f150 Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 Beste preppers, Ik heb op netvibes een dashboard gemaakt met een tiental real time monitors. Zolang je internet hebt, kun je er gebruik van maken;) Wat tref je zoal aan: 1. disaster maps van RSOE (tx @tom) en Painel Global 2. radiation maps, worldwide, europa en nederland (live data) 3. luchtkwaliteit nederland (ozon, fijnstof, stikstofoxiden) 4. zonneactiviteit (solar wind, x-ray, uv-index nederland) 5. seismische activiteit (earthquake maps, seismic monitor worldwide) 6. flightradar 7. alarmeringen (nederlandse feeds politie, brandweer, traumaheli, ambulances) 8. verkeer (live traffic, flitsers en file info) 9. waterstanden (waterhoogte, stroomsnelheid en -richting, luchttemperatuur, golfhoogtes, windsnelheden) Je kan de monitors vinden op: http://www.netvibes.com/f150 Als jullie aanvullingen, verbeteringen, suggesties hebben, post ze! 8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 Mooi gemaakt en zinvol! Thx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wild Rover Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 Heel mooi @f150 bedankt WR Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 leuke tool @f150 bedankt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dakhaas Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 Erg leuk! Dank je!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 18 mei 2013 Delen Geplaatst: 18 mei 2013 Super mooi gemaakt f150 ! Geweldige aanvulling op de startpagina Dikke kudo voor jou! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 18 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2013 Nog toegevoegd aan het dashboard: - live marine traffic (al het scheepvaartverkeer) - satellietbeelden van weer, bliksem en buienradar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast morningglory Geplaatst: 18 mei 2013 Delen Geplaatst: 18 mei 2013 Mooi gemaakt! Ben je van plan om de pagina nog verder uit te breiden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 18 mei 2013 Delen Geplaatst: 18 mei 2013 @f150: Als ik bij Flightradar kijk, zie ik het scheepsverkeer? Iets fout met het linkje? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 18 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2013 @Raycoupe flightradar staat eronder. Je hebt in 1 scherm het overzicht van al het vliegverkeer en scheepvaart. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 18 mei 2013 Delen Geplaatst: 18 mei 2013 Super gedaan @Flow, misschien kan deze site een vaste plek krijgen op deze site?? Groetjes, Richa Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 18 mei 2013 Delen Geplaatst: 18 mei 2013 @f150: Oops, 'k heb niet helemaal goed gekeken idd. 'k Zie nu wel dat het lekker rustig boven m'n hoofd is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 18 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2013 Mooi gemaakt! Ben je van plan om de pagina nog verder uit te breiden? Heb je nog tips voor me? Het dashboard heeft nu een focus op infrastructuur (vliegtuigen/scheepvaart/file) en (natuur)rampen (seismisch, radioactiviteit, meteorologisch). Het is mogelijk om tabbladen toe te voegen met economische gegevens (beurzen, valuta, etc) maar daar zijn al vrij veel monitors voor beschikbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast morningglory Geplaatst: 19 mei 2013 Delen Geplaatst: 19 mei 2013 @f150 Ik zou zelf een tab blad erbij doen met een nieuwszenders. Bijvoorbeeld rtl, nos, cnn. Die zijn nu ook via het internet te vinden, maar heb je alles bij elkaar op een pagina en soort van samenvatting door de ogen van een journalist. Daarbij worden ook de economische bijzonderheden wel behandelt. De discussie over de onafhankelijkheid van de journalistiek even buiten beschouwing laten :-) Verder zou je de site van Nederlandse spoorwegen en prorail kunnen toevoegen, bij het kopje traffic. Hierop staan de actuele verstoringen en werkzaamheden weergegeven. Niet dat ik op openbaar vervoer reken als er wat gebeurt maar andere misschien wel. Je site heb ik gelijk maar ingesteld als startpagina! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Angela Geplaatst: 19 mei 2013 Delen Geplaatst: 19 mei 2013 wauw, ja, je site staat bij mij ook bij deze bovenaan! geweldig gedaan! alles in 1! nu hoef ik niet steeds te zoeken en van de ene naar de andere site te gaan!!! super! thanx! @f150 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2013 Het dashboard is uitgebreid (tx @morningglory): - traffic tabblad is voorzien van live info van de NS en Actuele OV wijzigingen - nieuw tabblad 'RTV' met live feed van nu.nl, nos nieuws, rtlz en links naar ruim 1.000 online TV zender wereldwijd. Nederland is pre-selected, met een zenderlijst van 101TV t/m Uitzendinggemist. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 28 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2013 Dashboard is uitgebreid met een interactieve hoogtemeter. Ik heb deze onderaan het tabblad 'Waterstanden' geplaatst. Met dank aan de link via @3dwin http://www.netvibes.com/f150?#Waterstanden (NL only) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 3 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2013 Het pollenseizoen komt met dank aan het koude weer niet echt op gang. Maar voor de mensen met allergie: onderaan het weer-tabblad is een pollenmonitor toegevoegd: http://www.netvibes.com/f150?Weer#Weer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miss Jade Geplaatst: 3 juni 2013 Delen Geplaatst: 3 juni 2013 Wauw, fijn overzicht heb je daar gemaakt @f150 Bedankt en die pollen zijn (helaas) een welkome toevoeging, al heb ik daar meestal geen monitor voor nodig *hatsjoe* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepperpappa Geplaatst: 3 juni 2013 Delen Geplaatst: 3 juni 2013 Goed gedaan ! handig alles bij elkaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 4 juni 2013 Delen Geplaatst: 4 juni 2013 @f150 Dat is gewoon super cool. Thank you ! Groetjes Chin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 6 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2013 Voor de gebruikers van het prepper dashboard: de Nederlandse risicokaart is toegevoegd in een apart tabblad. Het duurt even voor die laadt, maar dan heb je ook wat: http://www.netvibes.com/f150?cookieload=true#Risicokaart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 6 juni 2013 Delen Geplaatst: 6 juni 2013 Erg mooi gemaakt en handig! Ik zet m in mij favorieten en zal het regelmatig checken. Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Floshtf Geplaatst: 6 juni 2013 Delen Geplaatst: 6 juni 2013 @f150 Kan ik deze (mooie !) site ook instellen dat er een waarschuwing bij extremen binnen komt op m'n scherm? Bijv. zo ongeveer als deze desktop alerter van CNN: http://edition.cnn.com/tools/index.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carnivora Geplaatst: 6 juni 2013 Delen Geplaatst: 6 juni 2013 Site doet het helaas niet op mijn ipad:( Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.