Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Reviewer gezocht] Kelly Kettle full kit


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi hoi, @Gamble, @Mr. Gold heeft nog geen beslissing genomen denk ik want ik heb nog geen verzend instructies gekregen... De rest blijf motiveren dus. Omdat 1 van jullie mij vroeg of alle extra's er wel inpassen heb ik even de verpakkingen open gemaakt en een kort filmpje gemaakt voordat hij weg ging (in overleg natuurlijk).

 

https://www.youtube.com/watch?v=0Pq8T5R4Pdw&feature=youtube_gdata_player

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, @Gamble, @Mr. Gold heeft nog geen beslissing genomen denk ik want ik heb nog geen verzend instructies gekregen... De rest blijf motiveren dus. Omdat 1 van jullie mij vroeg of alle extra's er wel inpassen heb ik even de verpakkingen open gemaakt en een kort filmpje gemaakt voordat hij weg ging (in overleg natuurlijk).

 

https://www.youtube.com/watch?v=0Pq8T5R4Pdw&feature=youtube_gdata_player

 

Zit jij nou gewoon al halve reviews te geven???

 

Dat was mijn werk he!!!

 

:p:p:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, @Gamble, @Mr. Gold heeft nog geen beslissing genomen denk ik want ik heb nog geen verzend instructies gekregen... De rest blijf motiveren dus. Omdat 1 van jullie mij vroeg of alle extra's er wel inpassen heb ik even de verpakkingen open gemaakt en een kort filmpje gemaakt voordat hij weg ging (in overleg natuurlijk).

 

https://www.youtube.com/watch?v=0Pq8T5R4Pdw&feature=youtube_gdata_player

 

Heeft de Kelly Kettle Trekker onderin 2 ronde luchtgaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat lijkt me wel leuk!

 

Ik zou de 1,1 liter versie willen (mischien de 1,5 liter maar dat is weer redelijk groot), heb een gezin en dan verbruik je veel water.

Natuurlijk gaat de KK zich moeten meten met minstens een bezine brander en een gas pit om te vergelijken wat de tijden zijn om die 1,1 liter water aan de kook te krijgen.

We gaan onderzoeken hoeveel hout, takjes ervoor nodig zijn om die 1,1 liter aan de kook te krijgen.

 

Natuurlijk gaan we even kijken hoe groot eea is en hoe dat in de rugzak past

Wat het gewicht is en of het dan een zinnige oplossing voor de rugzak is.

Natuurlijk wordt even vergeleken wat die benzine brander dan met pan en brandstoffles voor gewicht in de schaal legt.

 

Ook ga ik kijken hoe vies die KK wordt.

Zodra je op hout gaat stoken is roet aanslag een ramp, alles waarop je kookt wordt zwart en is lastig schoon te maken.

Zeker als je hem in bv een rugzak wilt vervoeren kan dat heel lastig zijn!

Dus meerder keren water koken, eerst met mooi droog hout en dan als hij schoon blijft takjes uit het bos om te kijken wat die voor roet aanslag teweeg gaan brengen, hoeveel rook ontwikkeling is er?

 

Natuurlijk wordt de kk ook even grondig geinspecteerd, dit is een stevige prijs dus ik verwacht een goede afwerking.

Alle naden moeten mooi zijn, het RVS moet mooi gepolijst zijn ook om aanslag te voorkomen.

 

Ik wil deze KK ook als backup voor het koken, je gaat natuurlijk in je bob niet en de Kk en een brander mee sjouwen.

Dus ook de kook set, panhouder en pan gaan de testbank op.

Weer ga ik de kooktijd van een afgemeten hoeveelheid water testen en verglijken met die van een benzine brander en gasbrander.

Ik ga testen of koken op hout invloed heeft op de smaak, is het bbq of koken?

Dus met en zonder deksel!

 

En natuurlijk ben ik weer benieuwd wat de roet aanslag op de pan zal brengen.

 

We gaan ook de combi testen, water in de kk en water koken in de pan in een gang, beinvloed dit de kooktijden hoeveel?

Wat is het hout verbruik in de kombi stand, dus kk vullen en pan vullen en aan de kook brengen testen.

 

Hoe is de kk schoon te maken, kunnen we makkelijk de branderruimte inspecteren, en schoonmaken enz.

Kan ik soep in de kk verwarmen of koekt dat aan en is dat nog schoon te maken?

Hoeveel hout kan er in de kk per keer, is vaak een beetje beter dan in een keer veel, zijn kleine takjes nodig of kunnen er ook grotere stukken in (afmetingen?)

 

Hoe lang duurd het na het koken voordat eea weer is afgekoeld, preppers willen flexibel zijn, wat als je plots weg moet, hoe snel is de kk weer uit en kun je hen in de rugzak stoppen?

Kun je bv de lucht toevoer met aluminium folie afdeken om het vuur te laten afsterven door zuurstof gebrek of moet je hem leegschudden en kan dat als hij heet is.

 

Kan je de kk verplaatsen als hij aan is?

Kan hij staan, hangen?

Kan ik de brander van de kk regelen, kan hij sudderen of is het vol vermogen of uit?

Kan ik hem ook in een openvuur gebruiken?

Kan hij op een brander gezet worden?

Blijft er smaak in achter als ik er vruchtendrank in vervoer, ik haat nutteloze ruimte in mijn rugzak.

Hoe is de afsluiting is hij als veldfles te gebruiken?

Hoe goed is hij bij te vullen, te ontsteken, hoe snel/vaak moet je hem bijvullen?

 

En ik weet zeker dat als ik dat ding in mijn handen heb ik nog wel wat meer verzin !

 

En er worden op zijn minst vele foto's van alles gemaakt en indien van toegevoede waarde filmpjes.

 

Prep ze,

K a n s

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik wij, maken foto s, desgewenst een filmpje in alle soorten omstandigheden, wind hagel of regen, evt aanvraag op specifieke review eisen zal ik zeker behandelen in de review.

 

Zoals sommige de kelly kettle niet in hun bob willen nemen, heb ik daar geen enkel probleem mee. Als dat ding maar goed functioneert. Iets mag iets wegen, als het zijn waarde heeft.

 

Oja, ik ga m gewoon reviewen waarvoor ie bedoeld is, dus niet mee gaan rennen, niet ondersteboven houden, met een paar doppen de luchtgaten dichtdouwen, erop gaan springen, of kijken offie een nacht in een kampvuur overleeft en dat soort onzin.

 

Gewoon uit de BoB, en koken, bakken en gebruiken waar hij voor bedoeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, @Gamble, @Mr. Gold heeft nog geen beslissing genomen denk ik want ik heb nog geen verzend instructies gekregen... De rest blijf motiveren dus. Omdat 1 van jullie mij vroeg of alle extra's er wel inpassen heb ik even de verpakkingen open gemaakt en een kort filmpje gemaakt voordat hij weg ging (in overleg natuurlijk).

 

https://www.youtube.com/watch?v=0Pq8T5R4Pdw&feature=youtube_gdata_player

 

Die instructie video is indrukwekkend :p

 

KS is blij want KK komt morgen al! @Mr. Gold gooi mij maar van het lijstje af, alhoewel, twee van die dingen is ook best handig ;)

 

Met dank aan @Simurgh want ik was inderdaad benieuwd of je niet met een enorme ruimte innemende toeter in je rugzak of BOB zit waarbij alles een andere maat heeft. Hier is duidelijk over nagedacht. Pannetjes / vuurbekken inderdaad te vullen met doosje Esbit, Firesteel, flaconnetje met kaliumpermanganaat, oploskoffie, theezakjes, lucifers....ook in de KK zelf kun je nog wat kwijt zoals een thermo shirt erin proppen of een tarp strak opgerold. Mogelijkheden te over. Ach, we hoeven het niet meer te testen, hij is nu al geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd naar de testuitslagen, maar ik denk dat ik al een aardige voorspelling kan doen. Natuurlijk wordt hij vies, natuurlijk moet je er geen limo in vervoeren of soep in warmen. Hij is ook niet bedoeld als een handige optie bij het gewone kamperen, in je vrije tijd als je nog volop kunt kiezen. Maar het is een middel om écht te overleven. Als er niks meer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral het koken gaat natuurlijk interessant zijn: hoelang duurt het om water te koken, wordt mijn gebakken eitje wel lekker, blijft het allemaal een beetje staan als je ergens buiten in de wildernis zit. Gewicht vs ruimte (hij is wat zwaarder maar je kan er meer in kwijt omdat hij robuuster is). Hoe doet hij het qua rook, en qua verschillende verschillende materialen. Dat afgeven (soot); hoeveel is dat dan, is het überhaupt de aandacht waard. Zo'n review kan natuurlijk ook crowdsourced tot stand komen net als bovenstaand filmpje: u vraagt, wij draaien.

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk moet je met de KK (Pfoeiuw, blij dat ze er niet nog een K achter geplakt hebben :p) doen waarvoor die bedoelt is.

Maar wat belangrijk is:

Hoe houd hij zich als er een shtf plaatsvind?

Hoeveel tijd heb je nodig om hem kookklaar te maken? Hoeveel ruimte heb je in je bob als je hem meeneemt en je ook spullen in het pannetje van de KK plaatst? Hoe zit het met het extra gewicht en uren ermee lopen? Kan de KK tegen een stootje in een apocalyptische stelling? Hoe onopvallend kun je ermee koken als gevaar in de buurt dreigt? Hoe doet hij het in een overlevingssetting?

Alle andere reeds eerdere gevraagde antwoorden door de anderen hier zal ik natuurlijk ook antwoordt op gaan geven als de KK mijn kant op komt.

Dus blijf vooral vragen stellen, dan maak ik dat review wel ;) :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat lijkt me wel leuk!

 

Ik zou de 1,1 liter versie willen (mischien de 1,5 liter maar dat is weer redelijk groot), heb een gezin en dan verbruik je veel water.

Natuurlijk gaat de KK zich moeten meten met minstens een bezine brander en een gas pit om te vergelijken wat de tijden zijn om die 1,1 liter water aan de kook te krijgen.

We gaan onderzoeken hoeveel hout, takjes ervoor nodig zijn om die 1,1 liter aan de kook te krijgen.

 

Natuurlijk gaan we even kijken hoe groot eea is en hoe dat in de rugzak past

Wat het gewicht is en of het dan een zinnige oplossing voor de rugzak is.

Natuurlijk wordt even vergeleken wat die benzine brander dan met pan en brandstoffles voor gewicht in de schaal legt.

 

Ook ga ik kijken hoe vies die KK wordt.

Zodra je op hout gaat stoken is roet aanslag een ramp, alles waarop je kookt wordt zwart en is lastig schoon te maken.

Zeker als je hem in bv een rugzak wilt vervoeren kan dat heel lastig zijn!

Dus meerder keren water koken, eerst met mooi droog hout en dan als hij schoon blijft takjes uit het bos om te kijken wat die voor roet aanslag teweeg gaan brengen, hoeveel rook ontwikkeling is er?

 

Natuurlijk wordt de kk ook even grondig geinspecteerd, dit is een stevige prijs dus ik verwacht een goede afwerking.

Alle naden moeten mooi zijn, het RVS moet mooi gepolijst zijn ook om aanslag te voorkomen.

 

Ik wil deze KK ook als backup voor het koken, je gaat natuurlijk in je bob niet en de Kk en een brander mee sjouwen.

Dus ook de kook set, panhouder en pan gaan de testbank op.

Weer ga ik de kooktijd van een afgemeten hoeveelheid water testen en verglijken met die van een benzine brander en gasbrander.

Ik ga testen of koken op hout invloed heeft op de smaak, is het bbq of koken?

Dus met en zonder deksel!

 

En natuurlijk ben ik weer benieuwd wat de roet aanslag op de pan zal brengen.

 

We gaan ook de combi testen, water in de kk en water koken in de pan in een gang, beinvloed dit de kooktijden hoeveel?

Wat is het hout verbruik in de kombi stand, dus kk vullen en pan vullen en aan de kook brengen testen.

 

Hoe is de kk schoon te maken, kunnen we makkelijk de branderruimte inspecteren, en schoonmaken enz.

Kan ik soep in de kk verwarmen of koekt dat aan en is dat nog schoon te maken?

Hoeveel hout kan er in de kk per keer, is vaak een beetje beter dan in een keer veel, zijn kleine takjes nodig of kunnen er ook grotere stukken in (afmetingen?)

 

Hoe lang duurd het na het koken voordat eea weer is afgekoeld, preppers willen flexibel zijn, wat als je plots weg moet, hoe snel is de kk weer uit en kun je hen in de rugzak stoppen?

Kun je bv de lucht toevoer met aluminium folie afdeken om het vuur te laten afsterven door zuurstof gebrek of moet je hem leegschudden en kan dat als hij heet is.

 

Kan je de kk verplaatsen als hij aan is?

Kan hij staan, hangen?

Kan ik de brander van de kk regelen, kan hij sudderen of is het vol vermogen of uit?

Kan ik hem ook in een openvuur gebruiken?

Kan hij op een brander gezet worden?

Blijft er smaak in achter als ik er vruchtendrank in vervoer, ik haat nutteloze ruimte in mijn rugzak.

Hoe is de afsluiting is hij als veldfles te gebruiken?

Hoe goed is hij bij te vullen, te ontsteken, hoe snel/vaak moet je hem bijvullen?

 

En ik weet zeker dat als ik dat ding in mijn handen heb ik nog wel wat meer verzin !

 

En er worden op zijn minst vele foto's van alles gemaakt en indien van toegevoede waarde filmpjes.

 

Prep ze,

K a n s

 

We hebben besloten om deze review aan "Kans" te gunnen.

 

Ik neem contact met je op via de PM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd naar de testuitslagen, maar ik denk dat ik al een aardige voorspelling kan doen. Natuurlijk wordt hij vies, natuurlijk moet je er geen limo in vervoeren of soep in warmen. Hij is ook niet bedoeld als een handige optie bij het gewone kamperen, in je vrije tijd als je nog volop kunt kiezen. Maar het is een middel om écht te overleven. Als er niks meer is.

 

Niet helemaal juist, het ding is juist ontworpen voor kamperen en trektochten.

Probleem is dat als je echt moet overleven je waarschijnlijk geen gevriesdroogde maaltijden meer hebt, en afgezien van koffie en thee is dit het enige waar het ding handig voor is.

 

Voor overleven kan je beter een random Vulcano/Rocket/Woodgas stove en pan kopen, kan je wat meer op bereiden dan alleen warm water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal juist, het ding is juist ontworpen voor kamperen en trektochten.

Probleem is dat als je echt moet overleven je waarschijnlijk geen gevriesdroogde maaltijden meer hebt, en afgezien van koffie en thee is dit het enige waar het ding handig voor is.

 

Voor overleven kan je beter een random Vulcano/Rocket/Woodgas stove en pan kopen, kan je wat meer op bereiden dan alleen warm water.

 

Al zou de KK ook denk ik mijn eerste keuze niet zijn vanwege het formaat begrijp ik je opmerking niet helemaal. Met de potstand kun je hem toch ook als reguliere houtbrander gebruiken?

Ik vraag mij echter af of je de KK ook zonder water kunt gebruiken of zou deze dan beschadigen? Als dat laatste het geval is ben ik het wel met je eens.

@Kans gefeliciteerd, ik zei toch dat wie het meest gedetailleerd reageert meestal de review krijgt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans gefeliciteerd! Ik heb de mijne vandaag gekregen en ik MOEST hem meteen proberen. Alvast enkele tips:

Zet de vulopening voor de stokjes toevoer goed op de wind, dan hoef je zelf minder te blazen (mijne stond van de wind af).

Gebruik zoveel mogelijk droog hout, ik had wat hars en vocht erin en alles is pikzwart en nauwelijks te verwijderen na 1x vlammen.

De Kettle niet te vol maken want heet water gaat borrelen en dan loopt het over de rand....in je vuurtje :mad:

In het begin ook stokjes van bovenaf erin douwen gaat prima, als het eenmaal goed fikt is van onderaf goed bij te houden.

 

Ik ben er nu al reuze blij mee en benieuwd naar jouw ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal juist, het ding is juist ontworpen voor kamperen en trektochten.

Probleem is dat als je echt moet overleven je waarschijnlijk geen gevriesdroogde maaltijden meer hebt, en afgezien van koffie en thee is dit het enige waar het ding handig voor is.

 

Voor overleven kan je beter een random Vulcano/Rocket/Woodgas stove en pan kopen, kan je wat meer op bereiden dan alleen warm water.

 

Ik ga me eens in die stoves verdiepen. Maar we zijn het er in ieder geval over eens, dat de Kelly Kettle goed is in het heet maken van warm water. En dat doet-ie met een minimum aan strootjes, dat is wat ik belangrijk vind. Met dat warme water kun je:

 

soep maken,

een kruik vullen om je warm te houden

rijst, macaroni e.d. in de hooikist garen

je gas en andere brandstof sparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kk ook al enkele jaren in mijn bezit.

Werkt heel goed voor snel kokend water,maar je kan er ook op koken

en bakken.Handschoenen zijn wel nodig altijd,is snel warm aan de buitenkant,en

ja hengsel ook.Ik gebruik niet alleen droge takjes,maar ook kleine totsen.

In tmooi nederlands denneappels.

 

grtn verkenner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk ik mag hem dus testen!

Ik heb al vaker gekeken, maar heb al een kleine verzameling branders en pannetjes dus echt nodig had ik hem niet.

Nu nog even goed kijken welke maat ik kies en dan wachten op de zending.

 

Ik zal proberen om de gemaakte opmerkingen te toetsen.

Als er nog andere, niet destructieve, testen vezonnen worden of als je specifieke vragen hebt dan post maar ik zal ze graag onderzoeken of testen.

 

Prep ze,

K a n s

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk ik mag hem dus testen!
yeah! leuk man! ;) succes!

 

kijk er naar uit hoor: een review van 4 pagina's over kooksnelheid, fijnstof uitstoot, brander rendement, en dat allemaal in de varianten van hout, kolen, dennenappels of oude schoenen :p met natuurlijk mooie grafieken in verschillende omstandigheden van luchtdruk, vochtigheid, windsnelheden en rookgas temperatuur. Dat doe jij effe he? Maandag al klaar zeker? ;) jammer dat die KK's niet in goud of zilver te krijgen zijn he? :p oh, dat komt natuurlijk nog, want na de review kunnen ze er mee naar De Beurs natuurlijk ;)

 

@Kans ik heb diep respect voor je en gun het je echt! Moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet al je andere posts heb uit gelezen of er stonden er al weer 3 in de wacht, man wat een toewijding en ongelofelijke snelheid zit daar in...en dan heb je het ook nog allemaal opgezocht en uitgeplozen, alsof dat niks is.

 

Veel plezier met die KK's :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al zou de KK ook denk ik mijn eerste keuze niet zijn vanwege het formaat begrijp ik je opmerking niet helemaal. Met de potstand kun je hem toch ook als reguliere houtbrander gebruiken?

Ik vraag mij echter af of je de KK ook zonder water kunt gebruiken of zou deze dan beschadigen? Als dat laatste het geval is ben ik het wel met je eens.

@Kans gefeliciteerd, ik zei toch dat wie het meest gedetailleerd reageert meestal de review krijgt ;)

 

Dat is ook meteen mijn grootste probleem met het ding, de vuurschaal. Een KK is eigenlijk niets meer dan een combinatie van een Samovar en een rocketstove, verwarming met hout ipv kolen. Op zich een geweldig ontwerp voor 1890 maar toen hadden we nog geen lichtgewicht houtgasbranders.

Na de Wild Woodgas stove van @easy in de praktijk te hebben gezien heb ik me wat meer ingelezen/ge-youtubed in dit soort branders en dit is toch wel een enorme sprong voorwaarts in branderontwikkeling. Natuurlijk kan je bij de KK een hobostove bijkopen zodat je hem met een pannetje kan gebruiken zonder de KK er tussenin te hoeven zetten maar dan heb je toch een stuk minder efficiente brander dan de WWS. Daarnaast is het meeste gewicht (de ketel) dan alleen handig om water aan de kook te brengen, terwijl dit feitelijk alleen maar extra gewicht is, in beide gevallen heb je afgezien van de vuurschaal ook het gewicht van het pannetje.

 

Weet niet of @Kans een WWS heeft en er een hobostove bij krijgt maar anders misschien een leuk idee om het volgende te vergelijken voor zowel de WWS, KK-bovenop, en KK+hobostove:

 

- Het koken van 2 eieren

- Opwarmen van een blik soep of knakworst

- Bakken van een stuk vlees/vis/uitsmijter

- Koken van een eenpansmaaltijd/stew/soep oid.

 

Daarnaast ook de kooktijd van water in de KK vergeleken met de WWS + goed passend pannetje, ik zou wel graag willen weten hoeveel dat scheelt.

(Misschien overtuigt het mij wel en koop ik ook een KK :))

 

Ps: Bijft jammer dat als ik nu KK zie staan ik meteen denk aan iets heel anders, geloof niet dat dit pre-internet al had :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al een vermoeden dat ik m toch niet ging winnen. Het geluk is niet aan mijn zijde deze periode.

 

Wat wel grappig is, dat ik toevallig vandaag in de kringloop voor 2 euro een soort van zelfde systeem op de kop heb getikt, zat echt te twijfelen, zal ik m nemen? Misschien win ik die review wel? Maar toch maar besloten voor de zekerheid.

 

Ben benieuwd, ga m morgen eens testen.

 

IIg gefeliciteerd Kans, zal vast een mooie review worden.

 

[ATTACH=CONFIG]7477[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7478[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7479[/ATTACH]

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al een vermoeden dat ik m toch niet ging winnen. Het geluk is niet aan mijn zijde deze periode.

 

Wat wel grappig is, dat ik toevallig vandaag in de kringloop voor 2 euro een soort van zelfde systeem op de kop heb getikt, zat echt te twijfelen, zal ik m nemen? Misschien win ik die review wel? Maar toch maar besloten voor de zekerheid.

 

Ben benieuwd, ga m morgen eens testen.

 

IIg gefeliciteerd Kans, zal vast een mooie review worden.

 

[ATTACH=CONFIG]7477[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7478[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7479[/ATTACH]

 

Die is gaaf! Review graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...