Ga naar inhoud
GENEGEERD

De dienstplicht weer invoeren


Highway

Aanbevolen berichten

Dat is overigens niet waar.

De Duitsers namen het complete overheidsapparaat over, en hoeveel van de toenmalige ambtenaren hebben een nekschot gehad?

Nekschoten waren er vooral alleen voor de burgers waarvan gedacht werd dat ze collaboreerden.

 

hoe wil je de politieagenten (ambtenaren dus) noemen die mee deden aan de razzia's?

hoe wil je de burgermeesters (ambtenaren dus) noemen die gewoon de administratie over mensen hebben overgegeven?

 

maar jij wilt de landsbeveiliging aan een particuliere instelling overlaten?

we zien wel hoe de privatisering van de ziekenzorg afloopt marktwerking mn reet de kosten worden steeds hoger en de dekking steeds lager

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 666
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik weet natuurlijk niet nu in detail hoe dit zou gaan, de vrije markt is veel slimmer dan ik het ben.

 

Ik kan wel aangeven wanneer het zo ver zou kunnen komen: de meeste mensen moeten eindelijk een zichzelf verantwoordelijk zien voor wat ze willen en doen. Niet langer verschuilen achter bijvoorbeeld een overheid of een ander dogma.

 

Ik gok dat we iets zouden krijgen als de "vrijhandelssteden" van welleer. Ieder met een eigen militie. Deze steden zouden met elkaar concureren om de beste ondernemers en werknemers. Belasting is dan een belangrijk gegeven. Ben je het niet eens met een bepaald beleid of prijsniveau, dan wijk je uit naar een andere stad. In nederland heeft dat zoals bekend zeer goed gewerkt. De gouden eeuw laat groeten. (Dit is overigens ook het beginsel van de US)

 

Maar dit hele gebeuren staat of valt met het bewust nemen van je eigen verantwoordelijkheid.

 

Nu komen we op een lijn...!

Ja dus zonder overheid waar we op kunnen afgeven of achter kunnen verschuilen, misbruik van kunnen maken enz

Nu nog de vraag hoe we daar op een normale manier zonder shtf gaan komen!

 

Ik doe mee!

 

Komen we natuurlijk wel weer in een kleinere setting met iets van 'regelgeving, overheid, enz' maar als het goed is kan het dan niet zo uit de klauwen lopen als nu het geval is.

Dus ook even zien te voorkomen dat die gemeenschappen te groot gaan worden, denken dat ze over kleinere gemeenschappen mogen heersen of het beter weten, kijk maar wij zijn tenslotte groter dus beter dus het is voor je eigen bestwil enz.

 

Dus de mens zal grondig moeten veranderen:confused:

 

Ik ben het echt met je eens.

Maar ik weet ook echt niet hoe er te komen....

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit draadje gaat over het herinvoeren van de dienstplicht, ik ben daar zeer sterk TEGEN. Dienstplicht is net zo verwerpelijk als de slavernij het was.

 

Het kan zelfs nog gekker: als 'ons koninkrijk' het wil kan het zelfs naast de dienstplicht opnieuw inroepen, personen tot 45 jaar oproepen en ook prive/bedrijfs eigendommen zoals landgoed, financieel vermogen, onroerendgoed en machines of voertuigen confisceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een land is geen persoon.

Op persoonlijk vlak is zelfverdeiging natuurlijk aangebracht.

Zelf het vrijwillig vormen van een soort leger is onder het NAP gewoon mogelijk. Het verschil zit hem dan daarin dat je er vrijwillig voor betaald. Dus als het leger dingen doet die onzinnig zijn kun je ook stoppen met betalen. I.e. de controle over een leger is dan vele malen groter en ligt direct bij de mensen die betalen.

 

Zon huurleger? Huurlingen, tja dat is van alle tijden, daar heb je een punt. Gewoon knokken voor wie het meest betaald.

 

Vraagje.. wie denk je dat er meer betaald? een verdedigende partij, of de agressors? Want huurlegers zijn er nu ook al, en dat zie jij als oplossing voor een beter wereld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zelfs nog gekker: als 'ons koninkrijk' het wil kan het zelfs naast de dienstplicht opnieuw inroepen, personen tot 45 jaar oproepen en ook prive/bedrijfs eigendommen zoals landgoed, financieel vermogen, onroerendgoed en machines of voertuigen confisceren.

 

Ja maar wij hebben toch zelf deze regering gekozen, dus zijn we het daar toch ook mee eens?

 

afschaffen die bende

 

Zodra meer dan de helft van de wetten gaat over het beschermen en in stand houden van die overheid en dus ten nadelen van de burgers is dan zou het gedaan moeten zijn.

Ik heb geen idee waar we zitten maar ben er bang voor....

 

Nu nog hoe en zorgen dat er iets beters voor terug komt :(

( nee ik ben niet beschikbaar)

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zon huurleger? Huurlingen, tja dat is van alle tijden, daar heb je een punt. Gewoon knokken voor wie het meest betaald.

 

Vraagje.. wie denk je dat er meer betaald? een verdedigende partij, of de agressors? Want huurlegers zijn er nu ook al, en dat zie jij als oplossing voor een beter wereld?

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Academi

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ben bekend met dat soort organisaties. Ik vroeg mij af of @OBL-Rien dat dus de oplossing vind? Lijkt mij soms een beetje als bescherming betalen aan een motor club die dan voor je deur gaat staan bij je kroeg. Als je ze niet inhuurt heeft dat ook consequenties.

 

Maar goed, iedereen mag een mening hebben over defensie.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dat klopt en heb ik ook vrede mee.

 

Maar ik ben dus nog steeds wel, meer dan, benieuwd hoe jij op de vrijwillig, opgelegde, wachtbeurt gaat reageren :confused:

 

Prep ze,

K a n s

 

En ik ben nog steeds benieuwd, wat jij er van zou vinden, als ze je kinderen naar Vietnam sturen. :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons doet ook ieder zijn deel, wat dacht je dan?

 

Vietnam. Maar dan letterlijk?

 

Het is jou kromme vergelijking om de nederlandse dienstplicht met naar " vietnam sturen" te linken.

Maar back on topic als er diensplicht zou komen voor dames en mijn dochters zouden willen weigeren dan kregen ze een "rotschop" onder hun kont.

 

Als de regering zover afgezakt zou zijn om diensplichtige soldaten bewust een dood in te jagen in een oorlog die onrechtmatig is en geen enkele kans van slagen zou hebben en op agressie is gebaseerd ipv defensie, dan zou ik gaan rebeleren tegen de regering en persoonlijk mijn dochters het land uitjagen naar een plek met meer toekomst!

 

Sorie HB ik vind je in deze discussie ongeveer een kilometer op de realiteit en mijn zienswijze achter lopen.

Dat we van mening hierover verschillen is wel duidelijk.

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

 

Sorie HB ik vind je in deze discussie ongeveer een kilometer op de realiteit en mijn zienswijze achter lopen.

 

 

Prep ze,

K a n s

 

Dat komt, omdat ik de andere kant uit ga... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bekend met dat soort organisaties. Ik vroeg mij af of @OBL-Rien dat dus de oplossing vind? Lijkt mij soms een beetje als bescherming betalen aan een motor club die dan voor je deur gaat staan bij je kroeg. Als je ze niet inhuurt heeft dat ook consequenties.

 

Maar goed, iedereen mag een mening hebben over defensie.

 

was ook een aanvulling op jouw reactie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel voor om alleen dienstplicht in te voeren voor preppers. Ok, ze zijn stronteigenwijs, maar het zijn tenminste kerels en meiden waar je wat aan hebt als het fout gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zit je met de helft nog zeer hoog.

 

Aan hoeveel van de bevolking heb je echt wat als het op vechten aankomt?

Een zeer groot gedeelte heeft niet de conditie om te vechten, (hoeveel kunnen er zonder problemen 5km lopen met rugzak op?) en degene die wel kunnen vechten zijn of principieel tegen of zijn van die

vechtsport figuren, die hartstikke agressief zijn.

 

Waarom zou je vechten? Vrijheid? Hebben wij die nog hier?

Of we nu de huidige regering hebben of een andere (van een ander land) zal weinig uitmaken.

 

Dat je gaat vechten voor je eigen familie, dat is logisch.

 

Als je het leger in gaat moet je vechten voor de politieke/economische doeleinden van een handje vol mensen.

Bedankt maar daar pas ik voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

So what?

 

Stel dat NL geen leger heeft, en luxemburg ons inpalmt. So what? Betalen we nog minderbelasting ook.

 

Let wel, een leger is er alleen om de belasting voor de overheid zeker te stellen. Voor de burger verandert er nauwelijks iets als er een andere overheid zit.

 

En als er geen leger is wordt er ook niemand vermoord bij een binnenval. Geen weerstand = geen moorden.

 

Geen weerstand = geen moorden???

 

Vertel dat fabeltje eens in Mostar, Vukovar en Srebrenica?

 

Wat.

 

een.

 

KUL!

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen. now Free

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhmm kan iemand eea samenvatten in een mailtje?

En de conlusie erbij zetten :confused:

 

Bedankt !

 

K a n s

 

Lang geleden dat we dit soort interesante discussies hadden....

Maar we zijn toch wat beter opgevoed, ondanks stevige meningsverschillen maar weinig modder, hulde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertel dat fabeltje eens in Mostar, Vukovar en Srebrenica?

inderdaad..

 

en in dat gebied is ooit 1 van m'n beste vrienden omgekomen Raviv: http://www.veteranenplatform.nl/index.php/laatste-nieuws/57-ter-nagedachtenis-aan-raviv-van-renssen

en door wie? door Bosniers die hij eerst beschermde...

Raviv was m'n maatje in het buiten leven en zat als beroeps bij Lucht Mobiel. Dat hij niet terug zou komen hielden we wel rekening mee, maar op deze wijze door deze mensen bedenk je niet.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...