Ga naar inhoud
GENEGEERD

Favoriet voertuig?


mfweert
 Share

Recommended Posts

dat is oud spul hahaha ik HB eerder nog meer de at4 en de law geschoten.. Tegenwoordig is het pantserfaust3 en Gill..

 

Maar een eigen apc is wel ontzettend gaaf natuurlijk. Wat zou een m113 kosten?

Link naar reactie
Share on other sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 181
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aangezien niet al het asfalt gelijk verdampt zal zijn hou ik het bij mijn vertrouwde VW t5 California met fietsendrager en twee oerdegelijk Hollandse fietsen (één voor pa Scadi en één voor ma Scadi). Ben je zo mee weg en alles zit er standaard in. 1:14 diesel, betrouwbaar en ziet er uit als een gewoon busje.

Happy prepping,

Scadi

Link naar reactie
Share on other sites

Aangezien niet al het asfalt gelijk verdampt zal zijn hou ik het bij mijn vertrouwde VW t5 California.Ben je zo mee weg.....

 

De T5 is idd een super leuke kampeerauto. Wij gingen er met 2 volwassenen en twee kinderen mee op pad. Helaas ben je er echt zo mee weg. Ze worden veel gejat. Een bearlock is niet meer genoeg. Een stuurslot of wielklem is wel zinnig.

 

Zelf hebben we een verlengde T5 met dubbele cabine. Daar passen vier fietsen en alle kampeerspullen in.

Mijn ouders hebben nu een Fiat Adria Camper. Met waterfilter.

Link naar reactie
Share on other sites

De T5 is idd een super leuke kampeerauto. Wij gingen er met 2 volwassenen en twee kinderen mee op pad. Helaas ben je er echt zo mee weg. Ze worden veel gejat. Een bearlock is niet meer genoeg. Een stuurslot of wielklem is wel zinnig.

 

Je hebt groot gelijk, Je zult het iets moeilijker moeten maken voor het dievengilde. De standaard beveiligingen zijn niet meer voldoende. Daarom heb ik ook een extraatje in petto voor de heren. En wat dat is houdt ik onder mijn pet.

Link naar reactie
Share on other sites

Alhoewel de lada niva in het terrein een ongeevernaarde auto is. Zie ik wel wat minpunten. De voorvering is onavankelijk geveerd en vraagt meer onderhoud aan lagers. Het midden diffrencieel gaat vaak stuk en de laadruimte is zeer beperk. Terrein technisch heb ik hem vele andere merken 4x4 voorbijsteken in de modder. Als buck out verhicle voor een snelle mobiele verplaatsing offroud lijkt hij prima geschikt.

Link naar reactie
Share on other sites

Alhoewel de lada niva in het terrein een ongeevernaarde auto is. Zie ik wel wat minpunten. De voorvering is onavankelijk geveerd en vraagt meer onderhoud aan lagers. Het midden diffrencieel gaat vaak stuk en de laadruimte is zeer beperk. Terrein technisch heb ik hem vele andere merken 4x4 voorbijsteken in de modder. Als buck out verhicle voor een snelle mobiele verplaatsing offroud lijkt hij prima geschikt.

 

 

Ik moet je gelijk geven op je punten. Echter, is e.e.a. niet te verhelpen door veranderingen? Laad ruimte is zeker een groot minpunt. Je kan natuurlijk kiezen voor een duurdere L200, Navara of Suzuki Samurai. Echter onderdelen zijn duur, en tevens ook de aanschaf. Zelf hebben we een L200 in de familie, maar de Niva komt toch op plaatsen waar de L200 en andere wagen niet komen. ( ok ok.. zolang de Niva het doet dan.. ) :)

 

ow ja.. Niva zuipt wel ontzettend veel... :(

Link naar reactie
Share on other sites

Voor diff dat met 1 dikke bout vastzit is idd een zwak punt van de niva. De diesel versie is niet echt super, de benzine versie zuipt.

Naast andere voordelen al genoemd, is er nog eentje: Je kan 90% van de wagen demonteren met steeksleutel en dop maat 13!

Nog een mogelijks nadeel is dat het een zelfdragende carrosserie is, dus zonder vrij chassis.

Link naar reactie
Share on other sites

Voor diff dat met 1 dikke bout vastzit is idd een zwak punt van de niva. De diesel versie is niet echt super, de benzine versie zuipt.

Naast andere voordelen al genoemd, is er nog eentje: Je kan 90% van de wagen demonteren met steeksleutel en dop maat 13!

Nog een mogelijks nadeel is dat het een zelfdragende carrosserie is, dus zonder vrij chassis.

 

Maar.. over het algemeen, ze komen overal! En je ziet ze nog veel rijden. (in oost europa :) )

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

De Niva is ook een notoire olieverbruiker. Verder zijn ze zeer schaars in Nederland, waardoor in een crisissituatie je de auto prima kan demonteren, maar vervolgens geen vervangende onderdelen hebt (als je die niet van tevoren hebt verzameld).

In Polen en Finland is de Niva ook als langere vierdeurs en pick-up versie te koop. Deze heeft fors meer laadruimte. Deze landen zijn tegenwoordig EU, dus je kan ze zonder problemen importeren naar Nederland.

Link naar reactie
Share on other sites

@Duffman. Ik voel veel autokennis bij jou. Wat is het meest degelijke kleine betaalbare stadsautootje dat er volgens jou op de markt is? Ik denk dan aan de catergorie; Fiat Panda (die schijnen beter te zijn dan iedereen denkt), Toyota Aygo, Toyota IQ, Volkswagen Up en dat soort zooi. Ik schrijf bewust zooi, omdat ik vrees dat er niet een echt goeie degelijke auto in die categorie te vinden is. Bedankt alvast!

Link naar reactie
Share on other sites

@Duffman. Ik voel veel autokennis bij jou. Wat is het meest degelijke kleine betaalbare stadsautootje dat er volgens jou op de markt is? Ik denk dan aan de catergorie; Fiat Panda (die schijnen beter te zijn dan iedereen denkt), Toyota Aygo, Toyota IQ, Volkswagen Up en dat soort zooi. Ik schrijf bewust zooi, omdat ik vrees dat er niet een echt goeie degelijke auto in die categorie te vinden is. Bedankt alvast!

 

Toyota Starlet? Of vind je dat te oud? Motortjes zijn best pittig heb ik begrepen en de oudere Toyota's zijn aardig bulletproof (in mijn ervaring met een Corolla).

Link naar reactie
Share on other sites

Hoi Awol. Jij bent in mijn ogen meteen ook auto expert. Er is niks beters dan een oudere Toyota Corolla. Starlet is volgens mij ook goed. Maar ik ben zo benieuwd wat het advies is binnen de nieuwbouw (voor zover er sprake is van bouw ipv in elkaar trappen) categorie.

 

Zie vooral inzet commentaar van de Wegenwacht;

 

http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/TOYOTA/COROLLA/2002-01-01/2004-09-01/1390

Link naar reactie
Share on other sites

Gast ghostwhiper

Suzuki samurai Is mijn favoriet.

Simpel met amper elektra

Redelijk verbruik 1/10 originele 1.3, 1/12+ met vitara 1.6 blok

Komt een heel eind in terrein

Redelijk Makkelijk en goedkoop aan 2dehands en nieuwe onderdelen te komen

 

Nadeel is wel roest en soms prijs

Link naar reactie
Share on other sites

@DickBerts: ik ben maar een goedbedoelende amateur, dus mijn ervaring in nieuwbouw is beperkt :o Maar uiteraard heb ik mijn mening:

Ik vind de VW Up!/Seat Mii/Skoda Citigo degelijk gebouwd, maar het zijn echte stadsauto's en missen vermogen bij zwaardere belading; dit heb ik ondervonden afgelopen december tijdens een roadtrip in Spanje. Toyota Aygo heb ik helaas geen ervaring mee, maar lijkt me gebaseerd op het merkimago degelijk. De Peugeot 107/Citroën C1 heb ik deze zomer in Lapland uitgeprobeerd en die kon me aanzienlijk beter bekoren dan het VW-product. Voldoende vermogen, enorm zuinig (1:23!) en voldoende comfortabel. Voor al deze auto's geldt wel dat ze ondanks de prijs en het formaat verassend degelijk zijn en zeker geen zooi.

 

Ik ga mee met Awol in zijn mening over de Toyota Corolla. De wat oudere modellen zijn spotgoedkoop, economisch en net een slag groter dan de voornoemde autootjes.

De huidige Fiat Panda heb ik helaas nog nooit gereden. Het oude model wel, maar die zijn inmiddels als zo oud dat die aan het verslijten zijn. Wel ontzettend makkelijk zelf te repareren en goedkope onderdelen zijn overal beschikbaar. Bovendien is de 4x4 uitvoering legendarisch (maar wel relatief duur in Nederland, reken zo'n €3000 voor een van 15 jaar oud)

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share


×
×
  • Nieuwe aanmaken...