Ga naar inhoud
GENEGEERD

Water(taks) een basisrecht?


JEREMIAH90

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

er staat in het artikel: De overheid gaat er van uit eigenaar te zijn van het regenwater dat op het erf van burgers valt. ik vraag me af of je als burger dan ook de overheid aansprakelijk kan stellen bij waterschade tijdens stormen of hevige regenbuien. of een vernielde oogst door extreme regenval... tenslotte is de regen van de overheid.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dan hoop ik maar dat de overheid dat hier achterwege laat, te idioot voor woorden zeg !

 

Straks moeten we nog gaan betalen voor zoveel uur zonneschijn..........

 

We betalen hier al flink voor het regenwater in het riool, via de rioolbelasting en de waterschappen!

 

Toen ik in Belgie woonde heb ik hier nooit een aanslag voor ontvangen, maar 't kan zijn dat het op het bord van m'n huurbaas kwam. Dus maar even aan een echte Belg vragen wat ze nu betalen aan belasting op hun riolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dan hoop ik maar dat de overheid dat hier achterwege laat, te idioot voor woorden zeg !

 

Straks moeten we nog gaan betalen voor zoveel uur zonneschijn..........

 

Hoog zal die taks niet zijn . In de eerste semesters van het jaar . Veel zon hebben we nog niet gehad . :D

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

We betalen hier al flink voor het regenwater in het riool, via de rioolbelasting en de waterschappen!

 

Toen ik in Belgie woonde heb ik hier nooit een aanslag voor ontvangen, maar 't kan zijn dat het op het bord van m'n huurbaas kwam. Dus maar even aan een echte Belg vragen wat ze nu betalen aan belasting op hun riolen.

 

Precies In Nederland zit dit in allang in de gemeentelijke heffingen (riool/regenwater afvoeren. Dit artikel suggereert iets wat het eigenlijk niet is.. Het gaat over niet over een belasting over regendruppels.. maar over gemeenschappelijke waterafvoeren. Leuk zo'n opruiende artikel, maar het gaat nergens over. Het gaat over de financiering van een gemeentelijke overheidsvoorziening en niet voor een belasting op regendruppels.

 

het regenwater te beheren. De belasting is gebaseerd op de totale waterdichte oppervlakte van een eigendom. Met andere woorden die oppervlakte waar regenwater wordt tegengehouden door daken, terrassen etc. De belasting mag één euro per vierkante meter niet overschrijden.

 

De stad belast enkel die eigenaars die niets ondernemen om het regenwater dat van hun eigendommen wegstroomt naar riolen af te leiden. Wie dat wel doet kan worden vrijgesteld.

 

De maatregel is niet uniek. Ook in Polen wordt aan soortgelijke wet gewerkt. De inwoners van steden als Poznan, Koszalin, Bielsko-Biala, Bytom en Vrotslav hebben de belasting al betaald. In de Amerikaanse staat Oregon is het sinds 1925 strafbaar om regenwater en sneeuw op te vangen. De overheid gaat er van uit eigenaar te zijn van het regenwater dat op het erf van burgers valt.

 

Je kan hooguit kijken over je de doorbelasting aan de burgers gaat via een vaste bedrag per inwoner, of de eigenaren belast via een vastbedrag per vierkante meter opstal/bebouwing of vierkante meters grond , of op het aantal regendagen. Dus niets bijzonders.,.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies In Nederland zit dit in allang in de gemeentelijke heffingen....

 

Ik vind het trouwens wel jammer dat er niet gekeken wordt naar hoeveel je afvoert via het riool, alleen of er 1 of meerdere personen op een adres wonen. Dat zou een 'incentive' kunnen zijn om minder water te verbruiken, compost toiletten, regentonnen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dR3: Dat wordt lastig meten!

 

Ze zouden bij een kubieke meter water eigenlijk al die kosten in de prijs moeten verwerken, dan wordt het tenminste duidelijk wat een kuub water aanvoeren en afvoeren nu eigenlijk kost. Nu betaal je je kuub water, milieutaks, rioolheffing, en het waterschap.

 

Bij benzine zouden ze hetzelfde moeten doen. Gewoon de wegenbelasting in de benzineprijs stoppen, dan betalen mensen die het meeste rijden, of de dikste motor(=vervuiling) hebben automatisch het meest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij benzine zouden ze hetzelfde moeten doen. Gewoon de wegenbelasting in de benzineprijs stoppen, dan betalen mensen die het meeste rijden, of de dikste motor(=vervuiling) hebben automatisch het meest.

 

Dat vind ik nou ook, alleen kan dat niet in Nederland alleen, anders gaat iedereen over de grens tanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dR3: Dat wordt lastig meten!

 

Ze zouden bij een kubieke meter water eigenlijk al die kosten in de prijs moeten verwerken, dan wordt het tenminste duidelijk wat een kuub water aanvoeren en afvoeren nu eigenlijk kost. Nu betaal je je kuub water, milieutaks, rioolheffing, en het waterschap.

 

Bij benzine zouden ze hetzelfde moeten doen. Gewoon de wegenbelasting in de benzineprijs stoppen, dan betalen mensen die het meeste rijden, of de dikste motor(=vervuiling) hebben automatisch het meest.

 

Not funny weer extra belasting in benzine stoppen..nee we naaien je in nederland vanuit iedere kant, en met plezier hoor ik ze denken in hen torentje daar. En in duitsland zit het al in de benzine en toch is deze goedkoper! Ik tank al jaren niet meer in NL ik pak zelfs tussen de 20 en 25 cent korting meer in duitsland ;-) Vermijd spitstanken in duitsland, ga wat later op de avond of tegen sluitingstijd, is ie nog voordeliger ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik huiverde bij het lezen van volgend artikel

Er staat ook een filmpje met Nestlé baas aan het woord.

Ik verwittig je het is ronduit verontrustend. Maar het geeft duidelijk weer wat de elite van plan is met ons en onze planeet.

Meer uitleg hoef ik niet echt te geven denk ik, we zijn er vast allemaal van overtuigd dat dit ziekelijke ideeën zijn met dramatische gevolgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dR3: Dat wordt lastig meten!

 

Ze zouden bij een kubieke meter water eigenlijk al die kosten in de prijs moeten verwerken, dan wordt het tenminste duidelijk wat een kuub water aanvoeren en afvoeren nu eigenlijk kost. Nu betaal je je kuub water, milieutaks, rioolheffing, en het waterschap.

 

Bij benzine zouden ze hetzelfde moeten doen. Gewoon de wegenbelasting in de benzineprijs stoppen, dan betalen mensen die het meeste rijden, of de dikste motor(=vervuiling) hebben automatisch het meest.

 

Goed punt, en overal meters plaatsen is ook erg kostbaar. Je loost meer via je riool dan water, maar ingekocht water is toch wel de bulk.

 

Not funny weer extra belasting....

 

Dan moet natuurlijk wel de riool belasting en de wegenbelasting komen te vervallen. Misschien wordt het voor veelverbruikers een extra 'belasting' omdat ze meer betalen, maar niet omdat er meerdere soorten belastingen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang gaat het volk dit soort flauwekul nog tolereren ?

 

Wat voor flauwekul? Ik betaal nu ook voor m'n water, net als gas/elektriciteit/telefoon/internet/post/ov en de overige boodschappen. Deze discussie gaat heel snel (alweer) belanden op het punt wie dat soort dingen beter kan regelen, de markt of de overheid. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...