Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zijn er ook budget-preppers aanwezig?


prepper053

Aanbevolen berichten

Wj gaan ieder jaar naar Frankrijk op vakantie en dan neem ik een aantal van die 5 liter flessen water mee. (daar leeg drinken en leeg mee naar huis)

Ik heb er nu een stuk of 20 gevuld staan in mijn prepper voorraad. Erg handig en ze kosten daar maar een paar cent per stuk. Bovendien zit er een handig drukknop kraantje op.

 

Volgens mij verkopen ze die flessen ook in Belgie en Luxemburg. Merk is volvic geloof ik.

 

Ik kom die flessen niet veel meer tegen, ja ok, van de ruitensproeier vloeistof voor auto's. In Duitsland hebben ze af en toe deze flessen gevuld met bronwater en daar zit dan geen statiegeld op. Handig, voor 1 euro tien jaar houdbaar water. Een aantal heb ik de bodem uit gesneden, die dienen in het voorjaar als individuele kasjes voor plantjes op de moestuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
eventjes voor de budgetters onder ons.

 

Hout gas brander zonder opzet stuk:

 

 

voordelen van een hout brander van dit type: weinig brandstof verbruik, gemakkelijk brandstof voor te krijgen, makkelijk te transporteren vanwege het lage gewicht, snel op te zetten, makkelijk om een vuurtje in te starten en weinig impact door wind.

 

 

Hoi

ik ben erg nieuwsgierig hoe je deze hebt gemaakt, van begin tot eind. Kun je me elke handeling beschrijven? Of weet je of het ergens op youtube te vinden zal zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn echte budgetpreppers en ook nog eens beginners. Op het moment oefenen we in de tuin met zelf groente verbouwen. Daarnaast verzamelen we de lege glazen potten met klikdeksel. Deze zijn namelijk herbruikbaar om te wecken en door de klikdeksel goed te checken of het wecken is gelukt en later of de inhoudt nog wel goed is.

 

afhankelijk welke ramp zich afspeelt, zou wecken inderdaad een goed alternatief zijn. Ik wilde je even attent maken op het volgende. Ik heb afgelopen zomer gemerkt toen ik stam slaboontjes kweekte, dat de groene versie zo als gewoonlijk erg geliefd is bij vogels...maar de witte (gele variant) totaal niet. Dit komt door de ruwe beetje harige buitenkant denk ik...ze smaken net zo lekker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zoek al jaren naar betaalbare oplossingen, uit principe. Dure opties zijn uiteindelijk elitair en egocentrisch, want die kan je alleen delen met rijke mensen.

Wat ik leerde is dat niet alleen de beste oplossingen goedkoop of gratis zijn, maar dat gratis oplossingen vaak überhaupt een oplossing zijn (waar commerciële bronnen zeggen dat je gewoon geen optie hebt).

zie honderden fantastische dingen die ik de afgelopen jaren gevonden heb hier: http://b2012overleven.runboard.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 post en gelijk een link naar een eigen forum??

 

Helaas ook nog eens engelstalig, relevantie tot budget-preppers? weinig. Tips kunnen wel leuk zijn, maar het is overduidelijk als een internationale communitie opgezet. Met veel overlap met dit forum als ik de onderwerpen zo lees. Budget opties moeten voor ons hier haalbaar zijn. Dat maakt een internationale communitie minder relevant in dit onderwerp. Ik vraag me af of je wil meedenken of reclame wil maken voor je eigen forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

zonet even een bestelling gedaan bij een airsoft webshop, ik heb er 5 rookgranaten besteld. Ik had er al een paar, maar ik zag dat er een betere was uitgebracht. Deze geeft 3 keer zoveel rook als die ik 2jaar geleden heb gekocht.

 

Nu hoor ik jullie al roepen: Prepper053, wat moet je er toch mee??

 

Nou, ik vind ze multifunctioneel. Je kan ze gebruiken als rookgordijn als je achtervolgd wordt, maar je kan ze ook gebruiken als een grensbeveiliging door er een struikeldraad aan de pin te maken.

 

Ideaal voor het geval van een SHTF

 

BTW, door de webshop te liken op FB kreeg ik ook nog eens 5 euro korting, laat dat nu net de verzendkosten zijn, dus dat scheelt weer.

http://www.airsoft2go.com/airsoft-accessoires-kopen/accessoires-smoke-grenades

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik vind ze multifunctioneel.

Voor de survivaler/survivalist (?) nog een functie: handig als je snel een rooksignaal moet maken.

Oranje of rood lijkt me dan de aangewezen kleur.

 

Heb je zo'n rookgranaat zelf al eens getest, genereert het veel (dikke) rook?

Of zijn ze net zo effectief als een sterretje en 5/8e pijp?

 

Groeten,

 

QF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ebola, dat is toch momenteel wel 1 van de meest besproken onderwerpen de laatste weken. Ik heb onlangs besloten om mijn EDC aan te passen op de mogelijke Ebola uitbraak in Nederland. Natuurlijk zijn de spullen die ik in mijn aangepaste EDC ga stoppen ook geschikt voor een andere Epidemie die mogelijk voor gaat komen in Nederland. Vandaar dat ik het een E-EDC ga noemen, de eerste E staat voor Epidemie.

 

Maar ja, je hebt spullen nodig voor een dergelijke E-EDC. Enkele artikelen kan men gewoon bij de winkel kopen andere bij een webshop. Nu weet ik dat men wel eens een extraatje krijgt bij een prepshop als je eens iets besteld, maar ik was net toen mijn bestelling van http://www.isurvive.nl binnenkwam wel een beetje verrast.

 

Dit was mijn bestelling:

1x desinfectie eerste hulp set.

1x Bioguard desinfecterende vochtige doekjes (100st.).

5x Oogspoeling capsules 20 ml.

2x Desinfecterende chirurgische handgel met pomp.

 

[ATTACH=CONFIG]13584[/ATTACH]

 

Maar ik kreeg ook dit erbij:

 

1x First aid bag (leeg).

14x Bioguard desinfectie doekjes.

1x Biogaurd desinfecterende luchtverfrisser.

1x reclamesticker http://www.isurvive.nl

 

[ATTACH=CONFIG]13585[/ATTACH]

 

 

Dit is toch wel een redelijke extra die ze mij hebben gegeven, vandaar dat ik toch hen hier een beetje in het spotlight wil zetten. Wat betreft mijn E-EDC, daar ga ik vanavond mee aan de gang en daar zal ik ook nog wel even iets over posten op het Forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook altijd wel leuk wat webshops als kadootje bij je bestelling stoppen.

Meestal is het iets kleins en goedkoops, maar soms zitten er hele grappige dingen bij.

 

Een tijdje terug kreeg ik bij een bestelling een drie-in-een pen: schrijfpen, touchscreen-dingetje en laser in één.

Bij een andere bestelling een sleutelhanger met daarin een laser en een witte LED.

 

Laatst kocht ik een nieuwe mini-EDC voor aan m'n riem en daar zat een alarmfluitje met SOS-papiertje bij.

Mini-EDC.jpg.33a4eff6f3524774714da47a7d0c0d4e.jpg

Oké, zo'n fluitje heb ik al en ik draag altijd een dog-tag, maar het idee om klanten te verrassen mag ik wel.

 

Groeten,

 

QF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook altijd wel leuk wat webshops als kadootje bij je bestelling stoppen.
Daar is de Prepshop ook goed in. En er zit altijd een aardig briefje bij de bestelling, handgeschreven, persoonlijk. Wordt door mij erg gewaardeerd dat soort kleine dingen.

(slimme jongen die @Simurgh, want dat weet hij natuurlijk best, goed voor de klantbinding enzo, maar hij doet het maar he, elke keer weer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is de Prepshop ook goed in. En er zit altijd een aardig briefje bij de bestelling, handgeschreven, persoonlijk. Wordt door mij erg gewaardeerd dat soort kleine dingen.

(slimme jongen die @Simurgh, want dat weet hij natuurlijk best, goed voor de klantbinding enzo, maar hij doet het maar he, elke keer weer)

 

Dat heb ik ook gehad en een zeepje erbij,nou ik sprong een gat in de lucht want het was mijn favoriete geur.

ik ben zeer tevreden over onze webshop en het lijstje ligt alweer klaar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een budgetprepper familie wij moeten rondkomen van 1 loon en een WW sindskort. Mijn vrouwtje werkte voorheen maar haar contract werd niet verlengt ze zit nu wel in een werk/leer traject die 1 jaar duurt met baan garantie maar ze zit 1 jaar vast aan een WW uitkering als der stage voorbij is en ze is geslaagd hebben we weer 2 normale lonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is de Prepshop ook goed in. En er zit altijd een aardig briefje bij de bestelling, handgeschreven, persoonlijk. Wordt door mij erg gewaardeerd dat soort kleine dingen.

(slimme jongen die @Simurgh, want dat weet hij natuurlijk best, goed voor de klantbinding enzo, maar hij doet het maar he, elke keer weer)

 

Dat dacht ik eerst ook, maar dat briefje is stiekem toch wel uit de printer komen rollen :o Maakt het niet minder leuk natuurlijk, want het blijft wel een persoonlijke boodschap, en zelf zit ik als ik wat bestel soms nog meer te wachten op wat er bij zit dan het gene wat ik zelf besteld heb :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Budgetprepper hier. Buurman gooit weg, ik haal et uit z'n kar en knap et op:

 

[ATTACH]14501[/ATTACH]

vlnr:

- Betonmixer

- ring/steeksleutel 13

- Fiskars snoeischaartje

- Waterpomptang

- Ratelsleutel

 

Alles schoongemaakt met een staalborsteltje en ouwe lap, draaiende delen met wd40 ingespoten.

 

Zo tof om op deze manier m'n gereedschap te regelen.:D:)

 

CtM

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Changing the mindset ziet er goed uit! Laatst deed mijn scouting aan een magazijn opruiming, nou nou nou wat ik toen wel niet uit de prullenbak heb gevist..

 

- 3 kleine bijltjes + 2 koppen

-2 grote bijlen

- toolbox vol met gereedschap

- wetstone

-tent haringen van aluminium

 

En ga zo maar door..

Payday voor mij :D

 

Zij blij, ik blij. Opgelost ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Budgetprepper hier. Buurman gooit weg, ik haal et uit z'n kar en knap et op:

- Betonmixer

 

die is voor verf en andere lichte mengsels bedoeld, voor beton en zware mengels doet de spiraal meer rondjes, anders blaas je de gemiddelde boormachine er zo door en krijg je nog geen goede menging. let ook op de andere draairichting.

(voorbeeld hieronder)

THR-1054675_1.jpg.a0bc5a34e283c4e59a28b001c852c94b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

die is voor verf en andere lichte mengsels bedoeld, voor beton en zware mengels doet de spiraal meer rondjes, anders blaas je de gemiddelde boormachine er zo door en krijg je nog geen goede menging. let ook op de andere draairichting.

(voorbeeld hieronder)

THR-1054675_1.jpg.a0bc5a34e283c4e59a28b001c852c94b.jpg

 

De draairichting van beide mixers is het zelfde . Maar is inderdaad niet geschikt voor beton . Hooguit voor een slappe mortel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...