Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@nanna @Sanna27

 

Een beetje prepper knoopt van een stuk touw een eenvoudige klimgordel en seilt ab van zijn balkon.

 

Een beetje prepper woont gelijkvloers. Dan raak je boven niet opgesloten bij brand ;-)

Een echte prepper met balkon heeft zijn klimgorder al klaar hangen....

 

Ideetje voor een nieuw topic: Een echte prepper ....... (maak de zin af) ? Ludiek met een serieuze onderbouw. (shit zit ie toch op een verdieping)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweenie: kind aan touw/gorder laten zakken of zelf laten klimmen op zo'n "touwladder". Mag je wel veel gaan oefenen met dat ding.

 

die aapjes van mij klimmen daar zo vanaf, van te voren oefenen is wel een idee.

Kind(eren) vastmaken aan een gordel etc kost veel meer tijd en kracht denk ik.

Maar goed is afhankelijk van verschillende dingen zoals, je woning en ook de leeftijd van je kinderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die aapjes van mij klimmen daar zo vanaf, van te voren oefenen is wel een idee.

Kind(eren) vastmaken aan een gordel etc kost veel meer tijd en kracht denk ik.

Maar goed is afhankelijk van verschillende dingen zoals, je woning en ook de leeftijd van je kinderen.

 

Ik ken je kinderen niet maar zoals vaak komt het ongeluk ongelegen: s'nachts, veel rook etc

Laat het rookalarm eens midden in de nacht afgaan en kijk eens hoe snel ze beneden zijn via de gewone weg. Natuurlijk zonder dat het licht aankan.

Misschien ben je zelf niet ens thuis, moeten ze zelf dat ding uit het raam krijgen, over de vensterbak klimmen en x meter hoogte naar beneden klimmen. Ik ken mijn kinderen en je zal ze veel en hard moeten trainen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1346532.jpg.ed7d7a008d63e9247f59961166dd5ec4.jpg

 

T/m a.s. zondag 28 september 2014 zijn alle huismerk vitamines bij Etos 2 voor de prijs van 1.

 

Dit betekent dat je 2 x 180 = 360 tabletten Vitamine C 1000 mg koopt voor 6,99 oftewel een jaar lang een goeie dosis Vitamine C aanvulling. Dus een heel gezin van bv 4 personen heeft, als de SHTF en wellicht verse groenten e.d. moeilijk verkrijgbaar zijn, een jaar lang deze supergoeie aanvulling aan vitamientjes voor maar 27,96!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet echt een aanbieding, maar in de action hebben ze nu chocolade maaltijd repen. Op het pakje staat dat 1 reep genoeg is om 1 maaltijd te vervangen. Het leek mij wel handig om te proberen en ze smaken best goed (natuurlijk minder lekker dan een echte chocolade reep) maar voor maaltijd repen vond ik ze goed smaken, vult ook goed.

Ze kosten 1.29 voor twee repen van ong 50 gram per reep.

Ik heb er zelf 3 pakjes van gekocht, dus 6 repen, voor in de bob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet echt een aanbieding, maar in de action hebben ze nu chocolade maaltijd repen. Op het pakje staat dat 1 reep genoeg is om 1 maaltijd te vervangen. Het leek mij wel handig om te proberen en ze smaken best goed (natuurlijk minder lekker dan een echte chocolade reep) maar voor maaltijd repen vond ik ze goed smaken, vult ook goed.
Het is handig zo'n reep in je schooltas en handtas en EDC te hebben voor als er onderweg naar huis wat mis is, bv ongeluk waardoor je niet verder kan reizen. Of noodweer waarvoor je moet wachten met reizen. Zo heb je altijd een maaltijdje bij je.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig zag ik vandaag bij de Xenos ook wat blikken met coctailfruit liggen. Officieel houdbaar tot deze maand, maar voor €0,25 per blikje eet ik ze over 2 jaar ook nog wel op :) Ze hebben bij de xenos mij in de woonplaats wel vaker etenswaren dat bijna over de datum is voor mooie prijzen! Doe er je voordeel mee ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de action hebben ze nu ook zakjes gedroogd fruit 0,69 en houdbaar tm 19-07-2016.

Zijn gevriesdroogd en lekker! Misschien een idee?

Ik weet niet of ik dat goedkoop vind, de inhoud van het pakje staat er niet bij. Zelf koop ik tutti frutti(ook gedroogd fruit), een pond voor rond de twee euro. Rozijntjes(ook gedroogd fruit) zijn nog goedkoper in een pond of kiloverpakkking. Gewoon wat je denkt te verbruiken in een ziplockzakje, plastic zakje of Nalgene meenemen, dan hoef je geen pond met je mee te slepen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1346532.jpg.ed7d7a008d63e9247f59961166dd5ec4.jpg

 

T/m a.s. zondag 28 september 2014 zijn alle huismerk vitamines bij Etos 2 voor de prijs van 1.

 

Dit betekent dat je 2 x 180 = 360 tabletten Vitamine C 1000 mg koopt voor 6,99 oftewel een jaar lang een goeie dosis Vitamine C aanvulling. Dus een heel gezin van bv 4 personen heeft, als de SHTF en wellicht verse groenten e.d. moeilijk verkrijgbaar zijn, een jaar lang deze supergoeie aanvulling aan vitamientjes voor maar 27,96!

 

vandaag ook langs de Etos geweest, eigenlijk voor de bruistabletten maar uiteindelijk toch pilletjes gehaald, vit C-1500 in potje van 60 stuks voor €3,99 (en dus de 2e gratis er bij). Was namelijk goedkoper dan 20 bruistabletten C-1500 á €2,99

 

de vit C-1000 tabletten heb ik ook nog in de hand gehad maar toch niet genomen omdat ik in die maat al wel erg ruim voorzien ben, en de C-1000 bruistabletten zijn nu in de aanbieding net zo duur als ze normaal al bij de Action kosten.

 

oja handig misschien om te weten, de tabletten zijn een jaar langer houdbaar dan de bruistabletten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.aldi.nl/aldi_handbijl_48_5_937_9418.html

 

mooie handbijl bij de aldi vanaf a.s zaterdag .....voor deze prijs echt een koopje :)

 

Bij Action nog goedkoper: http://www.action.nl/catalogsearch/result/?q=bijl

 

Echter, als je het kunt betalen, investeer in een kwalitatief goede bijl. Omdat van een goedkope bijl het staal zacht is, snel bot wordt en dus een gevaar voor jezelf word.

 

Of kijk bij de kringloop. Ik vond daar laatst een oude bijl. Heb ik helemaal opgeknapt. Gebruik hem nu als kloofbijl icm. een moker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...