Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Ronin Kogaratsu

Welke mental skills kan je inzetten tijdens een SHTF?

Recommended Posts

Deze jongen verteld een inspirerend verhaal over hoe hij zich door een mega shtf sloeg.

Hoe gaan jullie mentaal sterk blijven/ worden tijdens een persoonlijke of globale shtf?

Inspireer elkaar! Alle tips zijn welkom.

• Leuk 3

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Deze jongen verteld een inspirerend verhaal over hoe hij zich door een mega shtf sloeg.

Hoe gaan jullie mentaal sterk blijven/ worden tijdens een persoonlijke of globale shtf?

Inspireer elkaar! Alle tips zijn welkom.

Geweldig filmpje!:). Dank voor het delen.

• Leuk 1

Deze post delen

Wat een inspirerend verhaal van Joseph. Ik ben gelijk op zoek gegaan naar het boek.

In het filmpje worden een aantal oneliner gebruikt waar ik het helemaal mee eens ben. Ik heb er nog een aantal bij gezet die ik regelmatig gebruik.

- Neem je eigen leven in handen, en stel doelen.

- Er zijn 1000 redenen om iets niet te doen, maar er hoeft maar een reden te zijn om iets wel te doen.

- Je hebt altijd een keuze.

- Het kan wel!

- Gedachten worden krachten als ze uitgesproken worden.

- Geniet van de kleine dingen in het leven.

- Geluksgevoelens duren een moment, koester die momenten, dan blijft de herinnering.

• Leuk 1

Deze post delen

De titel klinkt wel erg krom.

Het kan ook gewoon helemaal in het nederlands:

'welke mentale vaardigheden kan je inzetten tijdens een SHTF?'

😉

Deze post delen

De titel klinkt wel erg krom.

Het kan ook gewoon helemaal in het nederlands:

'welke mentale vaardigheden kan je inzetten tijdens een SHTF?'

Doe het dan helemaal in het Nederlands ;)

'Welke mentale vaardigheden kan je inzetten, als de poep de ventilator raakt'

Deze post delen

Gast tom666

Ik probeer altijd een optimist te zijn.

Als het niet lukt probeer het dan op een andere manier. Opgeven bestaat niet. Ik kan soms ook mijn kop laten hangen maar dan trek ik mij even terug in mezelf om antwoorden te vinden en dan komen die meestal wel.

Begin in het dagelijkse leven en focus niet op een SHTF. Er is altijd een oplossing voor een probleem, zelfs al is de oplossing aanleiding tot een ander probleem die je dan ook weer opgelost krijgt.

Als je iets niet graag doet en het blijft zich herhalen , stop er dan mee , ook al betekend dit dat het even moeilijk zal gaan maar zet die stap. Zoals aangegeven wordt...Het is JOUW leven dus maak dat je er geen spijt van hebt later want dan is het te laat.

Met werk hetzelfde. Doe je het niet graag , stop er dan mee en zoek iets anders maar blijf niet in die mallemolen draaien. Als je in het dagelijkse leven de zaken op een rijtje kan zetten heb je veel meer kans dit ook te doen in een situatie die niet zo rooskleurig is of zelfs levensbedreigend is. Als je de kalmte leert houden om problemen op te lossen kom je al een heel eind verder. Maar vooral probeer te doen waar jij je goed bij voelt en wat op die moment aanvaardbaar is voor jouw gezin ( als je dit hebt ...).

Deze post delen

:) Mooi. Weer een kans om 1 van mijn beste topics omhoog te halen:

7 Stress factoren bij het overleven.

Overigens, ik weet dat er ergens al een topic over mentale vaardigheden tijdens noodsituaties hier op het forum bestaat.

Ik kan het alleen niet vinden.

Wat ik zelf twee hele belangrijke vind:

-"Bij het overleven kun je niet zonder humor ".

-Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"

Maw. relativeer en denk na.

Deze post delen

Gast ancestral-viking

mentale hardheid

doorzettertsmentaliteit

iets in je leven hebben om voor te vechten

voor sommige mensen een geloof om kracht uit te halen

gewend zijn om met de dag te leven dag voor dag voor dag,

als je denkt dat het niet slechter kan , dan kan morgen alleen maar beter zijn....

de wil om te overleven no matter what .....

mooi verhaal ......ga het boek lezen :)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...