backschless Geplaatst: 6 augustus 2012 Delen Geplaatst: 6 augustus 2012 Heb gisteren voor het eerst zuiveringszout gebruikt en werkt naar mijn idee goed, gewoon een beetje op je borstel doen en poetsen maar en de smaak viel wel mee maar normaal poetsen we ook met paradontax dus de smaak is wel vergelijkbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PrepNL Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Super thread, deze heb ik gelijk maar overgenomen in mijn prepboekje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jester Geplaatst: 14 augustus 2012 Delen Geplaatst: 14 augustus 2012 @Dick, dank voor de tip - besteld & binnengekregen. Met zo'n zak kan ik vast een jaar of 2 m'n tanden poetsen  Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Dick Berts Geplaatst: 14 augustus 2012 Delen Geplaatst: 14 augustus 2012 @ Jester. Bedankt voor het bedanken. Het spul werkt zo goed, dat je rustig deze kunt gebruiken: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 14 augustus 2012 Delen Geplaatst: 14 augustus 2012 zout-zeezout-badzout- kelpzout-koeienzout-dubbelzout wat is het verschil:confused: kip- ei wat was er eerder was er eerst zout en toen zee of .....? ik weet wel dat ik van beide dorst krijg:p Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
joepmeloen Geplaatst: 30 augustus 2012 Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 Poetsen met mondwater werkt denk ik ook wel goed (bestandselen). Je mist alleen het schuurmiddel (zout). Wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom je schuurmiddel nodig hebt als de haren van je tandenborstel de vuiligheid er af vegen? Ter aanvulling is het niet onverstandig om tandenstokers te gebruiken. Floshdraad werkt niet zo goed (vind ik zelf) maar is eventueel handig voor andere dingen. Â Tijdens de waternoodsramp aten de mensen tandpasta omdat er echt niets anders was en ze toch iets in hen maag te hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 30 augustus 2012 Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 DAn kan je beter kindertandpasta kopen als je in nood je pasta moet opeten, is ook niet best maar beter dan de gewone tandpasta daar krijg je er veel maagkrampen van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 31 augustus 2012 Delen Geplaatst: 31 augustus 2012 tandpoest poeder ,5 eetlepl bakink soda,5 eetlepl gedroode gemale salie bladeren, 25 druppel tea tree oil.in pootje bewaar. je kun ook erg goed poetsen met ative charcoal, zoals norit. bij pijn gebruikt kook schroors van treurwilg in water, paar dagen laten staan. het is gewoon aspirine. wil je langer bewaar doe een even groot hoeveelheid steerk drank erbij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tyler Durden Geplaatst: 1 september 2012 Delen Geplaatst: 1 september 2012 Iemand ervaring met ionen tandenborstels van Soladey? Â Hier heb je geen tandpasta voor nodig en het schijnt minstens zo goed te werken, al dan niet beter, dan normale borstels. Â Als het inderdaad goed werkt zou het een mooie oplossing kunnen zijn. Binnenkort maar even eentje bestellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Iemand ervaring met ionen tandenborstels van Soladey?  Hier heb je geen tandpasta voor nodig en het schijnt minstens zo goed te werken, al dan niet beter, dan normale borstels.  Als het inderdaad goed werkt zou het een mooie oplossing kunnen zijn. Binnenkort maar even eentje bestellen.  Heb je hem gekocht @Tyler Durden ? Ik vind het een geweldig concept. Wij wassen ook niet met waspoeder maar ook met geïoniseerd keramiek geloof ik dat het heet. Zo'n bal. dus ik kan me voorstellen dat dit ook werkt. @Kungfufox je stelt het wel uit dat ene postje, hè? Wil je je status niet kwijt? Nieuwe-status-angst? Maar eh je verhaal over fluoride, exact mijn reden waarom ik al jaren tandpasta zonder koop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 En als je echt niets anders meer hebt, effe kauwen op stukkie houtskool en poetsen maar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Heb je hem gekocht @Tyler Durden ? Ik vind het een geweldig concept. Wij wassen ook niet met waspoeder maar ook met geïoniseerd keramiek geloof ik dat het heet. Zo'n bal. dus ik kan me voorstellen dat dit ook werkt. @Kungfufox je stelt het wel uit dat ene postje, hè? Wil je je status niet kwijt? Nieuwe-status-angst? Maar eh je verhaal over fluoride, exact mijn reden waarom ik al jaren tandpasta zonder koop.  Ik dacht laat ik een beetje drama opvoeren en ff wachten maar goed hij is er nu toch uit..net als een keutel die dwars ligt..wat een opluchting To be honest ik heb geen idee wat die rangen zijn die moet ik altijd checken bij preppers met ongeveer gelijke aantal post, verder zal ik altijd op 'moderator' blijven hangen..soort van 'god-mode' hier .  Anyways..zoek is ff wat spammers voor me op kan ik ff wat bliksemschichten smijten   And back on topic Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Ook kauwen op zoethout maakt je tanden glad en smaakt erg lekker. of het goed voor je gebit is geen idee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 @Kungfufox ben blij dat je ei gelegd is. Toch vond ik 999 ook wel erg mooi bij je staan. En het zou leuk zijn als alle spammers zo gestraft zouden worden 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RayCokes Geplaatst: 21 januari 2013 Delen Geplaatst: 21 januari 2013 Heb gisteren voor het eerst zuiveringszout gebruikt en werkt naar mijn idee goed, gewoon een beetje op je borstel doen en poetsen maar en de smaak viel wel mee maar normaal poetsen we ook met paradontax dus de smaak is wel vergelijkbaar. Â Doe dit alleen niet te vaak en ook niet dagelijks, dit is als polijsten van je glazuur en tast bij langer dagelijks gebruik je glazuur aan! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boothuisje Geplaatst: 22 januari 2013 Delen Geplaatst: 22 januari 2013 Ook een leuke: http://preparedforsurvival.blogspot.nl/2013/01/homemade-toothpaste.html  4 eetlepels bakpoeder, 2.5 eetlepel kokosnootolie en 7 druppels pepermuntolie voor de smaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
calimero Geplaatst: 22 januari 2013 Delen Geplaatst: 22 januari 2013 @Blik(voer)op oneindig Let op als je veel kauwt op een stokje zoethout dat kan er voor zorgen dat je een te hoge bloeddruk krijgt. Dit komt door het stofje Glycyrrhine zuur, wat bloeddruk verhogend kan zijn. Of het goed voor je tanden is weet ik zo ook niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
live2survive Geplaatst: 11 februari 2013 Delen Geplaatst: 11 februari 2013 Ook een leuke: http://preparedforsurvival.blogspot.nl/2013/01/homemade-toothpaste.html  4 eetlepels bakpoeder, 2.5 eetlepel kokosnootolie en 7 druppels pepermuntolie voor de smaak.  Ik dacht dat het kokosolie met baking soda (heel fijn zout) was (verhouding 30-70) met een paar drupjes etherische olie... Onder bakpoeder versta ik wat anders, maar Mischien heb je gelijk...  Tip: spoelen met lauw warm water ivm stolling kokosolie onder de 25 graden celcius. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shadoweyes Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Uuhm. Moet je perse tand pasta gebruiken? Volgens mij is het een hulpmiddel en hoef je het dus niet perse te gebruiken... Toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
homerun Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Ik kwam toevallig net deze artikel tegen op internet. Over het maken van een tandenborstel met wat dingen uit de natuur. Hier is de link: http://www.outdoorlife.com/blogs/survivalist/2012/02/survival-skills-how-make-toothbrush-field Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
apex Geplaatst: 9 november 2015 Delen Geplaatst: 9 november 2015 In noodgevallen: poetsen kan met kool van het kampvuur! (geen grapje) Â Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shadoweyes Geplaatst: 30 november 2015 Delen Geplaatst: 30 november 2015 In noodgevallen: poetsen kan met kool van het kampvuur! (geen grapje)Â Â Ja, lekker! XD Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 30 november 2015 Delen Geplaatst: 30 november 2015 En zelf maken met de voordelen en nadelen nog eens op een rijtje En het uitgebreide recept voor een lekker en gezond pastaatje  http://www.aromatherapie-info.com/tandpasta-recept.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 30 november 2015 Delen Geplaatst: 30 november 2015 Reeds geplaatst in ander draadje: Â DIY tandpasta's en tandpoeders (met recepten) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Layla Geplaatst: 1 december 2015 Delen Geplaatst: 1 december 2015 Sinds ik totaal geen tandpasta meer gebruik (alleen lauw water) heb ik helemaal geen tandplak meer... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.