Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stel jezelf voor...


bornready71

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heey heb ik me zelf hier nog nie voorgesteld?

 

Indra is de naam, uit Bandung W-Java 1977.

Had je niet gedacht he Peet?

Ik geloofd dat ik geen varkensvlees eet (mag niet van de Grootste), ik drink wel bier (mag ook niet), ik bied ook niet 5/dag.

In 1992 in NL beland, nog steeds aan het survivalen met het weer want Piet Paulusma vertrouw ik geen meter meer.

Grafisch opleidingen in Utrecht gedaan. Daarna Meubel maken.

Ik werk nu als lijstenmaker (kunst schilderijen enzo) in A'dam.

Af en toe maak ik messen

11 jaar getrouwd met blonde Amsterdamse. 2 kids: zoon 9 en dochter van 5.

Mijn dochter zit alleen in speciale school omdat haar kleine hersenen niet volgroeit daardoor haar motoriek niet goed kan functioneren, ze kan dus niet lopen, kruipen, praten ... ze heeft koemelk en acute walnoot allergie.

 

Als vader heb je verantwoordelijkheid om je gezin te beschermen en onderhouden. Toen begon het preppen. Ik ben ook een echte maar dan echte survival bushcrafter!!! Dat denken mensen omdat ik zo veel erover praat. ECHT online survival Hahaha

Mijn wereld is al aantal keren veranderd, ik prep dus niet voor doomsday maar eerder voor nood geval en elkedag weer proberen mijn gezinnetje te beschermen en onderhouden.

 

Is het al 1.30 uur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sanchez 24 jaar 50% Spaans "vader' 12,5% Pools 12,5% Oostenrijker 12,5% Tsjechisch 12,5 % Nederlands "moeder' En ben de jongste van 3,

Opleidingen: Vmbo administratie, Mbo Internationale groothandel, Mbo music management.

Loop stage bij een poppodium in Zwolle ( Hedon ) En daarnaast werk ik voor mijzelf, en wordt ik ingehuurd voor: pre/producties, management, boekingen door en voor podia's en voor dj's natuurlijk.

Daarnaast vanaf 2001 op scouting gezeten en ervaring met: survivallen, pionieren, vuur maken, koken ''alternatief'', en heb ik de Veluwe heel erg goed leren kennen :p

En in de tussen tijd ben ik erg actief geweest op de fiets (mtb, race, bmx, trial, free ride, en heb ik anderhalf jaar bij Shimano gelopen op de afdelingen: magazijn, verkoop en de werkplaats.

Kan heel erg goed alleen werken maar zelfs ik weet het ;) Meer zielen = meer vreugd.

Maar kan eigenlijk vrij veel met mijn handen.... Je noemt het maar, en ik maak het voor je ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor sommigen onder jullie zal ik wat bekender zijn, voor sommigen een raadsel. Nu ga ik niet verwachten dat jullie al mijn posts gaan uitpluizen om te achterhalen wie ik nu eigenlijk ben.

 

Dus ik zal het samenvatten voor jullie:

 

Ben een normale kerel van in de 30 met een gezin met drie kinderen.

Ben afkomstig uit het voormalig Joegoslavie (ja, ook ik heb een rare achternaam) en heb daar (helaas) de vervelende gevolgen van beide Balkan oorlogen mogen aanschouwen, met als hoogtepunt de luchtaanvallen van '99.

Dit heeft mij "wakker" geschud en heeft mij doen beginnen met mijn "risicobeheersing"

 

Ik heb een vrij extensieve beroepsmatige achtergrond bij onze overheid bij zowel politie danwel de krijgsmacht. Deze twee organisaties hebben mij "liefdevol" omgevormd naar de persoon die ik nu ben.

 

En nu ben ik demissionair voorzitter van de VPP afdeling Noord-Holland. (totdat ik omval, of vervangen word door iemand geschikter)

 

Indien je vragen hebt, schroom niet ze te stellen. Ik zal zo open mogelijk pogen te antwoorden.

 

Groeten,

 

Bolo

 

(ja, ik ben weg van de open fora. Achter de schermen actief blijven met de VPP's)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie verhalen, mooie voorstelronde!

Ik heb me al eerder voorgesteld en ben nu nog wat terughouden om teveel te vertellen. Maar ben paar maanden terug HBO afgestudeerd. Kan nu voor de klas op de basisschool, maar helaas weinig werk. Ben inmiddels bijna een jaar getrouwd en ook bijna 25.

Gelukkig vermaak ik me prima met preppen wat langzaam steeds serieuzer begint te worden. Nadeel is dat je zonder baan ook weinig budget voor je hobby's heb, maar eigenlijk vind ik dat vooral een uitdaging. Ik ben erg gelukkig over de eenvoudige manier waarop ik nu leef in een klein vrijstaand huisje in een buitengebied. Wil zelfs niet anders meer. Ik doe steeds meer toffe ideeën op hier op het forum die ik uit ga voeren. Mijn vrouw begint langzaam steeds enthousiaster te worden over preppen. Is vooral bang dat het huis komt vol te staan met preps, terwijl we al ruimte tekort hebben ;) Dus daar ga ik iets aan doen.

Uhm, verdere info die ik wil delen...? Ik ben van mezelf vooral een denker, beetje dromer. Maar stimuleer mezelf om ook meer doener en beslisser te worden. Bij preppen komt het allemaal van pas! Hoe cool is dat! Sterke kanten zijn tactisch/strategisch denken, analyseren, presenteren/verwoorden/overtuigen/enthousiasmeren, creatieve oplossingen verzinnen, leiding geven (moet wel met de jeugd van tegenwoordig :p) Zwakke kanten? Alles wat te praktisch en concreet wordt maar ook planning/control. Ik zoek altijd naar grotere plaatjes en lijnen... eenvoudige vragen zoals 'hoe laat ga je ontbijten?' krijg ik amper verwerkt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mede preppers,

 

In gedachten ben ik altijd een prepper geweest. In het verleden vele kleine pogingen gedaan maar recentelijk heb ik het echt concreet omgezet naar daden.

 

Ik ben geen Doomsday achtige prepper zoals te zien is op TV. Ik zie preppen meer als een soort verzekering. Wie heeft er immers geen inbraak, brand, ziektekosten verzekering en dergelijke. Dus waarom niet iets regelen voor een noodsituatie dacht ik zo.

 

Ik ga me inlezen op dit gedeelte van preppers.nl

 

Groetjes,

 

NightOwl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

Ook hier maar ff voorstellen

 

Wij (Roel&Anita) uit het Midden Limburgse, in de 40 en geen kids, pets of ander beweegbaar "spul" (op div terreinauto's na dan). Ik heb lang in de auto/truckbranche gezeten en weet het verschil tussen M6 en M16 hahaha. Nu werkzaam in de Chemie achter de laptop en houd mijn "handvaardigheden' op peil mbv een oldtimer landrover. We zijn bezig om zoveel mogelijk onafhankelijk te kunnen zijn, waarbij mijn technische kennis en vaardigheden en onze gezamelijke interesses mbt natuurlijk voedsel, gezondheid (lichaam en geest) ons in een situatie van monetaire instorting wellicht kunnen helpen voldoende tijd te winnen.

 

Officieel preppen we nog niet zo lang, echter hoe meer ik hier lees des te langer zijn we eigenlijk al min of meer bezig ermee. Nu heeft het een naam en ook een duidelijke reden om het te doen. Alleen jammer dat de meeste van mijn vroegere survavalspullen in de loop der tijd zijn verdwenen, dus maar weer opnieuw beginnen.

 

Anita is van huis uit niet zo'n buitenmens dan ik, dus zij zal het fort bewaken en de manschappen verzorgen, terwijl ik dan van haar de hort op mag voor de innerlijke mens. Het zal me benieuwen hoe ons eerste basic tentovernachting haar zal bevallen hahahaha. Ze heeft vandaag wel dat tactical knife uit een ander draadje besteld, dus wellicht dat ik straks de manschappen mag verzorgen en zij de jacht doet ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

man 36 samenwonend

MTS werktuigbouw afgerond, lassen draaien frezen hydrolische techniek enz enz enz

na militaire dienst ben ik eerst in de beveiliging gegaan, maar gestopt toen m'n maat een mes tussen z'n ribben kreeg (die eigenlijk voor mij bedoeld was)

tijdje scheepslasser geweest, maar werk beviel niet

toen begonnen in de installatietechniek, nu na 15 jaar ben ik Senior Service Engineer heb ik de leiding over een hele onderhoudsafdeling.

 

Ik ben goed in zo'n beetje alles repareren wat stuk is, gelukkig zijn andere mensen goed in dingen stukmaken.... goede combo dus hehehehe

graag zou ik van jullie ervaringen willen leren over verbouwen van voedsel en jagen/vissen/fourageren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook om, mede door Heksenboot, dus zal ik me effe voorstellen: Man, 40, vrijgezel, kat, hoekhuisje in een rijtjes in de gemeente Emmen. Tien jaar lang in de IT gewerkt, ken de meeste nederlandse banken van binnen. Daar ben ik behoorlijk afgebrand en zit nu afgekeurd thuis.

 

Als kind spendeerde ik mijn middagen en weekenden in het bos en was ik dol op indianen. Ook erg veel gecampeerd, met alleen een rugzak op de nek en zelfs een paar maanden in Frankrijk rondgezworven en gewerkt, toen voor het eerst meegemaakt dat je pas echt honger hebt, als je vijf dagen niet eet, maar wel de hele dag met een rugzak loop te zeulen.

 

Mijn skills liggen op het gebied van flora, zowel de natuur als uit de moestuin. Aangezien mijn geheugen zelden wat vergeet van boeken of discovery channel, veel feitjes en weetjes paraat.

 

Momenteel bezig de tuin te converteren naar moestuin, waarbij ik de methodes van Pieter Boxman gebruik, biologisch organisch tuinieren. Dat is niet echt een vast omlijnde methode, maar een manier om te tuinieren zonder pesticiden en kunstmest, de natuur moet het werk doen. Deze methode is dus ook geschikt voor na SHTF, want dan kun je geen spuitbusje gif of kunstmest meer ophalen.

Ik kende de man persoonlijk in mijn jeugd en heb hem een jaar of twee geleden opnieuw opgezocht. Sindsdien ga ik af toe langs om te kijken of 'ie nog leeft en kan ik mijn vragen kwijt over z'n boeken, die ik inmiddels alle 5 heb.

 

Ben een beginnend prepper, de voorraad kasten puilen nog niet uit en de BOB staat nog niet klaar.

 

Zie eventueel ook mijn voorstel post in het algemene forum: http://preppers.nl/forum/threads/3667-Raycoupe-wie-is-dat-nu-weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prepper sinds kort en probeer mijn hubbie en kids mee te krijgen. Wat af en toe best lastig is. Geintresseerd in zelfvoorzienend zijn en voorbereid. Heb een moestuin en wil in het voorjaar mijn kippetjes gaan halen. :D Eerst nog manlief overhalen. Maar dat lukt wel. Verder zeer geintresseerd in kruiden en het gezonde leven. Probeer zoveel mogelijk e nummer vrij te gaan leven. Wil zeer graag nog verschillende dingen zelf gaan maken zoals solar cooker een leuke tuinhaard en bv bogen en kruisbogen enz.. Altijd op zoek naar nuttige tips en hou van feedback..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joris Driepinter, 30+, geen kinderen, Amsterdam.

 

Van de mavo, naar de havo, naar HBO propedeuse met tussendoor af toe wat ellende en wat flierefluiten, naar gehandicaptenzorg, naar kinderdagverblijf, naar deeltijd geschiedenis aan de uni (deeltijd betekende helaas evengoed een aanwezigheidsplicht) met studentenbaantje als nachtreceptionist hotel, naar verliefd worden op een vrouwelijke gast van het hotel, naar een fulltime vast contract regelen voor de immigratiedienst, naar fulltime nachtreceptionist.

 

Plan is nog steeds ooit geschiedenisleraar te worden zodra m'n Braziliaanse vriendin (zestalige psychologe) die inmiddels bij me woont een fulltime baantje heeft gevonden en we ons school kunnen veroorloven.

 

Ik ben al jaren een goldbug, eigenlijk een prepper tegen financiële crises. Ik was al lang een goldbug en een messengek voordat ik ooit van het woord 'prepper' had gehoord.

 

De totstandkoming van mijn interesse in preppen ging als volgt: eind jaren negentig wat aandeeltjes Koninklijke Olie gehad van oma; geïnteresseerd geraakt in beleggen; begin 21ste eeuw Willem Middelkoop leren kennen als columnist; 2005 Hurricane Katrina; geïnteresseerd geraakt in goud; zomer 2007 eerste druk Als de dollar valt: wat bankiers en politici u niet vertellen over geld en de kredietcrisis gelezen en toen aandeeltjes verkocht en eerste goud gekocht; begin 2009 weer geïnteresseerd geraakt in zakmessen; knifenuts gaan volgen op Youtube en door hen - Willem Middelkoop en de knife nuts op Youtube en terugdenkend aan Katrina - ben ik geïnteresseerd geraakt in preppen. Vervolgens door een tweet van Middelkoop eind januari op deze site beland (toen bleek-ie net een paar dagen in de lucht).

 

Mijn voorbereidingen zijn nog niet echt verder gekomen dan messen en multi-tools, een fire steel en EHBO-spullen aanschaffen en allerhande Youtube survival filmpjes kijken. En natuurlijk een fysiek goud- en zilverrekening geopend. Heb inmiddels een beetje voedsel opgeslagen en een pak WC-papier en maandverband. Ook inmiddels een rocketstove. Maar het is allemaal nog heel miniem. Ook weinig te makken als nachtreceptionistje enig kostwinner te zijn.

 

Mijn nicht is geen prepper, maar heeft wel een 40 meter lang zeewaardig woonschip aan de rand van Amsterdam. En ik heb natuurlijk heel veel schoonfamilie in Booming Brazil (mijn vriendin heeft alleen al 45 directe ooms en tantes).

 

Persoonlijk denk ik dat wie hier hooguit (als we pech hebben) één/twee/drie maanden 'New Orleans' gaan meemaken en verwacht ik persoonlijk echt niet dat we opeens terug naar het stenen tijdperk als keuterboertjes de rest van ons leven moeten slijten. Sowieso relativeer ik graag als mensen met zekerheid de toekomst denken te kunnen voorspellen. Ik hoop dat men mij daardoor niet als minder of naïef of dom ziet en ik hier nog steeds welkom ben. Evengoed probeer ik me op het ergste voor te bereiden. Ik draag gaarne m'n steentje bij alleen heb ik geen skills om over naar huis te schrijven dus wat dat betreft ben ik eerder een last dan van toegevoegde waarde voor een groep survivors.

 

Het verlies van m'n twee beste jeugdvrienden de afgelopen drie jaar dat ervoor zorgde dat ik niemand meer heb waarmee ik m'n pubertijd-tot-met-nu gedeeld heb, hebben er tevens voor gezorgd dat ik besef dat het morgen afgelopen kan zijn en m'n zilvervoorraadje en prepseltjes dan absoluut zinloos en waardeloos zijn geweest. Zodoende probeer ik me ook niet te veel gek te laten maken en zo veel als mogelijk te genieten van het hier en nu.

 

Overigens heb ik nog geen tent.

 

@Jager: heb jij jezelf ook voorgesteld in dit door jou gestarte draadje? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja op pagina zeven op acht van topic shelter camping :p

Maar hier komt hij dan opnieuw:

Man, 32 jaar oud. Vader van drie en gelukkig getrouwd met een mooie Antilliaanse/Surinaamse dame.

Skills: Bushcraft, survival, beveiliging, Masseren, ultieme minnaar (:p) en nog wat dingetjes meer ...

 

Samen met Heksenboot starter van Shelter Camping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Another Copy/paste ;)

 

Ik zal me even voorstellen. Philwar is de naam (van philosopher/warrior). Ik ben het overgrote deel van mijn leven survival-minded geweest, alleen heette het toen nog geen preppen.

Ik heb mijn dienstplicht vervuld in 1982/83 dus dan weet je ongeveer hoe oud ik ben. Heb daarnaast nog in Israel in actieve dienst gezeten, en ben altijd bezig gebleven met wapens en de systemen waarin ze passen. Ben ook altijd sportschutter geweest, en nog.

Ben ook altijd met martial arts bezig geweest, als kind karate, later Muay Thai (ook competitie) en dat doe ik nog. Ik ben de laatste jaren ook nog Judo en Braziliaans Jiu-Jitsu gaan doen, het hele pakket samen kun je MMA noemen.

 

Preppen voor mij bestaat op dit moment uit twee onderdelen: opbouwen van voorraden voor het geval er een noodsitutie ontstaat, en daarnaast het opbouwen, trainen en in stand houden van vaardigheden die nuttig zijn bij het zo goed mogelijk het hoofd bieden aan zo'n noodsituatie, voor mijn hele gezin (twee zoons, vrouw).

 

De belangrijkste reden voor mij om lid te worden van dit forum is de hoop mensen te ontmoeten waarmee ik in de praktijd verder kan. Samen kun, ken en weet je zoveel meer dan alleen.

Ik hoop dat shelter camping me in contact zal brengen met mensen met wie ik verder kan (dat moet wederzijds zijn natuurlijk), naast de voor de hand liggende redenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi ben Geert een handige jongen uit Vlaanderen ergens tussen Gent en Brugge op een 500 tal meter van Nederland , in vogelvlucht .

Ben vader van twee dochters allebei zijn ze de deur uit . Zijn 28 j en 23 j .

Ik ben van bouwjaar 1961 . Al 29, 5 jaar samen met K . Zij is gelukkig en ik ben getrouwd .

Ben zelfstandig aannemer in de bouw met specialiteit betonnen trappen

Zo komt het dat bijna al mijn vrienden mij Den Trap noemen .

Ben momenteel buiten dienst door van een steiger te vallen .

Prep al van in de jaren 70 .

Hou van jagen en van lekker eten dus ook koken .

Van computers weet ik niets .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na lang wikken en wegen toch mezelf maar aangesloten bij de groep.

Ik ben calimero en niet echt een groepsmens, ik zie dit echt als mijn/ons waar we naar toe kunnen gaan en wat opbouwen met gelijk gestemden.

Naar zoiets zocht ik al een tijdje, want waar moet je heen als je je huis moet verlaten.

Ik ben ook van bouwjaar 1960 en mijn man is van 1950.

Ik weet veel van kruiden af ben kruidengeneeskundige en maak mijn eigen medicijnen ervan.

We hebben een eigen volkstuin met kruiden en groenten, ik doe aan shiatsu en voetreflexmassage.

Dit even in het kort wat ik zo'n beetje doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen, mijn naam is Martin,woon in Amsterdam,bouwjaar 1966 ik voel me 26 ;-).

Zo'n 2 jaar getrouwd met een schone dame uit Suriname we wonen nu 11 jaar samen,we hebben geen kinderen.

 

Beiden geen groepsmensen,heb wel een paar(3-4)goede vrienden,waarvan er twee weten dat ik aan het preppen ben.

Ik ben best handig en doe alle reparaties in en om het huis,aan de auto en fietsen zoveel mogelijk zelf.

Ik kan aardig koken, mijn vrouw laat het meestal aan mij over.

 

De laatste jaren zijn we samen bewust geworden van de inhoud van veel gegeten producten,

ik/wij proberen nu zoveel mogelijk te koken zonder msg en transvetten/margarine.

Zoveel mogelijk vers is het devies,bak sinds kort(6weken) ons eigen brood in de oven.

 

Pas begonnen met preppen de serie Doomsday preppers was de aanleiding om te preppen.

Mijn vrouw weet dat ik aan het preppen geslagen ben en steunt/remt me voorzichtig.Zij heeft groene vingers en houdt echt van tuinieren,ikzelf nietzo maar wel steeds meer geintereseerd in een moestuin en voedsel kweken.

 

Ik leer gaag nieuwe dingen en deel graag kennis en kunde van wat ik wel weet en kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

knippen/ plakken:

Ik ben 37 jaar, echtgenoot, vader, christen, werkvoorbereider bij een bouwbedrijf, impulsief, ecocentrisch, locavore en perfectionistisch.

Sinds ongeveer 2 jaar ben ik me meer bewust geworden van de systeemfouten in onze westerse, kapitalistiche samenleving, gebaseerd op uitputting en uitbuiting.

Sindsdien ben ik er een steeds grotere afkeer van gaan krijgen en heb me voorgenomen hier anders mee om te gaan.

Tegelijk ben ik me toen gaan beseffen dat onze samenleving hier, net als bijvoorbeeld in griekenland, best kan gaan stoppen met functioneren zo als het nu doet.

Dit maakte me behoorlijk onrustig en ik begon prepper neigingen te krijgen zonder dat ik ooit van het woord had gehoord. Tegelijk weet ik dat er meer is tussen hemel en aarde waaruit ik veel rust put.

Inmiddels zijn we 2 jaar verder, en koop ik regelmatig wat extra eten in de supermarkt met een lange houdbaarheid, en wat survival spulletjes die ook op de camping handig zijn.

Nog lang geen hardcore prepper dus, maar wel regelmatig op zoek naar mogelijkheden om beter voorbereid te zijn, zonder enorme kosten te maken, want die mogelijkheden heb ik gewoonweg niet.

 

Kortom: newbie prepper op zoek naar laaghangend fruit en no-brainers om de volgende stap te maken in de prep ontdekkingsreis.

Tips en links zijn van harte welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal, ik ben Lone-wolf, nog niet zo lang hier op het forum,

Woon met mijn zoontje, en wil hem graag wat leren over het leven met de natuur,

veel is voor mij ook nieuw, vroeger bij huis hadden we ook dieren en een tuintje.

Maar ons huidige huisje heeft daar niet de ruimte voor.

Belangrijkste voor mij, de kleine meer leren wat de natuur ons te bieden heeft.

In Nunspeet vonden we het, wel leerzaam.

Groetjes Gerhard.

 

Als 14 feb goed verloopt kan ik in mei wel weer auto rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Heb mij aangesloten bij deze groep omdat ik denk dat het idee om een afgelegen camping om te turnen naar shelter camping de grootste kans van slagen heeft zodra SHFT. Wel onderzocht naar de mogelijkheden om een stuk land/huis te kopen in Hongarije, want voor minder dan 10K heb je een compleet huis plus een enorm groot stuk land. Dit is mijns inziens veel voordeliger dan een stuk land kopen in frankrijk/spanje/portugal. Echter, het probleem waar je dan tegenaan loopt is dat stel dat SHTF dan ga je het echt niet overleven als je daar alleen met je gezinnetje bent. De kracht zit em juist in een collectief dat bestaat uit mensen die verschillende ambachten machtig zijn. Ik geloof dat het financiële systeem op instorten staat met alle denkbare gevolgen van dien.

 

Wie zijn wij?

Wij zijn een gezin van 4: Man, vrouw en 2 kinderen.

Man: IT'er, hobby klusser en leergierig.

Vrouw: SPW3, aanpakker en creatieveling.

Veder wil ik hier niet veel specifieke info geven omdat dit een publiek forum is en er altijd een "Rob erto Ste ge-man" rond kan neuzen.

 

Ik hoop dat er hier voldoende mensen zijn die serieuze stappen durven te ondernemen en er niet enkel maar over willen praten. Time is ticking.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rauwebonk meldt zich ook nogmaals.

Jongeman van 49, hoewel mijn knieen ff gefixed moeten worden (meniscus) doet de rest t nog prima!

Prep sinds december 2012 in een sneltreinvaart.

Heb een lat-relatie en twee dochters (20 en 23 jaar), waarvan de oudste hier ook op t forum rond struint :)

Ben nog niet thuis in t bushcraften/survival, maar wil daar snel verandering in brengen.

Hoewel ik niet echt een groepsmens ben, hoop ik er wel bij te zijn op t feestje in mei, maar ben daar nog niet zeker van.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...