Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Gezocht reviewer] voor Beaufort houtkachel


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Wow, zo'n vette aanbieding wil ik niet laten lopen dus ik meldt me aan bij deze.

 

De kachel gaat dan in oktober mee naar mij boerderijtje in Spanje. We hebben daar geen CV en in de winter stoken we dus uitsluitend op hout. Sterker nog de pijp door de schoorsteen zorgt er ook voor de de bovenverdieping lekker aangenaam warm wordt.

 

Mijn huidige verouderde kachel is aan vervanging toe en ik wilde in eerst instantie een kachel met CV aansluiting en\of oven, maar deze kans wil ik niet laten lopen. De beaufort 8 zou perfect voldoen en levert 3 KW meer als mijn huidige kacheltje. De huidige kachel verwarmt de beneden etage prima, maar boven kan het hartje winter best fris zijn. Ik verwacht dus door de extra KW's dat het aangenaam warm kan worden, ook boven .

 

Mijn boerderijtje ligt Spanje in de bergen van Catalonië zo'n 500-600 meter boven zeeniveau, vrijstaand op 13 hectare grond. Dus kunnen de winters behoorlijk koud zijn met temperaturen rond het vriespunt 's nachts en 10-15 graden op de dag (dec-feb).

 

Huis.jpeg.26a6bfe2a132a6bac3db6e78bab6c64c.jpeg

 

Ik hoop dat de leverancier het aandurft een huis van 140m2 te laten verwarmen door deze kachel.:rolleyes:

 

PS

Ik zie net op de site van de leverancier dat er ook optioneel een oven geleverd kan worden voor deze kachel. Dus die meerprijs wil ik best betalen. Dan kunnen jullie bij de review ook genieten van mijn kookkunsten. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hmm, interessant, zou leuk zijn om die hier in de winter straks met -35 buiten eens stevig te testen! Helaas komen ze 'm vast niet naar Zweden brengen en installeren en ik heb ook niet 't geld om er voor te betalen :(

 

Rookkanaal zou verder geen probleem zijn, zitten er 3 in m'n schoorsteen en 1tje is er maar in gebruik. Hij zou dan in de keuken komen (wat hier eigenlijk de standaard plaats is voor een kachel). Een soort van groot raam (zonder glas) in de muur tussen de keuken en de woonkamer heb ik al vaker over gedacht en zou dan perfect zijn om de warmte van de kachel van de keuken naar de woonkamer te verplaatsen :)

 

Dus tenzij ze 'm komen brengen of opsturen, ben ik bang dat ik moet afhaken puur omdat ik niet 't geld heb om 'm hier te krijgen :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil deze best revieuwen, ik heb zelf momenteel een oude min of meer open haard, en ben al lang op zoek naar een kachel die de woonkamer van 200m2 kan verwarmen in een huis dat stamt uit 1895, dus tochtig als wat... Met de open haard heb ik echt de verwarming erbij nodig, op aardgas, dus ben al heeeeel lang op zoek naar een koopje. Ik zou er dan wel graag de over bij willen, ik bak al jaren zelf broden etc en zou best eens willen proberen of dat gaat met de kachel... Spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geweldige aktie @Mr. Gold !

Dit is er inderdaad eentje waar ik op zat te wachten @Greener. Thx voor de heads-up!

 

Ik ben al geruime tijd aan het orienteren om een houtkachel te laten plaatsen in ons huis. De stap om het (nog) niet te doen waren eigenlijk de totale kosten van het plaatsen van een rookkanaal én een goede kachel. Nu komt de mogelijkheid wel erg dichtbij met de kans op een gratis kachel! :D Het enige dat overblijft is het rookkanaal. Maar ook daar willen we http://www.stokertje.nl voor inschakelen en in overleg en op advies van hun een goede en complete installatie laten uitvoeren van kachel én rookkanaal.

 

OK, daar gaat ie dan, waarom wij een goede review kunnen maken voor de Beaufort kachel waar http://www.preppers.nl en http://www.stokertje.nl beiden wat aan hebben:

 

Wij zijn al geruime tijd bezig om het eea uit te zoeken voor het plaatsen van een houtkackel incl het installeren van een rookkanaal, dus er is inmiddels wel enig zicht op werkwijze, verwachte werkzaamheden, kosten en bereidwilligheid/meedenken van de leverancier.

We zullen het gehele process van contact met leverancier, overleg, keuze, plaatsing en ingebruikname nauwgezet volgen dmv een soort "dagboek" zodat stapsgewijs inzicht wordt gegeven over de gehele gang van zaken.

We zullen het verzekerings aspect en bouwkundige aspect ook belichten.

We zijn bereid om een uitgebreide foto reportage te maken van alle werkzaamheden. Wanneer gewenst ook film.

Als het lukt om de kachel nog deze winter te plaatsten gaan we op een koud weekend een "stook marathon" van 48u te houden om te zien hoeveel hout deze kachel verstookt en hoeveel tijd het kost om het huis warm te krijgen/houden.

Geinteresseerden kunnen in overleg langskomen om het eind resultaat te bewonderen en alle vragen te stellen die ze willen. Je mag me het hemd van het lijf vragen, want de kachel staat dan toch aan, want koud zal ik het niet hebben...:D

 

Tevens zal ik wat rustieke foto's maken van de Beaufort mét de Konibear klemmen, want die kleuren zo mooi bij deze kachel........ :D

En als special request zal ik vragen of het http://www.stokertje.nl een klep op het rookkanaal kan plaatsen, zodat ik rooksignalen kan geven en niet met een dekentje boven op het dak in de kou hoef te zitten als de SHTF uitbreekt om de mede preppertjes te waarschuwen.... :D

 

Ik zal alvast wat ruimte gaan maken in de woonkamer @Mr. Gold :D :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil deze best reviewen,

 

Wij hebben momenteel een Janus 12 staan in onze BOL in Frankrijk.

In Oktober gaan we die kant weer op maar in December, Januari en Februarie zullen wij een aantal weken daar zijn.

Het rookkanaal op dit moment is 5,5 meter hoog 18 cm rond RVS in een natuurstenen schouw omgeving door perliet met een T stuk door de muur en een purge (afval gat) in de kelder eronder.

 

het huisje is ongeveer 80m2 (weet zo niet wat dat in kuub's is) en redelijk geisoleerd

dikke natuurstenen muren, in de boven verdieping al dubbel glas, in de woonkamer oude ramen + luiken.

 

Wij hebben een wateraansluiting naar de gemeente maar zitten zonder stroom aan een gravelweg, wij stoken enkel hout. De eerste 6 kuub liggen klaar (aangezien niet 100% van de tijd daar zijn is dat waarschijnlijk voldoende).

 

Onze Janus gaat dan in de wacht voor de schuur (werk / logeer huis) wat er nu wordt bijgebouwd a 8*6 meter, 2 verdiepingen, 5.5 meter hoog. Dus er komt zeker geen mooie kachel in opslag te staan.

 

Ik zie nu dat @prepass m waarschijnlijk doorlopend in NL kan gebruiken!? Dan heeft dat mijn voorkeur.... wij zijn voorzien van een goede kachel, ik wil graag helpen revieuwen als dat nuttig is, echter als PrePass er elke dag van kan genieten......... wie ben ik dan om dat ding naar Frankrijk te zeulen....

 

Die kachels lijken trouwens wel verrekte veel op de Janus serie....

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje @frank1964 en @Heksenboot voor jullie info.

Als er een nieuw rookkanaal in mijn (huur)huis moet dan moet ie wel door de 3 verdiepingen heen die nog boven mij zitten. Ik woon op de begane grond en er wonen flink wat mensen boven me. Dus dat zal een grote operatie worden en waarschijnlijk meer kosten dan ik me kan veroorloven.

Héél jammer, maar helaas. :(

 

Maar... als je dan toch aandringt Heksenboot (;)) ... onderstaande zou mijn motivatie wel moeten weergeven.

Liever had ik een audio-file geplaatst zodat ik jullie met mijn gekraai had kunnen verblijden, maar dat gaat helaas niet.

 

Wel allemaal meezingen a.u.b., op de muziek van We will rock you/Qeen...

 

Gister kwam ik thuis na een dag vol werk voelde me nog sterk voelde me voldaan.

Begaf me naar de keuken zet een bakkie leut en switchte als altijd mijn oude laptop aan.

Na het checken van m'n mail voor mij een ritueel besloot ik naar Preppers punt NL te gaan.

Op het forum aangekomen dacht ik echt te dromen want wat zag ik daar een mega karma staan.

 

Refrein: De houtkachel van Beaufort... ow yes. Die onwijs gave Beaufort... nummer 6.

 

In mijn huis zag ik hem staan dus bedacht er voor te gaan nadat ik had gekeken of ie hier wel past.

Een leven zonder stroom ja dat is ook een droom zo beet dat ding zich vol in mijn gedachten vast.

Na een slapeloze nacht was alles wat ik dacht hoe zorg ik er nu voor dat Hij naar mij verkast.

Dus zo schreef ik deze tekst die iedereen behekst want ik ben nu al verliefd op deze stoere gast.

 

Refrein.

 

Ik test hem ook voluit deze waardevolle buit en de review zal met foto's en filmpjes zijn.

Ja ik neem dit serieus dat is geen loze leus ik ben al met die review bezig in mijn brein.

Ik sta in vuur en vlam mijn handen voelen klam nu niet direct gaan lachen want dat is geen gein.

Hoewel nog nooit ontmoet bevalt Hij mij zo goed mocht ik zijn warmte moeten missen doet mij dat zo'n pijn.

 

De houtkachel van Beaufort... ow yes.

De houtkachel van Beaufort... nummer 6.

Keep me warm oh Beaufort.

That"s what you are made for !!!

 

G. en suc6, Martin. :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou erg graag kans maken op zon super kachel! Het zou een super upgrade zijn! Begonnen met een oude inefficiënte openhaard, toen op marktplaats een inzethaard gevonden die redelijk paste.. beetje samen met de buurman aan verspijkerd en gemetseld, en nu zittie erin. Al een heel stuk meer rendement dan een openhaard.. Maar zon vrijstaande kachel is natuurlijk de bom.

 

Mijn buurman heeft eerst die schouw weggesloopt, en een vrijstaande kachel geplaatst.

 

Het leverde hem 1 meer ruimte in de kamer op, en 2 veel meer en snellere warmte.

 

Hij krijgt het sneller warm dmv zn houtkachel dan door de c.v.

 

 

Lijkt mij geweldig die kachel te reviewen, in dit oude huis!

 

Tja moet ik ervoor op mn kop gaan staan? of wat is de bedoeling?

 

Groet Ronin Kogaratsu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn ik zou hem zelf dolgraag alvast willen hebben aangezien ik ambitie heb m'n eigen huis te gaan ontwikkelen maar denk dat jullie dan lang op de review kunnen wachten gezien de huidige economische situatie XD.

 

Wel een SUPERKNALLER van een prepperdeal overigens :)

 

In huize Foxxie kwam de komende winter ter sprake en bij nader inzien wil Fox nu toch ook meedingen in deze knaller..Waarom? Nou omdat ondanks dat ik voor worst-case scenario prep dmv van een INCH-Bag (nog geen echte BOL-locatie op dit moment) ik er toch vanuit ga dat het een Bug-In zou worden in het ouderlijk huis. @JeeJee al weten te overtuigen van het preppen, zonnepanelen zijn al geïnstalleerd en een kachel voor de koude winter zou daarbij een extra stuk onafhankelijkheid creëren hier in huize Fox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh, nou ben ik wel vrij rustig van mezelf…. Maar nu begon de tikker toch een Braziliaanse drumband te imiteren…

 

Wat.

 

Een

 

BUITENKANS!

 

Ben dan wel een tijdje actief op het forum maar een vernieuwde kennismaking is wel aan de orde denk ik. Ik ben Yoyo, trotse moeder van drie rouwdouwers: F (12), M (10) en J (4) en echtgenote van een trucker die we A zullen noemen. In een grijs verleden was ikzelf chauffeuse, als het wielen had, dan kon ik ermee overweg. Dat was totdat ik zelf aangereden werd. Gevolg van dit ongeval? Einde carrière transport, fiks aan de revalidatie en nooit meer autorijden. :(

 

Maar zoals elk nadeel zijn voordeel wel heeft en je niet bij de pakken moet gaan neerzitten dacht ik: wat ga ik nu doen? Na een korte tijd “manager interne bedrijfsvoering”, “hoofd facilitair bureau” en “kantinejuffrouw” te zijn geweest in mijn huishouden besloot ik van mijn hobby mijn beroep te maken. Ik woon vrij geïsoleerd in een kinderrijke omgeving. Dorpsgenoten moesten naar elders uitwijken om hun kinderen onder te brengen. Het idee om gastouder te worden was al snel geboren. In verband met verminderde mobiliteit was dit ideaal. Ik kon mooi vanuit huis werken. Dit had de nodige aanpassingen tot gevolg: omscholing, EHBO cursussen, brandveiligheid etc. etc. etc. Ik behaalde alle benodigde papieren, startte mijn eigen bedrijfje en begon clientèle te krijgen. Mijn huis werd een buurthuis. Mensen kwamen kinderen halen, deden een bakkie, deelden ervaringen en alles was koek en ei.

 

2007 kwam vervolgens om de hoek kijken. Kredietcrisis. 2010 met de Europese staatschulden die schrikbarende vormen gingen aannemen. Ouders van kinderen onder mijn hoede kwamen thuis te zitten. Hun budget holde achteruit en daarmee, indirect, ook mijn inkomsten. In de transportsector ging het al niet veel beter. Nou had ik altijd een voorraad aan spullen achter de hand (Ik kan namelijk niet “effe” op en neer naar de winkel) en bedacht me of het misschien niet handig was om in geval van nood iets achter de hand te hebben. De economie gaat namelijk niet heel lekker. Na wat omzwervingen op het internet uitgekomen bij preppers.nl (Nederlandstalig….heeeeeerlijk) en toen was het sponzen geslagen. Zoveel informatie, haast intimiderend! Nou ben ik van veel markten thuis…. maar ook van veel zaken weinig kaas gegeten…

 

Door stom toeval (ik herkende het verhaal) kwam ik tot de ontdekking dat een van mijn cliënten ook lid was hier. (een of ander militair type…. Bulu? Bala? Bele? Bili? Iets in die trant in ieder geval… ) Samen met hem wat plannen gemaakt en opgesteld wat van toepassing was voor mijn specifieke situatie. Door mijn “bijzonderheden” ben ik min of meer gedwongen een “bug-in” te doen.

Mijn man is meer dan 60%-70% van de tijd van huis. Hij rijdt van hot naar her, en ik heb een GHB voor hem samengesteld voor gebruik in zijn cabine. Afhankelijk van de afstand zal hij er meerdere dagen over kunnen doen om thuis te komen. Andere bijzonderheid is dat ik vijf dagen per week andermans kinderen over de vloer heb variërend van leeftijden tussen de 0 tot 9 jaar oud. Bij acute inslag van SHTF is het zeer aannemelijk dat de ouders van de kids elders zullen zijn en hun kinderen bij mij. Dat heb ik meegenomen in de voorbereidingen, ik zal tenslotte zorg dragen voor hun welzijn. Vandaar ook weer: Bug In. Afgezien van de opslag van voedsel en water is er bijvoorbeeld ook een Big Berkey Royal in huis gekomen, zeer uitgebreide EHBO voorzieningen en slaapgelegenheid voor iedereen. Energie wordt geleverd door de zon. Maar met de winter voor de deur bleef er toch een vraagteken openstaan: Bakken en warmte?

Na een zeeeeer uitgebreide oriëntatie uitgekomen op een houtkachel. We hebben een koopwoning en gelijk de schoorsteen na laten lopen. Schoorsteen geschikt bevonden, er moest alleen een flexibele binnenvoering in aangebracht worden. Mooi!

 

Dus verder oriënteren geblazen. Ik had wel wat specifieke eisen namelijk. Afgezien van het feit dat de kachel warmte moest leveren, moest ik er ook op kunnen koken en bakken. (ik ben in een vorig leven banketbakker geweest schijnbaar. Broden en taarten zijn mijn passie) Snel kwam ik uit op Beaufort. Dit in verband met de oven die er bijgeleverd kan worden. Ik wilde eveneens een pizzasteen en een Dutch Oven. Kortom: een volledig verwarm en kook/bak set en dat dan volledig offgrid! Na wat zoeken een goede deal weten te maken…. Bleek het een goedkoop Chinese kopie te zijn….

 

Afbeelding-1.jpg.a47ade118fd1c0cf5a62e62f61196c20.jpg

 

Zie review:

 

http://www.youtube.com/watch?v=NO9ebxh2IPg

http://www.youtube.com/watch?v=3Du6kID6Fa0

http://www.youtube.com/watch?v=sYIdsnvIaQU

[video=youtube;6OWfqh53K-E]http://www.youtube.com/watch?v=6OWfqh53K-E

 

Beetje jammer…

Manlief ging op pad (en ondanks dat ik al ruimschoots voorzien ben :p ) kwam er een fiks bos hout voor de deur voor een echte Beaufort. En vervolgens ook in de tuin.

Afbeelding.jpg.018f848dde6b6056874a803de2c345f8.jpg

 

 

 

Dus:

Keuze gemaakt (check)

Randvoorwaarden geschapen (check)

Centjes gespaard (check)

Ongeval dochter (check)

Aanschaf kachel! (che…. Wat?)

 

SHTF in het huishouden. Dochter had een ongeval en is eerst volledig blind geweest en nu alleen nog haar zicht in een oog kwijt. Dit had als gevolg dat we de prioriteiten aanzienlijk moesten bijschaven. Potkachelverdomme…. Kachel weer op de horizon gezet.

 

Tot er een Frenzy binnen kwam… En nu zijn we hier en wil ik DOLGRAAG de Beaufort UITGEBREID reviewen.

 

Punten die aan bod zullen komen:

-Contactproces (hoe verloopt de communicatie? Service? Hoe verloopt advisering aan huis?)

-Levering en installatie (hoe ingrijpend? Stap tot stap rapportage)

-Bijkomende kosten (verzekeringtechnisch aspecten, bouwkosten, onderhoud)

-Hoeveel gaat mijn gasverbruik naar beneden?

Maar technische aspecten van de kachel zelf komen ook ruimschoots aan bod:

-Hoe snel verhit hij de ruimte?

-Hoeveel hout heb je nou nodig voor langere periodes?

-Hoe verloopt het onderhoud?

-Hoe maak je de houtkachel “child proof” en veilig?

En wat kun je allemaal met de oven, speksteenplaat en rvs warmhoudplaat :

-Wat zijn de temperaturen die de oven bereikt?

-Hoe lang duurt het om water te koken op de kachel, etc.?

-Welke gerechten zijn uitermate geschikt om er mee te bereiden?

 

Alles vergezeld van een uitgebreide fotorapportage en meerdere video’s :cool:

 

Ik zal de inbouw van de trekkap en de flexibele binnenvoering overlaten aan het personeel van Het Stokertje.

 

Om een compleet overzicht van de kachel te verkrijgen op het gebied van zowel verwarmen als koken zal ik op eigen kosten ook de speksteenplaat en de demontabele bakoven daarbij bestellen. Uiteraard ook bij het Stokertje.

 

Daarop aanvullend zal ik op het forum (iom de forum administrators) een eigen “kookshow” beginnen waarin “offgrid” koken en bakken centraal staat. Van recepten uit grootmoeders tijd, het bakken van broden tot aan “SHTF koken uit je voorraad.

Afbeelding-2.jpg.d32e2e657392b9b056cd74c0338aff6a.jpg

 

 

Geïnteresseerden mogen een kopje koffie/thee komen leuten (met een puntje eigengebakken lekkers ernaast!) en alle vragen stellen die ze willen, evenals de kachel in actie komen bekijken.

Groetjes Yoyo

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag sprak ik met mijn moeder over mijn wens om ook een houtgestookte kachel te hebben waar ik ook op zou kunnen koken zegt ze . linda kijk eens in de schuur onder de oude werkbank achter het verpakkingsmateriaal.

heeft ze daar gewoon een antieke potkachel staan wel laagje roest maar uhm om in de woorden van bob de bouwer te spreken

Kunnen wij het maken NOU EN OF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Nou @Yoyo: We Hebben Een Winnaar!

 

maar..

 

eh..

 

ik heet geen @Mr. Gold..

 

eh..

 

zoals je ziet...

 

 

:D

 

Mooi verhaal en grappige .. eh.. filmpjes :p

 

Wat is er nou met je dochter gebeurt? Dat klinkt helemaal niet leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...