Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Koopt er iemand kattengras voor zijn/haar tijgertje? Zo'n bakje kost snel 3 á 4 euro.

 

Wist je dat Kattengras gewoon gerst is? Nee, nu weet je dit dus wel. 1KG gerstzaden kost maximaal 3 euro, en daar kan je zeker 40m2 mee zaaien. Reken uit je winst!

 

Héé... dát is goed nieuws! Laat ik nou zo'n kilozak hebben staan! Ooit gekocht om tarwegras van te maken, maar de poedeervorm smaakte al zó goor dat ik het nooit gezaaid heb. Daar zullen m'n mannekes blij mee zijn, bedankt voor de tip!! :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf morgen bij de Lidl zijn er plantjes te koop voor 0,99 euro per stuk. Handig voor mensen die niet hebben voorgezaaid, of nog even snel een pot op het balkon willen zetten met een tomatenplantje bv.

 

Keuze uit cherry tomaten, tomaten, rode paprika, gele paprika, groene paprika, pompoen, komkommer, groene courgette, gele courgette of augurken

 

Link: http://www.lidl.nl/cps/rde/SID-4BABC94D-63130CEB/www_lidl_nl/hs.xsl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=2759

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die mensen die wel van hartkeks houden maar ze niet zelf maken is er een aanbieding bij Zwerfkei(online)

10 pakjes voor 5 euro

25 pakjes voor 10 euro

100 pakjes voor 35 euro

Vanaf twinig euro gratis verzenden.

De korting wordt verrekend in het totaal bedrag (tot afrekenen lijk je de normale prijs te betalen maar dat is dus niet zo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Lijkt me niet te duur, weet je per toeval ook het gewicht ? 0,99/200gr is het goedkoopst dat ik ze kan vinden (Colruyt)

Ben er ook niet zo'n fan van maar om een of andere reden kom ik na het winkelen steeds weer thuis met enkele blikjes, met eye rolling van de wederhelft als gevolg :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Om bonen makkelijkig verterbaar te maken, heb je een paar trucks, eerst een paar keer het water verversen tijdens het voor wecken, een leepeltje baking soda in het water doen, en geen zout tijdens het koken.trouwens waroom bruinen bonen voor chili gebruiken, probieren het met black bean is ook makkelijk er voor de darmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bruine bonen verteren slecht, daarom eet ik ze niet.;)

 

minder vlees en vis eten :-),

 

Eiwitten zijn zijn zoizo moeilijker te verteren maar als je darmen steeds in overdrive moeten gaan om dierlijke producten af te breken (waar ze prioriteit aan geven) blijft er niet veel energie voor de bonen over.

 

Ik eet ongeveer een kilo bonen per week en heb er absoluut geen last van.

 

Maar je hebt mijn chili sin carne nog niet geproefd he :D

 

Betreft de aanbieding van aldi. ik denk niet dat je voor die prijs kwaliteitsproducten in dat spul moet verwachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bruine bonen moet je lang pruttelen en sudderen, om de eiwitten af te breken.

Doe je dat niet, dan ga je gassen omdat je inwendig systeem de eiwitten verder afbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, zoals @Mrsjones al zei, je moet wat zuurs toevoegen tijdens het lange weken. Backing soda, azijn, kelp kombu of chugo.

Dat breekt het fytinezuur af waardoor het verteren makkelijker gaat. Lang weken betekent korter koken. Ze mogen best een dag of zelfs anderhalve dag weken. Wel moet je na het weken, de bonen met vers water opzetten, en geen zout toevoegen.

 

 

Meer weetjes over bonen en peulvruchten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

minder vlees en vis eten :-),

 

Eiwitten zijn zijn zoizo moeilijker te verteren maar als je darmen steeds in overdrive moeten gaan om dierlijke producten af te breken (waar ze prioriteit aan geven) blijft er niet veel energie voor de bonen over.

 

Ik eet ongeveer een kilo bonen per week en heb er absoluut geen last van.

 

Maar je hebt mijn chili sin carne nog niet geproefd he :D

 

Betreft de aanbieding van aldi. ik denk niet dat je voor die prijs kwaliteitsproducten in dat spul moet verwachten...

 

Echt wel en die was super lekker toch @Bandoeng :p

 

Ik heb 2 blikken gehaald voor WTSHTF maar als ik het dan gaat eten komt de shit nog veel hoger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...