Ga naar inhoud

Gast jolanda

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 263
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Corrigeer me als ik het fout heb, maar zou dit niet onder medicijnen/drogist artikel vallen waar we bepaalde certificaten voor nodig hebben?

 

Waarschijnlijk niet. De webshop http://www.hekserij.nl waar je kalium jodide voor 6 euro per 10 gram kunt kopen mag het ook niet verkopen voor inwendig gebruik. Staat ook op hun site. Dat klanten dit toch innemen valt dan buiten hun verantwoordelijkheid.

 

http://www.hekserij.nl/Kaliumjodide_%28ZZ%29.aspx

 

De Hekserij verkoopt géén producten die bedoeld zijn voor gebruik in levensmiddelen of voor ander inwendig gebruik. Dit product is GEEN uitzondering. Zie ook: Levensmiddelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk niet. De webshop http://www.hekserij.nl waar je kalium jodide voor 6 euro per 10 gram kunt kopen mag het ook niet verkopen voor inwendig gebruik. Staat ook op hun site. Dat klanten dit toch innemen valt dan buiten hun verantwoordelijkheid.

 

http://www.hekserij.nl/Kaliumjodide_%28ZZ%29.aspx

 

Ik heb zo mijntwijfels, klinkt als iets waar we veel gedoe mee kunnen krijgen, want met welk doel verkopen wij dit dan. Er is in dit draadje opgeroepen het te verkopen voor deze doeleinden. Wij kunnen nooit achteraf zeggen dat dit niet de bedoeling was. Geen rechter die daar instinkt als we het verkopen aan iemand die met teveel op in het ziekenhuis beland. Begrijp me niet verkeerd, met name in deze tijden en prep item in mijn optiek, maar dit moeten we eerst heel goed uitzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dingen buiten de prepshop bestellen teveel werk?

 

nu ben ik de laatste die @Mr. Gold en @Simurgh hun niet gun maar jullie zijn wel een stelletje luie donders als alles maar via de prepshop besteld moet worden

en zelf niet een beetje research doen en ergens anders durven te bestellen

 

en zoals gezegd is het juridische gedeelte ook een vak apart

Link naar reactie
Delen op andere sites

i @Mr. Gold en @Simurgh hun niet gun maar jullie zijn wel een stelletje luie donders als alles maar via de prepshop besteld moet worden

 

Ik ben degene die de hele dag op de bank ligt om GTAV te spelen en te kijken naar Charlie in Revolution ;-) Maar Jeroen is meer dan fulltime bezig om jullie happy te houden. Je moest eens weten hoeveel vragen er op hem afgevuurd worden per dag.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

is dingen buiten de prepshop bestellen teveel werk?

 

nu ben ik de laatste die @Mr. Gold en @Simurgh hun niet gun maar jullie zijn wel een stelletje luie donders als alles maar via de prepshop besteld moet worden

en zelf niet een beetje research doen en ergens anders durven te bestellen

 

en zoals gezegd is het juridische gedeelte ook een vak apart

 

Nu niet meteen schelden @12gauge .

Dit heeft toch niets met ons te maken. Wij weten waar wij het kunnen kopen (en goedkoop) maar tenzij er een link op preppers.nl komt of topics zoals deze extra opvallen, zullen veel nieuwelingen en mensen die minder vaak hier komen, de site van hekserij.nl niet vinden. Of zelfs maar denken aan het nut van het kopen van kalium jodide. Wat @Greener en ik voorstelden heet gewoon MEEDENKEN.

Op preppers.nl en dergelijke sites worden wij vaak gewezen op dingen waar je normaliter niet aan denkt. Ik bijv. zou zeker niet op het idee komen een bijl te kopen. Toch heb ik het gedaan omdat het in de prepshop stond waardoor ik na ging denken over het nut van zo'n ding.

Zo ook met de sjambok. (Alhoewel ik nog steeds het nut daar niet van in zie.)

 

Als het mogelijk is Kalium Jodide in de prepshop te verkopen is het nuttig voor Gold en Prepper en voor iedereen die zo gewezen wordt op dit item. Kan het niet vanwege de wet. Ook goed. Maar sla mijn kop niet af alleen maar omdat ik het voorstel, schat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@IsaBo dit is nog nauwelijks schelden te noemen

 

dit soort spullen die bij verkeerd gebruik dodelijk zijn moet je niet mee willen experimenteren en mensen die dat soort spul willen hebben vinden het heus wel

mensen die op dit soort producten moeten worden gewezen via een webshop die ze als handleiding gebruiken (welke shop dat ook is)

moeten dit soort spullen al niet eens hebben

 

je moet spullen zoeken bij je problemen

niet problemen zoeken bij spullen die je ziet staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo mijntwijfels, klinkt als iets waar we veel gedoe mee kunnen krijgen, want met welk doel verkopen wij dit dan. Er is in dit draadje opgeroepen het te verkopen voor deze doeleinden. Wij kunnen nooit achteraf zeggen dat dit niet de bedoeling was. Geen rechter die daar instinkt als we het verkopen aan iemand die met teveel op in het ziekenhuis beland. Begrijp me niet verkeerd, met name in deze tijden en prep item in mijn optiek, maar dit moeten we eerst heel goed uitzoeken.

 

Precies. Je kunt er wel bijzetten dat het niet voor inwendig gebruik is, maar als er dan vervolgens via dit forum (wat direct gelinkt is aan de prepshop) op gewezen wordt dat je het juist wel moet kopen voor inwendig gebruik, dan vermoed ik zo dat de rechter gehakt maakt van je als het ergens mis gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@IsaBo dit is nog nauwelijks schelden te noemen

 

in mijn wereld wel.

 

dit soort spullen die bij verkeerd gebruik dodelijk zijn moet je niet mee willen experimenteren en mensen die dat soort spul willen hebben vinden het heus wel

mensen die op dit soort producten moeten worden gewezen via een webshop die ze als handleiding gebruiken (welke shop dat ook is)

moeten dit soort spullen al niet eens hebben

 

je moet spullen zoeken bij je problemen

niet problemen zoeken bij spullen die je ziet staan

 

Dan doek deze hele site maar op. Als iedereen het wiel zelf kan uitvinden is preppers.nl ook niet meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in mijn wereld wel.

daar wil ik ook wonen ;)

 

Dan doek deze hele site maar op. Als iedereen het wiel zelf kan uitvinden is preppers.nl ook niet meer nodig.

 

spelen met chemicalien of hout hakken zijn 2 heel verschillende dingen

natuurlijk is alles in het leven een risico maar om even een idee te geven van het verschil tussen de twee, een uitzenddodo van randstad kan bijlen gaan maken in een lopende band na 5 minuten instructie en een chemicus heeft een opleiding van vele jaren

dit komt omdat een bijl sukkelproof is in principe en chemische stoffen in hele kleine dosisverschillen al een mega verschil tussen levensreddend en langdurig ziekmakend of dodelijk veroorzaken

wil je zulke stoffen in huis? koop ze dan in de juiste dosis en ga er niet mee experimenteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dingen buiten de prepshop bestellen teveel werk?

 

nu ben ik de laatste die @Mr. Gold en @Simurgh hun niet gun maar jullie zijn wel een stelletje luie donders als alles maar via de prepshop besteld moet worden

en zelf niet een beetje research doen en ergens anders durven te bestellen

 

en zoals gezegd is het juridische gedeelte ook een vak apart

 

Lekker vriendelijk.

Ik dacht laat ik ook eens de prepshop helpen met een goed idee.

 

Luie donder uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me trouwens af hoeveel prepperts deze voorzorgsmaatregel hebben getroffen.

 

Vandaag mijn bestelling van Kaliumjodide binnen gekregen. Ik was toch best wel blij met iets wat ik hopelijk nooit nodig ben. Best wel een dubbel gevoel, maar aan de andere kant; 'better safe than sorry' voor die paar tientjes.

Dus per vandaag +1 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar wil ik ook wonen ;)

 

 

 

spelen met chemicalien of hout hakken zijn 2 heel verschillende dingen

natuurlijk is alles in het leven een risico maar om even een idee te geven van het verschil tussen de twee, een uitzenddodo van randstad kan bijlen gaan maken in een lopende band na 5 minuten instructie en een chemicus heeft een opleiding van vele jaren

dit komt omdat een bijl sukkelproof is in principe en chemische stoffen in hele kleine dosisverschillen al een mega verschil tussen levensreddend en langdurig ziekmakend of dodelijk veroorzaken

wil je zulke stoffen in huis? koop ze dan in de juiste dosis en ga er niet mee experimenteren

 

 

Nou wil ik je geen uitzenddodo noemen, maar ik wil jou wel eens een bijl zien maken uit grondstoffen, ik durf te wedden dat je niet eens staal kan maken.

Tevens kan je een uitzenddodo ook in 5 minuten uitleggen hoe die jodium kan mengen als je die juiste ingrediente voorhande hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wil ik je geen uitzenddodo noemen, maar ik wil jou wel eens een bijl zien maken uit grondstoffen, ik durf te wedden dat je niet eens staal kan maken.

Tevens kan je een uitzenddodo ook in 5 minuten uitleggen hoe die jodium kan mengen als je die juiste ingrediente voorhande hebt.

 

bijlen maken is lopende band werk

steel in kop en klaar zon beetje (bij de grotere merken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke : Dat kalium Jodide is echt het juiste product. Meer nog: Natrium jodide (120 mg per dag) is ook goed. Allemaal bij de Hekserij.nl Er zijn hier op het forum talloze draadjes over. Je kunt ook zoeken in de preppers database (veel verwijzingen en informatie). Die instructie is gewoon: 1,3 gram KJ afwegen en oplossen in 100 ml water. Elke dag 10 ml in een borrelglaasje innemen. Dit is dan een kuur van 10 dagen. Simpel als wat.

 

De instructie is duidelijk:

Nu nog op zoek naar een weegschaal die 1,3 gram kan afwegen ? Apothekersweegschaal ? Of hoe kan je dit op een andere manier afwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instructie is duidelijk:

Nu nog op zoek naar een weegschaal die 1,3 gram kan afwegen ? Apothekersweegschaal ? Of hoe kan je dit op een andere manier afwegen.

 

Bv hier: http://420shop.nl/cannabis-accessoires/weegschalen.html vanaf een euro of 15.

Ikzelf heb deze: http://420shop.nl/on-balance-mini-tafelweegschaal-200x0-01.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Deze tekst kreeg ik onder ogen en vond het wel interessant om hier te plaatsen.

Misschien kan de huischemicus er iets meer over vertellen.

 

 

Hi,

 

hoever je contacten gaan, weet ik niet natuurlijk maar dit verhaal over Fukushima lezend: ken je niet iemand die weet waar de rijken uithangen? waar ze naartoe gaan of zijn gegaan om zichzelf tegen deze straling te beschermen?

Ik heb mijn hele leven in de straling gewerkt, ook nucleaire schildklieronderzoeken gedaan.

Misschien heb ik het je al eens geschreven: als je een beetje Jodium op je huid doet, gewoon uit een flesje (ik koop Jodium voor paarden bij Welkoop: minder dan de helft van de prijs) dan zit je schildklier meteen helemaal vol met Jodium.

Daarvoor hoef je geen speciale pillen te slikken!

Ik weet dat omdat wij bij de onderzoeken gehinderd werden door het gebruik van Jodium: als de schildklier verzadigd is, kun je geen onderzoek meer doen nl.

Dat is één van de redenen dat in de ziekenhuizen Jodium vervangen is door Chloorhexedine voor huiddesinfectie bij bloedafname.

Ik heb dit jaren geleden al ter info naar de Telegraaf gestuurd maar dat is nooit wereldkundig gemaakt: kennelijk heeft de farma ook die krant in zijn greep, want wát is er simpeler en goedkoper dan Jodium gewoon op je vel smeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...