vheeswijk Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Ik heb een Prepvoer-database opgesteld afgeleid van de Nederlandse Voedingsmiddelen tabel. In deze database zitten vele dagen werk. Deze database wordt ter beschikking gesteld van Preppers.nl. De database is nu beschikbaar voor prepper.nl-users als een website en een te downloaden e-book. Deze database bevat 2 tabellen: De Voedingsmiddelentabel. Deze bevat voornamelijk voedingsmiddelen die moeilijk of niet te preppen zijn. Een tabel "Voeding voor Preppers". Deze bevat voedingsmiddelen die redelijk tot zeer goed zijn te preppen of met `kunstgrepen` beter houdbaar te maken zoals gedroogde vis bewaren in zout of het extra toevoegen van suiker en/of citroenzuur aan vruchten compôtes. De waarden aan energie, eiwitten, vetten, koolhydraten, vitaminen en mineralen zijn ontnomen aan de "Nederlandse Voedingsmiddelentabel". Bij de prepbare voedingsmiddelen is steeds een kleine tabel toegevoegd met het volgende formaat: Goed te preppen Zie THT op etiket + mogelijke toevoegingen. verpakking: bv. Glazen fles, PET-fles, Mylar, etc. indien geïndiceerd droogmiddel: Calciumchloride / Silicagel met voedseltoelating, gewenst of geen. licht/donker: bewaren zuurstofadsorber: gewenst of geen opmerking. De database (zowel als website, als e-book {.chm}) is overigens nog steeds een ontwikkelingsproject en Preppers.nl users kunnen entries toevoegen, afschieten of verbeteringen aanbrengen. Het is een 'discussie-stuk'. @vheeswijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Crisis Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Ik heb een niet werkende link gevonden; als je "HELDERE KIPPENSOEP" selecteert zit er een link in de tekst (rechtsonder) die naar de pagina "WITTE BONEN (opgeweekt in blik of glas)" moet gaan; echter werkt deze niet. De pagina werkt via het menu aan de linkerzijde wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Daar zal inderdaad veel werk in gekropen zijn . Bedankt voor het delen . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
200m² Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 @vheeswijk tjongjonge, we mogen u wel op onze blote knietjes danken voor alle werk dat je hierin gestoken hebt. Bedankt om te delen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Heel knap werk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 28 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Ik heb een niet werkende link gevonden; als je "HELDERE KIPPENSOEP" selecteert zit er een link in de tekst (rechtsonder) die naar de pagina "WITTE BONEN (opgeweekt in blik of glas)" moet gaan; echter werkt deze niet. De pagina werkt via het menu aan de linkerzijde wel. Klopt! Ik werk eraan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
caroline Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 En hij heeft het weer voor elkaar hè! Hartstikke mooi @vheeswijk , heel erg bedankt voor je inzet en het delen daarvan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Crisis Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Klopt! Ik werk eraan! Neem de tijd. Een pauze is na al dat werk op z'n plek! Onder de champignonsoep ondervond ik trouwens hetzelfde probleem. Ideetje: Is het een idee om (in de toekomst) de wektijd en -temperatuur te benoemen voor producten die je kan wekken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jalemari Geplaatst: 28 augustus 2013 Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Respect!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 28 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2013 Neem de tijd. Een pauze is na al dat werk op z'n plek! Onder de champignonsoep ondervond ik trouwens hetzelfde probleem. Ideetje: Is het een idee om (in de toekomst) de wektijd en -temperatuur te benoemen voor producten die je kan wekken? Dat is zéker een goed idee, bedankt!. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 29 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 Voor degenen die de PrepVoer database willen raadplegen op smartphone, iPad, Notebook, en PC's die lopen op andere Operating Systems, zoals die van Apple, Macintosh of andere PC-besturingssytemen (Unix, Linux, ed) is nu de Prepvoer database nu te downloaden als e-book (EPUB formaat, in een ZIP-bestand). @vheeswijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CrossbowClan Geplaatst: 29 augustus 2013 Delen Geplaatst: 29 augustus 2013 ON-GE-LOOF-LIJK !!! @vheeswijk. Dankjewel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anvil Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 @MODS..... Aub doorzetten naar PM-topic..... Deze man is z'n gewicht in goud waard!!! ;-) Anvil Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Doomsday Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 Hier sta ik écht van te kijken! Wat een werk, zeg. Ga ik vaak gebruiken. Reuze bedankt! Ennuh ... ik durf het haast niet te vragen, maar maak je misschien ooit zo'n database voor prepspullen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 31 augustus 2013 Delen Geplaatst: 31 augustus 2013 @vheeswijk Hartelijk voor deze informatie , dat is erg veel werk geweest !!! gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 21 oktober 2014 Delen Geplaatst: 21 oktober 2014 @vheeswijk Net pas gevonden maar KNAP WERK. Veel werk ook. Die chm file is toch (ook) een windows help file ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
R3mk0 Geplaatst: 21 oktober 2014 Delen Geplaatst: 21 oktober 2014 @vheeswijk, mocht je een keer een door zoekbare db willen creëren dan wil ik je met veel plezier helpen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 21 oktober 2014 Delen Geplaatst: 21 oktober 2014 In de zipfile zit een .chm (windows help) bestand, geen epub. Ik heb de epub ook nog van eerder. Mag ik beide op de mega uploaden? Dit betekent dat ze dan toegankelijk zijn via de link in het phoenix project draadje. @vheeswijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 21 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2014 @vheeswijk Net pas gevonden maar KNAP WERK. Veel werk ook. Die chm file is toch (ook) een windows help file ? Die .CHM is inderdaad een Windows Helpfile met een zeer goede zoekfunctie! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 21 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2014 @vheeswijk, mocht je een keer een door zoekbare db willen creëren dan wil ik je met veel plezier helpen. De offline databases hebben een uitstekende zoekfunctie. De websites wat minder. Mijn dank overigens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 21 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2014 In de zipfile zit een .chm (windows help) bestand, geen epub. Ik heb de epub ook nog van eerder. Mag ik beide op de mega uploaden? Dit betekent dat ze dan toegankelijk zijn via de link in het phoenix project draadje. @vheeswijk Uiteraard, graag zelfs! Alle databases. Be my guest . Alle databases in één bestand: http://home.kpn.nl/~vheeswijk/prepper/Forum.exe EPUB formaat: https://dl.dropboxusercontent.com/u/16582758/iFORUM.zip Mijn VOEDCALC Delphi applicatie is misschien voor een prepper ook wel interessant. Moet je zelf maar beoordelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 21 oktober 2014 Delen Geplaatst: 21 oktober 2014 Uiteraard, graag zelfs! Alle databases. Be my guest . Alle databases in één bestand: http://home.kpn.nl/~vheeswijk/prepper/Forum.exe EPUB formaat: https://dl.dropboxusercontent.com/u/16582758/iFORUM.zip Mijn VOEDCALC Delphi applicatie is misschien voor een prepper ook wel interessant. Moet je zelf maar beoordelen. Forum.exe zat er al in. Zal die epub nog even toevoegen voor degenen met overspannen virusscanners De applicatie laat ik aan iedereen zelf over. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gemini Geplaatst: 21 oktober 2014 Delen Geplaatst: 21 oktober 2014 Dank u wel Mijnheer Van Heeswijk ,supermooi !!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 2 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2014 Ik heb mijn voorraden gecontroleerd en produkten die de THT hadden overschreden op eetbaarheid gecontroleerd. Daarbij zaten verscheidene soorten koeken, fruitcakes, müsli - repen die precies 1 jaar overtijd waren. Tot mijn vreugde waren zij niet alleen eetbaar maar ook nog heel smakelijk. Vermoedelijk zijn zij nog langer houdbaar. Deze producten hadden 1 ding gemeen: De koeken waren apart luchtdicht verpakt,, per 1 à 5 stuks in plastic folie en daarna in een kartonnen pak. Het merk speelt geen rol. De verpakkingsformule wél! De bevindingen worden ook opgenomen in de prepvoer database. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roodhaar Geplaatst: 2 november 2014 Delen Geplaatst: 2 november 2014 Wow wat een super database! Heel erg bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.