Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het is de hoogste tijd voor een grote preppers pr stunt, wie denkt er mee?


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
vanuit een hele andere hoek een inval misschien,

waarom niet iets goeds voor de zwakken in de samenleving doen? een hoop spul doneren aan de voedselbank? (de mensen die daar komen hebben het echt slecht)

 

Misschien kun je een actie opzetten dat in de kamer besproken wordt om wetgeving op te stellen, dat al het voedsel / spullen niet meer weggegooid maar verplicht gedoneerd moet worden. En dat de openbare ruimtes volgeplant worden met eetbare planten, fruit, noten etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je een actie opzetten dat in de kamer besproken wordt om wetgeving op te stellen, dat al het voedsel / spullen niet meer weggegooid maar verplicht gedoneerd moet worden. En dat de openbare ruimtes volgeplant worden met eetbare planten, fruit, noten etc.

 

ik werd direct enthousiast...en verdrietig....want weggooien is beter voor de winkelier, dan verkoopt hij/zij meer, en eetbare dingen buiten (bramen, appelbomen) trekken weer wespen aan en dan worden ze weer omgezaagd....alhoewel het bos bij mij in de buurt staat vol met tamme kastanjes, die worden veel geraapt altijd. Nootjes dus?

 

 

Jongens, wat een briljante ideeen, die van Twitter (ik weet nog steeds niet hoe het werkt....) wel de aardigste, want er komen geen folders op straat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit zelf te denken aan die risicowijzer die ik van de gemeente heb gehad. Ik weet niet of iedereen die krijgt. Daar zitten wel een aantal verbeterpunten aan. Het is bij de mensen al een bekend concept en mensen nemen het (volgens mij) serieus. Daar kan je op verder borduren.

Ook bijvoorbeeld het alarm wat elke eerste maandag van de maand om 12 uur afgaat. Dat zijn dingen wat bij de mensen al vertrouwd is en waar je dus verder op in kunt gaan. Ik denk dat mensen dan eerder geneigd zijn om er serieus over na te denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ehm, supermarkt leeg kopen en dat in de media brengen? Dan word er juist wel naar je gewezen als je daarna weer voor je eigen voorraad gaat verzamelen... Weg anonimiteit!

 

Pamflet? Ja oke, en dan kijken of het bij mensen is binnengedrongen als je de volgende dag in de supermarkt bent en iedereen hun wagentjes zijn bomvol geladen met diverse dingen in meervoud. En zo niet, kun je gewoon doorgaan in alle rust met verzamelen van je voorraaduitbreiding.

 

mooie actie..maar de kans is dan groot dat er op bepaalde producten prep-tax gaat komen ;(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor voorlichting, maar persoonlijk lees ik bijna nooit pamfletten...

 

Maar ik kan wel geraakt worden door inspirerende teksten of muziek of voorwerpen met een boodschap.

Is er een kunstzinnige dichter onder ons? Of Zouden we geen rapper kunnen strikken? Dat is weliswaar ook niet helemaal mijn smaak, maar die teksten gaan wel vaak over dingen waar zij zich zorgen over maken of iets van vinden...

 

Maar het mooiste is nog om iets met zaden oid te doen bijv. http://www.greengiving.nl/groene-relatiegeschenken/geld-als-groeipapier/

 

Hierop een informatieve tekst van Preppers. Maar helaas zijn dit in dit geval bloemetjes(misschien wel in overleg om te zetten in zaden?)

 

Dan ga ik liever voor eetbare kruiden zoals bij: http://www.greengiving.nl/groene-relatiegeschenken/zaadzakjes-bedrukt/

Dit kunnen we dan ook anoniem naar onze eigen vriendenkring en familie versturen (als eyeopener) of naar de overheid of div. Media.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
@Dick Berts je laat me weer blozen ;-) Maar anyway, het idee vond ik op zich niet zo gek, het plaatje is wel erg printerinkt-onvriendelijk dus zou eigenlijk in zwart/wit met zo min mogelijk zwart moeten. Gewoon een aantal kreten verzinnen waar we ons allemaal in kunnen vinden en daar mee aan de slag?

 

Geweldig idee!! Als het pamflet dan in zw/w opgemaakt word kan je zelf kiezen om gekleurd papier in je printerlaatje te doen zodat het toch extra opvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

was dit topic helemaal vergeten, maar mischien een idee om bijf een overheids site na te maken, deze site stuurt je weer door na bijf dit forum of een site met een boodschap er op.

natuurlijk moet je wel mensen laten weten dat de site nep is en eventueel een link toevoegen naar de juiste site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we een keertje flyeren.....

 

Neem zo'n gouden thermo nood plastic folie deken

Knip stukken van 10 x 10 cm

Stop ze in van die doorzichtige sealbags

Doe er een bedrukt A4 tje bij, en wel aldus gevouwen, dat je ook uitkomt op 10 x 10

Op de zichtbare kant schrijf-druk je: gratis nood deken van uw overheid

Mensen zijn nieuwsgierig....maken het open....en dan....aan binnenzijde tekst:

 

Wat doet U als de stroom uitvalt?

A. Ik raak in paniek

B. Ik ga vroeg naar bed en hoop dat het morgen over is

C. Ik pak mijn zaklamp en radio op batterijen en vul mijn olie lampjes bij

 

En dan een korte schets WAAROM DE STROOM KAN UITVALLEN, en wat de overheid wel of niet doet en WAT MENSEN ZELF KUNNEN DOEN. En daaronder dan ook: wat nou als er een week geen water uit de kraan komt? Wat nou als het vervoer stil komt te liggen en dus de supermarkt niet bevoorraad wordt...Preppers.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de hoogste tijd voor een grote preppers pr stunt, wie denkt er mee? Een paar voorbeelden;

 

-Op een van te voren afgesproken tijdstip met zijn allen dezelfde supermarkt leeg kopen. Vooraf onder embargo het NOS journaal inlichten, die de lege schappen komt filmen.

 

- Premier Rutte een glas water aanbieden, dat we net via een waterfilter gezuiverd hebben uit de gracht rondom zijn torentje.

 

- Een persbericht versturen, dat de leden van preppers.nl een gesprek hebben aangevraagd met de ambassadeur van Somalie, om alvast afspraken te maken over toekomstige voedselhulp van Somalie aan Nederland.

 

Jongens denk eens mee!

 

Uiteraard gaan we geen schade aanrichten aan de uitstekend reputatie van deze site, de openbare orde niet verstoren en geen schade veroorzaken.

 

Is het een idee om een hele berg aanstekers te laten bedrukken met preppers.nl en die uit te delen in Den Haag. Wel transparant natuurlijk ;) als de aantallen groot genoeg zijn kost dat nog geen 0,10 een sponsor zoeken als is het alleen maar dat we de btw terug krijgen. Daarnaast kunnen de leden natuurlijk hun voorraad daarmee uitbreiden...

 

gr bsts

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Als we een keertje flyeren.....

 

Neem zo'n gouden thermo nood plastic folie deken

Knip stukken van 10 x 10 cm

Stop ze in van die doorzichtige sealbags

Doe er een bedrukt A4 tje bij, en wel aldus gevouwen, dat je ook uitkomt op 10 x 10

Op de zichtbare kant schrijf-druk je: gratis nood deken van uw overheid

Mensen zijn nieuwsgierig....maken het open....en dan....aan binnenzijde tekst:

 

Wat doet U als de stroom uitvalt?

A. Ik raak in paniek

B. Ik ga vroeg naar bed en hoop dat het morgen over is

C. Ik pak mijn zaklamp en radio op batterijen en vul mijn olie lampjes bij

 

En dan een korte schets WAAROM DE STROOM KAN UITVALLEN, en wat de overheid wel of niet doet en WAT MENSEN ZELF KUNNEN DOEN. En daaronder dan ook: wat nou als er een week geen water uit de kraan komt? Wat nou als het vervoer stil komt te liggen en dus de supermarkt niet bevoorraad wordt...Preppers.nl

 

 

Kanonne wat ben ik toch briljant soms....combineer bovenstaande tekst met een megafoon en ga op de Dam staan, en doe dit na samen met Dick en wellicht wat andere radicale elementen zoals ikzelf, liefst niet op 30 april want dan wordt je direct in je kraag gevat door het establishment.....doe je mee @Dick Berts? Iemand anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb jij even geluk, mij kijken ze al aan als ik met 2 pakken toiletpapier de winkel uitloop

 

Bij mij ook, de vreemde blikken die ik van bijna elke winkelbezoeker krijg, zelfs opmerkingen en botte brutale vragen, maar dat zal liggen

aan welke uitstraling je hebt, ik heb een bordje goede sukkel op mijn voorhoofd, mooie grey vermomming he :p

 

Maar ik shop nu serieus bij meerdere zaken voor hetzelfde, blik melkpoeder daar, dan weer daar..

10 blikjes dit AH dan weer Dirk..liep eens met het hele schap leeggetrokken naar de kassa...net alsof je een dood lijk in je kar hebt..

 

Nouja zal de buurt wel zijn..

 

Mbt de actie, de pamfletten zijn leuk, maar denk even verder bij het plaatsen van preppers.nl als site, elke non-prepper zal

uit nieuwsgierigheid komen kijken, en weg gaan, een klein deel zal blijven, zou het leuk zijn als je kennissen, vrienden en familie

hebt die je kunnen herkennen?? Ik zou het niet willen...mijn mening is als je zoiets wilt doen, doe het dan anoniem..

preppen als onderwerp, maar algemeen nuttige tips wat mensen moeten doen,als ze geinteresseerd zijn komen ze vanzelf hier

terecht en niet de hele meute randdebielen die ook nog eens dit forum bestoken met spam en trollen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kanonne wat ben ik toch briljant soms....combineer bovenstaande tekst met een megafoon en ga op de Dam staan, en doe dit na samen met Dick en wellicht wat andere radicale elementen zoals ikzelf, liefst niet op 30 april want dan wordt je direct in je kraag gevat door het establishment.....doe je mee @Dick Berts? Iemand anders?

 

Als jullie op de Dam gaan staan, doe ik wel mee, hahahahahahhaah, met of zonder masker ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...