Ga naar inhoud
GENEGEERD

De dienstplicht weer invoeren


Highway

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
Ik denk dat wachtlopen na tshtf veel dichter bij vietnam staat dan alle dienstplicht in nederland bij elkaar.

 

K a n s

 

Vast wel. Maar daar kiezen we zelf voor.

Zie je het verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 666
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

We kunnen ook iedereen die geen positieve bijdrage levert aan onze maatschappij op cursus sturen naar Afghanistan. Levert het niets op, dan bespaart het misschien toch in de sociale zekerheid (als de Taliban over voldoende vuurkracht beschikken). Ik heb soms de indruk dat de Amerikanen deze strategie volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

So what?

 

Stel dat NL geen leger heeft, en luxemburg ons inpalmt. So what? Betalen we nog minderbelasting ook.

 

Let wel, een leger is er alleen om de belasting voor de overheid zeker te stellen. Voor de burger verandert er nauwelijks iets als er een andere overheid zit.

 

En als er geen leger is wordt er ook niemand vermoord bij een binnenval. Geen weerstand = geen moorden.

 

 

als ik mij niet vergis heeft een invasie meestal negatieve gevolgen voor de onder de voet gelopen partij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt hier blijkbaar wel geen onderscheid gemaakt tss echt vechten voor jezelf en diegenen uit je omgeving of vechten voor de belangen van een select topgroepje, onder het bedrieglijk motto van patriottisme en volgens mij is het net dat wat de meesten tegen de borst stuit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

So what?

 

Stel dat NL geen leger heeft, en luxemburg ons inpalmt. So what? Betalen we nog minderbelasting ook.

 

Let wel, een leger is er alleen om de belasting voor de overheid zeker te stellen. Voor de burger verandert er nauwelijks iets als er een andere overheid zit.

 

En als er geen leger is wordt er ook niemand vermoord bij een binnenval. Geen weerstand = geen moorden.

 

De geschiedenis bewijst je ongelijk ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

So what?

 

Let wel, een leger is er alleen om de belasting voor de overheid zeker te stellen. Voor de burger verandert er nauwelijks iets als er een andere overheid zit.

 

dus als je sieg heil toestanden krijg, en een besnorde man die je gaat vertellen dat jij zijn rijk moet uitbreiden, en je vrouw moet aan de bak in een wapenfabriek... dat zijn geen veranderingen voor een burger? hmmm ik denk daar net iets anders over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als niemand weerstand bied welk nut is er dan nog voor een wapenfabriek?

Je blijft denken vanuit het "landen" perspectief. Probeer je eens voor te stellen dat er geen landen zijn. Geen overheden. Dan kunnen ook mannetjes met een snor geen voet aan de grond krijgen.

 

jij praat uit een situatie waar we nu niet inzitten

over 1000 jaar misschien maar voorlopig hebben we toch echt met landen etc te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie wordt er onder de voet gelopen? De overheid?

Wat wil men bereiken met een invasie? Bijna altijd gaat het er om om de bestaande overheidsstructuur over te nemen. Alleen als er ergens zo'n structuur is heeft het zin om binnen te vallen.

 

Stel er is geen overheidsstructuur in "nederland" en belgië besluit ons te annexeren. Wat gaan ze dan doen? Gaan ze naar iedere nederlander en veroveren ze zijn huis? Gaan ze uit het niets een overheidsapparaat opzetten? Zonder medewerking van de inwoners? Nee, dat zou volslagen onmogelijk zijn, veel te duur.

 

Btw: vrijheid is niet gratis, ik realiseer me terdege dat er wel slachtoffers zouden vallen. Maar ik denk dat het er veel minder zouden zijn dan wanneer er wel tegenstand geboden wordt.

 

geen weerstand? sorry maar jij klinkt nu alsof je gewoon mee zou werken met een binnenvallende macht onder het mom van iedere overheid is het zelfde?

in de oorlog noemden we die collaborateurs en die gaven we een verdiend nekschot

hoe rot ons land af en toe ook is iedere vorm van overheersing dient bestreden te worden

ik geloof heilig in een soevereine Nederlandse staat (dus ook geen inmenging van uit de hoofdstad der verenigde euronazis brussel)

onze krijgsmacht heet DEFENSIE wat betekend verdediging, die verdediging die onze staat soeverein moet houden van buitenlandse invasies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als niemand weerstand bied welk nut is er dan nog voor een wapenfabriek?

Je blijft denken vanuit het "landen" perspectief. Probeer je eens voor te stellen dat er geen landen zijn. Geen overheden. Dan kunnen ook mannetjes met een snor geen voet aan de grond krijgen.

 

ik snap jouw ideale situatie.. maar mensen zijn/blijven machtsbelust.. meer.. meeer....nog meeeeer... om dat in toom te houden......

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen weerstand? sorry maar jij klinkt nu alsof je gewoon mee zou werken met een binnenvallende macht onder het mom van iedere overheid is het zelfde?

in de oorlog noemden we die collaborateurs en die gaven we een verdiend nekschot

hoe rot ons land af en toe ook is iedere vorm van overheersing dient bestreden te worden

ik geloof heilig in een soevereine Nederlandse staat (dus ook geen inmenging van uit de hoofdstad der verenigde euronazis brussel)

onze krijgsmacht heet DEFENSIE wat betekend verdediging, die verdediging die onze staat soeverein moet houden van buitenlandse invasies

 

al onze groene poppetjes dansen al naar de pijpen van brussel, nog maar te zwijgen over de oostblok invasie die al jaren gaande is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vast wel. Maar daar kiezen we zelf voor.

Zie je het verschil?

 

Dus als de dienst(plicht) vrijwillig was zou je wel zijn gegaan?

Dus zolang het vrijwillig is doe je het wel?

 

Ergens voor kunnen kiezen is leuk maar 100% vrijheid om te kiezen bestaat niet.

Op een onbewoond eiland mischien maar daar kies je dan weer niet voor denk ik?

Of vind je weer dat je geen vrije keuze hebt, je zal een boot willen, mischien een leuke vouw enz.

 

Nee je wilt een utopia en dat bestaat niet, wel de voordelen willen kiezen, dus altijd, maar de nadelen wil je ook over kunnen kiezen, aan andere overlaten.

Je hebt in een samenleving groot of klein verantwoordelijkheden.

Bij een samenleving zoals in Nederland mag je zonder al te veel gevolgen bijna alles weigeren en tegen alles aanschoppen.

Maar na een shtf kost dat gedrag waarschijnlijk wel de groep zijn bestaansrecht of in iedergeval verklein je de kansen enz.

 

Zie je waar het naar toe gaat?

 

We zijn naar een mentaliteit gegroeid waar we het in 99% van de gevallen over onze rechten willen hebben.

En die 1% plichten het liefste ook nog willen ontlopen.

Waarin het normaal is om van voordelen gebruik te maken ook al heb je het helemaal niet echt nodig.

Waarbij we vergeten, niet willen zien, dat die voordelen uiteindelijk wel door iemand moet worden opgehoest.

Van misbruik mogen we dan al niet meer spreken, we hebben het dan ineens over onze vrijheid!

 

Vrijheid is een bijzonder kwetsbaar goed, waarbij het het moeilijkst is om er geen misbruik van te maken.

Helaas zijn we als maatschappij dus momenteel echte vrijheid domweg niet waard.

 

Zal wel weer iets zijn om over na te denken.....

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

de leiding van onze jongens dansen naar de pijpers uit brussel dat is een wezenlijk verschil

 

En onze jongens doen weer wat de politiek wil, zullen we de complete politiek, het leger en alle andere ambtenaren dan maar een nekschot geven wegens collaboratie met de EU overheerser?

 

We leven niet meer in de natiestaat van voor mei 1940, en die zal ook niet meer snel terugkomen, redeneren vanuit die gedachte heeft mijns inziens dan ook weinig nut, leuk als gedachte experiment maar niet echt reëel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als er geen leger is wordt er ook niemand vermoord bij een binnenval. Geen weerstand = geen moorden.

 

?? dus als ik niet verzet dan beuken ze mij niet verder in elkaar? ik hoef geen voorbeelden te noemen van uitgaansituaties in het klein.

iets groter in tibet, waar ze babys slachten en vrouwen zwaar mishandelen enz enz http://boeddhistischdagblad.nl/duizenden-monniken-vermoord-of-in-heropvoedingskampen-gestopt/

 

Nee, Defensie is een van de belangrijkste taken van een gemeenschap, of land.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als er geen leger is wordt er ook niemand vermoord bij een binnenval. Geen weerstand = geen moorden.

 

Dat klopt ook weer.

Maar heb je dan ook vrede als de spullen waar je heel je leven voor hebt gewerkt ingepikt worden?

Als je zoon tewerk gesteld wordt door de nieuwe 'vrienden'

Je dochter, nou ja..... PIEEP

 

Of roep je dan ineens heel iets anders?

En besef je dan dat je voor vrijheid moet vechten en dat het beschermen ervan de moeite waard is?

 

Ik zou liever hebben dat een leger niet nodig is.

Dat ik erop kon vetrouwen dat ik nooit wapens nodig zou moeten hebben om mezelf, familie, groep of land te hoeven beschermen.

Dat preppen echt compleet idioot zou zijn.

Maar die verrekte geschiedenis, en de huidge realiteit, die leert me iets anders...

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

En onze jongens doen weer wat de politiek wil, zullen we de complete politiek, het leger en alle andere ambtenaren dan maar een nekschot geven wegens collaboratie met de EU overheerser?

 

We leven niet meer in de natiestaat van voor mei 1940, en die zal ook niet meer snel terugkomen, redeneren vanuit die gedachte heeft mijns inziens dan ook weinig nut, leuk als gedachte experiment maar niet echt reëel.

 

gezien de huidige economische situatie krijgen in heel veel landen extreme partijen (rechts danwel links) heel veel stemmen.

het gevaar van die partijen (zie alle landen waar extreme partijen de overhand hebben ik noem maar even een china rusland oud duitsland) die willen graag hun gedachte goed opdringen aan anderen

politici zijn te druk bezig met hun eigen plannetjes/belangen en denken totaal niet aan de burger

maar gelukkig kunnen we die nu wegstemmen iedere paar jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je hiermee te zeggen dat we maar niets moeten veranderen?

Overigens dit draadje zit in het deel "Oplossingen voor een betere wereld"

 

zondermeer sluit ik me aan bij de visie van @Kans

http://preppers.nl/forum/threads/7341-De-dienstplicht-weer-invoeren?p=172136&viewfull=1#post172136

 

maar helaas zie ik ook voor de nabije toekomst dat resultaat niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat 'we' het best met jou visie eens zijn @OBL-Rien ?

 

Ik geloof dat 'wij' ons echter bij de feiten neerleggen en ernaar handelen op een door ons gezien als goede/beste manier..

Dat we, diegene die geen macht hoeven te hebben dan, allemaal naar een door jou 'geschetste' situatie willen is ook duidelijk?

 

Maar ik/'we' zie gewoon niet in hoe we daar gezien de huidige situatie en beperkingen, snel, kunnen komen?

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met geen enkele overheid mee, ook niet een binnenvallende.

 

neem het dan ook niet van de gemakken als dat zo is

 

 

 

 

Ik denk niet dat jij zo oud bent dat je je van "we" kunt spreken. ;)

Wij als in mensen tegen bezetting van buitenaf

 

 

 

Behalve dan als de overheersers nederlands spreken?

machtsstructuren zullen er altijd blijven bestaan, we kunnen in ieder geval proberen nog grotere bedreigingen buiten de deur te houden

ik mag van mijn vrouw niet alles maar toch heb ik liever haar dan een wildvreemde inbreker waarna ik moet luisteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok @OBL-Rien

 

Maar hoe gaat dat toch in praktijk werken?

Hoe voorkom je dat ik, iemand, de meeste, lekker tegen een dropje aanschuift dat veel verdediging inkoopt en als het fout gaat lekker handig het dorp binnen schuift....

 

Of hoeveel mensen denk je dat er nu vrijwillig verdediging willen inkopen en hoeveel er ineens nodig is mocht het fout gaan?

 

Daar is dus weer regulering voor nodig?

 

Ik zou graag willen dat alles zonder regels, zonder dwang, vanzelf, enz kon.

Maar zie dit draadje en hoeveel de meningen tussen die paar mensen uit elkaar liggen?

Hoe gaan we daar uitkomen?

 

Ik geloof er in maar dan op kleine schaal, dorpjes, locale economie, enz.

Maar wie staat daar nu voor open, waarom komt het niet, nauwelijks uit de grond?

 

Ik denk toch echt dat het komt omdat het merendeel van de mensen gewoon vrede hebben met de huidige puinhoop...

En de lange termijn visie hebben " als het fout gaat dan zien we wel weer"...

 

Dat ook dat hun de kop gaat kosten, zoals het niet hebben van een goede defensie, daar zal wel weer over geklaagt gaan worden, dat had de overheid de buurman, weet ik veel wie maar voor moeten zorgen.

IK heb RECHT op....... en daarna is en blijft het vaak zo stil.

 

Prep ze

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...