Ga naar inhoud
GENEGEERD

De dienstplicht weer invoeren


Highway

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 666
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geen weerstand = geen moorden???

 

Vertel dat fabeltje eens in Mostar, Vukovar en Srebrenica?

 

Wat.

 

een.

 

KUL!

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen. now Free

 

Kon het nooit meer met je eens zijn Bolo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zich tot een lam maakt, zal door de wolven verslonden worden.

 

Helaas de Nederlandse mentaliteit tegenwoordig van onze landgenoten die nooit iets ergs hebben meegemaakt in hun leven.

Denken dat we allemaal veilig zijn en oorlog iets romantisch is uit films.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Vlaanderen bestaat de vrijwillige legerdienst, maar er zijn weinig kandidaten.

 

http://www.vandaag.be/binnenland/135770_18jarigen-kiezen-nog-amper-voor-vrijwillige-legerdienst.html

 

Zo te lezen is dat voornamelijk ook een financiële kwestie. Wanneer deze gasten een iets beter soldij krijgen zal het aantal vrijwilligers toenemen, denk ik. Dus wellicht willen de bobo's dat nu net niet. Ik vind het wel een erg goed initiatief overigens op vrijwillige basis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je daar meer over vertellen?

 

Vertel jij nog eens meer van afschaffen van het Nederlands leger, en vervangen voor een huurleger? Dat was jouw optie toch?

 

Ik wil daar best meer over vertellen ja, als jij daar geen ervaring mee hebt. Ik weet het, veel mensen denken puur aan zichzelf, maar geloof mij, er bestaan echt mensen die wel samen met je door het vuur gaan. Details in deze bespreken is misschien meer iets voor irl ipv online.

Hier is ook iemand van dit forum die mij geweldig geholpen heeft, zonder daar iets voor terug te vragen! Ik denk dat er wel meer soorten hulp en karma op dit forum aanwezig zijn.

Is jouw dat niet opgevallen?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertel jij nog eens meer van afschaffen van het Nederlands leger, en vervangen voor een huurleger? Dat was jouw optie toch?

 

Ik wil daar best meer over vertellen ja, als jij daar geen ervaring mee hebt. Ik weet het, veel mensen denken puur aan zichzelf, maar geloof mij, er bestaan echt mensen die wel samen met je door het vuur gaan. Details in deze bespreken is misschien meer iets voor irl ipv online.

Hier is ook iemand van dit forum die mij geweldig geholpen heeft, zonder daar iets voor terug te vragen! Ik denk dat er wel meer soorten hulp en karma op dit forum aanwezig zijn.

Is jouw dat niet opgevallen?

 

Je hoeft niet altijd te vragen om iets te krijgen; bijvoorbeeld een goed gevoel omdat ik iemand geholpen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge : Uhm, want de vorige 2 keer was on leger zo uitermate effectief tegen de oosterburen dat 't wel helemaal 2 uur langer duurde om heel 't land te veroveren. Nee, nu zie ik 't licht, we moeten inderdaad weel miljarden uitgeven zodat als de duitsers weer komen, de regering weer tijd heeft om te vluchten. Het is nu opeens zo helder!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen de tijd die verknoeid wordt ook gewoon gebruiken om onze omgeving beter te maken. Iedereen inzetten voor een beter milieu, een aangenamere maatschappij, als burgerwacht, boodschapper voor oude vrouwtjes, reinigen van sloten, herstellen van dijken, dat soort dingen. Laat dat wapentuig maar voor wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen de tijd die verknoeid wordt ook gewoon gebruiken om onze omgeving beter te maken. Iedereen inzetten voor een beter milieu, een aangenamere maatschappij, als burgerwacht, boodschapper voor oude vrouwtjes, reinigen van sloten, herstellen van dijken, dat soort dingen. Laat dat wapentuig maar voor wat het is.

 

Ik heb nooit begrepen waarom het leger niet veel vaker is ingezet in bepaalde situaties. Dat is politiek en de macht van de politiekorpsen geweest. Een hele berg taken kunnen heel goed door militairen worden gedaan en daar betalen we nu dus 2x voor.

 

Ik weet nog goed dat in Rotterdam perron nul bestond, een vrijplaats voor junkies en drugsdealers. Mensen werden lastiggevallen, beroofd, vechtpartijen en de politie durfde er niet eens te komen. Toen hebben een handje vol Mariniers het perron schoon geveegd en binnen "no time" was het gebeurd. Echter werden ze nog bestraft ook i.p.v. dat ze een lintje van de stad en koningin kregen. Dit is dan weliswaar een actie geweest van een paar mannen die het zat waren, maar je ziet waar militairen toe in staat zijn als het moet.

 

Waarom zouden militairen niet bij de ME kunnen of zouden militairen niet in een arrestatieteam kunnen zitten. Er is in NL meer respect voor de militairen die altijd zonder te mokken hun werk blijven doen, dan voor de huidige politie waarvan men de eisen steeds naar beneden stellen om er te mogen werken. Absurd dat iemand die slecht Nederlands spreekt bij de politie zit. Of iemand met extreem overgewicht die maar net in een broekje past. Of vrouwen die minder geschikt zijn dan een mannelijke sollicitant, maar omdat ze aan een norm moeten voldoen .... Je neemt toch gewoon de beste mensen, man of vrouw dat maakt niet uit. Bij defensie nemen ze gewoon bikkels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de politie durfde er niet eens te komen
dat zegt mij meer iets over het politie apparaat dan over het leger.

 

Zelf ben ik zeer tegen actie's van ons leger tegen onze burgers, junkie of niet. Dat is een politie taak. Wel ben ik het met je eens dat ons leger meer kan ingezet worden 'voor' onze burgers, junkie of niet.

 

Momenteel worden veel taken door de Natres gedaan, wat goed is te begrijpen want die eenheden zijn daar in structuur het meest geschikt voor gemaakt. Punt is dat het op vrijwillige basis is en het afwachten is hoeveel er komen opdagen bij een klus, zeker bij grote klussen lijkt me dat niet wenselijk.

Wanneer er weer sneeuwbuien vallen en mensen 5 tot 12 uur in hun auto zitten opgesloten in grote delen van het land, dan mag je toch wel een snelle actie verwachten van militaire hulp. Dat vraagt om veel personeel. En wanneer er grote landelijke stroomstoringen zijn, verwacht ik ook dat er snel noodstroom komt van de vele aggregraten die 'we' hebben, en niet dat ze lokaal gehuurd gaan worden en er dus extra kosten gemaakt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nooit begrepen waarom het leger niet veel vaker is ingezet in bepaalde situaties. Dat is politiek en de macht van de politiekorpsen geweest. Een hele berg taken kunnen heel goed door militairen worden gedaan en daar betalen we nu dus 2x voor.

 

Ik weet nog goed dat in Rotterdam perron nul bestond, een vrijplaats voor junkies en drugsdealers. Mensen werden lastiggevallen, beroofd, vechtpartijen en de politie durfde er niet eens te komen. Toen hebben een handje vol Mariniers het perron schoon geveegd en binnen "no time" was het gebeurd. Echter werden ze nog bestraft ook i.p.v. dat ze een lintje van de stad en koningin kregen. Dit is dan weliswaar een actie geweest van een paar mannen die het zat waren, maar je ziet waar militairen toe in staat zijn als het moet.

 

Waarom zouden militairen niet bij de ME kunnen of zouden militairen niet in een arrestatieteam kunnen zitten. Er is in NL meer respect voor de militairen die altijd zonder te mokken hun werk blijven doen, dan voor de huidige politie waarvan men de eisen steeds naar beneden stellen om er te mogen werken. Absurd dat iemand die slecht Nederlands spreekt bij de politie zit. Of iemand met extreem overgewicht die maar net in een broekje past. Of vrouwen die minder geschikt zijn dan een mannelijke sollicitant, maar omdat ze aan een norm moeten voldoen .... Je neemt toch gewoon de beste mensen, man of vrouw dat maakt niet uit. Bij defensie nemen ze gewoon bikkels.

 

En dan zal net jij op dat perron lopen en even geveegd worden.

Op papier zijn ideeën altijd geweldig, in de praktijk zitten er haken en ogen aan.

 

En bij defensie nemen ze gewoon bikkels: welke defensie?

Misschien dat België nog een soort van leger heeft...

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel me voor er beveiligingsfirma's opstaan die deze bescherming aanbieden. Deze zullen direct door de mensen zelf ingekocht (ingehuurd) moeten worden. Je neemt dus een (potentiele) dienst af. Deze beveiligingsfirma's staan onder de druk van de martkwerking. Ze zullen dus geen geld vrij hebben voor een aanvalscapaciteit die buitensporig is aan de verdediging die ze bieden. En verdediging kan zeer goedkoop, daarvoor zijn geen miljarden nodig.

 

Dat is in een notedop mijn voorstel voor een betere wereld.

 

Dit antwoord bedoelde je denk ik? Ok, dus het leger privatiseren? Wie voert er dan controle op die beveiliging bedrijven? of wil je de politie ook afschaffen? En door ingehuurde beveilingsbedrijven laten uitvoeren?

 

Wie huurt wie in dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel me voor er beveiligingsfirma's opstaan die deze bescherming aanbieden. Deze zullen direct door de mensen zelf ingekocht (ingehuurd) moeten worden. Je neemt dus een (potentiele) dienst af. Deze beveiligingsfirma's staan onder de druk van de martkwerking. Ze zullen dus geen geld vrij hebben voor een aanvalscapaciteit die buitensporig is aan de verdediging die ze bieden....

Dat is in een notedop mijn voorstel voor een betere wereld.

 

:eek: dus net zoals in diverse Afrikaanse landen het geval is? tjonge... :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Ronin, als jij stoned zou zijn denk je volgens mij nog steeds helder. Een huurlingen leger ter vervanging van een Staats leger is veel onstabieler. Volgens mij is het overduidelijk hoe dat in Afrika gaat: drugs, roven, moord, verkrachtingen, plunderingen, volteringen, diefstal, onderdrukking en nog onnoemelijk veel meer leed bij deze 'Landheren'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Ronin, als jij stoned zou zijn denk je volgens mij nog steeds helder. Een huurlingen leger ter vervanging van een Staats leger is veel onstabieler. Volgens mij is het overduidelijk hoe dat in Afrika gaat: drugs, roven, moord, verkrachtingen, plunderingen, volteringen, diefstal, onderdrukking en nog onnoemelijk veel meer leed bij deze 'Landheren'

 

muhahah, ach iedereen mag gelukkig in Nederland een vrije mening hebben! nog wel! dus ook zo n mening mag verkondigd worden. Gelukkig blow ik niet en gebruik geen dope.. Ja koffie en alcohol soms in het weekend.

 

Ik moest ook meteen aan die warlords denken idd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hebben van een mening en die mogen uitten zonder gevaar is zonder meer een teken van een ontwikkelde maatschappij. Het beschermen daarvan, vanuit die zelfde maatschappij is daarom wenselijk. Het hebben van een leger vanuit defensieve houding lijkt mij gezond. Vanuit offensieve houding (huurlingen) absoluut niet.

 

Tevens kom je op een factor uit die @DickBerts al noemde: met dienstplichtigen waarborg je zelfs nog meer stabiliteit in je eigen leger, en de binding met de bevolking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem en oplossingsmodel OBL Rien:

 

Diefstal, plundering, verkrachting: Politie afschaffen.

Brand: Brandweer afschaffen.

Toenemende zorgkosten: Mensen die zorg nodig hebben afschaffen.

Oorlog, bezetting, machtswellust: Leger afschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...