Nana Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Weet iemand toevallig waar ik zakken met rijst kan kopen? Liefst een paar kilo per zak. Ik heb verschillende sites op internet bekeken maar kan het echt niet vinden. Alvast bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Aldi en Lidl hebben zakken van vijf kilo voor 5 euro. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kets_One Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Volgens mij bij vrijwel alle supermarkten. AH heeft Lassie zak (geloof 2 kilo) Toko's hebben vaak grotere zakken te koop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CityPrepper Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Surinaamse en chinese winkeltjes. Tegenover de Makro in Amsterdam/Duivendrecht zit een grote Aziatische supermarkt. http://www.mijnbiowinkel.nl/Webwinkel-Category-165812/Rijst-grootverpakking.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nana Geplaatst: 11 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Bedankt voor de reacties. ik kon het niet vinden. en ik denk dat gewoon met mijn ogen dicht gezocht heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 biovoordeel.nl voor biologische rijst (dit is wel duurder maar is onder betere omstandigheden geteeld zonder gif ed), keuze zat 5kg tot 50kg diverse soorten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Freddy Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Zwarte markt in beverwijk heeft zakken van 20-25 kilo. Albert heijn heeft op sommige locaties zakken met 4,5 kilo. Waarschijnlijk alleen op locaties waar rijst goed verkoopt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppah Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Hoe lang is rijst houdbaar in zo'n zak? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
seppio Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 De rijst bij de Lidl is volgens mij houdbaar tot eind 2014 en bevat 4,5 kilo voor net geen € 5,00. Heb gisteren zelf nog 2 zakken meegenomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CityPrepper Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Hoe lang is rijst houdbaar in zo'n zal?Volgens sommige bronnen 30 jaar. Zilvervliesrijst korter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CityPrepper Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Bedankt voor de reacties. ik kon het niet vinden. en ik denk dat gewoon met mijn ogen dicht gezocht heb. De grote verpakkingen liggen meestal in het onderste schap. Zakken in plaats van kartonnen doosjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 als je zon grote zak heb gekocht,kun je het veel langer bewaren als.de hele zak vier dagen in de vriezer,dood evt beesje,doe de zak in een tonnetjes ,van markplaats of welkoop,doe ook wat oxy absober erbij.je rijst blijf nu zeker 10 jaren goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amero Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Die grote zakken, die rijst moet je toch eerst wassen voor dat je het kookt? Dat zou in een shtf niet handig zijn want je verspilt er kostbaar drinkwater mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Hoe lang is rijst houdbaar in zo'n zal? Na een jaartje of 6 zal die al een stuk minder smakelijk worden door de aantasting van zuurstof en vocht en licht. Als je het luchtdicht verpakt in mylar zakken met zuurstof absorbeerders op een koele plek met stabiele temperatuur blijft die rijst echter meerdere decennia, wellicht eeuwen goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Ik haal meestal wat zakken bij de Marko. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CityPrepper Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Die grote zakken, die rijst moet je toch eerst wassen voor dat je het kookt? Dat zou in een shtf niet handig zijn want je verspilt er kostbaar drinkwater mee.Dat klopt. Zojuist in een Chineese winkel gekeken. 400gram rijst wassen met 400gram water. Water is misschien te recylen? Afwas. Toiletspoeling. Prijzen van grote verpakkingen. Pandan 10kg e17,00 - 20kg e35,00 Pandan of Jasmijn of cambody 20kg e27.95 - 40kg e49.95 Surinaamse 20kg e22.95 Amigo 10kg e21.95 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Richard Friesland Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Na een jaartje of 6 zal die al een stuk minder smakelijk worden door de aantasting van zuurstof en vocht en licht. Als je het luchtdicht verpakt in mylar zakken met zuurstof absorbeerders op een koele plek met stabiele temperatuur blijft die rijst echter meerdere decennia, wellicht eeuwen goed. Ik heb ze per kilo ingesaeld geen lucht is + 10 jaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 bij de AH kan je zakken euroshopper kopen van 4,5kg voor 4 euro de emte heeft ook 4,5kg zakken de meeste supers wel volgens mij Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Wat 12gauge zegt de zakken van 4,5 kg en bij de toko's hebben ze ook vaak grote zakken van een kilo of 15/20. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amero Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Ik ga dan niet voor die zakken maar voor rijst die ik niet eerst nog eens hoef te wassen. Dan ben ik er zeker van dat ik daarmee water bespaar. Het preppen gaat wel minder hard dan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 11 oktober 2012 Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Wassen hoeft niet persé, je hebt dan alleen wat plakkerigere rijst. En wellicht valt zelfs dat heel erg mee met bepaalde merken grote zakken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 12 oktober 2012 Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 Ik haal meestal wat zakken bij de Marko. Wat ben je ongeveer kwijt? Huismerk pasta in 5kg zakken kost nog geen 5 euro dacht ik. Wil binnenkort weer eens naar de Makro gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Richard Friesland Geplaatst: 12 oktober 2012 Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 net 10 pakken macaroni gekocht voor 4.90 (jaja 0.49 per stuk ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 12 oktober 2012 Delen Geplaatst: 12 oktober 2012 Die grote zakken, die rijst moet je toch eerst wassen voor dat je het kookt? Dat zou in een shtf niet handig zijn want je verspilt er kostbaar drinkwater mee. Rijst moet je uiteindelijk ook koken om het te bereiden, met koken dood je evt. bacterien enzo, sla je volgens mij gewoon 2 vliegen in 1 klap. Zou me daar niet zo'n zorgen over maken... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BSTS Geplaatst: 13 oktober 2012 Delen Geplaatst: 13 oktober 2012 een suggestie betreft de rijst; in alle niet witte rijst soorten zitten veel meer vezels en vitamines dan de witte. Vitamines heb je niet snel genoeg en voldoende vezels helpen je in het besparen van Wc papier en is goed voor je. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.