Chinaka Geplaatst: 28 juli 2012 Delen Geplaatst: 28 juli 2012 Wie heeft er ervaring in het gebruik van cayennepeper als bloed stelpend middel ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 28 juli 2012 Delen Geplaatst: 28 juli 2012 Nee, dat niet. Wel curcuma en gemaken koffie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 28 juli 2012 Delen Geplaatst: 28 juli 2012 Ja dat klopt cayennepeper helpt als bloedstelpend middel. daarnaast zorgt deze peper voor het volgende: -Verse cayenne peper heeft een zeer sterke anti virale, anti bacteriële en anti schimmel werking hetgeen ten eerste grote voordelen heeft voor uw algemene gevoel van welbevinden en zekerheid tijdens griepepidemieën. -Verse cayenne peper zorgt ervoor dat uw bloedsomloop verbeterd en zowel zuurstof en levensmiddelen beter uw cellen en organen kunnen bereiken. -Op dit moment lopen er een aantal wetenschappelijke onderzoeken in Amerika en Europa op het gebied van Cayenne Peper. 1 wordt er gekeken of Cayenne Peper een “Eerste Hulp bij Hart en Vaatziekten en Herseninfarct” kan zijn. In de praktijk is vele malen gebleken dat bij personen die op het punt staan een Hartaanval of Infarct te krijgen en/of deze net gehad hebben een Lepel Cayenne Peper met wat warm water in de mond binnen 30-60 seconden wonderen kan verrichten om weer bij bewustzijn te komen (reanimeren) en hierna weer geheel of gedeeltelijk te herstellen van deze aanval. 2 Cayenne peper een krachtig bloedstollend middel ofwel direct te gebruiken bij verwondingen c.q. snijwonden. Dit komt omdat Cayenne Peper de bloeddruk controleert en direct herstelt. Daarnaast voorkomt het klonteren van het bloed. Nu klinkt het misschien een beetje tegenstrijdig om Hete Cayenne Peper in een wond te strooien maar door haar bloedstollende en anti bacteriële werking zorgt het er wel voor dat het bloeden snel stopt en wonden veel sneller genezen dan normaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 30 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Ja dat klopt cayennepeper helpt als bloedstelpend middel. daarnaast zorgt deze peper voor het volgende: -Verse cayenne peper heeft een zeer sterke anti virale, anti bacteriële en anti schimmel werking hetgeen ten eerste grote voordelen heeft voor uw algemene gevoel van welbevinden en zekerheid tijdens griepepidemieën. -Verse cayenne peper zorgt ervoor dat uw bloedsomloop verbeterd en zowel zuurstof en levensmiddelen beter uw cellen en organen kunnen bereiken. -Op dit moment lopen er een aantal wetenschappelijke onderzoeken in Amerika en Europa op het gebied van Cayenne Peper. 1 wordt er gekeken of Cayenne Peper een “Eerste Hulp bij Hart en Vaatziekten en Herseninfarct” kan zijn. In de praktijk is vele malen gebleken dat bij personen die op het punt staan een Hartaanval of Infarct te krijgen en/of deze net gehad hebben een Lepel Cayenne Peper met wat warm water in de mond binnen 30-60 seconden wonderen kan verrichten om weer bij bewustzijn te komen (reanimeren) en hierna weer geheel of gedeeltelijk te herstellen van deze aanval. 2 Cayenne peper een krachtig bloedstollend middel ofwel direct te gebruiken bij verwondingen c.q. snijwonden. Dit komt omdat Cayenne Peper de bloeddruk controleert en direct herstelt. Daarnaast voorkomt het klonteren van het bloed. Nu klinkt het misschien een beetje tegenstrijdig om Hete Cayenne Peper in een wond te strooien maar door haar bloedstollende en anti bacteriële werking zorgt het er wel voor dat het bloeden snel stopt en wonden veel sneller genezen dan normaal. Hoi Nurse! Heb daar ook een beetje onderzoek naar gedaan en blijkbaar is dit een soort van wondermiddel. Toch loop ik vast bij, wat is nu verse cayenne peper. Hoe weet ik dat? Nu kan je stellen, wil je verse cayenne maak het zelf. Maar daar zit juist de moeilijkheid cayenne peper bestaat uit meerdere pepers en ik ben er nog niet uit welke dat juist moeten zijn. Eigenlijk is de benaming cayenne peper een beetje misleidend daar er blijkbaar heel veel verschillende soorten zijn en is er alleen onderscheid tussen hot or not, sweet enz... Of zou dit niet zo belangrijk zijn en volstaat om bv 2 of drie soorten te drogen en te vermalen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 "Nu klinkt het misschien een beetje tegenstrijdig om hete Cayenne Peper in een wond te strooien maar door haar bloedstollende en anti bacteriële werking zorgt het er wel voor dat het bloeden snel stopt en wonden veel sneller genezen dan normaal." Tegenstrijdig lijkt me zelfs nog zwak uitgedrukt. Het lijkt me een verrekte pijnlijke zaak om cayene peper in een open wond te strooien! Maar ja, als het helpt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast urbanprepper Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Geen idee of het brand in de wond. Maar denk het niet want een wond heeft geen smaakpapillen. Dus volgens mij valt het wel mee. En als het helpt........ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
J.I. nurse Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Hoi Chinaka, Ik heb er zelf geen ervaring mee, weet ook niet welke pepers ze gebruiken hiervoor. Kan uit de artikelen ook niet halen welke pepers ze gebruiken. Het lijkt me ook inderdaad zeer pijnlijk, ik heb het in de praktijk zelf ook nog niet meegemaakt. Maar ik ga nog even verder met zoeken hierna. Als ik er iets over vindt laat ik het weten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Geen idee of het brand in de wond. Maar denk het niet want een wond heeft geen smaakpapillen. Dus volgens mij valt het wel mee. En als het helpt........ Het gaat niet om smaakpapillen. Peper in je ogen doet ook pijn, en ik ben er redelijk zeker van dat er geen smaakpapillen in je ogen zitten In (hete) peper zit o.a. capsaïcine, in spaanse pepers komt ook pipperine voor welke ook de pijnzenuwen in de mond activeert. Vandaar dat het wel degelijk zeer zal doen in een wond... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinaka Geplaatst: 30 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Oke Heb even wat opzoekingen gedaan en kom tot de volgende conclusie. Dat er weinig of zelfs geen medische rapporten te vinden zijn rond het gebruik van cayenne peper is enkel en alleen te wijten aan en daar gaan we weer, geld en nog is geld. Je kan namelijk geen patent nemen op een kruid. Voila daar zijn we al uit Nu wat ik uit al de bronnen die ik geraadpleegt heb wel kan opmaken is dat het wel werkt en tijdens een levensbedreigende bloeding, denk hierbij aan een schot of steekwonde het je leven redde kan. Wees er ook maar zeker van dat wanneer je nog niet van je stokje ligt door de wonde, je na het toedienen van cayenne op zijn minst sterretjes zal zien. Ook voor inwendige bloeding zou het zeer werkzaam zijn ( 1 kl cayenne oplossen in warm water) Ik ga niet alle voordelen van cayenne opsommen want dat zijn er gewoon teveel. Wel wil ik vermelde dat wanneer je nu al een of andere allergische reactie heb van pepers, paprika, tomaat en al die andere van de familie der nachtschade enige voorzichtigheid wel op zijn plaats is. Maar mijn besluit staat vast, 50gr cayenne gaat in mijn bob is het niet voor een of andere wonde dan maar voor op mijn rijstschotel. Groetjes Chinaka 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 Moet er cayennepeper mee in de BOB? Wie heeft er ervaring mee? http://www.denieuwedokters.nl/cayenne.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BTF Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 Sowieos wel lekker om een konijn op smaak te brengen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 Ik heb mn twijfels bij alle goede eigenschappen die cayenne peper schijnt te hebben, maar het is ook gewoon een lekkere specerij dus waarom niet? Ik gebruik het met regelmaat, bijvoorbeeld op een gebakken ei. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 Ik gebruik hem inderdaad ook veel, maar meer in mengsel met andere specerijen (tandoori) en zo. Verder vaak groene peper en zwarte. Dan toch ook maar een busje rode meenemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
NightOwl Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 Het zijn wel veel beweringen maar van de bloedstollende eigenschappen heb ik vaker wat gehoord. Zo ook bij die ik redelijk vertrouw. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 Hier is al en draadje over met redelijk wat informatie, veel plezier ermee. http://preppers.nl/forum/threads/1161-Cayennepeper?highlight=cayennepeper p.s. ben er ook gek op 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 Hey leuk dat dit draadje al bestaat. Ik had het niet kunnen vinden en er een nieuw draadje over gestart. http://preppers.nl/forum/threads/3449-Cayennepeper-wondermiddel?p=72724#post72724 maar dat is nu niet meer relevant hier staat al veel van wat ik weten wil. Heb ik het dan goed dat cayenne een ander woord is voor chilipepers? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chinook Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 Heb de draadjes bij deze samengevoegd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 Je kunt cayenne ook gebruiken op stijve spieren, rugpijn en dat soort dingen. In de drogist vind je ok zg. "warmte pleisters". Daar zit cayenne in. Ooit had ik last van mijn rug en zo'n pleister hielp geweldig goed! en ik gebruik het ook nog eens graag inwendig (smul smul) Bij verkoudheid komt je snot helemaal los als je heet eet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
NightOwl Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 Je kunt cayenne ook gebruiken op stijve spieren, rugpijn en dat soort dingen. In de drogist vind je ok zg. "warmte pleisters". Daar zit cayenne in. Ooit had ik last van mijn rug en zo'n pleister hielp geweldig goed! en ik gebruik het ook nog eens graag inwendig (smul smul) Bij verkoudheid komt je snot helemaal los als je heet eet Klopt ja inderdaad, dat zit ook in die warmteplijsters. Ik geloof dat ze voor weinig verkrijgbaar zijn bij (waar anders) de Action. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vantazzy Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 Het zit wel in mijn BOB maar wist nog niet hoe je zou moeten toepassen, tot nu toe dan... Is wel beetje eng, zulke scherpe poeder in je wond gooien... Maja... Cement erin gooien zal het bloeden ook wel stelpen denk ik, maar of het goed is... LOL Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 je kun ook cayenne peper in de keukenmachine mallen, wat water en 90%alcolol toevoegen .giet het in een kleine parfum spuit en je heb............... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Holbewoner Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 Vreeken.nl heeft een aantal cayennepeperzaden te koop. Kan al in januari gezaaid worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 "Nu klinkt het misschien een beetje tegenstrijdig om hete Cayenne Peper in een wond te strooien maar door haar bloedstollende en anti bacteriële werking zorgt het er wel voor dat het bloeden snel stopt en wonden veel sneller genezen dan normaal." Tegenstrijdig lijkt me zelfs nog zwak uitgedrukt. Het lijkt me een verrekte pijnlijke zaak om cayene peper in een open wond te strooien! Maar ja, als het helpt... Zodra ik weer eens een wondje heb ga ik het zeker proberen. Zal geen verse maar gewoon een potje ceyennepeper zijn.. Ben wel benieuwd of dat reageerd zoals jodium of ander ontsmettingsmiddel? Zou me eigenlijk in twee vingers moeten snijden dan kan ik de stolling vergelijken...... Hmm of dat net zo makelijk zal zijn als die injectie?....... Grr Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 Vreeken.nl heeft een aantal cayennepeperzaden te koop. Kan al in januari gezaaid worden. Heb ik wel eens geprobeerd. Niet noodzakelijkerwijs van dat merk dat jij noemt, maar het mislukte grandioos. Miezerig frummeltjes werden het. Is NL niet te koud daarvoor? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 Pepertjes zou ik zelf in een kas of binnen in huis, ergens achter 't raam zetten, lekker warm. In Januari dus nog gewoon ook vlak bij de verwarming. Denk dat ik ook maar eens ga proberen die dingen te verbouwen, erg lekker en zo te zien nog nuttig ook Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.