Ga naar inhoud

Gast jolanda

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 263
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Deze tekst kreeg ik onder ogen en vond het wel interessant om hier te plaatsen.

Misschien kan de huischemicus er iets meer over vertellen.

 

 

Hi,

 

hoever je contacten gaan, weet ik niet natuurlijk maar dit verhaal over Fukushima lezend: ken je niet iemand die weet waar de rijken uithangen? waar ze naartoe gaan of zijn gegaan om zichzelf tegen deze straling te beschermen?

Ik heb mijn hele leven in de straling gewerkt, ook nucleaire schildklieronderzoeken gedaan.

Misschien heb ik het je al eens geschreven: als je een beetje Jodium op je huid doet, gewoon uit een flesje (ik koop Jodium voor paarden bij Welkoop: minder dan de helft van de prijs) dan zit je schildklier meteen helemaal vol met Jodium.

Daarvoor hoef je geen speciale pillen te slikken!

Ik weet dat omdat wij bij de onderzoeken gehinderd werden door het gebruik van Jodium: als de schildklier verzadigd is, kun je geen onderzoek meer doen nl.

Dat is één van de redenen dat in de ziekenhuizen Jodium vervangen is door Chloorhexedine voor huiddesinfectie bij bloedafname.

Ik heb dit jaren geleden al ter info naar de Telegraaf gestuurd maar dat is nooit wereldkundig gemaakt: kennelijk heeft de farma ook die krant in zijn greep, want wát is er simpeler en goedkoper dan Jodium gewoon op je vel smeren?

 

Ik heb er de balle verstand niet van maar wees toch maar voorzichtig;uit een wetenschappelijk artikel;

 

”Recentere onderzoeken, op mensen geven aan dat het aanbrengen van jodium op de huid niet effectief is in het voorkomen van de opname van radioactieve jodium door de schildklier, alhoewel is het een langzame maar effectieve manier om te voorzien in jodiumsupplementatie en het verhogen van serumnivo’s van ca. 10-40 % vergeleken met een orale opname (Abrahams GE. De biologische beschikbaarheid van jodium die op de huid wordt aangebracht.

http://www.westonaprice.org/dutch/the-great-iodine-debate-dutch-translation

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jobs

 

Geen idee hoeveel of hoe vaak, maar las ook (geen idee meer waar) dat mensen 's morgens 5 druppels in 'n glas water deden en opdronken. De één deed dat iedere ochtend en de ander b.v. om de week. Het schijnt 24-48 uur te duren voor je lichaam het ge/verbruikt heeft dus er moet aanvulling blijven.

Natuurlijk heeft het ook veel met je voeding te maken want als je b.v. veel zeegroenten, yoghurt, aardbeien en nog wat zaken eet waar het inzit zal je minder aanvulling nodig hebben.

Persoonlijk zou ik het eerder op m'n huid smeren dan drinken, hoewel je ook jodiumpillen gebruikt om water te zuiveren.....en je vervolgens dat ook opdrinkt.

@zwellever

 

Het fijne weet ik er ook niet helemaal van maar het leek mij geen onlogisch verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist voor mn gezin ook een voorraad voor 1 kuur besteld, hoe erg het ook is in fukishima, goed is het in elk geval zeker niet nu. je zit dan wel gelijk met het idee van je nabije familie, want me moeder, broer en voor mn vriendin zijn haar vader en broer ook belangrijk. maar ze zullen zelf dit nooit bestellen omdat ze er geen noodzaak in zien (helaas zijn het echte sheeple allemaal, kan je nog zoveel uitleg geven ze leggen het allemaal naast zich neer). Maar dat wij dan gelijk voor iedereen maar moeten bestellen, dan moet ik toch wel een grote voorraad halen en zo ruim zit ik nou ook niet bij kas. toch wel een dilemma, hoe gaan jullie hier mee om?

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een kleine update van mijn bestelling bij http://www.lefeurope.com/en/products/00577

 

besteld 5 januari vlak voor middernacht (kreeg bevestigingsmail van bestelling 6-1-14 om 00:22). de volgende ochtend had ik al een mail van UPS dat de zending aangemeld is met verwachte leverdatum 7-1 :o

7 januari om 11:57 stond UPS voor de deur met het pakketje, netjes verpakt in een waterdichte UPS envelop. in de envelop zat een afgesloten envelop met van die bubbelfolie aan de binnenkant. Daarin netjes de 5 strips met Potassium Iodide en 2 vrij dikke folders over hun andere producten etc.de pillen zitten verpakt in exact dezelfde verpakking als op de foto's te zien is in de eerste post van dit topic, houdbaarheid volgens de sticker is 5-2016.

 

ik heb 5x €3,80 voor de pillen betaald en daarbij €9,95 verzendkosten, beduidend goedkoper als de bestelling via ebay, vooral omdat de verzendkosten gelijk blijven hoeveel je er ook besteld. bij LEF betaal je momenteel €3,80 per pakketje, voor dat geld kan je bijna als prepper het niet riskeren om ze niet in huis te hebben lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wat pillen 'over' en ik had in eerste instantie voor mijn moeder deze gerekend. ik bedacht me later alleen ineens dat zij helemaal geen schildklier meer heeft, dus lijkt me ook dat de pillen geen effect zullen/kunnen hebben, er is tenslotte geen schildklier om het jodium op te nemen. Nou vroeg ik me af, is zij doordat ze geen schildklier meer heeft dan automatisch al een soort van beschermd tegen deze vorm van radioactiviteit? @vheeswijk misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wat pillen 'over' en ik had in eerste instantie voor mijn moeder deze gerekend. ik bedacht me later alleen ineens dat zij helemaal geen schildklier meer heeft, dus lijkt me ook dat de pillen geen effect zullen/kunnen hebben, er is tenslotte geen schildklier om het jodium op te nemen. Nou vroeg ik me af, is zij doordat ze geen schildklier meer heeft dan automatisch al een soort van beschermd tegen deze vorm van radioactiviteit? @vheeswijk misschien?

@houthe : Ik ben geen medicus. De schildklier neemt Jodium op om er Thyroxine van te maken, een complex van 4 hormonen (T1-T4) die 3 tot 4 jodium-atomen per molecule bevatten. Als de schildklier volledig ontbreekt dan is er geen jodium-opname meer en heeft suppletie van jodium in geval van fallout geen zin. Als het maar even kan verwijderen chirurgen de schildklier gedeeltelijk omdat de volledige verwijdering tot ernstige dervingsverschijnselen leidt en brengt is een kleine dagelijkse dosis van het synthetische schildklierhormoon levothyroxine noodzakelijk. Ik zou eerder dit geneesmiddel (levothyroxine) preppen dan kaliumjodide of natriumjodide. Levothyroxine is echter alleen op doktersrecept te verkrijgen en véél moeilijker te preppen als KI of NaI.

Schildklierkanker zul je zonder schildklier uiteraard niet oplopen, (Volledig ontbreekt!!) maar andere vormen van kanker door andere radionucleïden Strontium, (Sr, botten) en vooral radioactief Cesium zijn beslist niet uitgesloten!. Zoek in dit forum op (Cesium en Fallout).

Link toch gevonden:

zie: http://preppers.nl/forum/threads/2309-Zeoliet-verwijderaar-van-radioactieve-isotopen?p=149529&highlight=zeoliet+fallout#post149529

Link naar reactie
Delen op andere sites

@houthe : Ik ben geen medicus. De schildklier neemt Jodium op om er Thyroxine van te maken, een complex van 4 hormonen (T1-T4) die 3 tot 4 jodium-atomen per molecule bevatten. Als de schildklier volledig ontbreekt dan is er geen jodium-opname meer en heeft suppletie van jodium in geval van fallout geen zin. Als het maar even kan verwijderen chirurgen de schildklier gedeeltelijk omdat de volledige verwijdering tot ernstige dervingsverschijnselen leidt en brengt is een kleine dagelijkse dosis van het synthetische schildklierhormoon levothyroxine noodzakelijk. Ik zou eerder dit geneesmiddel (levothyroxine) preppen dan kaliumjodide of natriumjodide. Levothyroxine is echter alleen op doktersrecept te verkrijgen en véél moeilijker te preppen als KI of NaI.

Schildklierkanker zul je zonder schildklier uiteraard niet oplopen, (Volledig ontbreekt!!) maar andere vormen van kanker door andere radionucleïden Strontium, (Sr, botten) en vooral radioactief Cesium zijn beslist niet uitgesloten!. Zoek in dit forum op (Cesium en Fallout).

Link toch gevonden:

zie: http://preppers.nl/forum/threads/2309-Zeoliet-verwijderaar-van-radioactieve-isotopen?p=149529&highlight=zeoliet+fallout#post149529

kijk dat is al duidelijker. toevallig vandaag met haar er over gehad en ze heeft blijkbaar toch een klein stukje nog over. ze slikt daarnaast dagelijks thyrax maar dat is lastig te preppen inderdaad ivm het recept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk dat is al duidelijker. toevallig vandaag met haar er over gehad en ze heeft blijkbaar toch een klein stukje nog over. ze slikt daarnaast dagelijks thyrax maar dat is lastig te preppen inderdaad ivm het recept.

@houthe : In dat geval toch KI of NaI preppen. Als een man één testikel moet missen gaat de andere veel meer testosteron produceren (middels een terugkoppeling met de hypofyse). Zo gaat het ook met het restant van de schildklier, zij het wat minder prominent. Dat kleine stukje schidklier is dus véél actiever en zal gretig toch zoveel jodium opnemen als dat maar mogelijk is. In dat geval dus toch KI of NaI preppen in geval van `fall-out`. Je zou minder kunnen nemen, maar wél, zoals ook @Keyser Suze opmerkt, direct beginnen na een calamiteit !! Blij dat ik heb kunnen helpen. @vheeswijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@houthe : In dat geval toch KI of NaI preppen. Als een man één testikel moet missen gaat de andere veel meer testosteron produceren (middels een terugkoppeling met de hypofyse). Zo gaat het ook met het restant van de schildklier, zij het wat minder prominent. Dat kleine stukje schidklier is dus véél actiever en zal gretig toch zoveel jodium opnemen als dat maar mogelijk is. In dat geval dus toch KI of NaI preppen in geval van `fall-out`. Je zou minder kunnen nemen, maar wél, zoals ook @Keyser Suze opmerkt, direct beginnen na een calamiteit !! Blij dat ik heb kunnen helpen. @vheeswijk

kijk dan heb ik toch nog een goed doel voor mn reserve pillen. enige nadeel zal zijn de thyrax want die kan je nou eenmaal niet een voorraad van aanleggen. dan maar de apotheek plunderen na de SHTF :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk en @Keyser Suze

 

Ik heb een vraag, is het waar dat mensen boven de veertig dit niet meer in moeten nemen, omdat dat niet meer helpt, of je schildklier neemt het niet meer op ?

 

Dit word gezegd op de site van gemeente Borsele.

 

Ook word geschreven op de site, dat binnenkort (artikel is van 04-06-2013) die gemeente, en ook de gemeente waar wij in wonen, de jodiumpillen via de deurmat gaan verspreiden.

Tot op heden nog niets op de mat gevonden, en ook niet gehoord dat andere delen van mijn gemeente iets ontvangen hebben :mad:

 

Ik ga morgen een en ander dwingend navragen, dat weet ik wel !

Zal wel weer met een kluitje in t riet gestuurd worden, en als dat zo is, ga ik die pillen maar kopen.

Als ik moet wachten op de gemeentes, dat kan het zomaar weleens te laat zijn, je weet maar nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk en @Keyser Suze

 

Ik heb een vraag, is het waar dat mensen boven de veertig dit niet meer in moeten nemen, omdat dat niet meer helpt, of je schildklier neemt het niet meer op ?

 

Dit word gezegd op de site van gemeente Borsele.

 

Ook word geschreven op de site, dat binnenkort (artikel is van 04-06-2013) die gemeente, en ook de gemeente waar wij in wonen, de jodiumpillen via de deurmat gaan verspreiden.

Tot op heden nog niets op de mat gevonden, en ook niet gehoord dat andere delen van mijn gemeente iets ontvangen hebben :mad:

 

Ik ga morgen een en ander dwingend navragen, dat weet ik wel !

Zal wel weer met een kluitje in t riet gestuurd worden, en als dat zo is, ga ik die pillen maar kopen.

Als ik moet wachten op de gemeentes, dat kan het zomaar weleens te laat zijn, je weet maar nooit.

@Amazing Dree : Hier vallen mijn schoenen van uit. Ik heb de litteratuur rond die jodium-suppletie goed doorgespit en ik ben zoiets nog niet tegengekomen. In een recente publicatie (link in posting) blijkt de V.S. 14 miljoen doses, dat zijn 1,4 miljoen kuren voor 1,4 miljoen Amerikanen te hebben geprept. Dat is natuurlijk onvoldoende voor de Amerikaanse bevolking maar wél genoeg voor de elite met familie daar. Dat was voor mij een eye-opener. Jodium is weliswaar niet zeldzaam maar er kunnen toch grote acuute tekorten onstaan als de `sheeple` (het klootjes-volk) er massaal achteraan gaat.

 

De schildklier heeft jodium nodig voor de productie van Thyroxine hormonen. Jodium wordt ingebouwd, 3 à 4 stuks in één molecule hormoon. Bij mijn weten wordt Levothyroxine (bv. in handelsmerk Thyrax) ook bij ouderen toegepast om dervingsverschijnselen te pareren. Ik wil in dit verband uitdrukkelijk verwijzen naar de medicatie van de moeder van @houthe (posting). Zij is de 40 al ruim gepasseerd !!. Nogmaals: voor de aanmaak van deze hormonen is jodium beslist noodzakelijk!!

 

Nu is Kalium jodide (KI) en Natriumjodide (NaI) nog redelijk goedkoop verkrijgbaar als pillen en als poeder. Het poeder heb ik (zowel KI als NaI) zelf besteld bij de Hekserij.nl. Als je het goedkopere poeder koopt heb je een balansje nodig om 1,3 gram KI of 1,2 gram NaI af te wegen en op te lossen in 100 ml water. Inname: elke dag 10 ml, dus een kuur van 10 dagen. Anderen kopen de wat duurdere pillen van 130 mg per stuk. Ook goed.

 

Belangrijk is dat je een kuur onmiddelijk begint bij een calamiteit. Je kunt beter op tijd starten dan je kuur volledig afmaken, ook i.v.m. de halfwaardetijd (t0,5 = slechts 8dagen) van radioactief jodium.

 

Als je de aanschaf verzuimt kun je bij de elite nog altijd een litertje urine bedelen voor consumptie, want ruim 99% van de natuurlijke jodium wordt door de nieren weer uitgescheiden. We worden dan letterlijk afgezeken.

 

Misschien kan @Keyser Suze iets meer vertellen over die magische grens van 40 jaar en ouderen die gesuppleerd worden met thyroxine-hormonen.

 

Overige postings:

http://preppers.nl/forum/threads/5285-Jodiumpillen-voor-Limburg?p=120849&highlight=kalium+jodide#post120849

http://preppers.nl/forum/threads/7785-Jodiumpillen-kopen?p=184715&highlight=kalium+jodide#post184715

http://preppers.nl/forum/threads/7785-Jodiumpillen-kopen?p=184693&highlight=kalium+jodide#post184693

http://preppers.nl/forum/threads/7785-Jodiumpillen-kopen?p=184727&highlight=kalium+jodide#post184727

http://preppers.nl/forum/threads/7785-Jodiumpillen-kopen?p=204640#post204640

http://preppers.nl/forum/threads/7079-Daar-is-ie-weer-Fukushima?p=205083#post205083

@vheeswijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amazing Dree : Hier vallen mijn schoenen van uit. Ik heb de litteratuur rond die jodium-suppletie goed doorgespit en ik ben zoiets nog niet tegengekomen. In een recente publicatie (link in posting) blijkt de V.S. 14 miljoen doses, dat zijn 1,4 miljoen kuren voor 1,4 miljoen Amerikanen te hebben geprept. Dat is natuurlijk onvoldoende voor de Amerikaanse bevolking maar wél genoeg voor de elite met familie daar. Dat was voor mij een eye-opener. Jodium is weliswaar niet zeldzaam maar er kunnen toch grote acuute tekorten onstaan als de `sheeple` (het klootjes-volk) er massaal achteraan gaat.

 

De schildklier heeft jodium nodig voor de productie van Thyroxine hormonen. Jodium wordt ingebouwd, 3 à 4 stuks in één molecule hormoon. Bij mijn weten wordt Levohyroxine (bv. in handelsmerk Thyrax) ook bij ouderen toegepast om dervingsverschijnselen te pareren. Ik wil in dit verband uitdrukkelijk verwijzen naar de medicatie van de moeder van @houthe (posting). Zij is de 40 al ruim gepasseerd !!. Nogmaals: voor de aanmaak van deze hormonen is jodium beslist noodzakelijk!!

 

Nu is Kalium jodide (KI) en Natriumjodide (NaI) nog redelijk goedkoop verkrijgbaar als pillen en als poeder. Het poeder heb ik (zowel KI als NaI) zelf besteld bij de Hekserij.nl. Als je het goedkopere poeder koopt heb je een balansje nodig om 1,3 gram KI of 1,2 gram NaI af te wegen en op te lossen in 100 ml water. Inname: elke dag 10 ml, dus een kuur van 10 dagen. Anderen kopen de wat duurdere pillen van 130 mg per stuk. Ook goed.

 

Belangrijk is dat je een kuur onmiddelijk begint bij een calamiteit. Je kunt beter op tijd starten dan je kuur volledig afmaken, ook i.v.m. de halfwaardetijd (t0,5 = slechts 8dagen) van radioactief jodium.

 

Als je de aanschaf verzuimt kun je bij de elite nog altijd een litertje urine bedelen voor consumptie, want ruim 99% van de natuurlijke jodium wordt door de nieren uitgescheiden.

 

Yep. Kank nix aan toevoegen. Behalve dat ik nu op mijn netvlies heb staan dat ik bij de elite voor wat urine moet bedelen.

 

Nagekomen bericht:

Misschien kan @Keyser Suze iets meer vertellen over die magische grens van 40 jaar en ouderen die gesuppleerd worden met thyroxine-hormonen.

 

Thyroxine is kant en klaar schildklier hormoon; er zijn 2 actieve varianten namelijk T3 en T4. Die laatste is degene uit de medicijn fabriek (Thyrax, thyroxine). Daar zit dus jodium in. Je zou kunnen veronderstellen dat -als je niets anders hebt- je ook flink wat (hoeveel weet ik niet) thyrax zou kunnen slikken want je schildklier hoeft dan niets te doen. De T4 koppelt normaliter terug op je hersenen dat de schildklierhormoon productie even op een laag pitje kan als er voldoende aanwezig is.

Mij is niets bekend van 40+ grens en lijkt mij dan ook onzin. Wel is het zo dat de KANS dat je schildklierkanker oploopt bij ingestie van radioactief jodium uiteraard veel groter is bij een jong iemand ivm een ouder iemand. Overigens zou ik dan ook niemand boven de zestig mijn jodiumpillen mee gaan delen, zeker niet als er keuze is tussen kind goed behandelen en opa niet of allebei een beetje behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij punt 3 staat een heeeeel klein beetje uitleg:

http://www.fda.gov/drugs/emergencypreparedness/bioterrorismanddrugpreparedness/ucm072265.htm

 

en ook hier, bij de werking van jodiumtabletten, en dan punt 4:

http://www.zeelandveilig.nl/welkom/nucleaire-veiligheid/veelgestelde-vragen.htm

lijkt me er meer op dat er een afweging op leeftijd word gemaakt om kosten te drukken. natuurlijk zal je kinderen eerst willen beschermen, daarna de jongeren en jongvolwassenen, en daarna pas de oudere generaties. Hoe dan ook blijft het een lastig onderwerp en iets waarvoor ik wel geprept heb maar hoop nooit te hoeven gebruiken. Je kan nog beter een horde zombies achter je aan hebben rennen dan geraakt worden door straling die je niet eens ziet.

 

En als toevoeging, volgens mij zitten er in de Tyrax tabletten van mijn moeder diverse dingen waardoor het niet slim is voor gezonde mensen om deze pillen te slikken (weet eigenlijk niet precies wat de pillen doen maar weet wel dat ik ze niet zou moeten slikken, zou dodelijk kunnen zijn?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk en @Keyser Suze

Ik heb een vraag, is het waar dat mensen boven de veertig dit niet meer in moeten nemen, omdat dat niet meer helpt, of je schildklier neemt het niet meer op ?.

 

Met iemand anders heb het ook over dit onderwerp gehad. Ik denk dat een bepaalde gevoeligheid voor Jodium 131 (131I) afneemt vanaf een bepaalde leeftijd, maar te stellen dat het niet meer helpt is onbewezen en wordt ook niet gestaafd door feiten.

 

Vrijwel elke vorm van kanker ontwikkelt zich minder snel op oudere leeftijd, maar als je dit schema ziet:

[ATTACH=CONFIG]7614[/ATTACH]

 

zie je wel dat de piek van de diagnoses van schildklierkanker tussen de 45-55 jaar ligt. De mortaliteit ligt echter hoger op hogere leeftijd:

 

[ATTACH=CONFIG]7615[/ATTACH]

 

Al met al lijkt het geen garantie dat je minder gevoelig bent voor schildklierkanker als 40 plusser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prepshop item? Grote doos bestellen (9,95 verzending, korting op de pillen?) en dan als item in de shop...

 

Of ff onderling iets regelen om de verzendkosten te verdunnen in een grotere bestelling?

Zijn er mensen die interesse hebben in gezamenlijke inkoop?

 

Uitverkoopprijzen gelden tot begin februari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag aan @vheeswijk of anderen met medische kennis hierover.

 

Via de dierenarts waar ik werk krijgt onze hond Forthyron 400. Dit zijn tabletten voor honden met schildklierproblemen; hypothereoide.

Op de verpakking staat dat elke tablet bevat: 400ug levothyroxine natrium overeenkomend met 389ug levothyroxine.

In een verpakking zitten 250 pillen.

Er is ook een verpakking met 200ug.

 

Zouden deze pillen in geval van nood ook gebruikt kunnen worden voor menselijke consumptie?

 

Ik blijf dit een lastig en eng onderwerp vinden; fall out, voorgelogen worden over de ernst van de situatie, te laat beginnen met jodium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...