen boven de 20 pond. Ook heb ik nog niet al te veel diy bogen gezien die accuraat zijn op een 30-50 meter. Diy bogen met een lage trekkracht goed om te oefenen maar wanneer boven de 40 pond en deze niet goed zijn afgesteld of behandeld is het slechts wachten om ongelukken. In mijn meer dan 30 jaar dat bogen hanteer heb ik al verschillende bogen zien falen zelfs geen diyers vanuit het fabriek. Door gebrek aan onderhoud of een foute manier van opspannen, niet inwaxen, niet vochtvrij opbergen, door blijven schieten met versleten pezen en kabelwerk (bij compounds), beschadigde latten,... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 5 april 2015 Delen Geplaatst: 5 april 2015 Heb me eens geïnformeerd betreft de boog die vanaf reeks 2 in Arrow wordt gebruikt --> een kruising tussen een compound en een recurve. Benieuwd hoe dat ding schiet maar 2400 euro is me toch iets te prijzig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 6 april 2015 Delen Geplaatst: 6 april 2015 Pff dat lijkt me ook. Kan me voorstellen als je dagelijks iets mee wil doen dan hoop ik dat het het geld waard is maar om hem op de plank te leggen en er niks mee doen lijkt het me zonde van het geld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 6 april 2015 Delen Geplaatst: 6 april 2015 Als kind maakte ik vroeger kruisbogen. Redelijk gevaarlijk als je er nu over nadenkt en de nodige ongelukken zijn er dan ook gebeurd. De bogen waren onveilig en we schoten vaak met pijlpunten van dartpijlen. Zo schoot ik per ongeluk een keer mijn vriendje door zijn kuit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 6 april 2015 Delen Geplaatst: 6 april 2015 http://home.falco.ee/products_eng/falco_longbows/spirit/ of http://home.falco.ee/products_eng/falco_longbows/storm/ als je treklengte onder 28" is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 7 april 2015 Delen Geplaatst: 7 april 2015 Als kind maakte ik vroeger kruisbogen. Redelijk gevaarlijk als je er nu over nadenkt en de nodige ongelukken zijn er dan ook gebeurd. De bogen waren onveilig en we schoten vaak met pijlpunten van dartpijlen. Zo schoot ik per ongeluk een keer mijn vriendje door zijn kuit. Het valt nog mee. In Pakistan en op de Filippijnen knutselen kinderen met primitief gereedschap en schroot vuurwapens in elkaar. Razend knap en heel triest tegelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.