Mariskaexcentriek Geplaatst: 13 november 2014 Delen Geplaatst: 13 november 2014 Ben benieuwd welke gewassen er zijn geoogst door mijn mede-preppers. Dit kwam er van mijn perceeltje: Rozemarijn, peterselie, salie, bieslook, perzikkruid, hertshoornweegbree, kamille, oregano, tijm, anijs, lavendel, muntsoorten, vrouwenmantel, citroenmelisse, laurier. Aardbei, bes, framboos, braam, appel. Sla, radijs, aubergine, wortel, ui, tomaat, tuinboon, erwt, biet, rabarber, andijvie, pompoen, courgette. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rumble Geplaatst: 13 november 2014 Delen Geplaatst: 13 november 2014 Aardbei aardappels boontje bietjes sla tomaat andijvie en straks boerenkool. Alles met mate wantalles staat in pot of vat in detuin en op de oprit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 13 november 2014 Delen Geplaatst: 13 november 2014 Mais ongeveer 700 kg . Aardappelen 150 kg bonen 12kg . Prei 120 stengels ( dikke en dunne ) selder , knolseldel , savooiekool , courgettes , tijm , peterselie , aardbeien , frambozen , zonnebloem , ajuin , zilveruitjes , munt , roomse kervel , wortelen , voederkool , look , bislook , basilicum , sla 3soorten , radijs wit en rood , 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 13 november 2014 Delen Geplaatst: 13 november 2014 Mijn moestuin is op mijn werk. Daar hebben we dit jaar wel het een en ander geoogst. Rode kool, wille kool, spruitkool, groene kool, koolrabi, broccoli, bloemkool, boerenkool, radijs, paksoy, raapstelen. Rode biet, peen, ui, knoflook, prei. Sla divers, snijbiet, andijvie, groenlof. Sperziebonen, boterbonen, snijbonen, peultjes, doperwten, tuinbonen, sugar snaps. Aardappels. Pompoenen. In de kas: Tomaten, komkommer courgette, aubergine, paprika, pepers. Kruidentuin: munt, bieslook, selderij, peterselie, lavas, laurier. Fruit: appels, aardbeien, peren, kersen, pruimen, rabarber, frambozen wit en rood, rode bes, zwarte bes. Verder hebben we nog staan: druiven,, bramen, tayberry, wijnbes, honingbes, mispel, kweepeer. Die zijn afgelopen voorjaar aangeplant. Vandaag hebben we ook nog planten binnen gekregen: vijgen, perzik, walnootstruik ( wordt maar 1 meter hoog) rozebottels, blauwe bessen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 13 november 2014 Delen Geplaatst: 13 november 2014 Mijn tuintje was 1 pot, en die leverde circa 15 cherry tomaatjes op.... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flow Geplaatst: 13 november 2014 Delen Geplaatst: 13 november 2014 worteltjes, cherrytomaten, gewone tomaten, vleestomaten, komkommers, radijsjes, sla, paprika, knoflook, uitjes, aalbessen, bramen, blauwe bessen, frambozen, aardappels en aardperen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Richa Geplaatst: 14 november 2014 Delen Geplaatst: 14 november 2014 Sperziebonen en sperziebonen Sla, verschillende soorten Regenboogsnijbiet, mijn favoriet, nu nog te oogsten Spinazie Frambozen Bramen Zwarte bessen Blauwe bessen Aarbeien Aardperen Knolsoorten Erwten En veel verschillende geneeskrachtige kruiden en keukenkruiden Oh ja en boerenkool, die staat er nu nog Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mariskaexcentriek Geplaatst: 14 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2014 Goed om te lezen! Geert, wauw wat een kilo's voedsel! Tanfana, dan heb je een geweldige job! Een aantal geneeskrachtige kruiden die ik heb geoogst, zijn voor de thee. Nu nog water leren zuiveren en ik ben qua drinken aardig op weg naar onafhankelijkheid. In 2015 hoop ik meer diverse bessensoorten te hebben. Mogelijk zijn de andere fruitbomen nog niet zover dat ze geven (kers, pruim, vijg, peer). Kan niet wachten tot het volgende seizoen ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
eva1986 Geplaatst: 14 november 2014 Delen Geplaatst: 14 november 2014 Aan huis maar bescheiden tuintje... Maar dit jaar: Aardbeien ostara en witte (die dragen nu nog vrucht!!) Frambozen Eerste appels (boom is 4 jaar jong) Knoflook (en nieuwe staan weer in de grond) Tomaten Pepers en mini paprika's Uchiki kuri (kleine pompoen met goede bewaarwaarde) Veel kervel, nu nog! Jamm! Peultjes Radijs Meiknol Pluksla Courgette Mislukt dit jaar is de prei, helaas... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mariskaexcentriek Geplaatst: 14 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2014 Leuk @eva1986! Bij mij ook kleine tuin (5x6) bij huis. Toevallig ook de prei mislukt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mathsay Geplaatst: 14 november 2014 Delen Geplaatst: 14 november 2014 Prei Courgette Paprika Kersttomaten Witte kool, Rode kool, bloemkool en broccoli Selder (witte en groene) Sla (verschillende soorten) Kervel Bonen Pompoenen Tomaten zijn mislukt (volgend jaar in kas) samen met de wortelen (slecht zaad vermoed ik) Appels Pruimen (1 stuk, maar volgens mij is de boom aan het einde van zijn leven) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 14 november 2014 Delen Geplaatst: 14 november 2014 Weinig dit jaar geen zin, wat pompoenen, mais, druiven, peren en bonen. Alles weggegeven aan mensen die het harder nodig hebben. December verwacht ik 1500kg olijven te oogsten om er olie van te laten persen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan c Geplaatst: 16 november 2014 Delen Geplaatst: 16 november 2014 140kg appels :sap en jam (confituur voor de Vlaamse lezers) gemaakt Bessen ,frambozen en ander lekkers : werden op tijd door de kinderen opgegeten (geen idee wat de opbrengst precies was ) Groentetuin : een handvol (!) boontjes , geen worteltjes , geen pompoenen , enkele courgettes , sla opgevreten door slakken .Met andere woorden : volgend jaar pakken we het anders aan . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roodhaar Geplaatst: 16 november 2014 Delen Geplaatst: 16 november 2014 Wij zijn de gelukkige bezitters van een fruitdragende appel- en perenboom, meerdere frambozenstruiken, zwarte bessenstruiken en bramenstruiken. Verder prei, wortels, bieten, snijbiet, courgette, tomaat, komkommer, boontjes en sla. Helaas zijn alle knolgewassen mislukt door slakken, konijnen en rupsen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 16 november 2014 Delen Geplaatst: 16 november 2014 140kg appels :sap en jam (confituur voor de Vlaamse lezers) gemaakt Bessen ,frambozen en ander lekkers : werden op tijd door de kinderen opgegeten (geen idee wat de opbrengst precies was ) Groentetuin : een handvol (!) boontjes , geen worteltjes , geen pompoenen , enkele courgettes , sla opgevreten door slakken .Met andere woorden : volgend jaar pakken we het anders aan . Weinig boontjes wijst op een te rijke grond. Bonen hebben een schrale grond nodig anders vormen de planten geen zaad. En dat is precies wat boontjes zijn. Je kan je sla beschermen door er ringen van petflessen rond te plaatsen, eventueel wat fijn wit zand rond te strooien en dat geregeld te herhalen. De slakken vinden dat zand niet fijn aan hun slijmerige buikjes. Op slakkenjacht gaan kan ook helpen. Of anders een bekertje ingraven en er een scheutje Heineken in gieten omdat het zonde is daarvoor bier te gebruiken. De rest gooi je weg want het is toch niet te zuipen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan c Geplaatst: 17 november 2014 Delen Geplaatst: 17 november 2014 Weinig boontjes wijst op een te rijke grond. Bonen hebben een schrale grond nodig anders vormen de planten geen zaad. En dat is precies wat boontjes zijn. Je kan je sla beschermen door er ringen van petflessen rond te plaatsen, eventueel wat fijn wit zand rond te strooien en dat geregeld te herhalen. De slakken vinden dat zand niet fijn aan hun slijmerige buikjes. Op slakkenjacht gaan kan ook helpen. Of anders een bekertje ingraven en er een scheutje Heineken in gieten omdat het zonde is daarvoor bier te gebruiken. De rest gooi je weg want het is toch niet te zuipen. :-) ,net m'n dag goedgemaakt ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sakura Geplaatst: 17 november 2014 Delen Geplaatst: 17 november 2014 Dit was mijn eerste jaar moestuineren en hier het resultaat: Mini-paksoi, bosui, japanse stengelui, gewone rode ui, courgettes, kerstomaten (drie soorten), chinese kool, wortelen (parijse en gewone), sla (verschillende soorten, pluk - en kropsla), mini-paprika's (vond ik niet lekker btw), gewone paprika's, radijzen, rabarber, mini-komkommers (heel lekker!), jalapenos, cayennepepers, snijmoes, spinazie, barbarakers, mini-meloen (klein en lekker!), daikon, ramenas, aubergine (niet goed gelukt), nero-kool, rucola Kleinfruit: framboos, japanse wijnbes, zwarte braam, aardbeien 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 17 november 2014 Delen Geplaatst: 17 november 2014 Weinig boontjes wijst op een te rijke grond. Bonen hebben een schrale grond nodig anders vormen de planten geen zaad. En dat is precies wat boontjes zijn. Je kan je sla beschermen door er ringen van petflessen rond te plaatsen, eventueel wat fijn wit zand rond te strooien en dat geregeld te herhalen. De slakken vinden dat zand niet fijn aan hun slijmerige buikjes. Op slakkenjacht gaan kan ook helpen. Of anders een bekertje ingraven en er een scheutje Heineken in gieten omdat het zonde is daarvoor bier te gebruiken. De rest gooi je weg want het is toch niet te zuipen. Ik moet Lewieke hier gelijk in geven. Slakken zijn echte fijnproevers dus zij drinken alleen het beste bier Ik heb vooral nu veel pepers. Heel veel hele hete pepers. Bhut jolokia, ghost peppers, hoe je ze ook maar wilt noemen. Ik heb van de week wat pepers op wodka gezet alleen de ervaring heeft mij geleerd dat je dit alleen maar aan je schoonmoeder moet geven. Projectiel braken is niet zo mijn ding... Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
charistyc Geplaatst: 17 november 2014 Delen Geplaatst: 17 november 2014 heeel veel tomaten, komkommers, aubergines, paprika's, hete en zoete pepers, ui, zomerwortel 17.5 kg, courgettes, rode bieten, knolselderij, winterwortel, 75 kg aardappels, peulen, doperwten, sperziebonen, pluksla, snijbiet, rucola, diverse kruiden, verder staat er nog andijvie, boerenkool en spruiten en knoflook. de sperziebonen deden het slecht dit jaar en de peulen waren de helft minder dan vorig jaar.( had vorig jaar dan ook wel een superoogst hiervan) @Geert , ik ben benieuwd hoe je al die mais bewaard Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 17 november 2014 Delen Geplaatst: 17 november 2014 heeel veel tomaten, komkommers, aubergines, paprika's, hete en zoete pepers, ui, zomerwortel 17.5 kg, courgettes, rode bieten, knolselderij, winterwortel, 75 kg aardappels, peulen, doperwten, sperziebonen, pluksla, snijbiet, rucola, diverse kruiden, verder staat er nog andijvie, boerenkool en spruiten en knoflook. de sperziebonen deden het slecht dit jaar en de peulen waren de helft minder dan vorig jaar.( had vorig jaar dan ook wel een superoogst hiervan) @Geert , ik ben benieuwd hoe je al die mais bewaard De mais van eigen kweek ligt op een oude hooizolder waar veel tocht aan kan . De mais die ik op velden ben ga rapen zit in een soort kooi . Ook om te drogen . De mais wordt pas in mei van de kolf ontdaan . Vergis je niet het is voeder mais voor dieren . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
charistyc Geplaatst: 20 november 2014 Delen Geplaatst: 20 november 2014 @Geert , is van GMO vrije mais ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 20 november 2014 Delen Geplaatst: 20 november 2014 @Geert , is van GMO vrije mais ? Dat denk ik niet . De zaden zijn gekocht in de boerenbond . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
charistyc Geplaatst: 20 november 2014 Delen Geplaatst: 20 november 2014 @Geert , dus sta je achter monsanto en consorte of is het anders gewoon onbetaalbaar ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.